Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myrok24
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-01-2024
Waarschijnlijk is mijn moederbord kapot van mij Galaxy S7. Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met onderdelen van/via Aliexpress. Ik zag al boardjes van 20 euro.

Ondanks mijn lichte aversie tegen deze winkel, twijfel ik toch om op zo'n manier mijn mobiel weer betaalbaar te repareren (met ifixit bijv..)

dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Je krijgt waarvoor je betaalt, er zijn op aliexpress bepaalde items te krijgen die kwalitatief gewoon beter zijn dan wat je hier in de winkel koopt (Denk aan kabels en laders van Anker en bepaalde huishoudelijke producten van Xiaomi) maar een moederbordje van 2 tientjes is niet vergelijkbaar met het origineel denk ik.

Zijn er geen kwalitatief iets betere (en duurdere) bordjes te vinden? Een soort gulden middenweg tussen aliexpress meuk en OEM onderdelen van Samsung?

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-08 23:33
De vraag is een beetje wat je koopt voor 20 euro.

- een gebruikte originele print?
- een ongebruikte print uit oude productievoorraad?
- productieafkeur die wel of niet (een beetje) werkt?
- imitatie (met welke gevolgen?)

Is een goedkope tweedehands S7 met kapot scherm oid niet een makkelijkere basis?
Die kun je waarschijnlijk in de buurt ophalen ipv opsturen vanaf de andere kant van de wereld (met risico op inklaringskosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:10
Bij Ali, let op invoerrechten en verzendkosten.

Verder, kijk naar de seller waarderingen en reviews. Staan er duizend positieve reviews van de seller met dit product, dan zal het zeer waarschijnlijk goed zijn. Staan er 2 positieve en 1 negatieve recentie.... even verder zoeken naar een andere leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:42
myrok24 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:54:
Waarschijnlijk is mijn moederbord kapot van mij Galaxy S7
"Waarschijnlijk" :) Ben je bereid deze gok te nemen om een Galaxy S7 te redden?

Ik zou op Marktplaats een tweedehandsje met gebroken scherm halen voor een vergelijkbaar bedrag. Mocht er dan toch nog iets anders stuk zijn, dan heb je meer donor-onderdelen :P plus je bespaart de levertijd en je hoeft niet bij AE te bestellen.

Los daarvan denk ik dat ik niet meer zou 'investeren' in een S7. De eventuele data op het toestel gaat immers sowieso verloren als je het moederbord wisselt.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-08 20:33
Ik heb regelmatig onderdelen gekocht bij Ali voor laptops, waaronder moederborden, schermen en toetsenborden.
Op één defect moederbord (DOA) na, nooit problemen gehad.
Een mobo voor een oude S7 voor 20 euro zou best kunnen werken. Of je zo'n oude telefoon nog weer leven in wil blazen is een tweede. Je moet altijd afwegen of het het waard is. Mijn reparaties waren soms ook twijfelachtig, ik deed het vaak ook, omdat ik het leuk vond om te doen. Als je het € 20,- waard is (denk ook aan de inklaringskosten) dan kun je het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:34
myrok24 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:54:
Waarschijnlijk is mijn moederbord kapot van mij Galaxy S7.
Begin eens bij het begin:
Hoe waarschijnlijk is het, en hoe ben je er achter gekomen?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Tens schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:30:
[...]

Begin eens bij het begin:
Hoe waarschijnlijk is het, en hoe ben je er achter gekomen?
Middels een ander topic denk ik: Galaxy S7 komt niet door startscherm & recovery mode

[ Voor 19% gewijzigd door Gismo1979 op 02-08-2021 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myrok24
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-01-2024
ja klopt idd (zie andere topic). Update: inmiddels gebeld door telefoonreparatie winkel, met de melding dat idd het moederboard kapot is, De kosten zijn zodanig hoog dat ik daar beter niet in kan investeren,

Zo ook denk dus met Aliexpress meuk. De tip om evt een kapotte van marktplaats te scoren en gewoon zelf te gaan hobbies kan nog lucratief zijn evt.

Gelukkig heb nog een werkende S10 ;)

dank voor de reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:35
Heb voor mijn Edge 7 een moederplankje bij aliexpress gehaald.
Werkt al jaren weer prima.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Pagina: 1