Geschil met bedrijf over bouwcontainer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaver
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-05 10:08
Beste mede tweakers,

Hieronder mijn verhaal over bedrijf en zou graag van jullie advies willen wat te doen.

Nieuw huisje!
Sinds 15 april hebben wij de sleutel gekregen van ons nieuwe huisje. Het huis moest nog wel even onder handen genomen worden dus hebben wij een bouwcontainer van 10m3 besteld bij bedrijf. Deze hebben wij besteld met als leverdatum 15 april, want op die dag kregen wij ook de sleutel en konden we direct beginnen met slopen. Uiteraard ook netjes een vergunning hiervoor aangevraagd.

Voor bij ons nieuwe huis waren er bouwvakkers bezig met het vervangen van (gas)leidingen en hadden de opslag hiervan op de parkeerplaatsen pal voor onze deur geplaatst (circa 10 parkeerplekken). Deze werkzaamheden zouden duren tot begin juli en waren al in gang gezet twee weken voor wij de sleutel moesten krijgen. Hierop heb ik contact opgenomen met de voorman van de partij die de leidingen aan het vervangen was. De voorman uitgelegd dat ik voornemens ben de woning te gaan verbouwen maar dat ik liever niet 50meter extra wil lopen voor het wegbrengen van het afval. Aangezien het hele huis gestript moest gaan worden en iedere meter er één is.

De voorman vond het geen probleem en gaf mij de sleutel van het bouwterrein zodat ik zelf de hekken kon openmaken voor de leverancier van de bouwcontainer als hun er niet waren. Aangegeven dat we de parkeerplek voor de deur graag zouden willen gebruiken voor de periode van 2 weken. De voorman had toegezegd op 15 april deze parkeerplek vrij te maken zodat de container geplaatst kon gaan worden.

Dag van de sleuteloverdracht (15 april 2021)
De dag dat we de sleutel van ons huisje zouden krijgen. Die dag in de ochtend om 07:00 bij het nieuwe huisje voor de deur want de makelaar had twee inspecties te doen in de ochtend en wij waren de eerste. Aangekomen bij het huis merkte ik direct al op dat er een lege bouwcontainer stond buiten de hekken van de bouwvakkers. Stiekem hoopte ik erop dat iemand anders ook een bouwcontainer had besteld en deze nog niet had gebruikt. De ochtend en groot deel van de middag afgewacht maar ook toen nog niemand te zien die een container kwam brengen. Hierop rond 16:00 gebeld met bedrijf en gevraagd wanneer de container zou gaan komen.

Mevrouw aan de lijn gaf aan dat de container reeds was geplaatst op 12 april |:( , waarop ik reageerde dat ik de container voor 15 april had besteld en niet 12 april. Ze gaf aan dat het een foutje is geweest maar vroeg zich af wat het probleem precies was. Uitgelegd dat er een bouwterrein en dat hiervoor al het e.e.a. is geregeld zodat deze wél voor de deur geplaatst kon gaan worden. Dit begreep mevrouw en ging in gang zetten dat de container verplaatst zou gaan worden en uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren. De container zou de dag erop "tussendoor" verplaatst gaan worden want ze hadden het druk.

De dag erop is de container inderdaad netjes verplaatst op de gewenste plek en dachten dat het hiermee opgelost zou zijn.

Factuur voor verplaatsing 10 mei 2021
Via de mail had ik een factuur ontvangen voor het verplaatsen van de container op 16 april 2021. Ik was door stomheid geslagen, een factuur sturen terwijl de initiële levering van de container drie dagen te vroeg was.

Dezelfde dag aan de telefoon gehangen waarbij er gevraagd mijn verhaal op de mail te zetten en zo doende heb ik dit gedaan. Als reactie hierop heeft mevrouw gevraagd waar de chauffeur de container had geplaatst. Aangegeven dat dit verderop in de straat was en dat ik not amused was dat deze drie dagen te vroeg is geplaatst waardoor ik niet de gewenste plek voor de container had.

In de periode 10 mei tot en met begin juni heb ik zeker 5 keer telefonisch contact gehad met bedrijf waarbij er altijd een soms verzonnen wordt dat er niet inhoudelijk gereageerd kan worden op deze kwestie. De smoezen die ik o.a. heb gehoord;
  • Administratie is vandaag vrij, ik maak voor u een terugbelverzoek. Uit alle terugbelverzoeken ben ik nog niet 1 keer teruggebeld.
  • Ik ben hier niet inhoudelijk van op de hoogte ik ga het uitzoeken.
  • We gaan het bespreken in het team we komen erop terug.
Vriendin belt 4 Juni 2021
Na deze telefoontjes was ik het behoorlijk zat mede omdat er herinneringen en aanmaningen blijvend gestuurd worden. Hierop heb ik vriendin-lief gevraagd om eens een poging te wagen en niet zonder resultaat. We kregen te horen dat ze onderaannemers hebben die deze containers voor hun plaatsen. Zij zou bij het betreffende bedrijf navragen wat er fout is gegaan (alweer). Er is mondeling toegezegd dat ze met ons contact op zouden nemen als er meer bekend is. Dit heb ik, net als het meeste andere contact nogmaals op de mail gezet zodat het voor beide partijen vastgelegd staat.

Incasso?
Uiteraard is er nooit meer contact geweest en heb ik inmiddels via mail & post de laatste aanmaning ontvangen. Hierin staat dat indien ik niet binnen 14 dagen het bedrag heb overgemaakt ze het naar de incasso sturen waarbij er extra kosten t.w.v. €40,-- bij zullen komen.

