graag feedback over aankoop 'netwerk switch'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepeee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 19:45
ik heb op mijn kamer 1 internet kabel en ik zou graag mijn desktop EN mijn laptop op internet kabel aansluiten.
Nu wil ik graag feedback of ik wel het juiste product ga kopen voor dit doel.
Ik wil geen miskoop maken :-(

pricewatch: TP-Link TL-SG1005D-5-Port Gigabit Desktop Switch v6.0
Is dit het juiste product hiervoor?

En gaat dit voor een vermindering in download of upload snelheid zorgen of heeft dit geen invloed op snelheden?

alvast heel erg bedankt voor jullie tijd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Pepeee schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:16:
ik heb op mijn kamer 1 internet kabel en ik zou graag mijn desktop EN mijn laptop op internet kabel aansluiten.
Nu wil ik graag feedback of ik wel het juiste product ga kopen voor dit doel.
Ik wil geen miskoop maken :-(

pricewatch: TP-Link TL-SG1005D-5-Port Gigabit Desktop Switch v6.0
Is dit het juiste product hiervoor?
Waarschijnlijk wel, maar dat hangt er een beetje vanaf hoe de rest van het netwerk er uit ziet. Die kabel die op jouw kamer uitkomt, die komt van een router af die in staat is om jouw desktop en laptop van een IP adres te voorzien?
En gaat dit voor een vermindering in download of upload snelheid zorgen of heeft dit geen invloed op snelheden?
Nee, uiteraard deel je die ene kabel met die twee apparaten, maar de switch zelf zal geen extra beperkingen veroorzaken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepeee
Orion84 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:19:
[...]
Waarschijnlijk wel, maar dat hangt er een beetje vanaf hoe de rest van het netwerk er uit ziet. Die kabel die op jouw kamer uitkomt, die komt van een router af die in staat is om jouw desktop en laptop van een IP adres te voorzien?

[...]
Nee, uiteraard deel je die ene kabel met die twee apparaten, maar de switch zelf zal geen extra beperkingen veroorzaken.
De kabel die op mijn kamer uitkomt komt rechtstreeks van de hoofd modem, is dat goed?
Kan ik dan met deze hoofd kabel en die netwerk switch mijn 2 toestellen aansluiten op het internet met kabel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Komt er later ook nog een TV aan je switch te hangen? Zo ja dan moet je goed kijken naar IGMP snooping. Kennelijk doet die TP-Link daar moeilijk over: Probleem met gigabit switch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Pepeee schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:25:
[...]

De kabel die op mijn kamer uitkomt komt rechtstreeks van de hoofd modem, is dat goed?
Kan ik dan met deze hoofd kabel en die netwerk switch mijn 2 toestellen aansluiten op het internet met kabel?
Als je met 'hoofd modem' een modemrouter bedoelt en niet puur een modem, dan wel ja. Geef anders even aan wat dat modem voor merk/type is :)

Ja, het is allemaal een tikje theoretisch en muggenziften, maar beter even goed uitzoeken dan een kleine kans dat jij net die situatie hebt waar het niet werkt.
sypie schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:34:
Komt er later ook nog een TV aan je switch te hangen? Zo ja dan moet je goed kijken naar IGMP snooping. Kennelijk doet die TP-Link daar moeilijk over: Probleem met gigabit switch
Scherp! Let wel: als die TV er alleen aanhangt voor netwerk toegang voor streaming diensten en zo is dat niet relevant. Enkel wanneer je IPTV van je internet/tv provider wilt gebruiken.

Maar voor de zekerheid een andere 5p gigabit switch kiezen die daar beter compatible mee is kan geen kwaad natuurlijk :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
De TP-link LS1005G schijnt wel IGMP snooping te ondersteunen, en die liggen voor 10 euro bij de Action.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepeee
sypie schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:34:
Orion84 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:38:
[...]

Als je met 'hoofd modem' een modemrouter bedoelt en niet puur een modem, dan wel ja. Geef anders even aan wat dat modem voor merk/type is :)

Ja, het is allemaal een tikje theoretisch en muggenziften, maar beter even goed uitzoeken dan een kleine kans dat jij net die situatie hebt waar het niet werkt.

[...]
Scherp! Let wel: als die TV er alleen aanhangt voor netwerk toegang voor streaming diensten en zo is dat niet relevant. Enkel wanneer je IPTV van je internet/tv provider wilt gebruiken.

Maar voor de zekerheid een andere 5p gigabit switch kiezen die daar beter compatible mee is kan geen kwaad natuurlijk :)
Er komt voorlopig geen TV aan te hangen, maar ik zal voor de zekerheid een andere kiezen:
pricewatch: Netgear Prosafe GS105

en de modem/router die ik in huis heb is van telenet:
https://www2.telenet.be/n...-over-mijn-telenet-modem/
De laatste modem op die lijst genaamd "CH8568LG"
Deze heeft internet met kabel en wifi in 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat is inderdaad een modemrouter dus dan zou het allemaal prima moeten werken.

Telenet, dus (net als ziggo) DVB-C (digitale TV via coax) volgens mij en geen IPTV, maar als je met die netgear ook het IGMP probleem voorkomt dan is dat voor de toekomst wellicht mooi meegenomen :)

Die netgears heb ik hier zelf ook een aantal in gebruik in 8poorts uitvoering. Prima spul.

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 05-08-2021 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepeee
Orion84 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:51:
Dat is inderdaad een modemrouter dus dan zou het allemaal prima moeten werken.

Telenet, dus (net als ziggo) DVB-C (digitale TV via coax) volgens mij en geen IPTV, maar als je met die netgear ook het IGMP probleem voorkomt dan is dat voor de toekomst wellicht mooi meegenomen :)

Die netgears heb ik hier zelf ook een aantal in gebruik in 8poorts uitvoering. Prima spul.
Ok super!
Dan nog 2 extra netwerkkabels erbij kopen en dan zit ik goed.

Heel erg bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:43

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Werk perfect €10 bij de action 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bifu0dM24X4pvZTVg7j6NTcbh_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FPMrHSItgcuIvz3bTB4YdAFq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HmTsxsQre5Spu3jaJggvfXK08-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HI31ygIr9GnfEvLAnz1hkf5e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5kYefgglwRk3rpeeoencMjNl5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DY1uiHA9QNZKaYi24yEH5dSA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PXZVmJcqvnYE2tS7lxvrXcbQgGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wLwQqWUxPjHfz9xL9dD1VeHm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nIy5L0CaVw0j3imOORopcxB8jAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fgx2alZM1Rkq2gYjyAs9b2HF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPDMSI0CnYXHl9Et-8LUSx8yoVY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i8afpqRPqTpTi8vYLEsG6nyV.jpg?f=fotoalbum_large