Idem. Perfect werkende snelle telefoon. Ja de Android 12 update liet even op zich wachten (understatement) maar voor de rest niks te klagen
Dat automatisch verbinden met verwijderde apparaten.de Peer schreef op zondag 19 februari 2023 @ 21:02:
Welk BT gedoe?
mij bevalt hij prima. Ik ga er echt nog wel 4 jaar mee doen
Op zich een heel fijn toestel inderdaad.
Snel genoeg, foto's goed genoeg, batterij goed genoeg alles prima eigenlijk.
Wat beter zou kunnen is is het update beleid.
Voor de rest niks te klagen geen bugs of eigenaardigheden.
Mijn volgende zou denk ik wel een Pixel a serie worden maar dat is dan meer om het formaat...
Snel genoeg, foto's goed genoeg, batterij goed genoeg alles prima eigenlijk.
Wat beter zou kunnen is is het update beleid.
Voor de rest niks te klagen geen bugs of eigenaardigheden.
Mijn volgende zou denk ik wel een Pixel a serie worden maar dat is dan meer om het formaat...
nog nooit last van gehad.bacardifrans schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 07:34:
[...]
Dat automatisch verbinden met verwijderde apparaten.
Met de Nord 2 heb ik de app HeyMelody nodig om mijn Oneplus Nord buds te verbinden. Bij mijn zakelijke Iphone SE 2020 worden ze wel vanzelf herkend. Het werkt wel maar ik verwachtte dat het pairen bij hetzelfde merk juist simpeler zou gaan zonder benodigde app.eettjjuuhh schreef op zondag 19 februari 2023 @ 22:03:
Hier ook geen enkel probleem met BT. Telefoon bevalt overall goed.
Wel grappig, mijn apple airpods pairen direct en snel met mijn oneplus nord2 zonder app.Blue Lightning schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:26:
[...]
Met de Nord 2 heb ik de app HeyMelody nodig om mijn Oneplus Nord buds te verbinden. Bij mijn zakelijke Iphone SE 2020 worden ze wel vanzelf herkend. Het werkt wel maar ik verwachtte dat het pairen bij hetzelfde merk juist simpeler zou gaan zonder benodigde app.
OnePlus heeft OxygenOS C.13 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1271097675324325897
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ik draai nog steeds de Indian rom. Kijken wanneer deze binnenkomtAnonymoussaurus schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:20:
OnePlus heeft OxygenOS C.13 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1271097675324325897
who put a "stop payment" on my reality check
Ik wou vandaag mijn screenprotector vervangen en bij het loshalen van de protector kwam het hele scherm mee uit het frame. Ik had verwacht dat die verlijmd was, maar dat is niet het geval. Iemand ervaring er mee?
Batterij is volgens mij nog prima.
edit: bij ThePhoneLab (oneplus service center) is hij ter plekke onder garantie gerepareerd. Dit bleek een bekend euvel bij de Nord 1, maar ze hebben het nog niet veel bij de 2 gezien.
Batterij is volgens mij nog prima.
edit: bij ThePhoneLab (oneplus service center) is hij ter plekke onder garantie gerepareerd. Dit bleek een bekend euvel bij de Nord 1, maar ze hebben het nog niet veel bij de 2 gezien.
[ Voor 27% gewijzigd door timmert26 op 28-02-2023 13:48 ]
Update c13 ontvangen via de reguliere kanalen (dus niet Oxygen updater) en geïnstalleerd.
:strip_exif()/f/image/qrSlBFVyyDJtYs65BBLAsTyU.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Hans1956 op 01-03-2023 19:22 ]
Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24
Kan ook niet met de Nord 2. Uit onze Discord:Hans1956 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:21:
(dus niet Oxygen updater)
Since Nord 2 & Nord CE 2 aren't A/B devices, there are no OTA ZIPs for updates beyond C.10/C.07 respectively. System OTA of course delivers C.12/C.09 (or whatever the latest version is), and we have those links, but they can’t be manually installed from what we can tell. So we can’t add them to the app.
See https://source.android.com/docs/core/ota/ab for more info on what A/B is. It was introduced way back in Android 7/Nougat, so about 6 years ago. Basically, modern phones have two partitions, only one of which can be active at any time. When an update has to be installed, the OS installs it to the other (i.e. inactive) partition, and upon reboot, it simply switches to that partition. This makes installing updates much faster than before, when people had to wait for installation while rebooting. Now phones can install updates while you’re using your phone, without interrupting anything.
Even much older OnePlus devices have this feature, but these two devices don't.
Ok. Was mij niet bekend.
Sinds ik vorige week android 12 heb geïnstalleerd krijg ik geen meldingen van mijn agenda meer.
Ik gebruik Jorte die gesynchroniseerd staat met google agenda. Op mijn oude smartphone waar de Jorte app nog op staat komen die meldingen gewoon binnen dus aan de app zelf ligt het niet.
Iemand enig idee bij welke instellingen ik het moet zoeken om dingen te wijzigen?
Heb al van alles geprobeerd maar zonder resultaat
Ik gebruik Jorte die gesynchroniseerd staat met google agenda. Op mijn oude smartphone waar de Jorte app nog op staat komen die meldingen gewoon binnen dus aan de app zelf ligt het niet.
Iemand enig idee bij welke instellingen ik het moet zoeken om dingen te wijzigen?
Heb al van alles geprobeerd maar zonder resultaat
De Open Bèta is eindelijk begonnen (helaas India-only): https://community.oneplus.com/thread/1280538052430659584
Ik heb hetzelfde probleem al maanden, weet niet meer precies vanaf wanneer. Was van plan om mijn Nord 2 op te laten sturen ter reparatie. Maar als ik dit zo lees heeft dat dus niet veel zin?DaRk PoIsOn schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 02:09:
[...]
