Mijn vrouw en ik hebben inmiddels aardig wat spaargeld op de bank staan en het is zonde om daar niks mee te doen. Maar aangezien mijn vrouw en ik een druk leven hebben (eigen zaak / full time baan / jonge kinderen) zijn we ook niet in staat om hier nou heel veel tijd in te gaan steken. Kennis van zaken op het gebied van beleggen en de financiële markten = 0.0.
Nou zijn er best veel partijen die het beleggen voor je uit handen nemen. De meesten daarvan spreken van zo'n rendementspercentage van 6-7% op jaarbasis, gemiddeld. Dat klinkt eigenlijk al prima. Gecombineerd met het relatief lage risico (toch?) van indexfondsen lijkt ons dat zo een prima manier om in te stappen in de wereld van beleggen.
Maar klopt dit wel? Ze hebben allemaal ook nog kosten en vergoedingen natuurlijk. Bij welke partij zijn we dan het beste uit? Of is dit wellicht stiekem misschien helemaal niet aan te raden vanwege de kosten / risico?
En wat dan wel?
We zijn van plan om elk jaar een x bedrag te investeren.
Wat is wijsheid? Dank lieve Tweakers.
Nou zijn er best veel partijen die het beleggen voor je uit handen nemen. De meesten daarvan spreken van zo'n rendementspercentage van 6-7% op jaarbasis, gemiddeld. Dat klinkt eigenlijk al prima. Gecombineerd met het relatief lage risico (toch?) van indexfondsen lijkt ons dat zo een prima manier om in te stappen in de wereld van beleggen.
Maar klopt dit wel? Ze hebben allemaal ook nog kosten en vergoedingen natuurlijk. Bij welke partij zijn we dan het beste uit? Of is dit wellicht stiekem misschien helemaal niet aan te raden vanwege de kosten / risico?
En wat dan wel?
We zijn van plan om elk jaar een x bedrag te investeren.
Wat is wijsheid? Dank lieve Tweakers.
[ Voor 3% gewijzigd door Stab op 07-08-2021 21:07 ]