Welke webhost moet ik nemen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenntriepels
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10-03-2023
Goedemiddag dame/heer,

Laatste keer heb ik een topic gestart dat mij veel informatie heeft opgeleverd. Daarom vraag ik nogmaals jullie hulp. Het blijkt dat mijn huidige hosting bij TransIP te langzaam is voor mijn Woocommerce website. Ik heb inmiddels 12.000 SKU's en vele producten bestaan uit vele varianten, waardoor de website traag wordt. Overigens is de website helemaal geoptimaliseerd.

Daarom ben ik opzoek naar een nieuw hosting bedrijf. Graag zou ik jullie ervaringen en advies willen horen, aangezien de echte kenners op dit forum zitten.

Graag verneem ik jullie advies omtrent een hosting voor website dat bedoelt is voor een onderneming op de langere termijn en waarmee ik serieus aan de slag wil gaan.

Zie jullie reacties graag tegemoet.

B.v.d.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:41
@glenntriepels
Welke hosting optie heb je genomen? Want wordpress is best zwaar. Dus als je de traagste/goedkoopste optie hebt, dan is het logisch dat het langzaam is.

Transip bied ook snellere hosting aan bijvoorbeeld.

Mijn vrouw zit zelf bij hostinger met een wordpress weblogje, maar die hoeft niet super snel te zijn. Dat is wel een betaalde versie, maar daar de goedkoopste van omdat ze het voor de fun doet.

Vandaar dat ik het aan geef. Welke variant heb je bij Transip? Dat zegt al meer namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenntriepels
Arunia schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:53:
@glenntriepels
Welke hosting optie heb je genomen? Want wordpress is best zwaar. Dus als je de traagste/goedkoopste optie hebt, dan is het logisch dat het langzaam is.

Transip bied ook snellere hosting aan bijvoorbeeld.

Mijn vrouw zit zelf bij hostinger met een wordpress weblogje, maar die hoeft niet super snel te zijn. Dat is wel een betaalde versie, maar daar de goedkoopste van omdat ze het voor de fun doet.

Vandaar dat ik het aan geef. Welke variant heb je bij Transip? Dat zegt al meer namelijk.
Bedankt voor je reactie. Bij TransIP heb ik momenteel nog het Pro abonnement. De snelheid wordt bij een pakket hoger ook niet sneller. Dan moet je al naar een VPS pakket overstappen. Hier heb ik niet zoveel verstand van en ben dan ook niet van plan om hier naar over te stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 21:00

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:41
@glenntriepels het kan ook zomaar zijn dat je site traag is doordat deze niet geoptimaliseerd is of plugins bevat welke zwaar zijn of anders ingesteld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:06

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit is je tweede topic over hetzelfde onderwerp (Hosting bedrijf) -- wat is de uitkomst van je optimalisatie slag geweest? Waar zitten je bottlenecks precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Veel hosting bedrijven gebruiken SAN voor de opslag.
Dit is funest voor WordPress icm Woocommerce.

Is je budget €65+ per maand om een woocommerce te draaien?
Ja, dan weet ik wel wat opties.
Nee, gooi woocommerce weg en neem een serieus webshop pakket.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:29
Ik heb een reseller account bij Vimexx. Je kunt dan zelf resources toekennen aan elk hostingpakket.

Goede prijs en werkt prima tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenntriepels
Umbrah schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:20:
Dit is je tweede topic over hetzelfde onderwerp (Hosting bedrijf) -- wat is de uitkomst van je optimalisatie slag geweest? Waar zitten je bottlenecks precies?
De website is sneller geworden maar ik krijg nu meldingen dat er te weinig RAM zit. Oftewel de servers zijn goed genoeg denk ik zo. In de tussen tijd heb ik meer producten toegevoegd en contactpersoon binnen TransIp heeft mij ook vermeld dat de servers niet krachtig genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenntriepels
DJMaze schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:41:
Veel hosting bedrijven gebruiken SAN voor de opslag.
Dit is funest voor WordPress icm Woocommerce.