Klopt, dot heb ik ook. Soms moet ik het een paar keer doen. Soms blijft het achter elkaar werken, maar vooral van trillen naar silent, doet ie helemaal niets
Hebben jullie dit probleem nog steeds? Bij mij is het ook van trillen naar stil. Als ik hard op de slider druk en vervolgens slide gaat het wel 9 van de 10 keer goed. Daarom dacht ik dus een hardware defect.
@Roodey @DaRk PoIsOn @JackPoint
Bij mij zat er stof in. Net als bij de usb c aansluiting wel eens zit. Even goed schoon maken met een naald of iets anders dunsRen-z schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 23:15:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem al maanden, weet niet meer precies vanaf wanneer. Was van plan om mijn Nord 2 op te laten sturen ter reparatie. Maar als ik dit zo lees heeft dat dus niet veel zin?
Hebben jullie dit probleem nog steeds? Bij mij is het ook van trillen naar stil. Als ik hard op de slider druk en vervolgens slide gaat het wel 9 van de 10 keer goed. Daarom dacht ik dus een hardware defect.
@Roodey @DaRk PoIsOn @JackPoint
@JackPoint Thanks. Stof is het helaas niet, althans niet dat ik kan zien. Morgen nog is wat frotten.
Lijkt mij dan toch eerder een defect. Binnenkort maar eens een RMA plannen, nu ik nog in de garantie periode zit.
Lijkt mij dan toch eerder een defect. Binnenkort maar eens een RMA plannen, nu ik nog in de garantie periode zit.
.
[ Voor 99% gewijzigd door init op 13-03-2023 22:00 . Reden: Verkeerde topic (Nord 2 ipv Nord 2T) ]
Hier vandaag de update naar A12 gedaan met een Nord 2.
na de update een hele lijst aan problemen:
Hele trage en laggy UI
Groen scherm bij afspelen video's in youtube, soms een groen scherm ipv video
Video's op Instragram/Facebook werken niet
Camera doet het niet
Zijn er Tweakers die dit (ook) gezien hebben en opgelost? Laatste optie lijkt me een factory reset, maar alles opnieuw instellen is niet echt een optie waar m´n vriendin op zit te wachten.
Edit: vreemde zaken. Als we de telefoon uitschakelen en weer opstarten werkt alles ongeveer een half uur. Daarna begint de ellende weer....
Hele trage en laggy UI
Camera doet het niet
Zijn er Tweakers die dit (ook) gezien hebben en opgelost? Laatste optie lijkt me een factory reset, maar alles opnieuw instellen is niet echt een optie waar m´n vriendin op zit te wachten.
Edit: vreemde zaken. Als we de telefoon uitschakelen en weer opstarten werkt alles ongeveer een half uur. Daarna begint de ellende weer....

[ Voor 13% gewijzigd door Netsrek op 25-03-2023 18:17 ]
Verwijderd
Hoe zit dat met bijv een upgrade naar Android 13 t.z.t.?Anonymoussaurus schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:04:
[...]
Kan ook niet met de Nord 2. Uit onze Discord:
[...]
Heb ik al maanden naar tevredenheid draaien. Geen problemen verder.Netsrek schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 17:17:
Hier vandaag de update naar A12 gedaan met een Nord 2.
Hele trage en laggy UI
Camera doet het niet
Misschien opnieuw laten zoeken naar updates?
Hmm, ik hoor het meer dat er geen problemen zijn met de Nord2.eettjjuuhh schreef op zondag 26 maart 2023 @ 11:15:
[...]
Heb ik al maanden naar tevredenheid draaien. Geen problemen verder.
Misschien opnieuw laten zoeken naar updates?
Is er misschien een tool die kan zien welke app er veel resources verbruikt?
Ik heb het idee dat er iets start (na +-30min) die dan de telefoon ineens onbruikbaar maakt.
Nee, waarschijnlijk niet, maar wel gewoon via instellingen in OxygenOS natuurlijk. Dat kan altijd.Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2023 @ 10:47:
[...]
Hoe zit dat met bijv een upgrade naar Android 13 t.z.t.?
OnePlus heeft de tweede Open Bèta aangekondigd op basis van OxygenOS 13 (wel India-only): https://community.oneplus.com/thread/1300825018933968904
Wel laat als je het mij vraagt...
Misschien kijk ik scheel, maar wat is nu het verschil tussen deze beta en de beta die een maand geleden is gestart?Anonymoussaurus schreef op maandag 3 april 2023 @ 12:15:
OnePlus heeft de eerste Open Bèta aangekondigd op basis van OxygenOS 13 (wel India-only): https://community.oneplus.com/thread/1300825018933968904
Ik ben degene die scheel is, want het is de tweede bèta, niet de eerste.Koos Ofzo schreef op maandag 3 april 2023 @ 12:48:
[...]
Misschien kijk ik scheel, maar wat is nu het verschil tussen deze beta en de beta die een maand geleden is gestart?
Ik ben over op Android 13.
