Ik tracht sinds 31 juli mijn account te verwijderen. Het proces gaat zo moeizaam dat ik mij genoodzaakt voel andere Tweakers (zowel mods als gewone gebruikers) in te lichten.
Allereerst citeer ik even de algemene voorwaarden.
Allereerst snap ik niet waarom ik met *knip* DPG moet praten om mijn account te verwijderen. Op zo'n beetje elk ander platform kan je dit zelf doen. Toen ik er achter kwam dat dit op Tweakers niet kon verbaasde me dat al zeer. Vervolgens schenden de *knip* van DPG de AVG door voor een verzoek van verwijdering van persoonsgegevens te vragen om gegevens (een telefoonnummer) die niet nodig zijn om dit verzoek te verwerken.
https://autoriteitpersoon...ersoonsgegevens-verwerken
Mijn vragen:
Waarom is er niet een fatsoenlijke manier om via Tweakers zelf je account te verwijderen, zoals op elk ander fatsoenlijk platform? (Gmail, Twitter, Instagram, Facebook, noem maar op) Waarom moet ik met H*** en A*** praten?
Waarom handelt Tweakers/DPG in strijd met de AVG?
Waarom wil Tweakers mijn telefoonnummer voor het verwijderen van mijn account, als dit nummer niet aan Tweakers gekoppeld is?
Wat als ik geen telefoonnummer heb? Stel, ik zeg morgen mijn telefoonabonnement op, gaat Tweakers mijn account dan nog ooit verwijderen?
Waarom zegt DPG media verzoeken die niet via het formulier ingediend kunnen worden in behandeling te nemen via bovenstaand e-mailadres, terwijl zij deze verzoeken vervolgens niet in behandeling nemen?
Allereerst citeer ik even de algemene voorwaarden.
Tweakers.net biedt dus geen mogelijkheid om zelf je account te verwijderen. Dat juist een techsite als Tweakers deze functie niet biedt is sowieso al betreurenswaardig. Heb bovenstaand adres dus een e-mail gestuurd:12 Opheffen Account
12.1 Het Lid heeft het recht om zijn persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Leden kunnen dit voor het grootste deel zelf, bijvoorbeeld via de My Tweakers.net pagina. In de gevallen dat dit op deze manier niet mogelijk is, kan er een gespecificeerd verzoek tot DPG Media worden gericht om persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Hiervoor kan het formulier op de volgende pagina worden gebruikt: https://consumentenrecht.dpgmedia.net/nl.
Bij vragen of verzoeken die niet via het formulier kunnen worden ingediend is het mogelijk om een mail sturen naar privacy@dpgmedia.nl.
Geachte,
Bij deze verzoek ik u mijn account ‘Anoniem: 1246108’ (het account is verbonden aan dit e-mailadres) van Tweakers.net te verwijderen.
Vriendelijke Groet,
Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw bericht.
Helaas kunnen wij uw verzoek via dit e-mailadres niet in behandeling nemen. Wij vragen u vriendelijk uw verzoek via deze link in te dienen.
Indien u informatie wenst over de verwerking van persoonsgegevens door de merken van DPG Media, dan kunt u te allen tijde het volledige privacy statement raadplegen op www.dpgmedia.nl/privacy.
Wij vertrouwen erop u hiermee afdoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
A***, Data Protection Office DPG Media
Geachte A***,
Dit verzoek kan niet behandeld worden via het formulier in onderstaande link, omdat het formulier niet ingediend kan worden zonder voor het verzoek niet noodzakelijke gegevens in te vullen, zoals een telefoonnummer.
Ik verzoek u dus vriendelijk doch dringend mijn verzoek te verwerken conform het privacy statement van DPG Media: "Als u een vraag of verzoek heeft dat niet via het formulier kan worden ingediend kunt u een e-mail sturen naar privacy@dpgmedia.nl.”
Ik vertrouw erop dat mijn verzoek tot de verwijdering van mijn persoonsgegevens hierbij afgehandeld is.
Vriendelijke Groeten,
Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw bericht. U geeft aan het formulier niet te willen invullen omdat wij daar vragen naar meer gegevens. Wij informeren u hier graag over.
DPG Media dient de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht te nemen als het gaat om de afhandeling van verzoeken omtrent consumentenrechten. Wij verzoeken u daarom om aanvullende gegevens te verstrekken zodat wij kunnen controleren of we de informatie aan de rechtmatige persoon verstrekken of de gegevens van de rechtmatige persoon verwijderen. Indien u een verwijderverzoek heeft ingediend, zullen wij uiteraard ook de aanvullende gegevens die u verstrekt verwijderen.