Is je budget €65+ per maand om een woocommerce te draaien?
Ja, dan weet ik wel wat opties.
Nee, gooi woocommerce weg en neem een serieus webshop pakket.
dit zijn voor mij onbekende termen, voor het bedrag zat ik eerder te denken aan 20 a 25 euro per maand maximaal. Voor dit bedrag moet wel een goede server te vinden zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenntriepels
De_Bastaard schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:41:
Ik heb een reseller account bij Vimexx. Je kunt dan zelf resources toekennen aan elk hostingpakket.

Goede prijs en werkt prima tot nu toe.
Top bedankt voor je reactie, ik ga op onderzoek uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 19:40
Waarom is er een nieuw topic nodig als er al eentje is? :?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenntriepels
White_Collar schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:38:
Waarom is er een nieuw topic nodig als er al eentje is? :?
De vorige keer ging het meer in op de techniek. Het is nu duidelijk dat ik een nieuwe host nodig heb, dus daarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
glenntriepels schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:40:
Het is nu duidelijk dat ik een nieuwe host nodig heb, dus daarom.
Uhm nee, in het vorige topic staat dat je website niet goed is.
9 seconden first byte is veel te veel.
Dat los je niet automagisch op met hosting van €25 per maand.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:13

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Er is daar toch al verteld dat Wordpress als basis de bottleneck is? Het is leuk voor een klein webshopje, maar met 15.000 SKU's zal de boel echt traag worden door al die koppelingen met elkaar. Wordpress wat vaak al behangen is met vele addon's en theme's is al een bron van traagheid.

Opties: Flink investeren in een zwaardere server, of investeren in een fatsoenlijk softwarepakket die echt gemaakt is voor een hoop producten.

Ik zou voor het laatste kiezen....
Magento is een hele goede keuze hierin, maar je hebt ook Opencart, Prestashop, OsCommerce en Zencart.

[ Voor 17% gewijzigd door AW_Bos op 08-08-2021 00:30 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenntriepels
AW_Bos schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 00:23:
Er is daar toch al verteld dat Wordpress als basis de bottleneck is? Het is leuk voor een klein webshopje, maar met 15.000 SKU's zal de boel echt traag worden door al die koppelingen met elkaar. Wordpress wat vaak al behangen is met vele addon's en theme's is al een bron van traagheid.

Opties: Flink investeren in een zwaardere server, of investeren in een fatsoenlijk softwarepakket die echt gemaakt is voor een hoop producten.

Ik zou voor het laatste kiezen....
Magento is een hele goede keuze hierin, maar je hebt ook Opencart, Prestashop, OsCommerce en Zencart.
Bedankt voor je reactie. Ik denk zelf dat Wordpress de website makkelijk aan zou moeten kunnen. Ik ga investeren in een goede server en dan zien we wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

glenntriepels schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:24:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik denk zelf dat Wordpress de website makkelijk aan zou moeten kunnen. Ik ga investeren in een goede server en dan zien we wel.
Laten we het hopen, al ben ik er een beetje bang voor. Trouwens 12k sku's ik vraag mij af wat voor webshop je hebt :p.

Er zijn hier en daar voldoende reviews te lezen dat Woocommerce prima is zolang je niet al teveel sku's hebt. De basis code is en blijft een blog. Als je nog eens wat extra plugins erbij doet word het er niet sneller op.

Wat @AW_Bos en @DJMaze en andere reviews ook zeggen. Bij veel sku's is een echte webshop code een veel beter alternatief dan blog code omgetoverd naar webshop code.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Laatst online: 09:59

remco_k

een cassettebandje was genoeg

glenntriepels schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:24:
[...]

Oke. Dus je kiest voor de moeilijke en duurste route om je webshop performance acceptabel te krijgen. No offence, maar denk daar nog even over na voordat je geld en heel veel werk gaat verzetten.