Wat ik tot nu toe kan zeggen:
Systeem voelt sneller aan
Interface is totaal anders (drop down menu, instellingen)
Iconen zijn veel kleiner, dat vind ik heel fijn
Laat de rest over 2 dagen weten
Edit:
Typen is met een vertraging, dit kan zijn omdat android nog aan het instellen is. Daarnaast ben ik benieuwd naar de batterijduur, ik had een dikke battery drain op 4G en 5G, kijken hoe dat nu gaat
Wat ik tot nu toe kan zeggen:
Systeem voelt sneller aan
Interface is totaal anders (drop down menu, instellingen)
Iconen zijn veel kleiner, dat vind ik heel fijn
Laat de rest over 2 dagen weten
Edit:
Typen is met een vertraging, dit kan zijn omdat android nog aan het instellen is. Daarnaast ben ik benieuwd naar de batterijduur, ik had een dikke battery drain op 4G en 5G, kijken hoe dat nu gaat
[ Voor 31% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 06-04-2023 15:19 ]
Zoals beloofd:
Na ongeveer 3 dagen op Android 13 kan ik zeggen dat de batterijduur sterk verbeterd is, zelfs met 5G aan.
Waar ik eerst op de helft van de dag mijn telefoon weer kon opladen, red ik het nu van 08:00 tot 21:00 met nog 23% batterij over.
De interface ziet er totaal anders uit, sommige dingen zijn echt even zoeken.
De pictogram grote en de UI zijn wel groter. Ik heb de namen van de apps weggehaald en de dpi verhoogd naar 481.
Wifi werkt iig een stuk beter en ik heb met mijn Ticwatch Pro 3 Ultra geen last meer van Bluetooth disconnects.
Tot nu toe ben ik tevreden met de beta!
Na ongeveer 3 dagen op Android 13 kan ik zeggen dat de batterijduur sterk verbeterd is, zelfs met 5G aan.
Waar ik eerst op de helft van de dag mijn telefoon weer kon opladen, red ik het nu van 08:00 tot 21:00 met nog 23% batterij over.
De interface ziet er totaal anders uit, sommige dingen zijn echt even zoeken.
De pictogram grote en de UI zijn wel groter. Ik heb de namen van de apps weggehaald en de dpi verhoogd naar 481.
Wifi werkt iig een stuk beter en ik heb met mijn Ticwatch Pro 3 Ultra geen last meer van Bluetooth disconnects.
Tot nu toe ben ik tevreden met de beta!
Edit:sorry foute topic
[ Voor 98% gewijzigd door Ghostface9000 op 13-04-2023 21:39 ]
OnePlus heeft OxygenOS C.14 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1308762103967907841
Vanmorgen C14 ontvangen;
'• Integrates the April 2023 Android security patch to enhance system security'
OnePlus heeft OxygenOS 13 (F.22) aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1315335639469654019
Ja, had het al gelezen. 👍
Ben benieuwd wanneer hij hier in nl/eu beschikbaar word.
Ben benieuwd wanneer hij hier in nl/eu beschikbaar word.
Na een "rough" start lijkt de ondersteuning van de telefoon dan toch een beetje op orde te komen voor mijn gevoel. In dagelijks gebruik is de telefoon ook een stuk stabieler inmiddels, tenminste, voor mijn gevoel.
Dat er ook nog Android 13 op komt vind ik alleen maar prima
Telefoons zijn een must voor mij, handig apparaatje om mee te communiceren en informatie op te zoeken maar de rest van de ongein hoef ik toch niet. Het snelladen is erg fijn en ik hoef doorgaans maar 1x per dag te laden.
Dat er ook nog Android 13 op komt vind ik alleen maar prima
Telefoons zijn een must voor mij, handig apparaatje om mee te communiceren en informatie op te zoeken maar de rest van de ongein hoef ik toch niet. Het snelladen is erg fijn en ik hoef doorgaans maar 1x per dag te laden.
Verwijderd
Hoop dat als de EU versie beschikbaar is, ik die kan gebruiken om van de v12 India, terug naar v13 EU te gaan. Dat kan ik nu alleen via een clean install (en daar heb ik geen zin in).
Bug of instelling ??
Als ik bel, met telefoon tegen oor, blijft mijn scherm tegenwoordig actief.
Vroeger...nog niet zolang geleden.... werd het scherm zwart zodra je de telefoon tegen je oor hield.
Dit om ongewenst "typen" te voorkomen.
Meer mensen last van of staat er bij mij ineens een instelling verkeerd???
Als ik bel, met telefoon tegen oor, blijft mijn scherm tegenwoordig actief.
Vroeger...nog niet zolang geleden.... werd het scherm zwart zodra je de telefoon tegen je oor hield.
Dit om ongewenst "typen" te voorkomen.
Meer mensen last van of staat er bij mij ineens een instelling verkeerd???
deze hier ook gehad.Hans1956 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:14:
Vanmorgen C14 ontvangen;
Helaas werkt android auto niet meer zowel draadloos als met het kabeltje.
iemand ook gehad?
OnePlus heeft OxygenOS F.45 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1339409438884233218
Nog geen OTA Android 13 als ik mij niet vergis?
Alles weer IN only als ik t goed begrijp ?
Dat is Android 13, en Android 13 is al sinds 2 maanden uit: Anonymoussaurus in "[OnePlus Nord 2 5G] Ervaringen & Discussie"Cranzai schreef op zondag 28 mei 2023 @ 15:10:
Nog geen OTA Android 13 als ik mij niet vergis?
Dat is altijd bij het begin; wordt altijd eerst voor India (aparte ROM) uitgerold, later voor EU.Tervueren schreef op zondag 28 mei 2023 @ 18:36:
Alles weer IN only als ik t goed begrijp ?
Als bij de updates kijk in de Play Store (Play Store, google account, apps en apparaat beheren) van mijn telefoon (Oneplus Nord2, volledig bij met updates) staat al tijden een melding “1 installatie in behandeling”.
- Hoe kan ik zien welke app blijft hangen en hoe los ik dan de storing op?
