Probleem met Regex - Datastudio

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-09 14:04
Beste allen,

Ik probeer om website data van verschillende pagina's die samen in een categorie vallen te groeperen in Datastudio. Dat doe ik middels RegeX. Dat gaat goed, de data wordt goed weergegeven, maar het werkt niet meer als ik meerdere pagina's wil combineren. (bv. Pagina A en B --> geef weer als AB). Dan krijg ik een System Error. De foutcode kan ik verder niet Googlen.

De Regex klopt, althans als ik het check met bv. regex101.com/ maar waarom geeft Datastudio het niet weer? Wat zie ik over het hoofd?

Ik heb even de daadwerkelijke namen vervangen door dieren:)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
CASE
  WHEN (Page = "/") THEN "Home"
  WHEN (REGEXP_MATCH(Page, '.aap.')) THEN "apen"
  WHEN (REGEXP_MATCH(Page, '.vogel.')) THEN "vogels"
  WHEN (REGEXP_MATCH(Page, '.NIEUWS.')) THEN "Nieuws"
  WHEN (REGEXP_MATCH(Page, '.Bijdragen.')) THEN "Steentje bijdragen"
  WHEN (REGEXP_MATCH(Page, '.organisatie.')) THEN "Organisatie"
// Tot hier werkt het.
  WHEN (REGEXP_MATCH(Page, '.honden.') OR REGEXP_MATCH(Page, '.katten.')) THEN "Dieren-aanbod"
  WHEN (REGEXP_MATCH(Page, '.locatie-A.') OR REGEXP_MATCH(Page, '.locatie-B.')) THEN "Locaties"
  WHEN (REGEXP_MATCH(Page, '.wandelroutes.') OR REGEXP_MATCH(Page, '.fietsroutes.') OR REGEXP_MATCH(Page, '.autoroutes.')) THEN "Tochten"
  ELSE "Other"
END

[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 28-07-2021 20:01 . Reden: Code tags toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nou, wat is het verschil? Ik zie een OR in de gevallen waarin het niet werkt dus wellicht dat dat niet werkt in een WHEN?

Probeer eens alléén zo'n case? Werkt het dan wel? Werkt een WHEN A=B OR C=D of een WHEN A OR B wel (dus zonder regex)? Lijkt me een gevalletje deduceren om te beginnen. Daarnaast natuurlijk een geval van haakjes, komma's etc controleren.

Edit: lijkt me supported. Vrij simpel te vinden. Dus dat zal het niet zijn. "System error" is alles wat je krijgt? Of wordt er ergens een exception ingeslikt?
webber87 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:21:
De foutcode kan ik verder niet Googlen.
Waarom niet? En waarom vertel je 'm ons niet? ;)

Verder: als je code post, gebruik dan code tags a.u.b.

[ Voor 117% gewijzigd door RobIII op 28-07-2021 20:06 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-09 14:04
RobIII schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:51:
Nou, wat is het verschil? Ik zie een OR in de gevallen waarin het niet werkt dus wellicht dat dat niet werkt in een WHEN?

Probeer eens alléén zo'n case? Werkt het dan wel? Werkt een WHEN A=B OR C=D of een WHEN A OR B wel (dus zonder regex)? Lijkt me een gevalletje deduceren om te beginnen. Daarnaast natuurlijk een geval van haakjes, komma's etc controleren.

Edit: lijkt me supported. Vrij simpel te vinden. Dus dat zal het niet zijn. "System error" is alles wat je krijgt? Of wordt er ergens een exception ingeslikt?

[...]

Waarom niet? En waarom vertel je 'm ons niet? ;)

Verder: als je code post, gebruik dan code tags a.u.b.
Dank! De reden van het niet delen is simpel. Ik had had weggeklikt en ik kon het niet reproduceren. Ik heb het teruggevonden. Foutcode = Error ID: 79e26afd

Het werkt inmiddels wel. Althans, het geef output. Maar geen correcte. De verdeling zou heel anders moeten zijn.

Zo werkt de code wel: WHEN REGEXP_MATCH(Page, ".Dieren.|.Parken.") THEN "Eventlocaties"

Voorbeeld van mijn output:
De noemers zijn hernoemd:

Content groep | Sessies
Other: | 30k
Home: | 2761
Dieren: | 2
Excursies | 1

Misschien dat het met de URL opbouw te maken heeft:
(We blijven maar even in de dierentuin sferen)

Dieren --> www.dierentuin.nl/dieren/aap (Uitkomst moet zijn: alle pagina's die onder /dieren hangen.
Excursies --> www.dierentuin.nl/excursies/wandeling & www.dierentuin.nl/excursies/fietsroute (Uitkomst moet zijn: alle pagina's die onder <wandeling> en<fietsroute> hangen.