Regenpijp loopt de gevel in

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tystnad
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-12-2025
Hallo Tweakers,

In mijn koopwoning gaat een regenpijp de gevel in, zie foto. Mijn huis en dat van de buren is de enige in de buurt met zo'n constructie. We hebben allebei recent de sleutel gekregen en de vorige bewoners kunnen we het niet vragen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wlt09k3tNkCgXd9KC0IIS4BwixM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lby5B77J8iZ03ynSd1tqHvuC.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vraag is: waar zou de pijp voor kunnen dienen?

We hebben al gekeken of het afvoer is van de douche en toilet, dit lijkt (gelukkig) niet het geval. Afwatering via de spouw is onwaarschijnlijk, omdat er duidelijk gewoon een pijp buiten loopt. Ik ben nog niet in een ladder geklommen om te kijken, maar mijn nieuwsgierigheid is te groot om te wachten tot ik die kans krijg.

Beste antwoord (via tystnad op 28-01-2023 11:49)

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
dat is wel heel gek.
geen binnenplaatsje/balkon bovenop het dak?

Alle reacties

• tystnad
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-12-2025
Rofdof schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:24:
heb je geen inspectiecamera of iets te leen?
ben wel benieuwd waar dat uitkomt :p
Even rondgevraagd, maar ik ken helaas niemand die er eentje heeft, en toch iets te duur om hiervoor aan te schaffen.
orf schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:25:
[...]

Wat is het pijpje op het dak op de foto? Ik dacht aan de CV-ketel vanwege dat pijpje, maar het kan ook ontluchting van je riool o.i.d. zijn.
Ik denk dat er een droger heeft gestaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5b23gZ6mf_D3omhf4kZd48cvETk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RYcGFlKIQvKX7a6KGDaojQYf.jpg?f=fotoalbum_large
Han schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:28:
[...]

Hoe zeker ben je hier van> Je zou aan de hand van oude luchtfoto's dit kunnen controleren (oude versies van een kaart in Google Earth
Begin 2000 zat het dak er zeker op. Oudere foto's zijn (veel) te onscherp. Ik heb de bouwtekeningen opgevraagd bij de gemeente. Altijd handig om te hebben.
WEBGAMING schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:43:
Als je echt nieuwschierig bent, volpompen met rook, en kijken waar de rook uit komt.
:*) :*) Goed idee, ik ga op zoek naar een rookmachine.

[ Voor 8% gewijzigd door tystnad op 30-07-2021 17:05 ]

Pagina: 1