- Nieuw opstarten van de telefoon is niet de oplossing.
:strip_exif()/f/image/ahHkbUtPub5j4GU9feR8Q4M8.jpg?f=fotoalbum_large)
15-08-2023:
Opeens is de melding weg, waarschijnlijk heeft de installatie die bleef hangen een nieuwe update gehad waardoor het probleem is opgelost.
:strip_exif()/f/image/ahHkbUtPub5j4GU9feR8Q4M8.jpg?f=fotoalbum_large)
15-08-2023:
Opeens is de melding weg, waarschijnlijk heeft de installatie die bleef hangen een nieuwe update gehad waardoor het probleem is opgelost.
[ Voor 9% gewijzigd door Jiu Mei Lian op 15-08-2023 12:03 ]
Wellicht is het een bug. Misschien even de Google Play Store updaten via APKMirror.Jiu Mei Lian schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:25:
Als bij de updates kijk in de Play Store (Play Store, google account, apps en apparaat beheren) van mijn telefoon (Oneplus Nord2, volledig bij met updates) staat al tijden een melding “1 installatie in behandeling”.
[Afbeelding]
Verwijderd
Nu EU beschikbaar is, weet jij of ik de upgrade van Android 12 (India) naar Android 13 (EU) kan doen via Oxygen Updater?Anonymoussaurus schreef op maandag 29 mei 2023 @ 11:46:
[...]
Dat is Android 13, en Android 13 is al sinds 2 maanden uit: Anonymoussaurus in "[OnePlus Nord 2 5G] Ervaringen & Discussie"
[...]
Dat is altijd bij het begin; wordt altijd eerst voor India (aparte ROM) uitgerold, later voor EU.
Weet dat het niet kan met Android 12 security patches om eerder genoemde redenen.
Ik hoop een clean install te voorkomen met het bovengenoemde upgrade path.
Volgens mij kan dat niet, omdat het helaas nog geen OTA ZIP is:Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 21:44:
[...]
Nu EU beschikbaar is, weet jij of ik de upgrade van Android 12 (India) naar Android 13 (EU) kan doen via Oxygen Updater?
Weet dat het niet kan met Android 12 security patches om eerder genoemde redenen.
Ik hoop een clean install te voorkomen met het bovengenoemde upgrade path.
/f/image/7Z126MCDLxiOyHfgcwhZDY31.png?f=fotoalbum_large)
Zie ook
/f/image/vtac693gfwP0hjZNY4eqTap5.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-06-2023 14:05 ]
Verwijderd
Helder en die gaat er denk ik ook niet komen.Anonymoussaurus schreef op zondag 4 juni 2023 @ 14:04:
[...]
Volgens mij kan dat niet, omdat het helaas nog geen OTA ZIP is:
[Afbeelding]
Zie ook [Afbeelding]
Wat is dan het te bewandelen pad om van die IN versie af te komen op mijn EU model?
Een full-wipe is dan denk ik niet te vermijden, maar volg graag de juiste stappen. Is daar ergens een stappenplan voor?
Yikes, heb sinds gisteren ook de Android 13 update. Ben er geen fan van, en het heeft me eigenlijk over de streep getrokken om eens een custom rom te proberen. Zou dit lukken vanuit mijn huidige Android 13 installatie, of bevind ik me dan in een gevaarlijke positie, met dat deze update nog niet lang uit is?
Wat me vooral stoort is dat het lockscreen constant vraagt om omhoog te swipen ipv mij gewoon de fingerprint reader te tonen. Dat gebeurt telkens wanneer ik in locked state een notificatie aantik. Dat, en het feit dat hij heel regemlatig gewoon niet meer wakker wil worden. Enkel dubbeltap op power button (=camera shortcut) of een long-press (=power menu) wil hem dan wakker maken.
Wat me vooral stoort is dat het lockscreen constant vraagt om omhoog te swipen ipv mij gewoon de fingerprint reader te tonen. Dat gebeurt telkens wanneer ik in locked state een notificatie aantik. Dat, en het feit dat hij heel regemlatig gewoon niet meer wakker wil worden. Enkel dubbeltap op power button (=camera shortcut) of een long-press (=power menu) wil hem dan wakker maken.
Android developer & dürüm-liefhebber
Ik heb gisteren android 13 gekregen. werkt verder prima maar ik mis nog steeds de 'earphone' modes instellingen waarbij je kunt instellen dat ie automatisch muziek speelt als je oordopjes aansluit. Is dit bij anderen wel?
Als je nog op Android 12 zit kan je via Oxygen Updater de volledige update downloaden van EU. Dus:Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:39:
[...]
Helder en die gaat er denk ik ook niet komen.
Wat is dan het te bewandelen pad om van die IN versie af te komen op mijn EU model?
Een full-wipe is dan denk ik niet te vermijden, maar volg graag de juiste stappen. Is daar ergens een stappenplan voor?
- Selecteer het EU-device in de instellingen van Oxygen Updater
- Zet de update methode op volledige update
- Schakel geavanceerde modus in
Als je Android 13 draait kan je een custom ROM met Android 13 installeren ja, zolang volgens mij de firmware compatible is.Mavamaarten schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:01:
Yikes, heb sinds gisteren ook de Android 13 update. Ben er geen fan van, en het heeft me eigenlijk over de streep getrokken om eens een custom rom te proberen. Zou dit lukken vanuit mijn huidige Android 13 installatie, of bevind ik me dan in een gevaarlijke positie, met dat deze update nog niet lang uit is?