Wat te doen?
Ik ben benieuwd wat ik in deze situatie het beste zou kunnen doen en ontvang graag van jullie advies hierover. Zeker omdat ze hem dus naar de incasso gaan doorzetten en ik mijzelf dan afvraag welke rechten ik nog heb.
  • Wat zijn de gevolgen als ze hem wel doorzetten? Kan ik dan wellicht met die partij (incasso) wel communiceren over dit probleem? Of kunnen ze dit zomaar maken en moet ik gewoon dokken of ik het leuk vind of niet.
  • Kan ik nog (juridische) stappen ondernemen die niet teveel geld kosten? Aangezien het om een bedrag van €121,- gaat...
Tot slot
Uit eigen ervaring heeft contact opnemen met het bedrijf heeft geen zin (zie ook maar eens google recensies) en ben ik het tot op de dag van vandaag oneens met de gestuurd factuur want bedrijf was in eerste instantie fout bij het leveren van de container (drie dagen te vroeg). Waardoor ik maar extra meters moest gaan maken. Indien er een inhoudelijke reactie komt waaruit blijkt dat ik deze factuur toch moet betalen kan ik dat (wellicht) mee leven. Maar daarvoor doen ze niet eens de moeite en sturen het gewoon door naar de incasso zo blijkt.

Alvast bedankt O-)

De naam van de winkel / bedrijf voegt verder niets toe in het advies wat je zoekt. Zie ook Shopping Forum Beleid

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 29-07-2021 09:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:03
Lastige zaak. Je hebt een container besteld voor dag X en op dag X stond deze container ook gewoon netjes klaar voor je. Inderdaad een paar dagen eerder dan dat je wilde, maar dat maakt in theorie natuurlijk niet uit.

Heb je bij het bestellen van de container afgesproken waar deze geplaatst moest worden? Of is er toen afgesproken dat je op dag X met ze zou bepalen waar de container zou worden neergezet?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:46

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

In theorie had de container ook 15 april om 00:01 geplaats kunnen worden, dan was je er ook niet geweest om het hek open te maken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-06 13:52
Je hebt geen opdracht bevestiging gegeven voor het verplaatsen van de container waarbij genoemd is dat je akkoord bent met bedrag x.

Gewoon aangeven dat hier dus niet mee akkoord gaat evt middels aangetekende brief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaver
President schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:49:
Lastige zaak. Je hebt een container besteld voor dag X en op dag X stond deze container ook gewoon netjes klaar voor je. Inderdaad een paar dagen eerder dan dat je wilde, maar dat maakt in theorie natuurlijk niet uit.

Heb je bij het bestellen van de container afgesproken waar deze geplaatst moest worden? Of is er toen afgesproken dat je op dag X met ze zou bepalen waar de container zou worden neergezet?
Hi President,

Ik heb de container ergens in februari al besteld en was toen nog niet op de hoogte van de werkzaamheden voor de deur. Hier heb ik ook achteraf nadat ik wel wist dat er werkzaamheden waren geen contact meer over gehad met bedrijf.

Aangezien ik verwachte dat de container op 15 april geleverd zou worden was ik dat tijdvak (ongeveer hele dag ;) ) aanwezig rondom het huis.

In de orderbevestiging staat het volgende;
1. Bezorginformatie Uw ingevulde gewenste voorkeurs datum en tijd is 15-04-2021 tussen 12:00 en 13:00
2. PLAATSEN VAN UW ORDER Wij ons best doen uw aangegeven voorkeurs datum en tijd aan te houden. U ontvangt van onze planners een bevestigings mail en/of sms met de definitieve datum en tijdstip.
Houd aub rekening met eventueel verkeers, weers en onvoorziene omstandigheden, hierdoor is het bijvoorbeeld mogelijk dat uw order alsnog eerder of later word geplaatst.
Indien u niet op de locatie aanwezig bent zal onze chauffeur uw order zo dicht mogelijk bij uw opgegeven adres afleveren.
Als u wel op locatie aanwezig bent kunt u samen met de chauffeur een juiste locatie bepalen.

Voor punt 2 heb ik echter ook geen mail dan wel sms ontvangen voor het plaatsen ervan. Maar als ik het zo lees hebben ze zich goed ingedekt voor dit soort conflicten.

[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 29-07-2021 09:03 . Reden: bedrijfsnaam weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaver
DukeBox schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:55:
In theorie had de container ook 15 april om 00:01 geplaats kunnen worden, dan was je er ook niet geweest om het hek open te maken.
True, echter hadden de buren al aangegeven dat hij maandag 12 april er al stond. Blijft dit nog een groot verschil vinden met 15 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Reaver schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:58:
U ontvangt van onze planners een bevestigings mail en/of sms met de definitieve datum en tijdstip.
Heb je die gekregen en zo ja, wat stond daar in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaver
DukeBox schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:01:
[...]

Heb je die gekregen en zo ja, wat stond daar in ?
Staat ook in de lap tekst maar deze heb ik niet ontvangen. Zowel mail als sms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:47
Bovendien maken ze een locatieafspraak toch?
Heb je rechtsbijstand? Neem aan van niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaver
99ruud99 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:03:
Bovendien maken ze een locatieafspraak toch?
Heb je rechtsbijstand? Neem aan van niet?
Normaal gesproken wel inderdaad en nee helaas niet. Je komt er pas achter als je het nodig hebt als het te laat is 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 07:16

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
[...]

Hi President,

Ik heb de container ergens in februari al besteld en was toen nog niet op de hoogte van de werkzaamheden voor de deur. Hier heb ik ook achteraf nadat ik wel wist dat er werkzaamheden waren geen contact meer over gehad met bedrijf.

Aangezien ik verwachte dat de container op 15 april geleverd zou worden was ik dat tijdvak (ongeveer hele dag ;) ) aanwezig rondom het huis.