Voor servers met de beste performance, huur je dedicated servers. Voorbeeld: https://www.leaseweb.com/dedicated-servers

Goedkoper en nog steeds hele goede performance (of in sommige gevallen zelfs betere performance) huur een VPS. Voorbeeld: https://www.transip.nl/vps/performancevps

(Wellicht heeft transip ook dedicated servers, ik kon ze zo snel ff niet vinden)

Je krijgt deze servers kaal. Je dient er zelf een OS op te zetten welke je kan kiezen in het bestel proces. Eenmaal geleverd kan en doet de server nog helemaal niets. Je moet de software er zelf opzetten, zelf beveiligen, zelf updaten, zelf foutzoeken. Uitgebreide kennis van Linux noodzakelijk.
Afgaande op je reacties in dit en je vorige topic, is dat niet geschikt voor jouw en ronduit onverstandig om te doen.

In zo'n geval is een managed dedicated server of managed vps wellicht een oplossing. De hoster doet dan veel van deze dingen voor je. Neem contact op met de hoster wat daar precies onder valt en wat je zelf nog moet doen. En trek je portemonaillle maar flink. Geen idee of transip deze vorm van ondersteuning levert.

Ik zou inzetten op een flinke VPS van transip, handig, want je bent daar al klant en in je klanten omgeving aldaar heb je die met een paar klikken aangekocht. En je dumpt hem ook weer makkelijk als het toch niet zoveel helpt als jij dacht. (Meestal in tegenstelling tot dedicated servers)
Alleen dán begint het dus pas... Hou er zoals gezegd rekening mee dat je een managed server moet hebben of huur iemand in die de server voor je opzet en bijhoudt.
Kijk niet raar op als het totaalbedrag ver voorbij de 50 euro per maand gaat.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-10 20:59
glenntriepels schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:48:
Goedemiddag dame/heer,

Laatste keer heb ik een topic gestart dat mij veel informatie heeft opgeleverd. Daarom vraag ik nogmaals jullie hulp. Het blijkt dat mijn huidige hosting bij TransIP te langzaam is voor mijn Woocommerce website. Ik heb inmiddels 12.000 SKU's en vele producten bestaan uit vele varianten, waardoor de website traag wordt. Overigens is de website helemaal geoptimaliseerd.

Daarom ben ik opzoek naar een nieuw hosting bedrijf. Graag zou ik jullie ervaringen en advies willen horen, aangezien de echte kenners op dit forum zitten.

Graag verneem ik jullie advies omtrent een hosting voor website dat bedoelt is voor een onderneming op de langere termijn en waarmee ik serieus aan de slag wil gaan.

Zie jullie reacties graag tegemoet.

B.v.d.!
Het zou zomaar kunnen dat verandering van hoster geen oplossing gaat zijn voor je probleem.

Weet je zeker dat je shop al helemaal geoptimaliseerd is? Misschien toch even kijken of er nog een kolom in je database is waar je nog een index op kunt aanleggen? En heb je bijvoorbeeld al Redis of iets vergelijkbaars ingeschakeld?

Ik heb vrij grote B2B shops op een dedicated server farm traag zien zijn en andere vrij grote B2B shops snel zien werken op een shared omgevingen. Het hangt er echt helemaal van af hoe goed de software is geschreven en hoe de omgeving is ingericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenntriepels
FrankHe schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:11:
[...]

Het zou zomaar kunnen dat verandering van hoster geen oplossing gaat zijn voor je probleem.

Weet je zeker dat je shop al helemaal geoptimaliseerd is? Misschien toch even kijken of er nog een kolom in je database is waar je nog een index op kunt aanleggen? En heb je bijvoorbeeld al Redis of iets vergelijkbaars ingeschakeld?

Ik heb vrij grote B2B shops op een dedicated server farm traag zien zijn en andere vrij grote B2B shops snel zien werken op een shared omgevingen. Het hangt er echt helemaal van af hoe goed de software is geschreven en hoe de omgeving is ingericht.
Bedankt voor je reactie. Ik weet het, maar ik zal iets moeten proberen. De website is helemaal geoptimaliseerd. Het kan beter, maar dit doe ik pas als ik alles heb toegevoegd, zie afbeelding hieronder voor de prestaties van de website.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TR7EwpB7nmNZ0V8hd5fTKK7RoCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nu4B7JQLF7JbnQlGS3vuQ1pt.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat ik het gewoon is moet proberen, wat ik lees op TransIp is dat zij geen Redis aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Umbrah schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:20:
Inderdaad, wat meer informatie is zeker welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
DJMaze schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 00:19:
[...]

