Mwoah ben benieuwd. Na die klap van vandaag ben ik überhaupt benieuwd of ze meedoet. En als ze dat doet, dan zit er toch een soort van angst in je lichaam na zo'n klap.Dazzler2120 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:48:
Zondag:
Van Riessen sprint
Als ik dit lijstje zo bekijk, dan is er ruim voldoende kans om genoeg goud te halen hoor
Nwa wat hebben we nu de eerste week écht verloren op stommiteit?Ankona schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:53:
[...]
Kun je nagaan wat het was geworden als de Nederlanders de eerste week ook al goed waren.
1x gouden plak AvV, wegrace
1x potentiële medaille MvdP (werd in de media gedaan alsof hij topfavoriet was, maar als je naar de mtb wedstrijden kijkt, scoorde hij vooral sterk in de sprint races, niet in de langere races.)
Voor de rest?
PS4 PSN: Dazzler2120
Niet flauw bedoelt maar er werd gesproken over "meer goud dan in 2000" en toen waren het er 12. Dus om dan op minstens één meer te komen wordt lastig. Maar alles kanDazzler2120 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:48:
[...]
Nou, als je kijkt naar de onderdelen die er nog aankomen heeft NL toch 'genoeg' topfavorieten om 12x goud te halen.
Morgen:
Baanwielrennen; Lavreysen / Hoogland op de sprint
Wield & Pieters op de koppelkoers
Hockeydames
Hassan op de 1500m
Dit zijn al 4 medailles waar NL op dit moment gezien wordt als absolute topfavoriet.
Zaterdag:
Hassan 10000m
Klein kansje: Van schip & Havik koppelkoers
Zondag:
Lavreyson / Büchli op de Kerin
Wild Omnium
Fontijn boksen
Van Riessen / Braspenninckx sprint
Als ik dit lijstje zo bekijk, dan is er ruim voldoende kans om genoeg goud te halen hoor
Mag Hassan niet voor haar invallen? Die pakt gewoon overal goud.TheBrut3 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:55:
[...]
Mwoah ben benieuwd. Na die klap van vandaag ben ik überhaupt benieuwd of ze meedoet. En als ze dat doet, dan zit er toch een soort van angst in je lichaam na zo'n klap.
alles kan off-topic
Het is wel wat meer volgens mij, maar het zijn vooral zilver en brons die door het putje gingen.Dazzler2120 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:56:
[...]
Nwa wat hebben we nu de eerste week écht verloren op stommiteit?
1x potentiële medaille MvdP (werd in de media gedaan alsof hij topfavoriet was, maar als je naar de mtb wedstrijden kijkt, scoorde hij vooral sterk in de sprint races, niet in de langere races.)
Voor de rest?
ja maar dit was wel een "zekere" medaille, ik heb hem niet als favoriet gezien voor het goud want dat was gewoon Pidcock in mijn ogen...zeker gezien het parcoursDazzler2120 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:56:
[...]
Voor de rest?
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Bij de bookies was hij bijna 2x zo'n grote favoriet als Pidcock wel..Dazzler2120 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:56:
[...]
Voor de rest?
6/7, kogel was geen PR. Wel beter dan haar beste meerkamp, wellicht verwarde je die prestaties.autje schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:48:
Oosterwegel heeft op ieder onderdeel haar PR verbeterd. Dat heet pieken op het juiste moment!
If you choose not to decide, you still have made a choice.
De bookies maken wel eens vaker de 'publieks' favoriet ook favoriet bij hun in de peiling, terwijl het realistisch gezien niet de favoriet is op dat onderdeel. Maar nu achteraf is het natuurlijk ook makkelijk lullen.Joster schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:58:
[...]
Bij de bookies was hij bijna 2x zo'n grote favoriet als Pidcock wel..
Bedoelde eigenlijk een beetje te zeggen, 'wat als' scenario's gaan dingen niet veranderen.
Dat is de meerkamp hé, prachtig

echt? dit wist ik niet...maarja bij MvdP weet je het natuurlijk nooit...had ook zomaar gekund dat hij bij de start weg was gereden en iedereen op een ronde gezet hadJoster schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:58:
[...]
Bij de bookies was hij bijna 2x zo'n grote favoriet als Pidcock wel..
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Pfoe ja, da's wel een heel gaaf kiekjeSjurm schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:59:
Nog een throwback van Van Riessen bij de vorige OS![]()
[Afbeelding]
Ik keek hier. Dat interpreteer ik als een PR van 13,06, waar ze nu 13,28 heeft gestoten.Migrator schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:00:
[...]
6/7, kogel was geen PR. Wel beter dan haar beste meerkamp, wellicht verwarde je die prestaties.
