Vanochtend reed ik naar mijn werk en ben ik niet bewust door een rood kruis gereden. Ik had de pech dat er een flitser stond... Mijn vraag is of deze ook kan meten dat je door een rood kruis reed. Ik ben nu best een beetje zenuwachtig hierdoor. Ik ben benieuwd of iemand een antwoord heeft.
Al heeft dit heel weinig net netwerken te makenMaatregelen tegen negeren rode kruisen
Inmiddels zijn dat er bijna 100. Zij mogen onder andere voor het negeren van rode kruisen een proces verbaal uitschrijven. De boete voor het negeren van een rood kruis is fors, minimaal 240 euro en valtonder het strafrecht. De officier van justitie bepaalt de hoogte van de boete.27 jan. 2021
Ey!! Macarena \o/
Geen idee specifiek voor de flitser, maar er zijn wel proeven bezig met slimme camera's om deze overtreding op te vangen.
Denk dat het een kwestie is van afwachten en de boete voor lief nemen en volgende keer beter opletten...
Denk dat het een kwestie is van afwachten en de boete voor lief nemen en volgende keer beter opletten...
Je bent niet bewust door een rood kruis gereden, maar toen je de flitser zag, was je je er opeens wel van bewust dat er een rood kruis was? 🤔
Anyway: alles is mogelijk, dus gewoon de prent afwachten.
Anyway: alles is mogelijk, dus gewoon de prent afwachten.
Cunning linguist.
Die camera's worden automatisch aangezet in de periode dat het rode kruis aan staat en flitsen alle auto's die er langs rijden.Elsevier schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:25:
Vanochtend reed ik naar mijn werk en ben ik niet bewust door een rood kruis gereden. Ik had de pech dat er een flitser stond... Mijn vraag is of deze ook kan meten dat je door een rood kruis reed. Ik ben nu best een beetje zenuwachtig hierdoor. Ik ben benieuwd of iemand een antwoord heeft.
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
https://www.verkeersnet.n...rahandhaving/?gdpr=accept
in 2020 is er een test afgerond met camerahandhaving.
in 2020 is er een test afgerond met camerahandhaving.
Niet perse een oplossing voor je probleem, wellicht geruststelling.
Ik reed een paar jaar geleden ook ineens onder een rood kruis door (rechterbaan, afgekruist voor auto op vluchtstrook met lekke band). Op dat moment reed ik als enige op die baan en ik moest dus, blijkbaar, de vooraankondiging (pijlen) hebben gemist. Had ik dan zo zitten slapen? Nothing like me.
Heb later mn dashcam beelden bekeken, blijkt dat het afkruisen van die baan precies gebeurde toen ik tussen 2 portalen reed waarvan de één waar ik al onderdoor was naar ik aanneem de pijl werd en de ander waar ik onderdoor reed het kruis.
Dat ik de enige op die baan was, kwam gewoon door notoire linksplakkers.
Ergo; wellicht deed je niks fout.
Je reed welliswaar onder een rood kruis door, maar je had nog niet de kans gehad om van die rijstrook af te gaan.
Ik reed een paar jaar geleden ook ineens onder een rood kruis door (rechterbaan, afgekruist voor auto op vluchtstrook met lekke band). Op dat moment reed ik als enige op die baan en ik moest dus, blijkbaar, de vooraankondiging (pijlen) hebben gemist. Had ik dan zo zitten slapen? Nothing like me.
Heb later mn dashcam beelden bekeken, blijkt dat het afkruisen van die baan precies gebeurde toen ik tussen 2 portalen reed waarvan de één waar ik al onderdoor was naar ik aanneem de pijl werd en de ander waar ik onderdoor reed het kruis.
Dat ik de enige op die baan was, kwam gewoon door notoire linksplakkers.
Ergo; wellicht deed je niks fout.
Je reed welliswaar onder een rood kruis door, maar je had nog niet de kans gehad om van die rijstrook af te gaan.
Alles kan stuk.
Denk dat de flitser niet voor rode kruizen flitst. Er zijn wel wat proeven geweest maar volgens mij is dat nog niet breed doorgevoerd.
Overigens kan een weginspecteur tegenwoordig ook gewoon een boete uitschrijven voor negeren rood kruis. Dus kan het best dat als je gezien ben door een weginspecteur dat je alsnog een boete krijgt.
Overigens kan een weginspecteur tegenwoordig ook gewoon een boete uitschrijven voor negeren rood kruis. Dus kan het best dat als je gezien ben door een weginspecteur dat je alsnog een boete krijgt.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Anoniem: 1420638
Dit dus.caspervc schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:38:
[...]
Die camera's worden automatisch aangezet in de periode dat het rode kruis aan staat en flitsen alle auto's die er langs rijden.
@Elsevier Waar was dat rode kruis eigenlijk voor? Niet dat dat voor de boete uitmaakt, maar wel voor of die flitser een specifieke rood kruis taak zou kunnen hebben.
Alles kan stuk.
