RTX 2080 (Mobile) zit vast op 300MHZ

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-09 14:18
Precies hoe de titel het zegt,

De RTX2080 mobile zit ''vast'' op 300mhz en wilt daardoor niets vloeiend doen. (Zie video)

Ik gok gewoon dat deze is overleden maar als iemand misschien weet wat de eventuele oplossing zou zijn.. (en dan niet uit het raam gooien :9 )

HEEL SOMS gaat hij 1 seconde naar 1.75ghz (Core clock)maar daarna zit hij 'vast' op 300Mhz....

Deze laptop is al eerder besproken in andere topics, de koper ZEGT mij terug te gaan betalen maar wacht hier al 3 weken op _/-\o_ .... maar heb hem toenvallig een weekendje bij in een hotel en kan zo niets. misschien dat iemand alsnog een oplossing weet.

---------------------------------------------------------------------------------------------

OUDE DRIVERS :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NzaFBI_q3MFaYLZvb4GzVnfR4Yo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1x7xomeVg1UQ1fAIdyJcqH9k.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8kiCTgD8ZgpNosAqxIjOcwdMeJw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qCaedyRDmNHw4uVaSUJjwmGu.png?f=user_large

--------------------------------------------------------------
NIEUWE DRIVERS :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yts60PjP_dSYILYIVgv6dbDNUFE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/duXulW8FD4dLW9BhSJnCpDXn.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jYK24WYL50GDtalfH3HnbUVoOlY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rKBJggXrZmezQJFTDCwuXcHV.png?f=user_large

[ Voor 74% gewijzigd door Kerstboompje op 23-07-2021 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-10 18:56
De oplossing is simpel, niet zelf aan beginnen en ook geen moeite stoppen om het op te lossen.

Terug naar de verkoper zoals ik je hier ook heb uitgelegd MSI Raider - Koeling?.

Wil je het per se zelf oplossen, zet er dan in ieder geval even een GPU-Z screenshot bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
Torac schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:12:
De oplossing is simpel, niet zelf aan beginnen en ook geen moeite stoppen om het op te lossen.

Terug naar de verkoper zoals ik je hier ook heb uitgelegd MSI Raider - Koeling?.

Wil je het per se zelf oplossen, zet er dan in ieder geval even een GPU-Z screenshot bij.
dat was ik net aan het toevoegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
Torac schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:12:

is inmiddels toegevoegd..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:33

Nemesizz

Untouchable

Niet verrassend dat die op 300Mhz vast blijft, eerder nog dat die niet uitvalt.

Bij die 300Mhz zit die al te thermal throttelen, dus de koeling van het ding is niet goed (maakt waarschijnlijk niet eens goed contact).

Kun je beter niet verder mee knooien als je je geld nog terug kan krijgen van de verkoper, want als nu zelf probeert op te lossen of nog 3D programma's probeert te draaien heb je kans dat er mogelijk iets kapot gaat en dan kun je waarschijnlijk wel fluiten naar je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-10 18:56
Eens met hierboven.

Je kan nog eens kijken of je (goede) thermalpads kan installeren. Wellicht heeft dat nog een kans van slagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De videokaart oververhit constant. Daar ga je zonder hem open te maken niets aan veranderen.

Sterker nog, uitzetten dat ding en niet mee verder kloten. Je maakt het alleen maar erger.

Even je andere topic bekeken en al die witte zooi is alles behalve normaal. Je hebt gewoon een baggerlaptop aan je broek en daar moet je zo snel mogelijk weer vanaf door je geld terug te eisen van de verkoper.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2021 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 19:33:
De videokaart oververhit constant. Daar ga je zonder hem open te maken niets aan veranderen.

Sterker nog, uitzetten dat ding en niet mee verder kloten. Je maakt het alleen maar erger.

Even je andere topic bekeken en al die witte zooi is alles behalve normaal. Je hebt gewoon een baggerlaptop aan je broek en daar moet je zo snel mogelijk weer vanaf door je geld terug te eisen van de verkoper.
Daar ben ik mee bezig…. De verkoper zegt het 1 augustus te hebben… we gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notenkraker20
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Protip, koop nooit apparatuur dat repasted is. Grote kans dat het of niet goed is gedaan of met de goedkoopste koelpaste. Ik vertrouw een repaste alleen als ik het zelf heb gedaan.
Zie ook mijn reactie in je andere topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 19:33:

1 Augustus zei ik? Nou de smoesjes zijn begonnen! als ik over aangifte begin, reageert hij lachend... dit wordt nog wat :( :(

(smoesje 1 : ''het is teveel geld om dit in een keer terug te betalen, zelfs in twee delen vind ik het teveel te betalen zonder dat ik de laptop heb'' waarop mijn antwoord is : ik heb het ook betaald toen ik hem kocht, zonder de laptop te hebben. ik weet niet wat het probleem is.

wat nu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kerstboompje schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:37:
[...]

1 Augustus zei ik? Nou de smoesjes zijn begonnen! als ik over aangifte begin, reageert hij lachend... dit wordt nog wat :( :(

(smoesje 1 : ''het is teveel geld om dit in een keer terug te betalen, zelfs in twee delen vind ik het teveel te betalen zonder dat ik de laptop heb'' waarop mijn antwoord is : ik heb het ook betaald toen ik hem kocht, zonder de laptop te hebben. ik weet niet wat het probleem is.

wat nu....
Aangifte doen, aanmaning sturen, afspreken om de laptop bij hem te bezorgen en direct je 1200 euro mee te nemen. Opties zat.

Dat je je geld niet makkelijk ging krijgen was wel duidelijk vanaf het begin.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2021 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
Verwijderd schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 15:43:
[...]

Aangifte doen, aanmaning sturen, afspreken om de laptop bij hem te bezorgen en direct je 1200 euro mee te nemen. Opties zat.
ja dat is het probleem, als ik aangifte doe (wat dus ook gebeurd is) lacht hij gewoon. en langsbrengen gaat hem bij hem niet worden want geld heeft hij niet. dus kan wel gaan maar zal er niks wijzer van worden...

en de politie zegt het is een civiel recht en moet dus via juridisch loket/rechtsbijstand.

[ Voor 9% gewijzigd door Kerstboompje op 01-08-2021 15:45 ]

Pagina: 1