Vliegticket betaald met IDEAL, Airline zegt van niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-05 10:15
Hoi,

3 weken geleden heb ik geprobeerd een ticket te boeken bij Pegasus Airlines (de Ryanair van Turkije). Met Ideal betaalt. Ik had eerst de verkeerde bankpas waardoor betaling niet lukte, daarna is het wel gelukt om te betalen.

Echter, Pegasus claimt nu mijn betaling niet ontvangen te hebben. Inmiddels ben ik 3 weken verder en heb ik geen geld terug en ook geen ticket. Het geld is dus 'kwijt'.

Ik heb contact gehad met mijn bank (Rabo) en zij zien niets vreemds in de betaling, deze is gewoon voltooid. Om mijn geld terug te krijgen moet ik bij de ontvangende partij zijn.

Vervolgens contact gehad met IDEAL. Zij geven aan geen partij te zijn in deze zaak.

De ideal is naar een Duitse IBAN gegaan. Dit is dezelfde IBAN als eerdere tickets en betreft een tussenrekening van PayPRO (betalingsprovider). Het probleem bij hen: zij hebben geen klantenservice. Mailen naar info@ppro.com heeft geen effect.

Het probleem met de Pegasus klantenservice is dat men niet snapt wat IDEAL is. Men blijft aangeven dat ik mijn credit card company moet vragen om een chargeback. Dat kan natuurlijk niet met IDEAL. Inmiddels al tig mails verder en heel veel belletjes, maar bij pegasus iemand te spreken krijgen die snapt hoe IDEAL werkt is onmogelijk.

Het probleem zoals ik het nu zie is dat Pegasus het geld wel ontvangen heeft, maar door een fout in hun systemen het niet gelinkt is aan mijn boekingsnummer. Dit boekingsnummer is overigens een uur na aanmaken geannuleerd omdat de betaling niet ontvangen was.

Mijn eerste vraag: Klopt deze theorie denken jullie? Of is het geld misschien bij PPRO blijven hangen? Phising zou ook nog kunnen, al zie ik er niet direct aanwijzingen voor.

Tweede vraag: Wat zou ik nog meer kunnen doen om te achterhalen wat het probleem is en mijn geld terug te krijgen?

Inmiddels heb ik een nieuw ticket geboekt en met creditcard betaald. Een van mijn gedachten is om Mastercard te vragen dit bedrag terug te boeken (natuurlijk nadat ik gevlogen heb) met als argument dat ik nog een iDeal vordering heb op Pegasus. Hier zitten waarschijnlijk allerlei juridische haken en ogen aan. Dit wil ik eerst goed uitzoeken voordat ik dit echt probeer.

Op internet, hier bijvoorbeeld, lees ik vergelijkbare verhalen. Maar eigenlijk nergens of het probleem uiteindelijk opgelost is en zoja hoe dan.

Beste antwoord (via exponential op 20-08-2021 10:09)

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ervan uitgaande dat je als consument in Nederland hebt gehandeld en een relatief klein bedrag hebt betaald aan een bedrijf met een vestiging in de EU, is waarschijnlijk Nederlands recht van toepassing en een Nederlandse kantonrechter bevoegd.

Omdat het wat betreft de betaling een internationaal consumentengeschil binnen de EU zou kunnen betreffen, kun je overwegen om contact op te nemen met het ECC. Dat is een netwerk dat de EU heeft opgezet om consumenten te helpen met internationale geschillen binnen de EU en/of EER. Zij kunnen z.n. ook zelf (intern) contact opnemen met het ECC in Duitsland.

https://www.eccnederland.nl/nl

Het is dan wel van belang denk ik, dat je duidelijk maakt dat het je eerst te doen is om contact te krijgen met de betalingsprovider omdat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Het ECC kan namelijk niet per se bemiddelen met een luchtvaartmaatschappij in Turkije, hoewel dat onder diverse richtlijnen en verordeningen wellicht toch mogelijk is.

Als het onduidelijk blijft wie de rekeninghouder is, kun je mogelijk via een Nederlandse rechter van de ontvangende bank in Duitsland de bedrijfsgegevens vorderen onder art. 843a Rv en vervolgens met die gegevens de betalingsprovider aanspreken. Maar de bijkomende kosten of het risico op nog hogere kosten mocht je ongelijk krijgen wegen niet altijd op tegen het bedrag dat je terug wilt hebben. En als de betalingsprovider wel heeft doorgestort aan de luchtvaartmaatschappij, dan moet je alsnog bij de luchtvaartmaatschappij aankloppen.

