Tip? Reacties niet leesbaar op + artikelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvt1
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-04 12:17
Hey,

wellicht is het wel handig om reacties leesbaar te maken op + artikelen. Nu merk ik dat ik eigenlijk geen + artikel aanklik omdat ik niet weet wat de kwaliteit is. Wellicht is het lezen van reacties voor mij en voor anderen een trigger om wel + artikelen te lezen dus meer mensen die het artikel lezen?

Nu met zo weinig reacties denk ik wel al gelijk... Mwaaa zal wel niets zijn....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1367312

is helaas wel de 100e keer dat we deze discussie voeren.

Tweakers heeft besloten om zowel het artikel als de comments achter de paywall te zetten.

Argument, als je het artikel niet kan lezen kunnen de comments vervuilt worden door mensen die iets posten waar het artikel antwoord op gegeven had.

Is wel een argument waar je iets voor kan zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-05 13:42
Dat laatste zou je kunnen ondervangen door de mensen zonder plustoegang read only toegang te geven tot de comments. Ik kan me goed de gedachtegang van TS indenken, ik wou vanmorgen ook even de reacties checken op het artikel, voor ik wel of geen toegang ging aanvragen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NoepZor schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:30:
Dat laatste zou je kunnen ondervangen door de mensen zonder plustoegang read only toegang te geven tot de comments. Ik kan me goed de gedachtegang van TS indenken, ik wou vanmorgen ook even de reacties checken op het artikel, voor ik wel of geen toegang ging aanvragen.
Maar wat nou als de comments grote stukken van het artikel tonen omdat er gequote wordt?

moet dat er dan uitgefilterd worden? Moeten mensen die dingen kopieeren uit de tekst worden bestraft?

Het kan toch ook weer niet zo zijn dat mensen het artikel lezen zonder abo te zijn, of 1 van hun credits in te wisselen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• twww55
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-07-2021
NoepZor schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:30:
De comments zijn misschien wel waardevoller dan dat flut artikel, logisch dat je die afschermt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:04
Eigenlijk toch wel zorgelijk dat het beeld is dat de reacties over het algemeen meer toevoegen dan het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-05 14:58

Dazzler2120

FP ProMod
Maar ook niet gek, op een site waar de klant vaak meer kennis heeft van hun interessegebied dan de journalisten / redacteurs.
Hoewel het voor mij heel gek zou lijken om comments open te zetten voor mensen die geen toegang tot het artikel hebben, lijkt mij daarom ook een begrijpelijke beslissing.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:20
twww55 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:15:
De comments zijn misschien wel waardevoller dan dat flut artikel, logisch dat je die afschermt.
Als dat klopt is dat wel een extra reden om geen Plus abo te nemen of daar commentaar op te geven, want dan zit je echt rechtstreeks gratis waarde te genereren voor andermans portemonnee.

Dat zou je van het forum ook kunnen menen, maar dat kost natuurlijk ook geld om te runnen, dus fair enough.

Bij Plus gaat het om artikelen waar mensen rechtstreeks voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvt1
Anoniem: 1367312 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:59:
is helaas wel de 100e keer dat we deze discussie voeren.
Als dat zou is moet tweakers uiteraard er voor zorgen dat als ik een issue inschiet dat ik wel gelijk de vergelijkende issue zie dan hoef ik het niet voor de 101ste keer een issue te maken. Maar goed, 100 keer lijkt me wat overdreven omdat de + artikelen nog maar net achter de paywall staan.
Heb wel even gezocht, precies een artikel... 100e keer, really??

Hier staat hij dan... https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/68177468

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvt1
Anoniem: 1367312 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:34:
[...]

Maar wat nou als de comments grote stukken van het artikel tonen omdat er gequote wordt?
1) Ik mag hopen dat een plus artikel groter is dan een comment die wat quote.
2) Je kunt prima een query op je elastic engine schrijven die controleert of er erg veel gequote word. Ik zie het probleem niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:28

gws24

Thinking is hard!

rvt1 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:24:
[...]

Als dat zou is moet tweakers uiteraard er voor zorgen dat als ik een issue inschiet dat ik wel gelijk de vergelijkende issue zie dan hoef ik het niet voor de 101ste keer een issue te maken. Maar goed, 100 keer lijkt me wat overdreven omdat de + artikelen nog maar net achter de paywall staan.
Heb wel even gezocht, precies een artikel... 100e keer, really??

Hier staat hij dan... https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/68177468
Dat topic is net nieuw, je zou ook even moeten gaan zoeken in Het grote Tweakers Plus-topic Of je aan de 100 keer komt kan ik niet garanderen maar dat er een aantal maal een flinke discussie over is geweest kan ik je wel garanderen.

edit: als je in dat topic zoekt op comments dan kom ik ruim boven de 100 posts: Het grote Tweakers Plus-topic

[ Voor 9% gewijzigd door gws24 op 28-07-2021 21:06 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

gws24 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:03:
[...]

Dat topic is net nieuw, je zou ook even moeten gaan zoeken in Het grote Tweakers Plus-topic Of je aan de 100 keer komt kan ik niet garanderen maar dat er een aantal maal een flinke discussie over is geweest kan ik je wel garanderen.

edit: als je in dat topic zoekt op comments dan kom ik ruim boven de 100 posts: Het grote Tweakers Plus-topic
Volgens mij bedoeld niemand als hij zegt "deze discussie is al voor de 100e keer gevoerd" echt dat er 100x over is gediscuteerd maar wel vaak en zinloos. Maar goed les voor mij ;)
Pagina: 1