Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glider5
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-04 16:13
Hi allemaal!

Even een vraag om advies. We hebben een lessenaarsdak met het schuine deel op het noordwesten. Daarom het nooit aangedurfd om zonnepanelen te overwegen. Nu toch wat offertes opgevraagd. Feenstra doet direct de deur dicht en zegt "vanwege de veiligheid van monteurs" nooit op een lessenaarsdak te leggen. Beetje vreemd en heel erg jammer, was wel benieuwd waar dat op uit zou komen.

Tot nu toe het beste gevoel bij Zonneplan - al lees ik wel wisselende ervaringen over de montagebedrijven die zij soms inschakelen.
Het dak is groot, er komt ooit nog een dakkapel op dus na een offerte van 14 panelen gaan nu toch ook een offerte voor 10 panelen zodat er met 2 rijen naar hun verwachting nog ruimte over blijft voor een dakkapel.

De offerte is als volgt:
In uw situatie zijn de 370 Wp Design zonnepanelen de beste keus. De zwarte zonnepanelen zijn kleur gesorteerd en worden geleverd met een verhoogd vermogen van 370 Wp, te danken aan de PERC en half-cut-cell technologie. We maken met deze zonnepanelen een duidelijke keuze voor kwaliteit en prestaties op lange termijn.
DM375M6-60HBB

Omvormer Zonneplan ONE
Prijswinnende efficiëncy volgens TÜV Rheinland.
Dubbele MPP-tracker voor maximaal rendement.
Aluminium case voor optimale koelprestaties.

Zonnepanelen: 10 stuks van 370 Wp
Opgewekte energie: 2503 kWh *
Stroomprijs per kWh: €0,228
Opbrengst per jaar: 2503 x €0,228 = €570,70

Bruto investering: €4294,29

Erg benieuwd naar jullie opmerkingen over het plan, de offerte, het bedrijf etc. Onwijs bedankt alvast!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNP_A2Ubjq7rBKsDB8reBJun3kI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ygBQHq9o3AAeIhbkt06FyhyS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik mis een hoop gegevens zoals hellingshoek, regio, etc.
Tips bij openen offerte topic zonnepanelen

Maar de prijs is nog veel te hoog voor een systeem met maar 10 paneeltjes op NW...
Kijk eens bij winkelman hengelo (ik weet niet waar je huis woont)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LpJ7C-Ry18jYgwLHlpy4XLoNGWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7iRX0UM6AATRJqgebQQnf8OJ.jpg?f=fotoalbum_large

Die 1000 euro heb je alvast terug verdiend en een omvormer die je makkelijk zelf uit kan lezen.

Dat prijsverschil zit hem vooral in de dure woorden denk ik.
370 Wp Design zonnepanelen
verhoogd vermogen van 370 Wp
Prijswinnende efficiëncy
Dubbele MPP-tracker voor maximaal rendement (waarvan je er maar 1 gebruikt)
Aluminium case voor optimale koelprestaties (plastic is een slechte warmtegeleider inderdaad)
:+

[ Voor 25% gewijzigd door AUijtdehaag op 23-07-2021 21:17 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-04 22:45
Wat is er gevaarlijk aan jouw lessenaarsdak? Wil wel een foto zien.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Waarom doe je niet meteen het hele dak vol? (Geld (lenen?) is bijna gratis dus dat kan geen argument zijn ;))
Dan heb je een mooi egaal dak.
Voor je overschot krijg je ook een vergoeding. In mijn geval 11 cent per kWh.

En schoorsteen, is die ook te verwijderen?

[ Voor 13% gewijzigd door Dre op 24-07-2021 07:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glider5
busscherski schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 05:38:
Wat is er gevaarlijk aan jouw lessenaarsdak? Wil wel een foto zien.
Met mijn dak is niets gevaarlijks. Feenstra zegt nooit op lessenaarsdaken te leggen 🤷‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glider5
Dre schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 07:14:
Waarom doe je niet meteen het hele dak vol? (Geld (lenen?) is bijna gratis dus dat kan geen argument zijn ;))
Dan heb je een mooi egaal dak.
Voor je overschot krijg je ook een vergoeding. In mijn geval 11 cent per kWh.

En schoorsteen, is die ook te verwijderen?
Omdat het bij een dak op het noordwesten geen zin heeft om panelen lager op het dak te leggen. Het schoorsteentje is van de ketel en mechanische ventilatie. En een lening of krediet van 10% rente vind ik verre van gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

glider5 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:34:
[...]

Omdat het bij een dak op het noordwesten geen zin heeft om panelen lager op het dak te leggen. Het schoorsteentje is van de ketel en mechanische ventilatie. En een lening of krediet van 10% rente vind ik verre van gratis.
10% rente is inderdaad veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Voor wat betreft het waard is qua opbrengst: Ik heb 16x SF170 panelen liggen op een lessenaarsdak (Noord / Noord-oost, 20 graden hellingshoek) op een Growatt 2500W omvormer; haal hier jaarlijks zo'n 2100kWh mee binnen.

Solar Frontier wordt geloof ik alleen niet meer gemaakt, dus ervaring met 'gewone' panelen heb ik geen idee van.

Verder zou ik met het oog op de toekomst ook het dak zoveel mogelijk vol leggen (had ik eigenlijk achteraf ook moeten doen), scheelt achteraf weer extra kosten.

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glider5
Dre schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 18:03:
[...]

10% rente is inderdaad veel geld.
Wat bedoel je dan met geld (lenen) is bijna gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

glider5 schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:18:
[...]

Wat bedoel je dan met geld (lenen) is bijna gratis?
https://www.independer.nl/hypotheek/rente.aspx

Ik vond het niet duur om geld te lenen. Vrijwel alle aanbieders zitten ruim onder de eerder genoemde 10% rente. Niks doen is meestal de duurste optie.

[ Voor 5% gewijzigd door Dre op 22-11-2021 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20-04 20:48
glider5 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:32:
[...]

Met mijn dak is niets gevaarlijks. Feenstra zegt nooit op lessenaarsdaken te leggen 🤷‍♂️
Wat ontzettende vreemd. Geven ze daar ook een reden voor?

Hier in de wijk zijn enkele woningen met een groot lessenaarsdak en sommigen helemaal vol met zonnepanelen. Lijkt me een ideaal dak voor zonnepanelen.

Noord/west moet je ook redelijk wat panelen hebben denk ik, maar wellicht vooral in de zomer veel (avond)zon. Ze kunnen toch gewoon een berekening voor je maken lijkt mij.

[ Voor 20% gewijzigd door Retrospect op 22-11-2021 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glider5
Dre schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:15:
[...]

https://www.independer.nl/hypotheek/rente.aspx

Ik vond het niet duur om geld te lenen. Vrijwel alle aanbieders zitten ruim onder de eerder genoemde 10% rente. Niks doen is meestal de duurste optie.
Oh een hypotheek. Dan moet je ook weer taxeren en zo, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glider5
Retrospect schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:32:
[...]

Wat ontzettende vreemd. Geven ze daar ook een reden voor?

Hier in de wijk zijn enkele woningen met een groot lessenaarsdak en sommigen helemaal vol met zonnepanelen. Lijkt me een ideaal dak voor zonnepanelen.

Noord/west moet je ook redelijk wat panelen hebben denk ik, maar wellicht vooral in de zomer veel (avond)zon. Ze kunnen toch gewoon een berekening voor je maken lijkt mij.
Opnieuw gebeld, ze doen het standaard niet. Vanwege de veiligheid van monteurs en de zekering daarvan. Waarom het dan onveilig zou zijn kon de dame van afdeling zon niet vertellen.
Pagina: 1