In de orderbevestiging staat het volgende;
1. Bezorginformatie Uw ingevulde gewenste voorkeurs datum en tijd is 15-04-2021 tussen 12:00 en 13:00
2. PLAATSEN VAN UW ORDER Wij ons best doen uw aangegeven voorkeurs datum en tijd aan te houden. U ontvangt van onze planners een bevestigings mail en/of sms met de definitieve datum en tijdstip.
Houd aub rekening met eventueel verkeers, weers en onvoorziene omstandigheden, hierdoor is het bijvoorbeeld mogelijk dat uw order alsnog eerder of later word geplaatst.
Indien u niet op de locatie aanwezig bent zal onze chauffeur uw order zo dicht mogelijk bij uw opgegeven adres afleveren.
Als u wel op locatie aanwezig bent kunt u samen met de chauffeur een juiste locatie bepalen.

Voor punt 2 heb ik echter ook geen mail dan wel sms ontvangen voor het plaatsen ervan. Maar als ik het zo lees hebben ze zich goed ingedekt voor dit soort conflicten.
Die voorwaarden zijn wel duidelijk: ze kunnen eerder plaatsen en dan plaatsen ze zo dicht mogelijk bij de plek. Kortom ze hebben geleverd conform de voorwaarden. Snap dat je niet blij bent maar als ik dit lees kon je er niet 100 procent van uit gaan dat er op 15 april geleverd zou worden

[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 29-07-2021 09:04 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:57
Hoeveel meter is de container verplaatst?

Verder staat er toch gewoon duidelijk dat er eerder of later geplaatst kan worden.

Dat jij de container daarna wil laten verplaatsen is gewoon een nieuwe opdracht en kost gewoon geld.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:10
Sowieso betalen voordat er extra incasso kosten gerekend worden. Als je daarna je gelijk wil proberen te halen is aan jezelf, maar voor dit luttele bedrag lijkt me dat veel onnodig werk met een lage slagingskans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaver
We Are Borg schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:05:
[...]

Die voorwaarden zijn wel duidelijk: ze kunnen eerder plaatsen en dan plaatsen ze zo dicht mogelijk bij de plek. Kortom ze hebben geleverd conform de voorwaarden. Snap dat je niet blij bent maar als ik dit lees kon je er niet 100 procent van uit gaan dat er op 15 april geleverd zou worden
Duidelijk en zal me er bij neer moeten leggen. Niet blij mee maar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55
Reaver schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:09:
[...]

Duidelijk en zal me er bij neer moeten leggen. Niet blij mee maar helaas.
Volgende keer even aangeven dat de chauffeur moet bellen bij aankomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaver
Van dit soort incidenten leer je weer een hoop. Alhoewel ik over de klantenservice van het bedrijf nog niet tevreden ben. Van een inhoudelijke reactie kon er na vele telefoontjes en mailtjes niet van komen.

Jullie i.i.g. bedankt voor de reacties. Fijne avond nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
badboyqxy schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:57:
Je hebt geen opdracht bevestiging gegeven voor het verplaatsen van de container waarbij genoemd is dat je akkoord bent met bedrag x.

Gewoon aangeven dat hier dus niet mee akkoord gaat evt middels aangetekende brief
+
U ontvangt van onze planners een bevestigings mail en/of sms met de definitieve datum en tijdstip.
Vind ik qua procedure toch wel iets dat zeker de vordering betwistbaar maakt. Maar dan is nu betalen om vervolgens dit gesprek aan te gaan het verstandigst... Het is nog niet zo dat ze je hebben aangegeven dat ze de rekening echt niet gaan terugtrekken, maar vooral dat ze organisatorisch gewoon niet opschieten.

Morgen maar weer even contact opnemen met ze?

Neemt natuurlijk niet weg dat je ook een nette onderbouwde recensie kan achterlaten over de gehele procedure...

En sorry, ik ben zo'n loser die ergens principes heel belangrijk vindt maar tegelijkertijd liever gewoon die 121 euro betaalt en dan helemaal klaar is met zo'n k*t bedrijf. Tegelijkertijd zou ik mijn vrouw laten bellen, die is een tijger en krijgt altijd haar zin :+ scheelt misschien ook dat ze voor haar werk dagelijks met allerlei instanties in gesprek is en daar ook regelmatig hard in moet zijn. Ik ben gewoon een softie :X

[ Voor 22% gewijzigd door President op 28-07-2021 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaver
President schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:19:
[...]

+

[...]

Vind ik qua procedure toch wel iets dat zeker de vordering betwistbaar maakt. Maar dan is nu betalen om vervolgens dit gesprek aan te gaan het verstandigst... Het is nog niet zo dat ze je hebben aangegeven dat ze de rekening echt niet gaan terugtrekken, maar vooral dat ze organisatorisch gewoon niet opschieten.

Morgen maar weer even contact opnemen met ze?

Neemt natuurlijk niet weg dat je ook een nette onderbouwde recensie kan achterlaten over de gehele procedure...
Was inderdaad van plan morgen nogmaals te bellen want dat hebben ze inderdaad nog niet aangegeven. Aangezien meerdere Tweakers adviseren gewoon te betalen om verdere kosten te voorkomen ga ik dit maar doen.

P.s. hier nog zo'n vrouw die dat heel goed kan 👍😋!

[ Voor 3% gewijzigd door Reaver op 28-07-2021 20:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:28

Zenix

BOE!

Blijkbaar is die klantenservice niet erg goed: *knip* dus daar ben je helaas niet de enige in... Google reviews zijn ook nogal slecht.

