Hallo!
Ik ben een nieuwe pc in elkaar aan het zetten, maar helaas krijg ik het niet 'out-of-the-box' werkend.
Eerst maar een lijstje van de hardware:
pricewatch: AMD Ryzen 5 5600X Boxed
pricewatch: MSI MAG B550M Mortar
pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W CM
pricewatch: G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS
pricewatch: Kingston NV1 1TB
pricewatch: MSI GeForce GT 710 1GD3H LP
De bedoeling is dit in een pricewatch: Cooler Master MasterBox Q500L kast te zetten, maar zo ver ben ik nog gekomen.
Het probleem is dat ik niks te zien krijg op mijn scherm.
Nou ben ik dankzij dit topic: Geheugen compatibiliteit X370 vs B550 er al achter gekomen dat ik ook de fout heb gemaakt om te denken dat de cpu onboard graphics had.
Daarom snel even de GT710 besteld. Echter wil dit niet helpen. De kaart werkt, deze heb ik getest in een ander systeem en die pakte hem gelijk. In de nieuwe setup doet het echter niks, in beide slots niet.
Het lampje op het moederbord geeft ook aan 'no vga'.
Wat ik al heb geprobeerd:
-nieuwe videokaart..
-HDMI kabel en VGA kabel
-Bios reset, diverse malen.
-ene reepje geheugen, andere reepje, geen reepjes.
-M2 er uit
-alles er uit, dus cpu geheugen, M2 en dan flashen met behulp van de flash knop op de achterkant. Dit werkte niet zoals aangegeven. (zou moeten gaan knipperen, maar dat gebeurde niet)
Vandaag nog een keer geprobeerd met de cpu er in, toen knipperde die wel een paar keer maar bleef vervolgens permanent aan. (ben echt een uur iets anders gaan doen).
Ik weet niet wat ik nu nog kan proberen, slechts 1 keer heb ik gehad dat er geen lampje brandde op het moederbord, maar ook toen kreeg ik geen beeld, met wat voor kabel dan ook.
Alle hulp en input is welkom!
Ik ben een nieuwe pc in elkaar aan het zetten, maar helaas krijg ik het niet 'out-of-the-box' werkend.
Eerst maar een lijstje van de hardware:
pricewatch: AMD Ryzen 5 5600X Boxed
pricewatch: MSI MAG B550M Mortar
pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W CM
pricewatch: G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS
pricewatch: Kingston NV1 1TB
pricewatch: MSI GeForce GT 710 1GD3H LP
De bedoeling is dit in een pricewatch: Cooler Master MasterBox Q500L kast te zetten, maar zo ver ben ik nog gekomen.
Het probleem is dat ik niks te zien krijg op mijn scherm.
Nou ben ik dankzij dit topic: Geheugen compatibiliteit X370 vs B550 er al achter gekomen dat ik ook de fout heb gemaakt om te denken dat de cpu onboard graphics had.

Daarom snel even de GT710 besteld. Echter wil dit niet helpen. De kaart werkt, deze heb ik getest in een ander systeem en die pakte hem gelijk. In de nieuwe setup doet het echter niks, in beide slots niet.
Het lampje op het moederbord geeft ook aan 'no vga'.
Wat ik al heb geprobeerd:
-nieuwe videokaart..
-HDMI kabel en VGA kabel
-Bios reset, diverse malen.
-ene reepje geheugen, andere reepje, geen reepjes.
-M2 er uit
-alles er uit, dus cpu geheugen, M2 en dan flashen met behulp van de flash knop op de achterkant. Dit werkte niet zoals aangegeven. (zou moeten gaan knipperen, maar dat gebeurde niet)
Vandaag nog een keer geprobeerd met de cpu er in, toen knipperde die wel een paar keer maar bleef vervolgens permanent aan. (ben echt een uur iets anders gaan doen).
Ik weet niet wat ik nu nog kan proberen, slechts 1 keer heb ik gehad dat er geen lampje brandde op het moederbord, maar ook toen kreeg ik geen beeld, met wat voor kabel dan ook.

Alle hulp en input is welkom!