Ik zou eerst maar eens beginnen met het ECC en kijken wat zij voorstellen, hopelijk willen ze je te woord staan.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

exponential schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:21:
De ideal is naar een Duitse IBAN gegaan. Dit is dezelfde IBAN als eerdere tickets en betreft een tussenrekening van PayPRO (betalingsprovider). Het probleem bij hen: zij hebben geen klantenservice. Mailen naar info@ppro.com heeft geen effect.
PayPRO heeft toch gewoon een mail-adres op de website staan? Ook een contactformulier en een whatsapp-nummer. Of is dat een andere PayPRO?

[ Voor 69% gewijzigd door naitsoezn op 28-07-2021 11:27 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:02
Geniaal idee om de creditcard maatschappij te gaan naaien (wat toch niet lukt). Doe het gewoon netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
naitsoezn schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:24:
[...]

PayPRO heeft toch gewoon een mail-adres op de website staan? Ook een contactformulier en een whatsapp-nummer. Of is dat een andere PayPRO?
Zie nu dat Paypro ook een Nederlandse website heeft. Ik zat op PPRO.com en daar lijk je alleen als business klant geholpen te worden.
Zal hen eens mailen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 17:32
Paypro en PPRO is een ander bedrijf!

Misschien dat je kunt checken of er niet een andere PSP nog tussen zit, bijv Stripe doet veel met PPRO en is een grote internationale speler.

[ Voor 66% gewijzigd door Maaark op 28-07-2021 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-05 14:32
exponential schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:30:
[...]

Zie nu dat Paypro ook een Nederlandse website heeft. Ik zat op PPRO.com en daar lijk je alleen als business klant geholpen te worden.
Zal hen eens mailen :).
Paypro is ook gewoon nederlands :)
PPRO = PPRO, geen PayPro.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dit Nederlandse nummer al geprobeerd dat op de website van schiphol staat?
+31 20 262 6924
https://www.schiphol.nl/en/airline/pegasus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
Ah, dit is goed om te weten. Net mijn betalingsgevens ingevuld op paypro.nl, maar website geeft aan geen betaling gevonden. Ideal geeft in hun email aan dat het gaat om PPRO dus dan is het logisch dat er geen betaling gevonden is ( ik schrok even)

@Brilsmurfffje Yup, al ongeveer 10 keer gebeld afgelopen 3 weken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ervan uitgaande dat je als consument in Nederland hebt gehandeld en een relatief klein bedrag hebt betaald aan een bedrijf met een vestiging in de EU, is waarschijnlijk Nederlands recht van toepassing en een Nederlandse kantonrechter bevoegd.

Omdat het wat betreft de betaling een internationaal consumentengeschil binnen de EU zou kunnen betreffen, kun je overwegen om contact op te nemen met het ECC. Dat is een netwerk dat de EU heeft opgezet om consumenten te helpen met internationale geschillen binnen de EU en/of EER. Zij kunnen z.n. ook zelf (intern) contact opnemen met het ECC in Duitsland.

https://www.eccnederland.nl/nl

Het is dan wel van belang denk ik, dat je duidelijk maakt dat het je eerst te doen is om contact te krijgen met de betalingsprovider omdat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Het ECC kan namelijk niet per se bemiddelen met een luchtvaartmaatschappij in Turkije, hoewel dat onder diverse richtlijnen en verordeningen wellicht toch mogelijk is.

Als het onduidelijk blijft wie de rekeninghouder is, kun je mogelijk via een Nederlandse rechter van de ontvangende bank in Duitsland de bedrijfsgegevens vorderen onder art. 843a Rv en vervolgens met die gegevens de betalingsprovider aanspreken. Maar de bijkomende kosten of het risico op nog hogere kosten mocht je ongelijk krijgen wegen niet altijd op tegen het bedrag dat je terug wilt hebben. En als de betalingsprovider wel heeft doorgestort aan de luchtvaartmaatschappij, dan moet je alsnog bij de luchtvaartmaatschappij aankloppen.