Verwijderd
Ik zit nu nog op Android 12, DN2101_11_C.14Anonymoussaurus schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 20:42:
[...]
Als je nog op Android 12 zit kan je via Oxygen Updater de volledige update downloaden van EU. Dus:Hierna kan je geavanceerde modus weer uitzetten en de update methode op incrementele update zetten.
- Selecteer het EU-device in de instellingen van Oxygen Updater
- Zet de update methode op volledige update
- Schakel geavanceerde modus in
De EU versie is DN2103_11_C.10 zie ik,
Na downloaden daarvan en de lokale file te kiezen, geeft de telefoon de melding "Verification Failed".
Via Recovery heb ik geen optie om een lokaal bestand te kiezen, krijge alleen Format data, Reboot & Power Off te zien.
Al gevonden:
DN2101_11_C.14 -> oplus_ota_downgrade_IN.zip -> dan over naar EU Android 11 via Oxygen Updater -> Vervolgens via de telefoon zelf weer naar DN2103_11_C.14 -> en nu wachten tot ie Android 13 EU vind.You can use the rollback package that OnePlus provides on their website.
This rollback method will erase all the contents of the phone.
Download the latest ROM rollback zip package from the specified server.
You need to rename the package to "oplus_ota_downgrade.zip".
Put the file in the root of the device.
Go to Settings -> About device -> Version -> Click Build number 7 times and enter the password, now you are in the developer mode.
Go back Settings -> About device -> Up to date -> Click the top right button -> Local install -> Click on the corresponding rollback package -> Extract -> Upgrade -> System upgrade completed to 100%.
After the rollback is complete, click Restart.
Rollback packages:
Indian DN2101 - https://oxygenos.oneplus....wngrade_Nord2Rollback.zip
European DN2103 - https://oxygenos.oneplus.net/oplus_ota_downgrade_EU.zip
Global - https://oxygenos.oneplus.net/oplus_ota_downgrade_NA.zip
ff wat werk, maar goed... wel klote dat blijkbaar de MS Authenticator app backup optie niet lekker werkt.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2023 15:34 ]
Hier ook Android 13 binnen en geïnstalleerd,
Heb wel ff de vpn op Spaanse server gezet in nl kreeg ik hem niet binnen.
Goeie tip! Hier ook nog geen update maar nu via Spanje wel aan t downloaden. Bijzonder!bacardifrans schreef op zondag 11 juni 2023 @ 18:39:
Hier ook Android 13 binnen en geïnstalleerd,
Ging vlot en Android 13 draait hier nu als een zonnetje. Ben benieuwd maar ziet er nu wel goed uit!BBKing schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:59:
[...]
Goeie tip! Hier ook nog geen update maar nu via Spanje wel aan t downloaden. Bijzonder!
Ik merk zelfs een verbetering in batterijduur.
Hier ook! Is weer terug naar de ouderwetse 1,5 tot 2 dagen met 1 acculading. Fijn! Vind Android 13 verder erg snel werken. Voelt sneller dan 12.bacardifrans schreef op maandag 12 juni 2023 @ 23:34:
Ik merk zelfs een verbetering in batterijduur.
Heb wel een vraag, hoe krijg ik dat zwevende zijbalkje weg wat je nu je scherm in kan trekken van rechts in beeld?
Bewerking: laat maar, al gevonden, "slimme zijbalk" in instellingen
[ Voor 7% gewijzigd door BBKing op 13-06-2023 15:45 ]
Ik heb nog steeds last van een niet goed werkende power button, sinds de A13 update. De helft van de tijd wil het scherm gewoon niet meer aan, enorm frustrerend. Heb al met alle mogelijke always on display settings gespeeld en AOD aan verbetert de situatie ietwat, maar het blijft zich voordoen. De knop zelf werkt prima want een double-tap wekt het scherm ook niet, en een long-press en double press werkt wel altijd.
Online vind ik er jammer genoeg ook niet veel over terug, behalve een enkele mention op de OnePlus forums. Het XDA-developers forum lijkt ook een stille dood te zijn gestorven.
Online vind ik er jammer genoeg ook niet veel over terug, behalve een enkele mention op de OnePlus forums. Het XDA-developers forum lijkt ook een stille dood te zijn gestorven.
[ Voor 11% gewijzigd door Mavamaarten op 13-06-2023 15:56 ]
Hmmm, nog geen OTA 13
Uitrol tijdelijk gestopt o.i.d.?
Verwijderd
Ik kreeg em ook niet, maar de genoemde VPN truc werkte bij mij ook.Cranzai schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:03:
Hmmm, nog geen OTA 13
Express VPN trial geinstalleerd, connectie naar Spanje. En daar kwam de EU update direct op binnen.
Daarna ExpressVPN opgezegd/gedelete.
Als je het over de duvel hebt, nu gwn in NL beschikbaar, let's go!Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:10:
[...]
Ik kreeg em ook niet, maar de genoemde VPN truc werkte bij mij ook.
Express VPN trial geinstalleerd, connectie naar Spanje. En daar kwam de EU update direct op binnen.
Daarna ExpressVPN opgezegd/gedelete.
Heb een OnePlus Nord 2T 128GB sinds Oktober 22
Na paar maanden kreeg hij af en toe een vastloper maar nu heeft hij t dagelijks.. in apps blijft hij hangen en op internet idem. Hij is al sinds mei upgedate maar dat werkt niet beter.. ook laadt hij niet zo snel meer op als in t begin.. wat kan t zijn…
Na paar maanden kreeg hij af en toe een vastloper maar nu heeft hij t dagelijks.. in apps blijft hij hangen en op internet idem. Hij is al sinds mei upgedate maar dat werkt niet beter.. ook laadt hij niet zo snel meer op als in t begin.. wat kan t zijn…
Eerste indruk, Android 13 is wel een stuk smoother dan 12, of de batterijduur veel beter is durf ik niet te zeggen
Android 13 bevalt prima. Alleen komt het voor mijn gevoel veel vaker voor dat naar home gaan eerst een leeg scherm geeft, en dat nog een keer home swipen de iconen pas tevoorschijn komen. Is in combinatie met de Nova Launcher.
