Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kec
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-12-2024
Hallo!

Ik ben een nieuwe pc in elkaar aan het zetten, maar helaas krijg ik het niet 'out-of-the-box' werkend.
Eerst maar een lijstje van de hardware:
pricewatch: AMD Ryzen 5 5600X Boxed
pricewatch: MSI MAG B550M Mortar
pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W CM
pricewatch: G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS
pricewatch: Kingston NV1 1TB
pricewatch: MSI GeForce GT 710 1GD3H LP

De bedoeling is dit in een pricewatch: Cooler Master MasterBox Q500L kast te zetten, maar zo ver ben ik nog gekomen.

Het probleem is dat ik niks te zien krijg op mijn scherm.
Nou ben ik dankzij dit topic: Geheugen compatibiliteit X370 vs B550 er al achter gekomen dat ik ook de fout heb gemaakt om te denken dat de cpu onboard graphics had. |:(
Daarom snel even de GT710 besteld. Echter wil dit niet helpen. De kaart werkt, deze heb ik getest in een ander systeem en die pakte hem gelijk. In de nieuwe setup doet het echter niks, in beide slots niet.
Het lampje op het moederbord geeft ook aan 'no vga'.

Wat ik al heb geprobeerd:
-nieuwe videokaart..
-HDMI kabel en VGA kabel
-Bios reset, diverse malen.
-ene reepje geheugen, andere reepje, geen reepjes.
-M2 er uit
-alles er uit, dus cpu geheugen, M2 en dan flashen met behulp van de flash knop op de achterkant. Dit werkte niet zoals aangegeven. (zou moeten gaan knipperen, maar dat gebeurde niet)
Vandaag nog een keer geprobeerd met de cpu er in, toen knipperde die wel een paar keer maar bleef vervolgens permanent aan. (ben echt een uur iets anders gaan doen).

Ik weet niet wat ik nu nog kan proberen, slechts 1 keer heb ik gehad dat er geen lampje brandde op het moederbord, maar ook toen kreeg ik geen beeld, met wat voor kabel dan ook. :X

Alle hulp en input is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

In de bios gekeken ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electric Brainz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:38
Hoe kan ie in de bios kijken als er geen beeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik heb met een MSI MPG mobo de flash ook vaker moeten uitvoeren voordat het succesvol was. Denk dat het bij de derde poging goed ging. Misschien eens proberen met een schone usb-stick en de installatiefile er opnieuw opzetten?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kec
SirLenncelot schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:36:
Ik heb met een MSI MPG mobo de flash ook vaker moeten uitvoeren voordat het succesvol was. Denk dat het bij de derde poging goed ging. Misschien eens proberen met een schone usb-stick en de installatiefile er opnieuw opzetten?
Ok dat kan ik nog wel doen, voor de zekerheid, het gaat om het bestand in de zipfile toch? niet dat je de zipfile zelf moet hernoemen?
Ik had op zich al de usb stick helemaal leeggehaald, maar zal eens een format proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:52
Kec schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:39:
[...]

Ok dat kan ik nog wel doen, voor de zekerheid, het gaat om het bestand in de zipfile toch? niet dat je de zipfile zelf moet hernoemen?
Ik had op zich al de usb stick helemaal leeggehaald, maar zal eens een format proberen.
Je kan het altijd nog eens proberen, maar zoals er mensen zijn waarbij het niet direct de eerste keer werkte, zijn er ook mensen waarbij het wel gewoon ok ging de eerste keer. Ik heb hetzelfde moederbord en dezelfde CPU en bij mij ging het wel goed. Ik heb echter ook wel het idee dat het lampje niet helemaal meewerkte. Is alleen al een hele tijd geleden, dus kan me het niet meer precies herinneren.

Als ik het me goed herinner, knipperde het lampje bij mij wel een tijdje, daarna bleef het (volgens mij) ook branden, maar daar ging wel een tijdje overheen (again, als ik het me goed herinner). Ik weet nog wel dat ik toen enigszins "bang" was om het systeem te rebooten omdat het me nou niet helemaal duidelijk was of de update was voltooid.

Geen mogelijkheid om even met een andere gfx card te testen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-05 19:41
ik had exact hetzelfde probleem met een GT710.... alle grafische kaarten hier in huis werken op die B550M Mortar maar die GT710 niet. Probeer eens een andere....

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:01
Misschien kan de GT 710 niet met UEFI overweg. Dan krijg je geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 13:49
Djarune schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 23:23:
Misschien kan de GT 710 niet met UEFI overweg. Dan krijg je geen beeld.
Klopt, de GT 710 is niet UEFI compatibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 13:49
Dit is geen oplossing, maar meer een vraag over wat de build precies moet gaan worden: komt er nog een losse GPU in of wat is de bedoeling?

Je zou nog kunnen wachten tot 5 augustus, dan komen de nieuwe AMD APU ook voor consumenten beschikbaar. Dan heb je wel onboard graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Kec schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:39:
[...]

Yes, extracten en format met fat32 filesystem.

Maar als ik de comments hieronder lees dan kan de gpu ook de oorzaak zijn.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kec
Ik had nog een oude radeon die ik al eerder had geprobeerd, maar met die kaart wist ik niet zeker of het de kaart was. Nu maar mijn eigen 1060 uit mijn pc gehaald en geprobeerd. Nog steeds niks.
Postman schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 23:58:
Dit is geen oplossing, maar meer een vraag over wat de build precies moet gaan worden: komt er nog een losse GPU in of wat is de bedoeling?

Je zou nog kunnen wachten tot 5 augustus, dan komen de nieuwe AMD APU ook voor consumenten beschikbaar. Dan heb je wel onboard graphics.
Deze pc is voor mijn moeder, die het alleen gaat gebruiken voor browsen, office, photoshop en inkscape. Geen zware 3D vereisten dus.
Als ik naar de huidige range van AMD G processors kijk dan betaal je bijna 150 euro voor het graphics gedeelte. is dat met de nieuwe serie anders?

Zo meteen het flashen nog eens proberen (Thx Noisia)

Sowieso iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken. Zelfs Hackus.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ruil je de 5600X voor pricewatch: AMD Ryzen 5 5600G Boxed en stuur je de GT710 terug

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kec
Hey, die was gisteren alleen bij die onderste winkel te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kec schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:56:
Hey, die was gisteren alleen bij die onderste winkel te krijgen..
Is net uit, dus komen wel meer winkels. en misschien zakt de prijs ook nog

Pagina: 1