Even anders gezegd, hoe hoger de gevoeligheid, hoe harder de speaker klinkt bij dezelfde input.
Precies, bij DEZELFDE input. Gezien versterkers bijna altijd de speakers tot hun max kunnen laten gaan (tot ze distorten/vervormen-hoorbaar) vind ik niet dat gevoeligheid een significante term is in hoe hard speakers gaan.
Dan kun je eerder kijken naar de ophanging (hoe grote loeps de conus kan maken en zo meer lucht verplaatsen per loep (op en neer gaan v/d conus) en de grootte van de conus (hoe groter hoe meer lucht verplaatst kan worden).
Bij Hifi speakers (ik mijn ogen) is die ophanging nooit echt groot, gewoon standaard (iets minder dan 1cm doorsnee) de grote van de conus verschilt altijd vrij veel.
Vaak is de grootte hiervan tussen de 4 en 6.5" (incl. ophanging). Deze mk1000's hebben echter een 8" woofer driver. Snap ook niet dat je vind dat je snel gaan vervormen (volgens mij geef jij ze dan een vervormd signaal met de lage tonen 2x harder ofzo, of ze geven het signaal niet liniear weer, maar bv. een deuk bij de mid, en een bult bij de bass (in een grafiek)).
T.o.v. van andere speakers in die klasse vind ik dat ze zeker merkbaar harder kunnen.