Dat heb ik ook heel soms op mijn 7 Pro, en die draait Android 12.Koos Ofzo schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:18:
Android 13 bevalt prima. Alleen komt het voor mijn gevoel veel vaker voor dat naar home gaan eerst een leeg scherm geeft, en dat nog een keer home swipen de iconen pas tevoorschijn komen. Is in combinatie met de Nova Launcher.
Ik had het ook op Android 12, maar voor mijn gevoel komt het nu wat vaker voor (Of ik let er meer op). Prima overkomelijk, maar mocht iemand een magic fix hebben..Anonymoussaurus schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:21:
[...]
Dat heb ik ook heel soms op mijn 7 Pro, en die draait Android 12.
Verwijderd
Ik heb sinds de upgrade het vervelende probleem dat de BT connectie met mijn auto radio onstabiel is.
Koppeling op beide devices al weg gemikt en opnieuw aangemaakt. Maar helaas zonder succes.
Wel balen want ik gebruik altijd de BT in de auto om muziek te luiteren / te bellen.
Koppeling op beide devices al weg gemikt en opnieuw aangemaakt. Maar helaas zonder succes.
Wel balen want ik gebruik altijd de BT in de auto om muziek te luiteren / te bellen.
Sinds Android 13 werkt Do Not Dusturb anders. Ik had hem zo ingesteld dat alle telefoongesprekken doorkomen en notificaties van favoriete contacten.
In Android 13 komen telefoongesprekken niet meer door, alleen van favorieten. De optie is ook weg bij instellingen. Ik heb de phone app al bij uitzonderingen gezet, dat zorgt wel voor dat scherm aan gaat bij binnenkomend gesprek maar geen tril of geluid.
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik alle inkomende telefoongesprekken en notificaties van favoriete contacten wel hoor en de rest niet?
Edit: er is een mute notifications optie, maar die mute alles. Ik zou graag notificaties van favoriete contacten wel door willen laten.
In Android 13 komen telefoongesprekken niet meer door, alleen van favorieten. De optie is ook weg bij instellingen. Ik heb de phone app al bij uitzonderingen gezet, dat zorgt wel voor dat scherm aan gaat bij binnenkomend gesprek maar geen tril of geluid.
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik alle inkomende telefoongesprekken en notificaties van favoriete contacten wel hoor en de rest niet?
Edit: er is een mute notifications optie, maar die mute alles. Ik zou graag notificaties van favoriete contacten wel door willen laten.
[ Voor 11% gewijzigd door JackPoint op 29-06-2023 20:17 ]
Update ook gehad, merk al direct een hele grote verbetering met de accu. Update vanmorgen gedaan. Had aan het einde van de dag nog zo'n 10% over. Voorheen moest ik hem halverwege de dag al opladen. Erg blij mee.
Is dit ook meteen de laatste Android versie voor dit toestel of tot wanneer blijft OnePlus dit toestel ondersteunen?
Is dit ook meteen de laatste Android versie voor dit toestel of tot wanneer blijft OnePlus dit toestel ondersteunen?
Jeej! Eindelijk update over the air ☺️
Smooth!
Alleen ik krijg het geluid van de meldingen niet meer uit? 🤣 Iemand idee?
Smooth!
Alleen ik krijg het geluid van de meldingen niet meer uit? 🤣 Iemand idee?
Ik heb de indruk dat de fingerprint unlock minder goed werkt nu.
Voorheen vinger er (kort) op en telefoon ontgrendeld.
Nu moet mn vinger er langer op en vaak nog een 2e x....
Ik neem afscheid van mijn Nord 2, de emmer is vol. Sinds de Android 13-update heb ik enorm veel dagelijkse frustraties, tegen een enkele voor de update. Vroeger had ik regelmatig haperende video op YouTube. Nu komt daar een extra swipe-actie op het lockscreen bovenop, een scherm dat meer dan de helft van de tijd niet aan gaat, notificaties die half worden afgeknipt (mark as read, reply, ... staan altijd maar half zichtbaar).
Gek dat meerdere mensen betere batterijduur ervaren, ik had ervoor geen enkel probleem en merk nu zelfs een kleine afname.
Een Pixel 7A is onderweg.
Gek dat meerdere mensen betere batterijduur ervaren, ik had ervoor geen enkel probleem en merk nu zelfs een kleine afname.
Een Pixel 7A is onderweg.
Heb je je vingers al een keer opnieuw ingesteld?Tervueren schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:51:
Ik heb de indruk dat de fingerprint unlock minder goed werkt nu.
Wat mij opvalt na de update naar 13 is dat bij het energie verbruik van het "Systeemstartprogramma" heel erg hoog staat in de lijst van batterijverbruik. Ik zie wel dat het een standaard app is en dat het valt onder de categorie launchers. Op mijn Nord2 staat versie 13.0.12, bij APK mirror zie ik een versie 13.1.0 en een versie 13.1.01 staan.
Kan ik veilig een nieuwe versie met de hand installeren?
Kan iemand mij uitleggen wat ik aan het energieverbruik kan doen?
