Advies voor een grafische kaart gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bassie_D
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-07-2021
Hoi, ik heb sinds kort een oude (game) pc van een vriend overgekocht. ik ben echt een noob op het gebied van pc's en daarom stel ik hier een vraag.

Ik zoek een nieuwe grafische kaart. de kaart die ik nu heb voldoet niet aan mijn eisen want ik merk dat games er lelijk/wazig uitzien en ik op lage graphics settings moet spelen om fatsoenlijk fps te halen. Bij games moet je denken aan spellen zoals GTA V, GTA IV en Dead by Daylight. op dit moment heb ik een "NVIDIA GeForce GT 740"

de rest van mijn specs zijn:
- intel core i5-3330
- 8GB ram
-2TB hdd (geen ssd)

Ik ben bereid om tot rond de 250 euro te betalen. verder heb ik geen voorkeur voor merk.

nogmaals, ik ben nieuw in de wereld van pc gaming dus alvast sorry als bijvoorbeeld de prijs onredelijk is.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:15
Je budget is niet onredelijk alleen koop je er op dit moment ontzettend weinig voor. Met een GTX 1050 Ti houdt het wel op. Een dik half jaar geleden scoorde je er nog een GTX 1660 Super voor.

Welk merk en type voeding heb je?

Zou sws wat geld uitgeven aan een ssd. Dat maakt het systeem zoveel fijner om mee te werken.

[ Voor 17% gewijzigd door Uszka op 22-07-2021 21:41 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

De videokaartmarkt is een beetje verrot geweest het afgelopen jaar. Nu is er ten minste wel weer íets te koop, een paar maanden geleden was het antwoord eigenlijk "nee, er is niks te koop".

Nu kan je voor dat geld nieuw een RX550, GTX 1050 (Ti) of als je goed zoekt een GTX1650 krijgen. De hardware-liefhebbers worden daar voor 250 niet heel blij van, maar hé, het is wel drie keer zo snel als wat je nu hebt.

Op vraag & aanbod kun je misschien tweedehands een wat betere deal scoren. Ik zie bijvoorbeeld RX580's voor 250 te koop staan, dat gaat een factor 10 over je huidige kaart heen - maar een wat oudere top-kaart heeft ten opzichte van een nieuwe mid-range kaart wel het nadeel van een heel hoog stroomverbruik. En daar moet je voeding wel tegenkunnen. Als daar een 300W voeding van een B-merk in zit is een kaart met een 75W TDP wel het zwaarste wat je moet willen.

Ook is je CPU niet de nieuwste meer, dus een heel zware kaart kan daar ook wel door gebottle-necked worden. Maar de wat oudere spellen die je noemt moet die zeker wel aankunnen. Ik game zelf op een i5 2400K en GTX750 :) Nee, niet de nieuwste/zwaarste games.

[ Voor 11% gewijzigd door bwerg op 22-07-2021 22:34 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Bassie_D
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-07-2021
Uszka schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:40:
Je budget is niet onredelijk alleen koop je er op dit moment ontzettend weinig voor. Met een GTX 1050 Ti houdt het wel op. Een dik half jaar geleden scoorde je er nog een GTX 1660 Super voor.

Welk merk en type voeding heb je?

Zou sws wat geld uitgeven aan een ssd. Dat maakt het systeem zoveel fijner om mee te werken.
ik heb geen idee wat voor voeding ik heb. Hoe kan ik dit zien?

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01 14:30

BLACKfm

O_o

Ik zou het op de 2e hands markt zoeken in de wat oudere generaties. Alles vanaf de 1xxx serie van nvidia en 500 serie van AMD gaat voor woekerprijzen over de toonbank. En nieuw kom je met 250 euro vandaag de dag aan een kaart die anders ruim 100 euro minder kost.

V&A aangeboden: Nvidia EVGA GeForce GTX 980 4GB Superclocked ACX 2.0 (Incl do...

V&A aangeboden: Zeldzame Inno3D iChill GeForce GTX 770 4GB HerculeZ X3 Ultra <- beste keus denk ik..

Las echter wel dat de nvidia drivers de 700 serie recent hebben uitgefaseerd. Dus daar krijg je geen nieuwe drivers meer van. En je mist bij de 700 serie volledige DirectX12 ondersteuning, maar daar heb je in een beperkte reeks games last van (of de kaart zou ze sowieso niet trekken).

[ Voor 16% gewijzigd door BLACKfm op 23-07-2021 17:16 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Bassie_D schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:03:
[...]

ik heb geen idee wat voor voeding ik heb. Hoe kan ik dit zien?
Je kast openschroeven. :)

Het is dat blok waar je je stroomkabel in steekt. Daar staat een labeltje op. Wattage is relevant, maar merk ook. Zie ook dit topic. Of niet, en dan weet je ook wel genoeg...
Op zich waar, maar die hebben dus al een stuk hoger TDP. Niet leuk op een goedkoop OEM-voedinkje.

[ Voor 55% gewijzigd door bwerg op 23-07-2021 17:21 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1