Goed bedoeld, maar zie Shopping Forum Beleid

[ Voor 47% gewijzigd door tweakduke op 29-07-2021 08:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

SCIxX schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:08:
Sowieso betalen voordat er extra incasso kosten gerekend worden. Als je daarna je gelijk wil proberen te halen is aan jezelf, maar voor dit luttele bedrag lijkt me dat veel onnodig werk met een lage slagingskans.
Wat een onzin.. Bij een onterechte rekening ga je toch niet betalen en dan in verweer. (uiteraard wel het standaard bedrag dat je moest betalen voor de gewone dienst). Bovendien moeten ze eerst keurig op zijn verweer reageren. Ze hadden bv aan moeten geven hoeveel verplaatsen zou kosten.

Alle telefoongesprekken opnemen wil ook nog wel eens helpen. Doen ze daar toezeggingen dan heb je die in ieder geval vaststaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
Reaver schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:24:
[...]

Was inderdaad van plan morgen nogmaals te bellen want dat hebben ze inderdaad nog niet aangegeven. Aangezien meerdere Tweakers adviseren gewoon te betalen om verdere kosten te voorkomen ga ik dit maar doen.

P.s. hier nog zo'n vrouw die dat heel goed kan 👍😋!
Dat niet betalen zou in pas uitstellen tot het laatste moment. Morgen bellen en vragen welk incasso bureau ze gebruiken, dan zou ik daar ook meteen contact mee opnemen.

Je betwist de vordering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaver
President schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:35:
[...]

Dat niet betalen zou in pas uitstellen tot het laatste moment. Morgen bellen en vragen welk incasso bureau ze gebruiken, dan zou ik daar ook meteen contact mee opnemen.

Je betwist de vordering.
Ga ik morgen even bellen, zal laten weten wat eruit is gekomen 👍.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Reaver schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:44:
Kan ik nog (juridische) stappen ondernemen die niet teveel geld kosten? Aangezien het om een bedrag van €121,- gaat...
In de Algemene Voorwaarden staat dat het verplaatsen van een container 90 euro ex btw kost, dat scheelt al €12,10.
Reaver schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:24:
[...]

Aangezien meerdere Tweakers adviseren gewoon te betalen om verdere kosten te voorkomen ga ik dit maar doen.
Advies van Tweakers ≠ juridisch advies.

In de Algemene Voorwaarden staat:
Indien de consument de order voor 17:00 op werkdagen heeft besteld, dan word de order op uw aangegeven datum bij het opgegeven leveringsadres afgeleverd. De ondernemer doet zijn uiterste best om de opgegeven tijd van de consument aan te houden. De consument kan hieraan geen rechten aan verlenen.
Indien de consument de order na 17:00 of in het weekend heeft besteld, doet de ondernemer zijn uiterste best om de aangegeven datum en tijd van de consument aan te houden. De consument kan hieraan geen rechten aan verlenen.
Hier staat een resultaatverplichting als je op een werkdag voor 17:00 bestelt: de datum wordt gegarandeerd.

Voor andere bestelmomenten staat hier een inspanningsverplichting: de ondernemer moet zijn uiterste best doen om de opgegeven datum en tijd te halen. Als ze deze inspanning niet hebben geleverd, hoef je niet te betalen voor de verplaatsing. Hier komt een klein stukje domeinkennis om de hoek kijken, maar ik weet zeker dat ze die inspanning niet hebben geleverd. Bedrijf zegt 35 locaties te hebben en elk adres in Nederland vanuit 4 locaties te kunnen bereiken. De grote afvalcontainerbedrijven in Nederland hebben maar één locatie om afval te verwerken en hebben hooguit nog één of twee plekken om tijdelijk wat containers op te slaan, en leveren toch door heel Nederland. Bedrijf heeft zelf geen containers, maar levert via andere bedrijven en komt zodoende aan 35 locaties. Het is gewoon onmogelijk dat geen van die bedrijven op 15 april kon leveren. Ik vermoed dat het voor bedrijf goedkoper was om op 12 april te leveren, maar dat is speculatie.

Bij het plaatsen van een bestelling zie je de volgende tekst (wat er in de mail na de bestelling staat kun je minder rechten aan ontlenen):
Onze planners doen hun best om uw voorkeursdatum en voorkeurstijd in te plannen. U ontvangt automatisch per mail en whatsapp een definitieve leverdatum en tijd zodra uw order in de planning staat. Let op! Wij werken in tijdsvakken van 4 uur (vb. 7:00-11:00, 8:00-12:00 enz.)
Je schrijft dat je geen e-mail hebt gehad. Als je die e-mail wel had gehad, had je met de voorman kunnen babbelen.

Bedrijf heeft een kansloze vordering. Ik raad je aan om niet te betalen en niet meer te reageren, ook niet op het incassobureau. Dat is mijn advies, en daar zul je het mee moeten doen.

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 29-07-2021 09:05 . Reden: Bedrijfsnaam weggehaald ]

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympialooping
  • Laatst online: 24-12-2024
Voor dat geld en 40 euro incassokosten en deze gang van zaken had ik dat gokje wel gewaagd hoor. De kans dat een incassobureau hier een zaak van maakt is niet zo groot. Daar is het bedrag te laag voor en je zou, gezien de gang van zaken, ook nog wel eens (gedeeltelijk) in het gelijk gesteld kunnen worden.

Rechtsbijstand verzekeing inschakelen voor 120 euro vind ik altijd zo treurig. Daar zou echt een drempel van minimaal 1k op moeten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:51
Zou voor het incassobureau ook niet al te bang zijn.
Het zijn ook maar gewoon mensen die achter alle onbetaalde rekeningen aan moeten bellen.
Vaak prima mee te praten.
Leg je het hele verhaal uit, dat je nog met ze in overleg bent en dat het in strijd is met wat op hun site staat.