Geen idee waar dat door komt. Ik denk dat die 13.1.xx komt met de update naar OxygenOS 13.1. Is die al beschikbaar via Systeemupdate? Ikzelf installeer wel minor updates via APKMirror, maar dit lijkt toch een more-than-minor update van die APK.Jiu Mei Lian schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:16:
Wat mij opvalt na de update naar 13 is dat bij het energie verbruik van het "Systeemstartprogramma" heel erg hoog staat in de lijst van batterijverbruik. Ik zie wel dat het een standaard app is en dat het valt onder de categorie launchers. Op mijn Nord2 staat versie 13.0.12, bij APK mirror zie ik een versie 13.1.0 en een versie 13.1.01 staan.
Uhm, lijkt er op dat OxygenOS 13.1 nog helemaal niet uit is voor de Nord 2, want OnePlus heeft OxygenOS F.46 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1369694123816124416
Ik ben over naar een Pixel 6 Pro. (Inmiddels flink in prijs gezakt dat het verschil niet meer zo groot is als bij release). Niet dat deze telefoon zo slecht was. Over het algemeen beviel hij goed. Het snelladen zal ik wel missen. Hij gaat naar mijn moeder die nu een 5 jaar oude Huawei P8 Lite gebruikt. Dan heeft ze weer een up to date Android en kan zij eindelijk fatsoenlijke foto's maken na al die wazige die ik nu steeds van haar krijg
Nog Nord 2 gebruikers hier die gaan overstappen naar de Nord 3 ? Ik twijfel eerlijk gezegd. Zie weinig echte verbeteringen in de 3.
Nee, nauwelijks verbeteringen. Zeker nu de Nord 2 android 13 heeft zie ik geen reden om nu al over te stappen.
F.46 ontvangen;
• Integrates the June 2023 Android security patch to enhance system security.
• Improves system stability and performance.
• Integrates the June 2023 Android security patch to enhance system security.
• Improves system stability and performance.
Onlangs A13 ontvangen. Op zich prima, geen vastlopers of andere ellende, alleen het volume is extreem laag / zacht. Alles staat op maximaal maar dat helpt niet. Systeeminstellingen hersteld, geen resultaat.
Iemand zelfde issue en liefst een oplossing?
Edit: never mind, nog maar eens opnieuw opstarten lost het probleem op.
Iemand zelfde issue en liefst een oplossing?
Edit: never mind, nog maar eens opnieuw opstarten lost het probleem op.
[ Voor 12% gewijzigd door Leo_V op 24-07-2023 11:57 . Reden: Voortschrijdend inzicht ]
He man ik herken dit ook! Heb het al een ruime tijd; lijkt beter te gaan zonder hoesje..Mavamaarten schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:53:
Ik heb nog steeds last van een niet goed werkende power button, sinds de A13 update. De helft van de tijd wil het scherm gewoon niet meer aan, enorm frustrerend. Heb al met alle mogelijke always on display settings gespeeld en AOD aan verbetert de situatie ietwat, maar het blijft zich voordoen. De knop zelf werkt prima want een double-tap wekt het scherm ook niet, en een long-press en double press werkt wel altijd.
Maar nu ontstond er van de week een roze plekje linksonderin mn scherm. Dacht dat mn zoon aan het klooien was met een stift. Blijkt dat mn scherm aan het 'lekken' is.. plek wordt steeds groter.
Afweging; laten fixen a 160euro of inruilen foto een ander. Was eigenlijk wel beetje klaar met OP en de Nord2 in het bijzonder.
Je hebt toch gewoon 2 jaar garantie of is die al voorbij?baba86 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 19:21:
[...]
He man ik herken dit ook! Heb het al een ruime tijd; lijkt beter te gaan zonder hoesje..
Maar nu ontstond er van de week een roze plekje linksonderin mn scherm. Dacht dat mn zoon aan het klooien was met een stift. Blijkt dat mn scherm aan het 'lekken' is.. plek wordt steeds groter.
Afweging; laten fixen a 160euro of inruilen foto een ander. Was eigenlijk wel beetje klaar met OP en de Nord2 in het bijzonder.
Thx, heb het toestel inderdaad nog geen twee jaar. Benieuwd of dit onder garantie valt.
Iemand bekend met dit 'kleurrijke fenomeen' ?
Naja, ik ga ervanuit dat dat wel onder garantie valt, mits je toestel iig geen valschade heeft oid. Was dat probleem er ineens? Dan zou ik gewoon het probleem uitleggen en dat dit probleem er ineens was en dat je aanspraak wilt maken op je garantie.baba86 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 19:50:
Thx, heb het toestel inderdaad nog geen twee jaar. Benieuwd of dit onder garantie valt.
Ook ik heb na de update veel problemen om het scherm aan te krijgen, double tap, aan/uit knop reageren af en toe totaal niet. Soms wordt ineens eoa broekzak modus gestart.
Sinds de update naar '13 heb ik problemen met meldingen. Sommige apps weigeren gewoon meldingen te geven (energie instellingen staan op altijd aan, meldingen op aan etcetera) en sommige apps geven wel meldingen, maar het algemene geluid, terwijl ze ingesteld staan op een ander geluid. Echt gruwelijk irritant. Opnieuw opstarten, meldingen opnieuw instellen e.d. werkt ook niet.
Iemand een oplossing?
Iemand een oplossing?
Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com
OnePlus heeft OxygenOS F.47 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1402261498394312712
Na de upgrade naar Android 13 heb ik nog steeds last van wegvallende wifi met de Nord 2.
De Nord 2 maakt verbinding met mijn Asus router en valt random 2x per dag weg met geen data verbinding. Ook met de T-50 modem van T-mobile had ik dit probleem.
