Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan-Z
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 18:44
Ik heb een nieuwe telefoon gekocht (Samsung Galaxy A52) voor mijn vrouw en zij wil hiervoor een flip cover met automatische wake/sleep functionaliteit als je het hoesje open- of dichtklapt.

Nu hadden we deze besteld:
Afbeeldingslocatie: https://image.gsmpunt.nl/product/110000/100862/imageview/for-samsung-galaxy-a52-5g-side-display-magnetic-shockproof-horizontal-flip-leather-case-with-holderblue_1.jpg

Deze is mooi en past goed, maar bij het testen werkte de sleep/wake functie niet. Toen pas kwam ik erachter dat in de specificaties van dit hoesje stond dat dit ook helemaal niet werd ondersteund. Ook de "smart window" aan de zijkant wordt niet ondersteund, alhoewel het plaatje dit wel suggereert.

Nu ja, dan maar een ander hoesje zoeken dat dit wel kan. Echter bleken alleen de originele hoesjes van Samsung dit te ondersteunen (door een speciale chip?). En hiervan zijn de kleuren alleen zwart en wit en zijn de reviews niet allemaal denderend, omdat deze open blijft staan en niet "dichtklikt" met een magneetje:
Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.nl/max/2048x1536/reviews/60fd909005601
Update: uiteindelijk heb ik toch deze originele gekocht en dit probleem valt best wel mee en was voor mij niet storend.

Uiteindelijk kwam ik erachter dat het blauwe hoesje wel degelijk deze smart functies ondersteunt, maar dat je hiervoor een app moet installeren. Er zit een QR-code bij die leidt naar http://qinghui.expcover.com/.

Bij deze website gaan natuurlijk alle alarmbellen af: het is half Chinees en beroerd Engels, je moet een apk downloaden en die installeren in plaats van installatie via de Play Store en de analyse van Virustotal is ook niet echt bemoedigend, alhoewel de meeste scanners niets vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDZITXcEpCWDvsqBZhlHXRcCfUg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JAYXjlNoPmo6c7ndU8Lmu1kk.png?f=fotoalbum_large

Er lijken ook andere apps te zijn die zoiets doen, zoals deze en deze, maar je moet deze wel erg veel permissies geven en bij sommigen wordt de vingerafdrukscanner gedeactiveerd.

Zoals jullie kunnen zien, zijn alle opties suboptimaal. Heeft iemand ervaring met bovenstaande app en/of suggesties voor een platte flip cover waarbij de wake/sleep functionaliteit wel werkt (smart window is geen vereiste)? Het liefst in het donkerblauw.

Alvast bedankt voor de suggesties!

[ Voor 10% gewijzigd door Stefan-Z op 01-12-2021 20:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou het hier even kunnen vragen, het A52 ervaringen topic: [Samsung Galaxy A52-Serie] Ervaringen & Discussie

Raad inderdaad af halfgare apps uit China te sideloaden, daar is nu eenmaal veel meer rommel in omloop aan malware e.d. in apps.

En cover die open blijft staan, is dat met of zonder een berg pasjes er in? Reviews op Tweakers waar die genoemd worden lees ik geen klachten over open staan? En de Coolblue website waar je linkt heeft 1 review van de Samsung website over genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan-Z
Bedankt voor je reactie! Ik zal het officiële hoesje hiervoor toch maar even in de winkel testen, maar het feit blijft dat er dan weinig keuze is qua kleuren (en prijs...).

[ Voor 3% gewijzigd door Stefan-Z op 05-08-2021 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, het blijft een niche product. Ze hebben met de S10 wel meerdere kleuren geprobeerd dacht ik, zoals een roze, maar ik geloof niet dat het een groot succes was want zie alleen zwart en wit nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik vind het always on display veel handiger dan zo'n flip hoesje. Plak er een glas screen protector op en je hebt 100% van de functionaliteit, zonder dat je een app moet installeren.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomselen73
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 27-12-2021
Hallo, ik ben op zoek naar een oplossing voor het automatisch sleep en wake functie voor mijn Samsung A52S icm openen en sluiten van mijn clearview hoesje, zie foto. telefoon moet actief worden bij openen en in sleep gaan bij sluiten hoesje.
Ook wil ik de locatie van de tijd aanpassen aan het clearview window van dit hoesje, zodat deze altijd zichtbaar is.
Volgens de verkoopsite moet dit met een bepaalde app, maar er wordt niet vermeld welke. Wie weet hier een oplossing voor?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dYhR0a5VNKWl8NM2vkhwdmUfcf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jr8MniWrsDXQKWzjkEQym29P.jpg?f=fotoalbum_large
Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan-Z
Dit lijkt hetzelfde hoesje te zijn als in mijn eerste post. De link naar de bijbehorende (Chinese) app staat in deze post, maar raad ik je af, zoals ook besproken in die post.

Een softwarematige oplossing heb ik uiteindelijk niet gevonden, dus ik heb de hoes teruggestuurd en toch maar zo'n achterlijk duur origineel Samsung hoesje gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:44

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Schopje naar accessoires.
Pagina: 1