Heb dat zelf eens gehad met autobandenmarkt, had verkeerde banden geleverd gehad, nieuwe laten bezorgen en de oude werden opgehaald.
Maar vermoedelijk heeft de dpd bezorger die achterover gedrukt.
Ik moest ze nog betalen van autobandenmarkt.
Heeft 2 jaar geduurd, daarna nooit meer wat van gehoord.

Maar ook al kans dat het bluffen is, en er helemaal geen incassobureau ingeschakeld wordt voor dat bedrag.

Ik betaal zelf ook overigens altijd alleen het oorspronkelijke bedrag (bij een aanmaning met verhoogd bedrag) en daar nog nooit wat van gehoord.

[ Voor 32% gewijzigd door FRANQ op 28-07-2021 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:00
@fopjurist Niet reageren is het domste wat je kunt doen.

Vordering betwisten, niet betalen en als ze het doorzetten naar incassobureau ook daar aangeven dat je de vordering betwist en niet gaat betalen.

@Reaver Dat een bedrijf zich niet aan de afspraken houdt en vervolgens doet alsof je niet bestaat bij een klacht is niet jouw probleem. Dat administratie en klantenservice bij elkaar langs lopen is ook niet jouw probleem. Dreigen met 40 euro incassokosten is leuk, maar dat is voor hun eigen rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

_JGC_ schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 00:14:

Vordering betwisten, niet betalen en als ze het doorzetten naar incassobureau ook daar aangeven dat je de vordering betwist en niet gaat betalen.
Hij heeft de vordering al betwist. Juridisch heeft TS er niets aan om zichzelf te herhalen. Sterker nog, hij maakt het zichzelf alleen maar lastiger omdat hij niet goed kan wegen wat hij het beste kan zeggen. Zo heeft hij gezegd dat er pas op de 15de ruimte was voor de container, terwijl hij beter had kunnen zeggen dat hij met een kennisgeving vooraf ruimte zou hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpeeters
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:34
Vraag aan de vorige huiseigenaars een kostennota voor 3 dagen huur parkeerplaats voor 121 euro (het huis was tenslotte nog niet van jouw, de container overlast voor hen) - en leg deze voor? Dan kan je dit tegen de factuur afstrepen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Olympialooping schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:27:

Rechtsbijstand verzekeing inschakelen voor 120 euro vind ik altijd zo treurig. Daar zou echt een drempel van minimaal 1k op moeten komen.
Dus je moet je dan maar voor minimaal 1000 euro laten naaien voor je je verzekering mag aanspreken :?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robvdheijden
  • Laatst online: 07-06 14:10
_JGC_ schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 00:14:

@Reaver Dat een bedrijf zich niet aan de afspraken houdt en vervolgens doet alsof je niet bestaat bij een klacht is niet jouw probleem. Dat administratie en klantenservice bij elkaar langs lopen is ook niet jouw probleem. Dreigen met 40 euro incassokosten is leuk, maar dat is voor hun eigen rekening.
Ik zou bovenstaand advies volgen. Aangeven dat je vordering betwist en dit eventueel ook bij incasso doen. Enige vervolg dat ze dan hebben is naar de rechter.

Incasso kan niks als je aangeeft dat je vordering betwist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reaver
DukeBox schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:55:
DukeBox, nogmaals de mail ingedoken en onderstaande mail gevonden over de levering die is gewijzigd. Hieruit is alleen het tijdvak aangepast (van 1200-1300 naar 1000-1400).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nWJ5gM-n5wksmtnaDPtDQl-Cb8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lk3x1cEYe2tRBN3h94rJWcfu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Reaver op 29-07-2021 10:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robvdheijden
  • Laatst online: 07-06 14:10
Gelukkig is er niet betaald, bovenstaande reactie zorgt ervoor dat ze nooit naar de rechter gaan, en ook nooit zouden winnen.

Nogmaals betwisten en klaar.

Succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Reaver schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:11:
DukeBox, nogmaals de mail ingedoken en onderstaande mail gevonden over de levering die is gewijzigd. Hieruit is alleen het tijdvak aangepast (van 1200-1300 naar 1000-1400).
Zoals hierboven ook staat, dit zou voor mij aanleiding zijn dat de gemaakte afspraken niet zijn nagekomen en dat dus duidelijk niet aan jou is toe te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ondertussen past het topic beter in SF. Move daarheen :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Reaver schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:11:
[...]

[Afbeelding]
Ondanks de voorwaarden denk ik niet dat een dergelijke brede afwijking zomaar kan.

Ik zou ze lekker in de stront laten zakken en de vordering afwijzen, laat ze maar naar de rechtbank gaan en uitleggen waarom ze dit een goed idee vonden.

Zeker na je klacht hadden ze duidelijk aan moeten geven dat er kosten bij betrokken waren, dat hebben ze niet gedaan, dus kan je ook niet spreken van een koopovereenkomst lijkt me.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• metteko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-06 13:33
Welkom in de bouwsector. Hier ga je moeten leren om proactief te zijn en problemen op voorhand op te vangen. Je wist dat er ellende kon zijn met het plaatsen van de container, maar hebt dit niet doorgegeven aan de containterleverancier. Dan kun je al eens tegen dergelijke problemen lopen.
Dergelijke bedrijven leveren vaak wat te vroeg als dit beter in hun planning past. Ik moet bijvoorbeeld vaak hoogtewerkers bestellen en die zijn zo goed als altijd wat vroeger geleverd.
Bovendien gaat het over een factuur van 121€. Hoeveel uren van uzelf en het bedrijf wil u hiervoor verprutsen? Be wise en betaal gewoon de factuur en leer uw lesje voor de volgende keer. Je hebt nog een hele verbouwing te gaan en zal nog vaak problemen moeten tackelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympialooping
evilution schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:48:
[...]

