Product plots goedkoper geworden bij webwinkel, retourneren?

Pagina: 1
Acties:
  • 820 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-05 09:32
Ik heb recent een MacBook Pro gekocht bij de Coolblue, ongeveer 2 weken geleden. Nu zie ik die zelfde laptop voor 80 euro goedkoper erop staan. Ik twijfel nu een beetje of ik mijn laptop moet teruggeven (en mijn aankoopbedrag terug krijg) om vervolgens weer opnieuw te kopen (en dus 80 euro bespaar).

Ik zie hier niks over in de voorwaarden maar ik kan mij voorstellen dat hier wel voorwaarden aan wordt gesteld. Anders kan ik altijd gratis retourneren elke maand, tot dat er een nieuw model uitkomt bijvoorbeeld, en dat lijkt mij toch niet de bedoeling. Dat is ook helemaal niet wat ik van plan ben overigens, maar ik vind 80 euro nog wel de moeite waard om een backup te maken, in te leveren en opnieuw aan te kopen eigenlijk.

Iemand ervaring hiermee? Of heb ik echt gewoon een brainfart nu en kan dit echt niet?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:42
Heb je de winkel al gecontacteerd?

Wellicht geven ze jou de korting. ( vaak doen ze dit wel uit coulance )

[ Voor 21% gewijzigd door corporalnl op 22-07-2021 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:45

Dennis1812

Amateur prutser

Dit kan je prima doen ja. Maar waarschijnlijk geeft CB jou liever 80 euro. Scheelt hen een hoop geld aan een laptop die daarna weer minder oplevert omdat hij niet meer nieuw is.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Djerro123 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:35:
Ik zie hier niks over in de voorwaarden maar ik kan mij voorstellen dat hier wel voorwaarden aan wordt gesteld. Anders kan ik altijd gratis retourneren elke maand, tot dat er een nieuw model uitkomt bijvoorbeeld, en dat lijkt mij toch niet de bedoeling.
Ja, dit kan in principe best. Als je uren gedoe wil van backups maken en pakketjes wegbrengen over de loop van maanden om op lange termijn tweehonderd euro te verdienen, veel plezier ermee. Ze mogen je trouwens wel de verzendkosten voor de retourzending in rekening brengen, dan schiet je er weinig mee op. Al nemen sommige winkels die kosten op zich als service.

Oh, nadat je die grap vijf keer hebt uitgehaald zouden ze je wel eens kunnen gaan weigeren als klant. Ook dat mag. Heb je toch mooi met heel veel gedoe twee maanden een laptop voor nop gebruikt, die je daarna waarschijnlijk alsnog wil hebben.

Zelf zou ik het niet zo heel fatsoenlijk vinden, als ik elke euro uit een webwinkel ga knijpen kan ik ook niet verwachten dat zij meer leveren dan de minimale service. Maar dat is natuurlijk geheel subjectief, als 80 euro heel veel voor je is is het misschien een ander verhaal.

[ Voor 17% gewijzigd door bwerg op 22-07-2021 22:45 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Misschien onpopulaire mening maar hierdoor stopt dat retour beleid nog een keer. Je probeerde de laptop uit en hij beviel toch voor de betaalde prijs? Iets wordt altijd een keer goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:04
Contact opnemen met coolblue, kijken of ze uit coulance die 80 euro overmaken.

Zo niet, helaas. Veel gedoe en gezeik voor 80 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Gewoon contact opnemen met de winkel, en het scheelt hun een hoop als ze jou gewoon €80 crediteren.

Geen gedoe met retourneren enzo.

Tijd terug ook iets gekocht, week later was het €150 goedkoper geworden door een actie. Contact opgenomen, verhaal uitgelegd en uiteindelijk het verschil terug gekregen. Pluspunten voor de winkel. Ze hadden namelijk ook kunnen zeggen, pech voor u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

bwerg schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:44:
als 80 euro heel veel voor je is is het misschien een ander verhaal.
Als 80 euro veel voor iemand is, zou een MacBook wellicht niet direct de juiste keuze zijn geweest in eerste instantie.

