• myrok24
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-02-2022
Hi,

Ik hoop dat het niet te warrig wordt, maar ik heb een Galaxy S7, waarbij ik twijfel of hij nog te repareren / redden is. In het kort:

- Telefoon opeens er mee gestopt, eerst nog rare kleuren op het scherm, toen zwart.
- Soms start hij opeens op als hij in de oplader is geweest, maar alleen tot het startscherm (samsung logo), daar blijft hij hangen.
- Beeld is gewoon goed/scherp.
- Soms bij opstarten vliegt de oplaad teller snel van 0 naar 100%
- Soms na paar keer opstarten blijft het zwart en reageert er geen knop meer.
- Hij lijkt ook snel leeg te zijn/raken.
- Alle recovery toetscombinaties opties al geprobeerd (https://thedroidguy.com/f...bleshooting-guide-1072884)

Geen idee welk onderdeel nou vervangen/kapot kan zijn? Wellicht klinkt het bekend in de oren bij sommige gebruikers op dit forum.

dank alvast!

david

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:13
Hoe lang speelt dit issue al? Toevallig heb ik sinds vrijdagmiddag exact hetzelfde probleem. Telefoon stond opeens vast en wilde niet meer uit. Heb toen de reboot met Vol- en Power button moeten doen. Daarna heeft hij het nog een aantal keer gedaan, waarvan een keer een dagdeel. Maar op een gegeven moment weer vastgeslagen. Mijn accu was overigens al wel een tijdje gaar, dus mogelijk krijgt de telefoon gewoon te weinig stroom?

• myrok24
Kom net van reparatiewinkel vandaan, die gaf aan dat het in mijn geval hoogstwaarschijnlijk aan de moederboard (logicboard) ligt..

Ik had ook al die reboot combi's geprobeerd overigens.

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:56
Mij lijkt het een accu issue. Maar gezien de leeftijd van het toestel zou ik hem niet gaan repareren. Zowel mocht het de accu zijn ofwel het mobo.

• myrok24
Gebeld door reparatie winkel: inderdaad moederboard probleem. Geld niet waard om daarin te investeren.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee