Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM_H
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik zoek een?
Opvolger voor een Nokia 7+, voor zowel mijn vrouw als mijzelf. Toestel heeft altijd prima gewerkt. Wordt nu wat trager, laad niet meer op (bekend probleem). + bij mijn vrouw is de camera naar de eeuwige jachtvelden.

Wat is je budget?
[< € 350,- [

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zie: vorige draadje, samen met
  • NFC
  • Bij voorkeur draadloos opladen
  • Vingerafdruk
  • Dual Sim
  • Snel
  • Minimaal 3 jaar zonder problemen bruikbaar
  • Liefst niet veel grotere dan huidige telefoon
Geen games, wat nieuwsapps, Discords, Camera, GPS tracking tijdens wandelen. Standaard voor Navigatie (Sygic).

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf was ik wel fan van de Nokia, kaal qua extra apps. Goed qua updates. Er is echter geen uitgesproken voorkeur.

Xiaomi Redmi Note 10 komt het meest naar voren tot nu toe.

Vragen
  • 5G een must?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Als 5G gaat zoals 4G qua uitrol, is het geen must, pas na een jaar of 6 werd begonnen 3G te verminderen ten gunste van 4G in netwerken in Nederland. Elders in de wereld zijn wel andere keuzes gemaakt, maar je weet van jezelf of je een wereldreiziger bent en dan goede mobiele dekking eist of gewoon wifi in het hotel vereist.

Je zou nog naar Sony of Motorola kunnen kijken die ook redelijk kaal zijn, Xiaomi, Poco, Oppo, Realme zijn allemaal merken die een eigen schil er over gooien. Oneplus oogt ook kaal, maar is het onderwater niet meer.

Zelf denk ik dat Poco op dit moment de beste hardware voor de laagste prijs levert.
De F3 bijvoorbeeld met 256 Gb opslag (er is ook een goedkopere met 128 Gb):
pricewatch: Poco F3 5G (8GB intern, 256GB opslag) Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM_H
Dankjewel.

Die F3 ziet er prima uit, zie wat reacties over mindere camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
JM_H schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:51:
Dankjewel.

Die F3 ziet er prima uit, zie wat reacties over mindere camera.
Tsja, waar vergelijk je de camera dan mee, de camera is de standaard 48 megapixel die je in bij a alle telefoons rond die prijs zit, maar de iPhone 12 of Samsung S21 Ultra hebben een stuk betere camera. Ter vergelijk, de 7+ had ook aanmerkingen in de reviews op de camera.

Maar anders, kijk voor een Pixel 4a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM_H
Ja, dat was ook mijn gedachte. En die beviel ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Camera's zijn in die prijsklasse vaak een ding waar wat mindere performance op wordt genoteerd. Maar het zal toch ergens in moeten zitten, en het is maar de vraag of je je er echt aan gaat ergeren. Ik koop ook altijd telefoons in die prijsklasse en zolang ik elke keer weer een verbetering heb in kwaliteit, doe ik er persoonlijk niet heel moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM_H
Dat is een logische gedachtegang.

Wat is de meerwaarde van de Poco F3 tov de Note 10 Pro? Al dan niet de nieuwe 8gb versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Je kunt ze vergelijken in de Pricewatch:
https://tweakers.net/pric.../1161585;1663258;1684314/
Poco f3 is gewoon modernere hardware, met Wifi6 ondersteuning, met 5G ondersteuning, met 50% snellere processor, betere benchmark resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM_H
Dank!

Wij zijn overtuigd. Heb wat foto reviews bekeken. Poco heeft een prima resultaat.

Is met het huidige glas een screen protector nog steeds een ding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
JM_H schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:41:
Dank!

Wij zijn overtuigd. Heb wat foto reviews bekeken. Poco heeft een prima resultaat.

Is met het huidige glas een screen protector nog steeds een ding?
Ja, zelfs het modernste gorilla glass victus kan krassen bij hardheid 6, oftewel met kleingeld of sleutels in je zak. JerryRiggs op YouTube heeft mooie video's als je interesse hebt.

Grote kans dat er af fabriek al een kunststof scherm protector op zit.
Pagina: 1