Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn desktop zal vooral gebruikt worden voor mijn werk(Bio-informaticus), denk hierbij aan programmeren in Java/Python en het opzetten van webapplicaties etc en wat casual gamen/youtube kijken. Mijn huidige systeem kan een minecraft world met bepaalde modpacks moeizaam draaien, laat staan als ik er shaders etc aan toe voeg. Ook andere games speel ik nu veelal op lagere graphics. Voor mij hoeven dit geen 4k ultra graphics te worden, maar als ik met wat nieuwere games weer op 1080p high kan spelen vind ik dit al prima.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het hoeft voor mij geen top of the line pc te worden. Ik zoek iets waar ik weer een paar jaar mee vooruit kan. Mijn huidige setup heb ik het inmiddels 5+ jaar mee vol gehouden. Ik denk dat ik als budget een kleine 1000 euro ter beschikking kan stellen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment heb ik in mijn huidige systeem de volgende componenten:
• Intel i5- 4690K
• MSI gaming 5 Z97
• HyperX fury black 2x 4GB DDR3
• AMD radeon 290x Sapphire 280X
• Seasonic SS-620 GM (M12II-620 Bronze) 620 Watt 80PLUS bronze PSU
• 1x toshiba 256gb nvme
• 1x Crucial 240gb SSD
• 1x WD blue 1TB HDD
• Prima case heb ik ook
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat zelf te denken aan een nieuwe cpu(krachtiger dan mijn huidige) in combinatie met een upgrade van stock cooler naar aftermarket, moederbord(upgrade naar ddr4 ram en nieuwe socket), ram(upgrade naar ddr4) en gpu(upgrade want dit is een kaart uit 2013)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per se een voorkeur, heb ook geen interesse in RGB. Als het erop zit is het prima, maar ik hoef er geen extra geld voor neer te leggen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen eisen, geluid valt met de meeste producten wel mee. Power consumption maakt mij ook niet denderend uit
Ga je overklokken?
Maakt mij niet uit.
Wat verwacht je van ons?
Een kijkje naar mijn lijstje met producten die ik zelf al zo bij elkaar gesprokkeld heb.
!!UPDATE!!
Met behulp van tweakers een nieuw lijstje wat op dit moment mijn aankopen zouden zijn, de CPU wordt mogelijk 2e hands als ik deze kan vinden met een redelijk verschil tov nieuwprijs(rond de 230). Het enige war er nu nog mist is een vervanging voor mijjn GPU. Ik weet niet precies wat ik het beste kan doen, eventueel een 2060 halen of een 2e hands 3060. Wat zijn verdere meningen hierover? Ik ga ook de drop van RX 6600 XT in de gaten houden
Mijn desktop zal vooral gebruikt worden voor mijn werk(Bio-informaticus), denk hierbij aan programmeren in Java/Python en het opzetten van webapplicaties etc en wat casual gamen/youtube kijken. Mijn huidige systeem kan een minecraft world met bepaalde modpacks moeizaam draaien, laat staan als ik er shaders etc aan toe voeg. Ook andere games speel ik nu veelal op lagere graphics. Voor mij hoeven dit geen 4k ultra graphics te worden, maar als ik met wat nieuwere games weer op 1080p high kan spelen vind ik dit al prima.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het hoeft voor mij geen top of the line pc te worden. Ik zoek iets waar ik weer een paar jaar mee vooruit kan. Mijn huidige setup heb ik het inmiddels 5+ jaar mee vol gehouden. Ik denk dat ik als budget een kleine 1000 euro ter beschikking kan stellen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment heb ik in mijn huidige systeem de volgende componenten:
• Intel i5- 4690K
• MSI gaming 5 Z97
• HyperX fury black 2x 4GB DDR3
• AMD radeon 290x Sapphire 280X
• Seasonic SS-620 GM (M12II-620 Bronze) 620 Watt 80PLUS bronze PSU
• 1x toshiba 256gb nvme
• 1x Crucial 240gb SSD
• 1x WD blue 1TB HDD
• Prima case heb ik ook
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat zelf te denken aan een nieuwe cpu(krachtiger dan mijn huidige) in combinatie met een upgrade van stock cooler naar aftermarket, moederbord(upgrade naar ddr4 ram en nieuwe socket), ram(upgrade naar ddr4) en gpu(upgrade want dit is een kaart uit 2013)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per se een voorkeur, heb ook geen interesse in RGB. Als het erop zit is het prima, maar ik hoef er geen extra geld voor neer te leggen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen eisen, geluid valt met de meeste producten wel mee. Power consumption maakt mij ook niet denderend uit
Ga je overklokken?
Maakt mij niet uit.
Wat verwacht je van ons?
Een kijkje naar mijn lijstje met producten die ik zelf al zo bij elkaar gesprokkeld heb.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X (MPK) Boxed | € 304,39 | € 304,39 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 Aorus ELITE AX V2 | € 149,95 | € 149,95 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 34,- | € 34,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | € 85,99 | € 85,99 |
| 1 | Videokaart | 2e hands GTX 1660 | € 375 | € 375 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 949,33 | ||
!!UPDATE!!
Met behulp van tweakers een nieuw lijstje wat op dit moment mijn aankopen zouden zijn, de CPU wordt mogelijk 2e hands als ik deze kan vinden met een redelijk verschil tov nieuwprijs(rond de 230). Het enige war er nu nog mist is een vervanging voor mijjn GPU. Ik weet niet precies wat ik het beste kan doen, eventueel een 2060 halen of een 2e hands 3060. Wat zijn verdere meningen hierover? Ik ga ook de drop van RX 6600 XT in de gaten houden
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 274,05 | € 274,05 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 ELITE V2 | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 34 | € 24,45 | € 24,45 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | € 85,99 | € 85,99 |
| Totaal | € 483,49 | |||
[ Voor 18% gewijzigd door Glenn.H op 03-08-2021 00:37 ]
- Glenn