Nee, zelf zou ik er niets mee doen. Soms win je wat, soms 'verlies' je wat.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05 15:30
talkatoo schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:44:
Misschien onpopulaire mening maar hierdoor stopt dat retour beleid nog een keer. Je probeerde de laptop uit en hij beviel toch voor de betaalde prijs? Iets wordt altijd een keer goedkoper.
Altijd zo een dooddoener 'het beviel toch voor die prijs?' Wellicht, misschien bevalt het eigenlijk niet voor de prijs maar heb je geen andere keuze, hoe dan ook, korting mislopen bevalt niet. De ene winkel snapt dat en geeft gerust indien binnen 2 weken alsnog de korting. Andere winkels niet, en die riskeren dan inderdaad dat een bepaald aantal klanten gewoon een retour doet. Of coolblue geen retouren wilt of dat daadwerkelijk de klant goed willen behandelen is me niet bekend, maar grote kans dat als je het aankaart dat ze die 80 euro terug geven.

Beetje producten blijven terugsturen is wel wat anders ja.

[ Voor 5% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-07-2021 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Gunner schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:50:
[...]

Als 80 euro veel voor iemand is, zou een MacBook wellicht niet direct de juiste keuze zijn geweest in eerste instantie.

Nee, zelf zou ik er niets mee doen. Soms win je wat, soms 'verlies' je wat.
Hoezo niet? 10k is toch ook gewoon een hap geld voor iemand met een nieuwe tesla s plaid, wil dat zeggen dat die persoon geen plaid hoort te rijden? Ik snap je punt wel hoor, als je het niet breed hebt waarom dan zo'n dure laptop, maar kom op man.

[ Voor 9% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-07-2021 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:45

Dennis1812

Amateur prutser

Dan moet de wet dus aangepast worden.
De WKOA geeft de consument het retourrecht.
Retourkosten zijn wel voor jezelf. Die betalen veel winkels alsnog voor je. Dat hoeven ze alleen niet te doen.

Elke maand je macbook retourneren (of elke 2 weken eigenlijk) om hem "gratis" te gebruiken vind ik ronduit asociaal. Kan mij eigenlijk niet indenken dat er mensen zijn die die moeite erin stoppen. Maargoed. Be my guest. Deel wel de reacties even van de winkel na een paar maanden asjeblieft.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

TWeaKLeGeND schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:55:
[...]

Hoezo niet? 10k is toch ook gewoon een hap geld voor iemand met een nieuwe tesla s plaid, wil dat zeggen dat die persoon geen plaid hoort te rijden? Ik snap je punt wel hoor, als je het niet breed hebt waarom dan zo'n dure laptop, maar kom op man.
10k is wel heel wat anders dan 80 euro? :?
Verder weten we niet of de ts het breed heeft of niet. Is ook niet relevant verder.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 22-07-2021 22:57 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Gunner schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:57:
[...]

10k is wel heel wat anders dan 80 euro? :?
Dus? We hebben het over een aankoop van 130k he. Van 80 euro kan ik een maand eten, dat wil niet zeggen dat ik geen dure laptop mag/hoor te hebben. Of dacht je dat meneer de plaid koper blij is als zijn auto een week later voor 120k te krijgen is ipv 130k?

[ Voor 14% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-07-2021 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Djerro123 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:35:
Ik heb recent een MacBook Pro gekocht bij de Coolblue, ongeveer 2 weken geleden. Nu zie ik die zelfde laptop voor 80 euro goedkoper erop staan. Ik twijfel nu een beetje of ik mijn laptop moet teruggeven (en mijn aankoopbedrag terug krijg) om vervolgens weer opnieuw te kopen (en dus 80 euro bespaar).

Ik zie hier niks over in de voorwaarden maar ik kan mij voorstellen dat hier wel voorwaarden aan wordt gesteld. Anders kan ik altijd gratis retourneren elke maand, tot dat er een nieuw model uitkomt bijvoorbeeld, en dat lijkt mij toch niet de bedoeling. Dat is ook helemaal niet wat ik van plan ben overigens, maar ik vind 80 euro nog wel de moeite waard om een backup te maken, in te leveren en opnieuw aan te kopen eigenlijk.

Iemand ervaring hiermee? Of heb ik echt gewoon een brainfart nu en kan dit echt niet?
Als je nou een budgetlaptop op een uitkerinkje had gekocht allee... maar dit. Nee. Hebben mensen dan écht geen fatsoen meer?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:13

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dit.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik mis hier een beetje de discussiewaarde. Dit is iets waarbij makkelijk een oplossing met de verkoper gemaakt kan worden, daar heb je ons niet bij nodig.

Tevens is het vragen naar ervaringen, zoals ook in Shopping Forum Beleid staat, niet de bedoeling in het Shopping Forum.

Hierom gaat dit topic ook op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.