Dus je moet je dan maar voor minimaal 1000 euro laten naaien voor je je verzekering mag aanspreken :?
Niemand hoeft zich te laten naaien, maar dat wil nog niet zeggen dat je dan maar meteen DAS aan het werk moet zetten.

Ik krijg met mijn bedrijf regelmatig brieven van DAS om de meest uiteenlopende onzin, geschreven door mensen die zelf ook 100+ zaken tegelijk behandelen en geen enkel idee hebben waar het nu eigenlijk over gaat. Ze krijgen tot dusver dan ook nooit gelijk. Maar ik ben er wel telkens enkele uren mee bezig en ieder dossier loopt een paar maanden omdat DAS nooit binnen twee weken reageert.

Naar mijn mening heb je dit soort verzekeringen alleen voor serieuze dossiers als er echt wat aan de hand is. Niet voor een discussie om 100 euro. Je claimt een klein deukje in je auto bijvoorbeeld toch ook niet gelijk bij je all risk autoverzekering?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Olympialooping schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:37:
[...]

Niemand hoeft zich te laten naaien, maar dat wil nog niet zeggen dat je dan maar meteen DAS aan het werk moet zetten.

Ik krijg met mijn bedrijf regelmatig brieven van DAS om de meest uiteenlopende onzin, geschreven door mensen die zelf ook 100+ zaken tegelijk behandelen en geen enkel idee hebben waar het nu eigenlijk over gaat. Ze krijgen tot dusver dan ook nooit gelijk. Maar ik ben er wel telkens enkele uren mee bezig en ieder dossier loopt een paar maanden omdat DAS nooit binnen twee weken reageert.

Naar mijn mening heb je dit soort verzekeringen alleen voor serieuze dossiers als er echt wat aan de hand is. Niet voor een discussie om 100 euro. Je claimt een klein deukje in je auto bijvoorbeeld toch ook niet gelijk bij je all risk autoverzekering?
Ah, daar komt de aap uit de mouw.
Als je als bedrijf zo vaak met rechtsbijstand te maken hebt is het misschien eens tijd om kritisch naar je bedrijfsvoering te kijken in plaats van te suggeren dat de toegang tot rechtsbijstand maar moeilijk gemaakt moet worden.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
metteko schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:30:
Welkom in de bouwsector. Hier ga je moeten leren om proactief te zijn en problemen op voorhand op te vangen. Je wist dat er ellende kon zijn met het plaatsen van de container, maar hebt dit niet doorgegeven aan de containterleverancier. Dan kun je al eens tegen dergelijke problemen lopen.
Dergelijke bedrijven leveren vaak wat te vroeg als dit beter in hun planning past. Ik moet bijvoorbeeld vaak hoogtewerkers bestellen en die zijn zo goed als altijd wat vroeger geleverd.
Bovendien gaat het over een factuur van 121€. Hoeveel uren van uzelf en het bedrijf wil u hiervoor verprutsen? Be wise en betaal gewoon de factuur en leer uw lesje voor de volgende keer. Je hebt nog een hele verbouwing te gaan en zal nog vaak problemen moeten tackelen.
Of omgekeerd, hoeveel uren van zichzelf en van hun klant wil het bedrijf verprutsen voor het niet kunnen of willen nakomen van het al eerder door hen uitgebreide leveringsvenster? Dat ze gewoon de €100 op zich nemen (BTW moet dan niet betaald worden) om hun fout recht te zetten zoals ieder ander zichzelf respecterend bedrijf dat ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympialooping
evilution schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:47:
[...]

Ah, daar komt de aap uit de mouw.
Als je als bedrijf zo vaak met rechtsbijstand te maken hebt is het misschien eens tijd om kritisch naar je bedrijfsvoering te kijken in plaats van te suggeren dat de toegang tot rechtsbijstand maar moeilijk gemaakt moet worden.
We zijn inmiddels zover dat we bij de meeste claims die afgewezen worden succesvol onze tijdsbesteding tegen een uurtarief kunnen terugvorderen. Dat zegt dan ook meer over de onzinnigheid van dit soort rechtsbijstand dan over onze bedrijfsvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Algemene discussie over rechtsbijstandverzekeringen en de werking ervan is hier offtopic en mag achterwege blijven.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
Draai het om... welkom in de wereld van consumentenrecht, waarbij je moet waarmaken wat je belooft en anders op eigen kosten mag komen opdraven om de afspraak na te komen.

B2B is heel wat anders dan B2C. Waar je B2B een heleboel dingen in de voorwaarden kunt klappen om vooral niet je best te hoeven doen maar toch je geld te vangen, kom je daar bij B2C niet mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:26
_JGC_ schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:21:
[...]

Draai het om... welkom in de wereld van consumentenrecht, waarbij je moet waarmaken wat je belooft en anders op eigen kosten mag komen opdraven om de afspraak na te komen.

B2B is heel wat anders dan B2C. Waar je B2B een heleboel dingen in de voorwaarden kunt klappen om vooral niet je best te hoeven doen maar toch je geld te vangen, kom je daar bij B2C niet mee weg.
Maar ook welkom in de wereld van recht hebben en rechtkrijgen. Tuurlijk kan je er aardig wat uurtje aan besteden om je gelijk te krijgen. En dat zal ook best lukken. Maar aan de andere kant je hebt net een nieuw huis gekocht en er moet aardig wat aan verbouwt worden en je zal vast niet de enige volle container zijn. Dus alleen maar zonden van je tijd en relatie die je hebt. Je kan je tijd beter besteden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
loki504 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:47:
[...]

