Binnenkort verwacht ik eindelijk te kunnen gaan wonen in mijn nieuwe woning. Nu wil ik in deze woning natuurlijk een goed thuisnetwerk aanleggen. Dit zal zowel draadloos als met draad worden. Hier lees ik van alles over verschillende systemen maar is het maar moeilijk een keuze te maken, want een te ingewikkeld systeem past ook niet bij mij, ik denk dat een Unifi systeem te uitgebreid is maar wat dan wel goed is kom ik niet uit.
Internet zal waarschijnlijk Ziggo worden, dus het startpunt zal een Connectbox zijn waarvan ik de wifi uit wil zetten en dan als router gebruiken.
Belangrijkste vraag is wat is de juiste infrastructuur en welke apparatuur past daarbij?
Vanuit de meterkast liggen er straks de volgende draden:
- 2x naar de woonkamer
- 1x naar werkkamer op 1e verdieping
- 1x naar technisch hok op 2e verdieping
Wensen die er zijn:
- Aansluiten met draad van tv, ps4 in de woonkamer
- Aansluiten 2x werkplek in werkkamer
- Zorgen voor goede wifi in het hele huis (160m2)
Ik denk dat ik dit nodig heb, maar graag advies:
- kleine switch in woonkamer om tv en ps4 aan te sluiten en eventueel nog een sonos speaker
- access point in woonkamer
- kleine switch in werkkamer voor 2x werkplek en 1x sonos speaker
- access point op 2e verdieping
Is dit voldoende om een goed wifi netwerk en guest netwerk op te zetten door het hele huis? Welke apparatuur past het best bij deze wensen? Zie ik nog zaken over het hoofd?
Zit niet gebonden aan een bepaald budget, wil een systeem dat past bij deze wensen.
Internet zal waarschijnlijk Ziggo worden, dus het startpunt zal een Connectbox zijn waarvan ik de wifi uit wil zetten en dan als router gebruiken.
Belangrijkste vraag is wat is de juiste infrastructuur en welke apparatuur past daarbij?
Vanuit de meterkast liggen er straks de volgende draden:
- 2x naar de woonkamer
- 1x naar werkkamer op 1e verdieping
- 1x naar technisch hok op 2e verdieping
Wensen die er zijn:
- Aansluiten met draad van tv, ps4 in de woonkamer
- Aansluiten 2x werkplek in werkkamer
- Zorgen voor goede wifi in het hele huis (160m2)
Ik denk dat ik dit nodig heb, maar graag advies:
- kleine switch in woonkamer om tv en ps4 aan te sluiten en eventueel nog een sonos speaker
- access point in woonkamer
- kleine switch in werkkamer voor 2x werkplek en 1x sonos speaker
- access point op 2e verdieping
Is dit voldoende om een goed wifi netwerk en guest netwerk op te zetten door het hele huis? Welke apparatuur past het best bij deze wensen? Zie ik nog zaken over het hoofd?
Zit niet gebonden aan een bepaald budget, wil een systeem dat past bij deze wensen.