Uhm nee, in het vorige topic staat dat je website niet goed is.
9 seconden first byte is veel te veel.
Dat los je niet automagisch op met hosting van €25 per maand.
Al gooi je er 250 euro per maand tegenaan, je gaat NOOIT een fatsoenlijke laadtijd behalen. Of je zet er een reverse proxy tussen die alles gaat cachen, dan laden in initieel pagina's wel lekker snel maar de transacties in de winkelmand blijven nog steeds zo traag als stroop.

Gooi WooCommerce het raam uit en migreer de shop naar een volwassen platform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
glenntriepels schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:17:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik weet het, maar ik zal iets moeten proberen. De website is helemaal geoptimaliseerd. Het kan beter, maar dit doe ik pas als ik alles heb toegevoegd, zie afbeelding hieronder voor de prestaties van de website.

[Afbeelding]

Ik denk dat ik het gewoon is moet proberen, wat ik lees op TransIp is dat zij geen Redis aanbieden.
Als je een managed VPS hebt dan kun je wel Redis inschakelen. Maar dat gaat waarschijnlijk iets meer kosten dan 25 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenntriepels
FrankHe schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:24:
[...]

Al gooi je er 250 euro per maand tegenaan, je gaat NOOIT een fatsoenlijke laadtijd behalen. Of je zet er een reverse proxy tussen die alles gaat cachen, dan laden in initieel pagina's wel lekker snel maar de transacties in de winkelmand blijven nog steeds zo traag als stroop.

Gooi WooCommerce het raam uit en migreer de shop naar een volwassen platform!
Ik begrijp je helemaal, alleen had ik in gedachte om de eerste website zelf te bouwen zonder hulp van anderen. Ik heb zelf niet zoveel verstand van website schrijven en magento, vandaar de keuze. Ik snap je mening en heb zelf ook gelezen dat magento beter is, maarja ik denk probeer het toch eerst even zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Magento is overigens ook een draak van een pakket, het heeft vnml de naam en je kunt er heel veel mee, maar het hangt aanelkaar van de caches om de snelheid er een beetje in te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 18:37

Kek

3flix

Magento is echt niet beter. sterker nog magento is best wel resource hungry, dus dat ga je op een gemiddeld shared hosting pakket niet fijn kunnen draaien..

Je geeft zelf aan redelijk nieuw te zijn in het website bouwen en vervolgens ook dat alles op de website geoptimaliseerd is.. Heb je dat zelf gedaan of heeft daar een pro webbouwer naar gekeken. Ik verwacht dat er veel te halen valt uit de juiste caching gebruiken samen met goede queries..

WordPress kan perfect werken als je niet bij elke page een monster querie uitvoert die de database voor 5 sec bestookt...

check eens met https://nl.wordpress.org/plugins/query-monitor/ waar de tijd in gaat zitten

Verder; zonder exacte specs van je huidige pakket en info over je website is natuurlijk niet te zeggen welke host beter is..

[ Voor 15% gewijzigd door Kek op 08-08-2021 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
glenntriepels schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:27:
[...]

Ik begrijp je helemaal, alleen had ik in gedachte om de eerste website zelf te bouwen zonder hulp van anderen. Ik heb zelf niet zoveel verstand van website schrijven en magento, vandaar de keuze. Ik snap je mening en heb zelf ook gelezen dat magento beter is, maarja ik denk probeer het toch eerst even zo.
WooCommerce is grappig en vooral bedoeld voor een weblog die enkele merchandise artikelen in de verkoop heeft waarmee vervolgens wat inkomsten voor de weblog worden gegenereerd. Dat is wat het doet en dat is waar het goed voor is.

