Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TristanenTimo
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07-02-2022
Beste medetweaker.

Ik heb een probleem met een van de videokaarten die ik hier heb liggen. Het gaat over een RX 580 4GB Oem model van een acer aspire nitro.

Deze kaart heeft het jarenlang gedaan in het systeem totdat hij er ineens mee ophield. Ik heb daarna nagecheckt wat de problemen zijn met de computer en heb dus ondervonden dat de ram defect zijn geraakt en die heb ik vervangen. maar toen ik die had vervangen had de videokaart dus ook fijn problemen mee

Alleen de videokaart doet heel apart. Wanneer je hem in een nieuwe PC Doet gaat hij prima naar de bios en ook naar windows zonder drivers. Maar zodra de drivers zijn geinstalleerd doet hij het normaal tot dat windows is geladen. Ik krijg een loading screen te zien van windows en dan krijg je ineens geen beeld meer. Systeem loopt verder nog wel.

Ik heb dus onderzocht al dat dit een probleem met de drivers kan zijn, maar daar ben ik al ver overheen. Ik weet dus verder niet wat ik kan proberen met deze kaart. Hij geeft in windows aan (Code 39) Stuurapparaat mist of werkt niet naar behoren.

Hoor graag of iemand mij nog kan helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door TristanenTimo op 26-07-2021 16:03 ]

Beste antwoord (via TristanenTimo op 26-07-2021 16:02)

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:00
Ik ben zelf afgelopen week een probleem aan het najagen geweest waarbij mijn RX5700 geen HDMI meer wil praten met mijn PHL 345 monitor:
RX 5700 gaat uit na driver install

Het gedrag met drivers dat jij hebt lijkt hetzelfde: gewoon beeld, totdat er een driver geladen wordt.
Ik heb hetzelfde probleem met een GTX260, maar HDMI vanuit mijn laptop werkt wel.

Kan het zijn dat ook jouw monitor misschien de bad guy is in dit verhaal?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quadrofource
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:55
Heb je de geheugenchips van de videokaart vervangen??

AMD Ryzen 9 7900X3D + RX 9070 + 32GB DDR5 @ 5200

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:21
quadrofource schreef op zondag 25 juli 2021 @ 19:56:
Grapjas, in welk jaar denk je dat we leven? Geheugen op een videokaart is al lang niet meer (normaal) vervangbaar.

Of had je zoiets in gedachte?: https://nl.hardware.info/...tx-2070-uit-met-16-gb-ram
Excuus, ik heb niet goed gelezen 8)7

@TristanenTimo De kans dat het vervangen van geheugenchips gaat werken is bijzonder klein.

Er moeten precies dezelfde chips op en met bijzonder grote precisie weer opgesoldeerd worden.

[ Voor 32% gewijzigd door White Feather op 25-07-2021 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:15
White Feather schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:22:
[...]

Grapjas, in welk jaar denk je dat we leven? Geheugen op een videokaart is al lang niet meer (normaal) vervangbaar.
Hij reageert enkel op wat TS zelf zegt te hebben gedaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Driver verwijderen met DDU in veilige modus, daarna herstarten en driver van AMD zelf installeren.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-05 21:39
Het kan, mits je weet wat je doet en de juiste spullen ervoor hebt.. maar dat zou de moeite niet waard zijn zowat. Aan de andere kant gaan sommige mensen wel ver met duurzaamheid en dingen zo lang mogelijk door blijven gebruiken. Ik ben benieuwd!

Mijn vermoeden is dat die toch echt defect is. Inderdaad opschonen en nieuwe drivers er op als stap 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quadrofource
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:55
Ik weet dat je ze op een lastige kan vervangen inderdaad maar ik was nogal verbaasd dat hij dat schreef gedaan te hebben :D De kaart klinkt inderdaad als een defect

[ Voor 7% gewijzigd door quadrofource op 25-07-2021 23:03 ]

AMD Ryzen 9 7900X3D + RX 9070 + 32GB DDR5 @ 5200

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:00
Ik ben zelf afgelopen week een probleem aan het najagen geweest waarbij mijn RX5700 geen HDMI meer wil praten met mijn PHL 345 monitor:
RX 5700 gaat uit na driver install

Het gedrag met drivers dat jij hebt lijkt hetzelfde: gewoon beeld, totdat er een driver geladen wordt.
Ik heb hetzelfde probleem met een GTX260, maar HDMI vanuit mijn laptop werkt wel.

Kan het zijn dat ook jouw monitor misschien de bad guy is in dit verhaal?
Pagina: 1