Maar ook welkom in de wereld van recht hebben en rechtkrijgen. Tuurlijk kan je er aardig wat uurtje aan besteden om je gelijk te krijgen. En dat zal ook best lukken. Maar aan de andere kant je hebt net een nieuw huis gekocht en er moet aardig wat aan verbouwt worden en je zal vast niet de enige volle container zijn. Dus alleen maar zonden van je tijd en relatie die je hebt. Je kan je tijd beter besteden.
Dat is het verschil tussen de rekening al betaald hebben of nog moeten betalen. Het recht heb je aan je kant, het geld ook nog. Enige wat je hoeft te doen is reageren met "je hebt niet geleverd wat je hebt beloofd, je brengt extra kosten in rekening om je belofte na te komen, dikke doei ik betaal niet".

Verder, niet de enige volle container... je snapt toch zelf ook wel dat dit bedrijf niet weer hoeft te komen om een container te plaatsen?

Het is de ondernemer die moet gaan dagvaarden om zijn geld te krijgen. Voor 100 euro excl BTW gaat die ondernemer geen kansloze rechtszaak starten, en mocht ie dat wel doen, is een schriftelijk verweer voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
_JGC_ schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:12:
[...]

Dat is het verschil tussen de rekening al betaald hebben of nog moeten betalen. Het recht heb je aan je kant, het geld ook nog. Enige wat je hoeft te doen is reageren met "je hebt niet geleverd wat je hebt beloofd, je brengt extra kosten in rekening om je belofte na te komen, dikke doei ik betaal niet".

Verder, niet de enige volle container... je snapt toch zelf ook wel dat dit bedrijf niet weer hoeft te komen om een container te plaatsen?

Het is de ondernemer die moet gaan dagvaarden om zijn geld te krijgen. Voor 100 euro excl BTW gaat die ondernemer geen kansloze rechtszaak starten, en mocht ie dat wel doen, is een schriftelijk verweer voldoende.
Dan zal je dus op korte termijn een nieuwe container moeten Regelen. En ben je die andere kosten kwijt want deze niet meer gebruiken want ze gooien met het zelfde gemak het afval in je voortuin. Ziet er direct goed uit voor de buurt...

Ik zou mij echt 0 zorgen maken om 121 euro als ik net een nieuw huis hebt gekocht. En ja je spekt daar zulke bedrijven mee. Maar wees blij dat dit bij een container gebeurt en niet bij je badkamer of keuken. Blijkbaar staat het bedrijf niet heel goed aangeschreven. Het laatste wat je wil is gezeur tijdens een verbouwing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
loki504 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:13:
[...]

Dan zal je dus op korte termijn een nieuwe container moeten Regelen. En ben je die andere kosten kwijt want deze niet meer gebruiken want ze gooien met het zelfde gemak het afval in je voortuin. Ziet er direct goed uit voor de buurt...

Ik zou mij echt 0 zorgen maken om 121 euro als ik net een nieuw huis hebt gekocht. En ja je spekt daar zulke bedrijven mee. Maar wees blij dat dit bij een container gebeurt en niet bij je badkamer of keuken. Blijkbaar staat het bedrijf niet heel goed aangeschreven. Het laatste wat je wil is gezeur tijdens een verbouwing.
Dit speelt sinds half april. Ik mag hopen dat die container in ruim 3 maanden tijd al opgehaald is?

Maargoed, wil jou ook wel een factuur van 121 euro sturen, jij hebt wel wat beters te doen dan spookfacturen betwisten. Mag ik je gegevens, zet ik je even in de boekhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

[...]

Dan zal je dus op korte termijn een nieuwe container moeten regelen.
Ik denk dat je de containerwereld niet goed kent, maar als je morgen een container wilt, heb je morgen je container. Dat is echt geen probleem.
En ben je die andere kosten kwijt want deze niet meer gebruiken want ze gooien met het zelfde gemak het afval in je voortuin.
De vrachtwagen die zo'n container ophaalt kan hem niet leegkiepen. Zoals gezegd is het bedrijf dat de container ophaalt niet het bedrijf waar TS de container van huurt, dus ik betwijfel dat ze de chauffeur zo gek krijgen dat hij alles er met de hand uit gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
_JGC_ schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:54:
[...]

Dit speelt sinds half april. Ik mag hopen dat die container in ruim 3 maanden tijd al opgehaald is?

Maargoed, wil jou ook wel een factuur van 121 euro sturen, jij hebt wel wat beters te doen dan spookfacturen betwisten. Mag ik je gegevens, zet ik je even in de boekhouding.
Het is geen spookfactuur want het is een dienst die wel geleverd is alleen had die kosteloos moeten zijn. En je mag er uiteraard een sturen. Zoek mijn gegevens maar op😉.

@fopjurist ik ken de container wereld niet nee. De gemeente haalt het voor ons toch kosteloos op. En anders breng ik het zelf Wel even langs. En waar staat dan dat de chauffeur die hem ophaalt van een ander bedrijf is? En wie zegt dat het bedrijf zelf geen vrachtwagen heeft en de container even op een vrachtwagen laad en hem leegt voor je deur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

loki504 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:38:
[...]

En waar staat dan dat de chauffeur die hem ophaalt van een ander bedrijf is? En wie zegt dat het bedrijf zelf geen vrachtwagen heeft en de container even op een vrachtwagen laad en hem leegt voor je deur?
Eerder stond de bedrijfsnaam in het topic genoemd, en daaruit was af te leiden dat het bedrijf zelf geen containers heeft of met vrachtwagens rondrijdt (zie mijn eerdere reactie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyDemon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-06 17:01
[...]

Ik denk echt niet dat een bedrijf dit zomaar gaat doen, want dat is allereerst superslechte reclame voor je bedrijf, dat gaat je sowieso klanten kosten. Maar daar bovenop mag het ook gewoon niet, het bedrijf kan dan alle opruimkosten hiervan gaan betalen (al zal je vermoedelijk wel eventjes naar de rechter moeten stappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
HolyDemon schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:52:
[...]