Magento is alvast een slag beter maar ook lang niet de heilige graal. Ik heb bedrijven gezien waarvoor Magento te klein was voor hun shop.

Je geeft aan ruim 12 k artikelen te hebben en verschillende varianten. Dat is niet weinig maar ook niet afschuwelijk veel, althans voor een platform wat daarvoor is ingericht.

De enige mogelijkheid die ik op dit moment zie is een managed VPS, waarbij de hoster verantwoordelijk is voor het OS, de updates en de security. Wanneer je een fatsoenlijke SLA wilt dan gaat dat geld kosten. Reken op ongeveer 1000 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenntriepels
FrankHe schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:36:
[...]

WooCommerce is grappig en vooral bedoeld voor een weblog die enkele merchandise artikelen in de verkoop heeft waarmee vervolgens wat inkomsten voor de weblog worden gegenereerd. Dat is wat het doet en dat is waar het goed voor is.

Magento is alvast een slag beter maar ook lang niet de heilige graal. Ik heb bedrijven gezien waarvoor Magento te klein was voor hun shop.

Je geeft aan ruim 12 k artikelen te hebben en verschillende varianten. Dat is niet weinig maar ook niet afschuwelijk veel, althans voor een platform wat daarvoor is ingericht.

De enige mogelijkheid die ik op dit moment zie is een managed VPS, waarbij de hoster verantwoordelijk is voor het OS, de updates en de security. Wanneer je een fatsoenlijke SLA wilt dan gaat dat geld kosten. Reken op ongeveer 1000 euro per jaar.
Bedankt voor je reactie. Nee je hebt me verkeerd begrepen, zo groot is mijn webshop niet haha. Ik heb maar 132 producten. Maar in totaal 12.000 verschillende SKU's. Zo kan 1 product in 500 verschillende varianten beschikbaar zijn. Bij 12k aan artikelen snap ik dat Woocommerce niet goed is! Zo achterlijk ben ik ook niet haha. Ik zou zeggen kijk de website maar www.trifurno.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jponsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10 10:37
Wellicht even kijken naar Savvii, Managed WordPress hosting. Niet heel goedkoop, maar wel goede ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Aanvulling: de managed VPS heeft wat mij betreft als voornaamste doel dat je Redis kunt inschakelen. Want dat zie ik op dit moment eigenlijk als enige redmiddel. Als je het met Redis niet voor elkaar krijgt dan moet je overwegen om WooCommerce te dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
glenntriepels schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:39:
[...]

Bedankt voor je reactie. Nee je hebt me verkeerd begrepen, zo groot is mijn webshop niet haha. Ik heb maar 132 producten. Maar in totaal 12.000 verschillende SKU's. Zo kan 1 product in 500 verschillende varianten beschikbaar zijn. Bij 12k aan artikelen snap ik dat Woocommerce niet goed is! Zo achterlijk ben ik ook niet haha. Ik zou zeggen kijk de website maar www.trifurno.nl
Ok, maar 132 artikelen waarbij er soms 500 varianten zijn lijkt mij behoorlijk pittig voor een WooCommerce installatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
glenntriepels schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:48:
Overigens is de website helemaal geoptimaliseerd.
Wat heb je allemaal gedaan om de site te optimaliseren? Wat is de bottleneck, is de site altijd traag of voornamelijk als er meerdere gebruikers tegelijkertijd online zijn?
glenntriepels schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:20:
[...]voor het bedrag zat ik eerder te denken aan 20 a 25 euro per maand maximaal.
Dan heb je het over low budget shared hosting... niet handig. Gezien je zoveel SKUs hebt verwacht ik dat de site ook wel flinke inkomsten zal genereren, dus even wat dieper in de buidel tasten is wel op zijn plaats. Managed VPS met genoeg resources en bijv. Redis lijkt me het minste wat je moet hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beerten
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-09 13:56
Je geeft aan niet heel veel kennis te hebben van servers en software. Je bent (blijkbaar) wel goed in ondernemen, dan wel het presenteren van je waar. Dat maak ik op uit de omvang van je artikel bestand. Je bedrijft de site commercieel, toch?
De tijd die je steekt in het zoeken naar de juiste hosting en het optimaliseren van je site kan je niet steken in 'ondernemen'. Dat kost je dus geld. Hoeveel uren kost je dit? Reken die uren eens om naar wat je had kunnen verdienen met het verzenden en afhandelen van bestellingen, inkoop, boekhouding etc.