Wij willen u daarom verzoeken om alsnog het daarvoor bestemde formulier in te vullen en de gegevens voor het verwijderen van uw Tweakers account aan ons door te geven.
Wij vertrouwen erop u hiermee afdoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
H***, Data Protection Office DPG Media
Reden dat ik soms het privacy statement citeer is omdat Tweakers zowel een privacy statement (priacybeleid), waar ze zelf ook naar refereren, als een algemene voorwaarden heeft, en er nogal wat overlapping is.Geachte H***,
Uw verzoek om het formulier in te vullen neem ik niet in behandeling. Ik heb al aangegeven waarom. Tevens wil ik hier het volgende aan toevoegen. U kunt niet aan de hand van mijn telefoonnummer controleren of u de juiste account verwijdert omdat mijn telefoonnummer niet aan mijn Tweakersaccount verbonden is.
Bij deze nogmaals een herinnering aan uw verplichtingen. Conform uw privacy statement moet u gegevens verwijderen als het formulier niet ingevuld kan worden. Dit moet u binnen vier weken na ontvangst van het verzoek doen. Mijn verwijderingsverzoek is ingediend op 31 juli.
Ik vertrouw dat mijn verwijderingsverzoek hierbij afgehandeld is. Tevens voel mij genoodzaakt een verslag van dit verwijderingsverzoek op het forum van Tweakers.net te posten, zodat anderen op de hoogte zijn van de verwijderingsprocedure en de niet noodzakelijke gegevens (zoals een telefoonnummer) die DPG hierbij tracht te verzamelen.
Groet,
Allereerst snap ik niet waarom ik met *knip* DPG moet praten om mijn account te verwijderen. Op zo'n beetje elk ander platform kan je dit zelf doen. Toen ik er achter kwam dat dit op Tweakers niet kon verbaasde me dat al zeer. Vervolgens schenden de *knip* van DPG de AVG door voor een verzoek van verwijdering van persoonsgegevens te vragen om gegevens (een telefoonnummer) die niet nodig zijn om dit verzoek te verwerken.
Elke keer als u persoonsgegevens verwerkt, is dat een inbreuk op de privacy van de mensen over wie het gaat. Daarom mag u alleen persoonsgegevens verwerken als het echt niet anders kan. Dus: als u zonder deze gegevens uw doel niet kunt bereiken.
Geen van bovenstaande grondslagen is van toepassing. Tweakers/DPG handelt dus in strijd met de AVG.De 6 grondslagen
In de AVG staan de volgende 6 grondslagen voor het verwerken van persoonsgegevens:
U heeft toestemming van de persoon om wie het gaat.
Het is noodzakelijk om gegevens te verwerken om een overeenkomst uit te voeren.
Het is noodzakelijk om gegevens te verwerken omdat u dit wettelijk verplicht bent.
Het is noodzakelijk om gegevens te verwerken om vitale belangen te beschermen.
Het is noodzakelijk om gegevens te verwerken om een taak van algemeen belang of openbaar gezag uit te oefenen.
Het is noodzakelijk om gegevens te verwerken om uw gerechtvaardigde belang te behartigen.
https://autoriteitpersoon...ersoonsgegevens-verwerken
Mijn vragen:
Waarom is er niet een fatsoenlijke manier om via Tweakers zelf je account te verwijderen, zoals op elk ander fatsoenlijk platform? (Gmail, Twitter, Instagram, Facebook, noem maar op) Waarom moet ik met H*** en A*** praten?

Waarom handelt Tweakers/DPG in strijd met de AVG?
Waarom wil Tweakers mijn telefoonnummer voor het verwijderen van mijn account, als dit nummer niet aan Tweakers gekoppeld is?
Wat als ik geen telefoonnummer heb? Stel, ik zeg morgen mijn telefoonabonnement op, gaat Tweakers mijn account dan nog ooit verwijderen?
Waarom zegt DPG media verzoeken die niet via het formulier ingediend kunnen worden in behandeling te nemen via bovenstaand e-mailadres, terwijl zij deze verzoeken vervolgens niet in behandeling nemen?
[ Voor 1% gewijzigd door crisp op 10-08-2021 10:24 ]