Op internet is te vinden dat dit een bekend probleem is van de Nord 2.
Alle andere apparaten die zijn verbonden met wifi hebben dit probleem niet.
Ik heb de Nord 2 opgestuurd naar coolblue voor een reparatie en krijg hem morgen terug er zou een software update gedaan zijn wat dat ook mag inhouden.
De software update hielp in dat Coolblue de Nord 2 heeft terug geflashed naar Android 11.
Bericht Coolblue:
Je gaf aan dat je meer wilde weten wat er precies gebeurd is met je Oneplus Nord 2. Dit is voor je nagevraagd bij de reparateur:
" Wij hebben geen software update uitgevoerd maar een software flash. Dit wilt zeggen dat wij de originele software opnieuw hebben geïnstalleerd om zo software fouten uit het toestel te halen. "
Ik heb de telefoon via instellingen update weer geflashed naar Android 13 DN2103_11_F.47 en verder geen apps geïnstalleerd om te kijken of het probleem nog steeds aanwezig is en de volgende dag s'avond kwam het probleem terug.
Ik heb nog een paar opties in de wifi instellingen, onder wifi assistent heb ik automatisch verbindinding maken met het beste wifi netwerk ingeschakeld. nu afwachten of dit het probleem oplost.
De volgende optie die ik dan nog heb is om wifi assistent op automatisch verbinding maken met het beste wifi netwerk in te schakelen en onder opgeslagen netwerken automatisch verbinden uit te schakelen.
Misschien zijn er mensen die dit probleem ook hebben en een oplossing weten?
De Nord 2 maakt verbinding met mijn Asus router en valt random 2x per dag weg met geen data verbinding. Ook met de T-50 modem van T-mobile had ik dit probleem.
Ik heb de Nord 2 opgestuurd naar coolblue voor een reparatie en krijg hem morgen terug er zou een software update gedaan zijn wat dat ook mag inhouden.
De software update hielp in dat Coolblue de Nord 2 heeft terug geflashed naar Android 11.
Bericht Coolblue:
Je gaf aan dat je meer wilde weten wat er precies gebeurd is met je Oneplus Nord 2. Dit is voor je nagevraagd bij de reparateur:
" Wij hebben geen software update uitgevoerd maar een software flash. Dit wilt zeggen dat wij de originele software opnieuw hebben geïnstalleerd om zo software fouten uit het toestel te halen. "
Ik heb de telefoon via instellingen update weer geflashed naar Android 13 DN2103_11_F.47 en verder geen apps geïnstalleerd om te kijken of het probleem nog steeds aanwezig is en de volgende dag s'avond kwam het probleem terug.
Ik heb nog een paar opties in de wifi instellingen, onder wifi assistent heb ik automatisch verbindinding maken met het beste wifi netwerk ingeschakeld. nu afwachten of dit het probleem oplost.
De volgende optie die ik dan nog heb is om wifi assistent op automatisch verbinding maken met het beste wifi netwerk in te schakelen en onder opgeslagen netwerken automatisch verbinden uit te schakelen.
:strip_exif()/f/image/cObamlaPb8sfpQptlU00UJNY.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 72% gewijzigd door Erwin08 op 01-09-2023 13:15 ]
Biedt het netwerk mesh aan? Ik heb wel eens een probleem met disconnectie kunnen oplossen door een mesh instelling in het netwerk aan te passen. Dat kwam neer op minder snel roamen, dacht ik.Erwin08 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:15:
Na de upgrade naar Android 13 heb ik nog steeds last van wegvallende wifi met de Nord 2.
Bericht Coolblue:
[Afbeelding]
Nee, ik heb geen mesh netwerk, alleen 1 Asus router.
Na de derde keer de Nord 2 te hebben opgestuurd naar Coolblue werd het mainboard vervangen, toen de Nord 2 retour kwam had deze nog steeds wegvallen wifi, toen de Nord 2 weer retour gedaan en toen werd er besloten om het gehele bedrag in de vorm van een tegoedbon aan te bieden en kon ik een andere telefoon uitzoeken. Goed van Coolblue om het zo op te lossen.
Na de derde keer de Nord 2 te hebben opgestuurd naar Coolblue werd het mainboard vervangen, toen de Nord 2 retour kwam had deze nog steeds wegvallen wifi, toen de Nord 2 weer retour gedaan en toen werd er besloten om het gehele bedrag in de vorm van een tegoedbon aan te bieden en kon ik een andere telefoon uitzoeken. Goed van Coolblue om het zo op te lossen.
[ Voor 77% gewijzigd door Erwin08 op 21-09-2023 10:23 ]
OnePlus heeft OxygenOS F.48 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1445180104698232834
Net een update gehad/geïnstalleerd.
Nu zit er een zoekbalk je onderin.......
Ik krijg hem niet weg of verplaatst 🤬
Iemand een tip hiervoor??
Nu zit er een zoekbalk je onderin.......
Ik krijg hem niet weg of verplaatst 🤬
Iemand een tip hiervoor??
Kijk in de instellingen onder 'Startscherm en Vergrendelscherm'. Daar kun je 'slim zoeken in app lade' uitzetten. Of het weg blijft weet ik niet want ik gebruik een andere 'launcher'.
Ja, deze was t.eettjjuuhh schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:57:
Ik denk dat je bedoeld Toon zoeken in onderste deel startscherm
Bedankt scheelt me een hele zoektocht (en t was zo simpel)
nvt
[ Voor 98% gewijzigd door BBKing op 14-11-2023 16:33 ]