Ik zou eerst maar eens beginnen met het ECC en kijken wat zij voorstellen, hopelijk willen ze je te woord staan.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:30
exponential schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:21:

Inmiddels heb ik een nieuw ticket geboekt en met creditcard betaald. Een van mijn gedachten is om Mastercard te vragen dit bedrag terug te boeken (natuurlijk nadat ik gevlogen heb) met als argument dat ik nog een iDeal vordering heb op Pegasus. Hier zitten waarschijnlijk allerlei juridische haken en ogen aan. Dit wil ik eerst goed uitzoeken voordat ik dit echt probeer.
Ik zou hier verre van blijven. Straks krijg je nog allerlei ellende over je heen, wat verstrekkende gevolgen kan hebben voor eventuele financiële producten die je afneemt. Je wil bijvoorbeeld niet als fraudeur of erger te boek komen te staan.

Ik snap ook eigenlijk niet waarom je denkt een vordering van een ideal betaling te kunnen verhalen op een CC maatschappij die daar niets mee te maken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:25
Je zult imo toch echt bij de luchtvaartmaatschappij moeten zijn. Kun je geen klacht aan laten maken en zo bij iemand uitkomen die iets meer verstand van zaken heeft?

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Zou een gerechtsdeurwaarder bellen. Die weten vaak net iets beter de weg (lees: worden sneller serieus genomen) en kunnen ook de gang naar de kantonrechter voor je regelen indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
Dank voor de tips allen. Ik ga weer verder met mijn zoektocht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan toch een afschrift maken van jouw bankrekening en die overhandigen aan de winkel waar je de tickets gekocht hebt? Dan hebben zij het vervolgens voor het uitzoeken. Als ze het dan nog niet geloven gaat er echt iets goed mis daar en zou ik dergelijke bedrijven liever vermijden.

Daarnaast hoef jij voor de airliner niet contact op te nemen met hun betalingsprovider. Zij zijn daar klant, jij bent klant bij de airliner. Neem dus contact op met de airliner, met het afschrift van jouw betaling in de hand en laat de airliner het lekker uitzoeken. Hoe zij het oplossen is jou om het even. Duurt het te lang kun je ze aanmanen en reageert men daar ook niet op, dan pas met een deurwaarde om de oren slingeren.

[ Voor 43% gewijzigd door CH4OS op 29-07-2021 11:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-05 13:10
Even voor de zekerheid. Vanuit mijn ervaring met Adyen weet ik dat iDeal betalingen ook nog wel eens bouncen gedurende het betalingsproces. Echter kan dit soms wel zorgen voor een charge en een refund op een andere datum. Weet je zeker dat er niet een automatische refund is geweest op een andere dag? Kans is klein, maar wel de moeite waard om te checken.

Anderzijds ben je echt afhankelijk van de service van Pegasus, zij zijn de enige die je kunnen helpen. Zelfs als je zelf in contact komt met de betaalprovider zullen die je niet kunnen helpen. De betalingen zijn allang verwerkt richting Pegasus, dat zal dagelijks gebeuren.

En laatste tip, ondanks dat het achteraf flauw klinkt, maar probeer overal waar mogelijk gewoon je CC te gebruiken. In Nederland zien we de CC vaak als noodzakelijk kwaad. Ondertussen zie ik iDeal betalingen als noodzakelijk kwaad. Als het misgaat ben je de pineut, zoals in deze.

Succes in ieder geval!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:12

FreakNL

Well do ya punk?

Het is idd mosterd na de maaltijd maar dit soort zaken idd nooit met IDeal betalen.

Ik zou hier gewoon een zaak van maken, winkans is 100%. Zet er een advocaat op.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@exponential Laat ze je bankafschrift zien. evt. kun je dat e-mailen od. Moet toch wel een 'normale' oplossing voor zijn ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

FreakNL schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:15:
Ik zou hier gewoon een zaak van maken, winkans is 100%. Zet er een advocaat op.
Het gaat om een ticket van Pegasus Airlines. Het erbij laten zitten is goedkoper dan er een advocaat op zetten en je geld terugkrijgen. Een advocaat is niet echt nodig omdat de winkans 100% is zoals je zegt. Pegasus Airlines heeft een vestiging in Nederland, dus procedureel is het rechttoe rechtaan.

TS reageert trouwens al 3 weken niet meer.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
Pegasus Airlines op Schiphol zelf kan niets doen. Die zijn er alleen om je te helpen als je ticket niet klopt / baggage issues. Je zult echt contact moeten opnemen met hun hoofdklantenservice. Of eenmaal op bestemming Turkije naar de servicebalie gaan.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-05 17:02

aex351

I am the one

Bijzondere casus. Je zal toch echt bij het vliegtuigmaatschappij moeten aankloppen indien je de ticket bij hen hebt gekocht. Ik vind het overigens heel bijzonder dat je o.a. ook contact hebt opgenomen met IDEAL zelf.