Leg je probleem, trage website, eens voor bij een aantal hosting providers. Kijk wat hun voorstel is. Er zijn vast providers die zich specialiseren in e-commerce hosting.

Besteedt uit waar je niet goed in bent, techniek. Weeg die kosten af tegen wat je verliest door zelf te blijven prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenntriepels
beerten schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:49:
Je geeft aan niet heel veel kennis te hebben van servers en software. Je bent (blijkbaar) wel goed in ondernemen, dan wel het presenteren van je waar. Dat maak ik op uit de omvang van je artikel bestand. Je bedrijft de site commercieel, toch?
De tijd die je steekt in het zoeken naar de juiste hosting en het optimaliseren van je site kan je niet steken in 'ondernemen'. Dat kost je dus geld. Hoeveel uren kost je dit? Reken die uren eens om naar wat je had kunnen verdienen met het verzenden en afhandelen van bestellingen, inkoop, boekhouding etc.

Leg je probleem, trage website, eens voor bij een aantal hosting providers. Kijk wat hun voorstel is. Er zijn vast providers die zich specialiseren in e-commerce hosting.

Besteedt uit waar je niet goed in bent, techniek. Weeg die kosten af tegen wat je verliest door zelf te blijven prutsen.
Bedankt voor je bericht, dit ga ik ook doen. Fijn weekend gewenst! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
glenntriepels schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:39:
[...]

Als ik in Safari de winkelwagen bekijken en naar Reader View ga dan zie ik het volgende:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WetswhHPPB_tMdyzjRkOSvi_f_o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MWT1VeClBsnTR5sXDqOiEipR.png?f=user_large
Daar staat zo te zien jouw naam, maar niet de bedrijfsnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 18:37

Kek

3flix

FrankHe schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:40:
Aanvulling: de managed VPS heeft wat mij betreft als voornaamste doel dat je Redis kunt inschakelen. Want dat zie ik op dit moment eigenlijk als enige redmiddel. Als je het met Redis niet voor elkaar krijgt dan moet je overwegen om WooCommerce te dumpen.
Er zijn ook shared hosters die Redis bieden (wij doen dat ook) op je hosting pakket, daar is niet direct een VPS voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Laatst online: 09:59

remco_k

een cassettebandje was genoeg

FrankHe schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:06:
[...]

Als ik in Safari de winkelwagen bekijken en naar Reader View ga dan zie ik het volgende:[Afbeelding]
Daar staat zo te zien jouw naam, maar niet de bedrijfsnaam.
En de datum klopt ook niet... ? :?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Kek schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:08:
[...]

Er zijn ook shared hosters die Redis bieden (wij doen dat ook) op je hosting pakket, daar is niet direct een VPS voor nodig.
Klopt. Er zijn heel veel hosters en hosting pakketten. Redis is tegenwoordig vrij standaard en het is opmerkelijk dat TransIP dit kennelijk niet aanbiedt. Wanneer TS bij de huidige aanbieder wil blijven dan is een VPS dus kennelijk wel noodzakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:40
Gaat er niet wat fout als je 12000 sku's aanbied en maar een 25euro hostingsbudget hebt? In moderne tijden, zal je ook moeten investeren in moderne middelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
remco_k schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:12:
[...]

