Enphase IQ7 | 12xPhono Solar410 | 12xJA Solar390 | HomeAssistant | MacOs Sonoma | https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2228262
In ieder geval PPTP uitzetten en persoonlijk zou ik L2TP/IPSEC gebruiken op de router is je NAS niet meer te bereiken vanaf internet alleen via VPN. En het is makkelijker met de ingebouwde client. Voor thuis zou ik me niet te druk over een veiligheidsverschil beide prima voor thuis.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Je kunt op die D-link waarschijnlijk geen OpenVpn gebruiken.
Ook hebben de meeste routers te weinig cpu power om de decryptie van de VPN tunnel op high speed te kunnen bijbenen.
Ook hebben de meeste routers te weinig cpu power om de decryptie van de VPN tunnel op high speed te kunnen bijbenen.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Hoe werkt dat L2TP/IPSEC dan met mijn OpenVpn op de nas? Of zijn het 2 aparte protocollen.
Enphase IQ7 | 12xPhono Solar410 | 12xJA Solar390 | HomeAssistant | MacOs Sonoma | https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2228262
Een Vpn server praat met een VPN client.
Dus een OpenVpn server praat alleen met een OpenVpn client en omgekeerd.
Je Nas heeft verschillende servers, maar je D-link heeft geen OpenVpn server en dat komt waarschijnlijk doordat hij veel te weinig CPU power daar voor heeft.
OpenVpn is van deze keuzes de meest veilige en vraagt daardoor ook de meeste CPU power.
Je Nas heeft verschillende servers, maar je D-link heeft geen OpenVpn server en dat komt waarschijnlijk doordat hij veel te weinig CPU power daar voor heeft.
OpenVpn is van deze keuzes de meest veilige en vraagt daardoor ook de meeste CPU power.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
In het screenshot staat ook een openvpn optie....Ben(V) schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 19:36:
Een Vpn server praat met een VPN client.
Oeps, even over het hoofd gezien.
Neemt niet weg dat de router voor OpenVpn waarschijnlijk wat krap bemeten is qua cpu capaciteit.
Dus afhankelijk wat je er mee doet is dat wel of niet bruikbaar.
Neemt niet weg dat de router voor OpenVpn waarschijnlijk wat krap bemeten is qua cpu capaciteit.
Dus afhankelijk wat je er mee doet is dat wel of niet bruikbaar.
Pagina: 1