Nee, het is heel simpel. Je hebt een betaling gedaan. Daar zal vast en zeker iets van een referentie / nummer aan vast zitten, zie ook je afschriften. En anders heb je nog tijd/datum. En met die gegevens klop je aan bij Pegasus Airlines. Laat je niet het bos insturen met een opmerking als 'we snappen niet wat IDEAL is'.
fopjurist schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:25:
[...]
Net te laat je opmerking gezien. -O-

Het zou prettig zijn wanneer mensen die dit soort 'klachten' topics aanmaken, ze ook even aangeven hoe ze het hebben opgelost. Dan voorkom je dat mensen die ook tegen dit soort problemen aanlopen ineens IDEAL zelf gaan opbellen enz :D :+. Waarschijnlijk heeft hij dus gewoon een ticket gekregen of zijn geld terug.

[ Voor 33% gewijzigd door aex351 op 20-08-2021 00:52 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

fopjurist schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:25:
[...]

Het gaat om een ticket van Pegasus Airlines. Het erbij laten zitten is goedkoper dan er een advocaat op zetten en je geld terugkrijgen. Een advocaat is niet echt nodig omdat de winkans 100% is zoals je zegt. Pegasus Airlines heeft een vestiging in Nederland, dus procedureel is het rechttoe rechtaan.

Daar heb je wel een punt maar als ze niet reageren, wat moet je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:46
FreakNL schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:50:
[...]

Daar heb je wel een punt maar als ze niet reageren, wat moet je dan?
Juridische stappen ondernemen. En de gemaakt kosten op hun verhalen. Zoals bedrijven dat ook doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-05 15:14
Okee, even wat achtergrond over iDeal.

Over het algemeen werkt iDeal met een payment provider. Mollie, Adyen, we kennen ze allemaal. Er zijn een stuk of 100 van die partijtjes. Echter, feitelijk doe je geen directe overboeking naar de rekening van de webshop - die gaat via een tussenrekening van de payment provider.

In de vroege dagen van iDeal duurde zo'n betaling een paar uur om bij geschreven te worden op welke tegenrekening dan ook. Dat was één van de redenen om iDeal op te zetten - het moest namelijk sneller. Webwinkels wouden direct na betaling kunnen beginnen met leveren, zonder de boeken in de gaten te hoeven houden. Tegenwoordig is dat minder een probleem met direct uitgevoerde betalingen.

Maar toch, iDeal is ideaal (hah). Behalve dat er een overboeking wordt klaargezet, stuurt jouw bank ook een bericht naar de payment provider dat het bedrag is gereserveerd/overgemaakt. Dat bericht wordt doorgespeeld naar de webwinkel, zodat die met levering kunnen beginnen. Dat is - in theorie althans - secondenwerk.

Maar. Het is niet ongehoord dat er iets mis gaat met dat bericht, en dat is waar de elende begint. Veel webwinkels vertrouwen er op dat dat bericht wél wordt verzonden, en vaak zijn ze er eigenlijk niet op ingericht dat daar iets mis mee gaat. Daar lijkt ook hier sprake van.

Wat moet je doen? Je moet contact zoeken met de webwinkel - in dit geval dus de vliegmaatschappij. Geef aan dat het bedrag wél is afgeschreven, met het verzoek een onderzoek te starten naar de transatie van hun kant. Daarbij is het betalingskenmerk van belang. Zij kunnen met behulp van hun payment provider achterhalen of het bedrag is aangekomen - en wat er daarna mee is gebeurd. In de praktijk zal het bedrag meestal in één van de betalingsbatches naar de webwinkel zijn gegaan.

Het is ook niet ongehoord dat je alsnog gevraagd wordt een tweede betaling te doen als je alsnog de producten/diensten op korte termijn wilt afnemen. En, dat je dan het teveel betaalde bedrag terug krijgt.

Good luck :)

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• exponential
Dank voor de reacties allemaal. Goed nieuws, het is opgelost!!

Pegasus airlines klantenservice werkt gewoon echt niet. Ik ben denk ik 40 emails verder richting hun, en heb ook zo ongeveer hetzelfde aantal weer terug gekregen. Paar uur aan de telefoon gehangen, maar een supervisor/manager krijg je echt niet te spreken. Zelfs simpele emails met een enkele ja/nee vraag worden niet beantwoord. Je krijgt wel een email terug natuurlijk, maar daar staat niets nuttigs in. Enkele pareltjes uit hun replies:

Our records indicate that your payment was not claimed by us, so the purchase was not successful. In such cases, the payment will be refunded within 72 hours automatically, or you may need to contact your bank to inquire about the refund's status.
(Dit was 6 weken na betaling)

As we mentioned before, we are not responsible with contacting PPRO. The payment that you made is failed and as Pegasus Airlines we did not receive any money. We kindly suggest you to get contact with the bank that you work with.