Ik denk echt niet dat een bedrijf dit zomaar gaat doen, want dat is allereerst superslechte reclame voor je bedrijf, dat gaat je sowieso klanten kosten. Maar daar bovenop mag het ook gewoon niet, het bedrijf kan dan alle opruimkosten hiervan gaan betalen (al zal je vermoedelijk wel eventjes naar de rechter moeten stappen).
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Betaal een loodgieter niet en je leiding ligt vol beton. Betaal je container niet en je krijgt hem niet inhoud in je voortuin.
En als ik TS mag geloven geeft het bedrijf weinig om z
Slechte reclame. En ja eindelijk je huis klaar of nog vol bezig en mag je dat er ook nog bij hebben. Dan betaal ik die 121 euro wel. En be fine with it.

@fopjurist je eerste bericht geeft wel iets meer inzicht(dank daar voor). Als het meer een inhuur service is zal ik mij puin stort niet zo veel zorgen maken nee. Maar de gang naar de rechter is ook geen pretje. Aangezien TS hier om advies vroeg. Lijkt mij een schriftelijk verweer niet ideaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
Gang naar de rechter is niks engs aan in dit geval, want het bedrijf heeft geen grond om die factuur te innen. Ivm covid-19 denk ik niet eens dat je fysiek aanwezig hoeft te zijn na het indienen van schriftelijk verweer.

Ik weet nog toen mijn vriendin "voor de rechter gesleept werd" door haar werkgever omdat ze weigerde een vaststellingsovereenkomst te tekenen. De meeste schoonmaaksters tekenden met die dreiging het document en vertrokken gewoon. Mijn vriendin wist dat tekenen aan het kortste eind trekken betekende, dus tekende niet. Twee weken later de dagvaarding op de stoep, schriftelijk verweer ingediend bij de rechtbank, verschenen voor de rechter en samen met de rechter haar werkgever uitgelachen. Zonder advocaat... en meneer stond te vloeken en te tieren terwijl z'n jurist met de bek vol tanden stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:50

Managelorian

“This is the workflow.”

TL;DR

Ik zou gewoon het geld voor de container betalen (het originele bedrag dus) en de extra kosten voor het verplaatsen achterwege laten. Dan mogen ze voor die paar tientjes een procedure op gaan starten. In het uiterste geval komt het voor een rechter in welk geval je waarschijnlijk best sterk staat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:44
Lesje geleerd? Hoe haal je het in je hoofd? Dat ding is drie dagen te vroeg op de verkeerde plek neergezet zonder dat TS erover is geïnformeerd. Elke leverancier of bezorger waar ik ooit mee heb gewerkt laat gewoon 15-30 minuten van te voren weten dat ze er bijna zijn. Zelfs dat kon er blijkbaar niet vanaf.

Vervolgens zeggen ze "Sorry, we verplaatsen hem wel", en sturen dan achteraf een rekening zonder dat hiervoor akkoord is gegeven. Ook blijkbaar een ander bedrag dan in de voorwaarden staat.

Neem daarbij nog het continue afpoeieren en dit begint zo langzamerhand op een vorm van oplichting te lijken.

Ik heb van een kozijnenboer ook wel eens de opmerking gehad "dat dat normaal is in onze sector". Leuk, maar afspraak is afspraak en die gaan we niet eenzijdig wijzigen zonder enige communicatie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Reaver
  • Donderdag gebeld; er werd aangegeven dat degene die erover ging niet aanwezig was. Ze zou het op de mail zetten en dat ik terug gebeld zou worden.
  • Vrijdag zelf maar gebeld en gezegd dat ik teruggebeld zou worden, administratie zou aanwezig zijn om 13:30 en zou dan teruggebeld worden.
  • Zelf om 14:30 maar weer gebeld. Kreeg mevrouw van de administratie aan de lijn en die wist waarover het ging. Die gaf aan dat ze het (voor de zoveelste keer) ging uitzoeken en navragen. Want zij had niet de bevoegdheid om dit (creditering) in gang te zetten. Aangegeven dat dit de zoveelste keer was dat het uitgezocht zou gaat worden. Bleef vervolgens stil aan de lijn waarna er nogmaals werd verteld dat ze het ging uitzoeken en ik zou worden teruggebeld.
Blijkbaar kan er met deze partij niet worden gecommuniceerd als je het niet eens bent met elkaar. Wat een bedrijf.

EDIT

Blijkbaar hielp het om mijn ongenoegen te uiten. Inmiddels teruggebeld door bedrijf 2 die de rekening ging doorstrepen.

Witte rook, at last.

[ Voor 7% gewijzigd door Reaver op 30-07-2021 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Tip voor de volgende keer: alle communicatie vastleggen. (tijdstippen + wie). En gewoon een samenvattende mail met de afspraken/samenvatting er achteraan sturen. Zet druk op de ketel en bij halve toezeggingen moeten ze actief reageren dat het niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:36

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat een enorme onzin is dit, daarnaast moet de bouwsector eens leren wat correcter te werk te gaan (maar dat is weer een ander verhaal). Ikzelf heb een poosje voor een bedrijf gewerkt die in deze industrie werkt en een container wordt niet zomaar drie dagen eerder op een plek gezet. Daar kan men die container veel beter op een andere plek plaatsen, genoeg vraag naar. Daarnaast kan het zijn dat men de tijd niet helemaal kan garanderen zeg een uur hooguit twee eerder of later, niet 3 dagen. Dat kost zo'n bedrijf alleen maar geld, omdat die container dan niet elders geld opleverd.

Maar... gelukkig heeft men de fout ingezien en is er een streep door de rekening.

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 30-07-2021 21:39 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1