Dit heeft niets met netwerken te maken, maar met vervoer. Schopje die kant op.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Komende paar weken een paar keer inloggen op site van CJIB; normaliter (maar niet altijd) staan eventuele overtredingen op moderne flitskasten dan al op je BSN geregistreerd.
Gelukkig verjaren deze boetes na maximaal 3 jaar dus als je op 26 juli 2024 nog niks hebt gehoord, is er niks aan de hand geweest vanochtend.
Gelukkig verjaren deze boetes na maximaal 3 jaar dus als je op 26 juli 2024 nog niks hebt gehoord, is er niks aan de hand geweest vanochtend.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
@pagani het was een mobiele flitser op de brug
@remco_k de linkerweghelft was afgesloten op de snelweg
Anoniem: 1302638
Tja voor ons net zo goed een gokje natuurlijk.
Als wij nou allemaal "nee" zeggen en je krijgt toch een boete, stuur je ons dan een Tikkie ofzo?
Als wij nou allemaal "nee" zeggen en je krijgt toch een boete, stuur je ons dan een Tikkie ofzo?
@ remco de linkerweghelft was afgesloten op de snelweg
@Anoniem: 1302638 haha nee! Maar ik weet niet precies hoe het in elkaar zit. Ik was benieuwd of mobiele flitsers dus ook dat soort verkeersovertredingen kunnen opvangen. Ik voelde me aardig stom.. Ik ben meestal wel goed bij en rij niet bewust door een rood kruis. Maar het is een beetje een grijs gebied als ik de reacties zo lees. Ik ben bang dat ik niets anders kan doen dan afwachten.
Anoniem: 1302638
Ik vrees het idd.Elsevier schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:27:
@Anoniem: 1302638 haha nee! Maar ik weet niet precies hoe het in elkaar zit. Ik was benieuwd of mobiele flitsers dus ook dat soort verkeersovertredingen kunnen opvangen. Ik voelde me aardig stom.. Ik ben meestal wel goed bij en rij niet bewust door een rood kruis. Maar het is een beetje een grijs gebied als ik de reacties zo lees. Ik ben bang dat ik niets anders kan doen dan afwachten.
Waarom ben je zenuwachtig voor een boete?Elsevier schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:25:
Als je er je druk om maakt, heb je er 2x last van. Niet druk om maken, als je een boete krijgt is dat jammer, betalen en door met je leven.
Ik was op basis van de topictitel in de veronderstelling een artikel over voertuigen van het Rode Kruis te gaan lezenElsevier schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:25:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Lsu4eZlUuzzVCQTNQWtq1uW2.jpg?f=user_large)
Vervolgens las ik dat je door het rode kruis reed. Hopelijk heb je je niet bezeerd
Nu een reactie waar je wat meer aan hebt
Waar is het voorval gebeurd, ergens op een autosnelweg? In dat geval heb je niet alleen het rode kruis genegeerd, maar ook de verdrijfpijl die daaraan voorafging. Maar aangezien je zegt dat je het niet bewust hebt gedaan en het niet voor de hand ligt dat je twee achtereenvolgende matrixborden hebt genegeerd, is er vast iets anders aan de hand. Werd de rijstrook toevallig net afgekruist toen jij erop reed? Of was het ergens op het onderliggend wegennet, bijvoorbeeld in de Maastunnel of op het Sijtwendetracé?
Een goede grap mag vrienden kosten.
Als je nou lekker op belangrijke dingen let, ipv waar de flitspalen staan

Tot zover ik weet is een een mobiele flitser niet gekoppeld aan de matrixborden boven de weg. Als dat rode kruis al een tijdje actief was, zou het best eens kunnen dat de mobiele flitser juist om die reden daar neergezet was. Maar als het echt een dynamisch kruis was die echt voor korte duur actief was, stond die flitser waarschijnlijk alleen op snelheid te controleren.Elsevier schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:25:
Speel ook Balls Connect en Repeat
Dat dacht ik ook, gisteren in het nieuws gezien dat het rode kruis nog steeds niet naar oost belgie is gegaan om te helpen (ze wachten tot ze gevraagd worden, en later was het weer tot het veilig is?). Ik had een topic verwacht dat het rode kruis daar vast zat in de blubber met hun voertuigenTomatoman schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:26:
[...]
Ik was op basis van de topictitel was ik in de veronderstelling een artikel over voertuigen van het Rode Kruis te gaan lezen
Rood op de de snelweg, gewoon afwachten. Misschien heeft TS wel niks fout gedaan dat het rode kruis net actief was. Het ligt er gewoon aan wat de taak van die camera was. Ik heb zelfs wel eens een boete gekregen voor over de stoep rijden van een camera (was al 40 minuten een doorgang aan het zoeken om op mijn werk te komen maar overal waren straten opgebroken, toen was ik het beu en pakte ik een stukje stoep mee. Schijnbaar had de gemeente de ANPR camera daar op voorbereid
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Pagina: 1