Unfortunetely we are unable to take any other action on this case.

Your transaction ID (order number) was PGSxxxx if needed. (You can share this transaction number with your bank.) Because of there is no successful payment Pegasus Airlines are not responsible for getting contact with the bank. There is no further action that we can take.

Uiteindelijk is het opgelost met hulp van ideal (of currence, de eigenaar van ideal). Officieel 'geen partij' maar ze snapten mijn probleem en reageren snel. Zij hebben uiteindelijk een aantal mails en reminders naar PPRO gestuurd. PPRO gaf vervolgens aan dat de betaling successvol bij Pegasus geeindigd was en dat het dus aan Pegasus is om terug te boeken. Nog een paar mails verder heeft PPRO uiteindelijk de juiste persoon bij Pegasus bereikt. Gister is het bedrag door Pegasus teruggestort. De klantenservice van Pegasus claimt vandaag nog steeds nooit geld ontvangen te hebben.

Ik zal helaas in de toekomst nog steeds zaken moeten doen met Pegasus, omdat alleen zij direct vliegen op de route die ik regelmatig gebruik. Maar voortaan betaal ik overal met creditcard daar waar ik de optie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
@Number10 Ik was me al aan het verdiepen in de juridische stappen, jouw leads waren erg nuttig. Uiteindelijk is het gelukkig niet nodig, maar daarom mijn keuze voor 'beste antwoord'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-05 15:14
exponential schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:07:
Our records indicate that your payment was not claimed by us, so the purchase was not successful. In such cases, the payment will be refunded within 72 hours automatically, or you may need to contact your bank to inquire about the refund's status.
(Dit was 6 weken na betaling)

As we mentioned before, we are not responsible with contacting PPRO. The payment that you made is failed and as Pegasus Airlines we did not receive any money. We kindly suggest you to get contact with the bank that you work with.

Unfortunetely we are unable to take any other action on this case.

Your transaction ID (order number) was PGSxxxx if needed. (You can share this transaction number with your bank.) Because of there is no successful payment Pegasus Airlines are not responsible for getting contact with the bank. There is no further action that we can take.
Dit is volstrekte bullshit. Jij hebt geen relatie met Paypro, Pegagus wel. Zij dienen een onderzoek in te stellen. Dat staat ook in het (model-) contract dat met Paypro hebben. Nu ja.
Uiteindelijk is het opgelost met hulp van ideal (of currence, de eigenaar van ideal). Officieel 'geen partij' maar ze snapten mijn probleem en reageren snel. Zij hebben uiteindelijk een aantal mails en reminders naar PPRO gestuurd. PPRO gaf vervolgens aan dat de betaling successvol bij Pegasus geeindigd was en dat het dus aan Pegasus is om terug te boeken. Nog een paar mails verder heeft PPRO uiteindelijk de juiste persoon bij Pegasus bereikt. Gister is het bedrag door Pegasus teruggestort. De klantenservice van Pegasus claimt vandaag nog steeds nooit geld ontvangen te hebben.
Maar ja. Pegagus is een buitenlandse partij die natuurlijk niet zo heel veel iDeal betalingen heeft, en de klantenservice zal allicht niet bekend zijn met dat rare Nederlandse betalingsplatform...
Ik zal helaas in de toekomst nog steeds zaken moeten doen met Pegasus, omdat alleen zij direct vliegen op de route die ik regelmatig gebruik. Maar voortaan betaal ik overal met creditcard daar waar ik de optie heb.
Goeie. Soms wil Currence nog wel eens een handje helpen. Niet geheel hun taak, maar wel in hun belang, om iDeal een beetje een goede naam te laten houden. Fijn dat het is "opgelost"....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Currence had ik nog wel kunnen noemen, excuus daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
Neemt niet weg: jij gaat een relatie aan met Pegasus en die partij wil dat je hun betalingspartner gebruikt. Jij doet dat volgens hun instructies en het geld gaat succesvol naar die partij - zoals je kunt aantonen. Dan is het hun probleem hoe zij dat verder regelen.
Pagina: 1