En de datum klopt ook niet... ? :?
Voor zover ik kan nagaan zijn de naam en de datum en tijd statische tekst. Geen idee waar het vandaan komt. Het viel me alleen op dat ik daar de bedrijfsnaam niet zag staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
torretje2012 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:13:
Gaat er niet wat fout als je 12000 sku's aanbied en maar een 25euro hostingsbudget hebt? In moderne tijden, zal je ook moeten investeren in moderne middelen.
Dat in de eerste plaats. In de tweede plaats is WooCommerce nu eenmaal erg lomp. Er meer (virtuele) hardware tegenaan gooien is niet per definitie een garantie dat het ook beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
FrankHe schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:42:
Ok, maar 132 artikelen waarbij er soms 500 varianten zijn lijkt mij behoorlijk pittig voor een WooCommerce installatie.
Yep, laatst nog een klant met kleding (1 product = kleuren & maten) overgezet naar woocommerce hosting van €100 per maand om het een beetje werkend te houden.
Ze balen enorm dat ze vroeger als test shop daarvoor hadden gekozen.
Ze zijn nu bezig om met PIM de boel in shopware over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
DJMaze schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 21:14:
[...]

Yep, laatst nog een klant met kleding (1 product = kleuren & maten) overgezet naar woocommerce hosting van €100 per maand om het een beetje werkend te houden.
Ze balen enorm dat ze vroeger als test shop daarvoor hadden gekozen.
Ze zijn nu bezig om met PIM de boel in shopware over te zetten.
Alle producten in een Product Information Management System - PIM onderbrengen geeft doorgaans wel de flexibiliteit om zonder al te veel hoofdpijn er aan de voorkant een andere shop tegenaan te zetten. Alleen is dat allemaal wel van een hele andere orde dan een simpele WooCommerce installatie. Het betreft een flinke groeistuip die je als organisatie moet doormaken om daarna verder te kunnen groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
FrankHe schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:22:
Alleen is dat allemaal wel van een hele andere orde dan een simpele WooCommerce installatie. Het betreft een flinke groeistuip die je als organisatie moet doormaken om daarna verder te kunnen groeien.
Natuurlijk, want de kleding wordt nu op veel meer platformen verkocht dan alleen die ene webshop.
Maar dat weet TS natuurlijk wel, die werkt immers voor een bedrijf met resellers.
Dan zou AOKE Europe dat kunnen faciliteren (die gebruiken Magento 2 met KnockoutJS en KnockoutJS is ook niet de snelste).

[ Voor 7% gewijzigd door DJMaze op 09-08-2021 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Weet alleen niet of er bij een hostingbudget van 25 euro/maand ook budget is voor een fatsoenlijke nieuwe Magento shop en deze goed te optimaliseren en hosten. Die eerder geposte Google pagespeed score ga je niet makkelijk halen met Magento en het standaard Magento thema. Laatste is best veroudert en was destijds wel netjes, maar voldoet niet aan hetgeen Google tegenwoordig wil zien (altijd weer die Google...) voor een goede score.

Zie je nog (flinke) groeimogelijkheden voor je webshop/pak je er voldoende marge uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Voor Magento kom je al snel bij een partij als Byte/Hypernode uit, die beginnen pas bij 99/maand, en dan heb je nog niet eens Varnish cache die het pas echt snel maakt.

Maargoed, WooCommerce moet ook wel sneller kunnen... vereist alleen wat meer inzicht dan de standaard "installeer module X en schakel Y in" tutorials. Vaak kan een aanpassing van wat server settings, toevoegen van een memory cache als redis en analyse van queries een enorm verschil maken. Op shared hosting gaat dat alleen wat minder goed dan op een VPS waar je alle touwtjes zelf in handen hebt.

Voorbeeld is de query cache van MySQL. Dat ding is brak en daarom is ie in 5.7 uitgezet. In 8.0 is ie er uitgesloopt. Als je shop dan steeds dezelfde dure queries doet en volledig afhankelijk is van de query cache die er in 5.6 nog wel was, gaat die shop op zijn bek met 5.7 of hoger. Als je dan niet in de applicatie zelf gaat cachen draait het voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:09
WooCommerce werkt niet heel lekker met 100'en variaties op 1 product. Ik kan je daar deze plugin voor aanraden;
https://codecanyon.net/it...a-product-options/7908619
Wel alle opties kunnen bieden en ook de snelheid behouden.
Pagina: 1