Pff. Klimmen was enorm spannend, maar de score is enorm K**. Nu afschaffen deze combi en gewoon weer verder met 3 losse onderdelen.
Ja, dat is het PB in de meerkamp. Ze heeft 14.15m staan, zie: https://www.worldathletic...emma-oosterwegel-14536023autje schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:03:
[...]
Ik keek hier. Dat interpreteer ik als een PR van 13,06, waar ze nu 13,28 heeft gestoten.
Ik had de handbaldames nog wel een aardige kans op een podiumplaats gegeven. Judo heeft over de hele linie ondergepresteerd. Waterpolodames had meer in kunnen zitten.Dazzler2120 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:56:
[...]
Voor de rest?
Niet dat dat allemaal keiharde medaillekandidaten waren, maar er had zeker meer ingezeten.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Ik heb het met een half oog gekeken. De Spanjaard dus gewonnen, ondanks dat hij na het tweede onderdeel tamelijk kansloos leek?jan390 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:05:
Pff. Klimmen was enorm spannend, maar de score is enorm K**. Nu afschaffen deze combi en gewoon weer verder met 3 losse onderdelen.
Qua kijksport vind ik het (onverwacht) toch wel een stuk mooier dan bijvoorbeeld het nieuwe skateboarden.
Zag ik net op TV, mooi initiatief. De meerkampers zijn erg sportief en een gemeenschap, zowel mannen als vrouwen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Yep, skateboarden had ik een hoop van verwacht, maar dat viel (mij) enorm tegen. Met name street was een afknapper.
Dat noem ik een medaillekans verliezen op prestatie, die tel ik pas erbij als ze daadwerkelijk gehaald zijnralpje schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:06:
[...]
Ik had de handbaldames nog wel een aardige kans op een podiumplaats gegeven. Judo heeft over de hele linie ondergepresteerd. Waterpolodames had meer in kunnen zitten.
Niet dat dat allemaal keiharde medaillekandidaten waren, maar er had zeker meer ingezeten.
Had het vooral over kandidaten die door onzin / onnodige dingen verloren hebben
Helemaal duidelijk!Migrator schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:05:
[...]
Ja, dat is het PB in de meerkamp. Ze heeft 14.15m staan, zie: https://www.worldathletic...emma-oosterwegel-14536023
Het was nieuw voor mij, maar ik vond het eigenlijk licht tegenvallen. Veel dode momenten, vooral bij boulderen (beetje vegen, beetje kijken, even proberen en weer uitrusten) en een scoresysteem wat voor mij niet te volgen is .Jovatov schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:06:
[...]
Ik heb het met een half oog gekeken. De Spanjaard dus gewonnen, ondanks dat hij na het tweede onderdeel tamelijk kansloos leek?
Qua kijksport vind ik het (onverwacht) toch wel een stuk mooier dan bijvoorbeeld het nieuwe skateboarden.
Wel een sidenote dat ik zonder commentaar keek, dat zal vast wat toevoegen. Daarentegen vond ik park skateboarden best leuk om te volgen, al is dat wel een echte jurysport.
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Dat slaat idd nergens op. Wellicht zouden gewichtsklasses iets zijn? Anders in NL net als China zo jong mogelijk doorselecteren op lichaamsbouw. Maar of dat nou het beste voor de sporters zelf is...PatrickC schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:52:
Dat duiken van 10m van de dames… die Chinese deelnemers zijn geen dames maar kinderen/meisjes. Nogal logisch dat er dan minder water opspat. Daar kom je als NL vrouw nooit bij in de buurt, ook al train je 24x7.
Lol @
België wint twee keer goud op één dag
Het goud van meerkampster Thiam is voor België het tweede goud van de dag. Eerder vandaag veroverden de hockeyers de olympische titel.
De laatste keer dat België op één dag twee olympische gouden medailles won, was op 2 augustus 1952.
Het boulderen in de kwalificatie was inderdaad erg traag. Maar de finale vandaag vond ik wel spannend, het scheelde ook dat er focus was op één klimmer in plaats van allerlei kandidaten tegelijk waardoor je de actie telkens precies mistte.Moofnor schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:10:
[...]
Het was nieuw voor mij, maar ik vond het eigenlijk licht tegenvallen. Veel dode momenten, vooral bij boulderen (beetje vegen, beetje kijken, even proberen en weer uitrusten) en een scoresysteem wat voor mij niet te volgen is .
Wel een sidenote dat ik zonder commentaar keek, dat zal vast wat toevoegen. Daarentegen vond ik park skateboarden best leuk om te volgen, al is dat wel een echte jurysport.
Het skateboarden kan denk ik nog wel een stuk volwassener worden. Gezien de leeftijd van de medaillewinnaars zit daar, lijkt me, nog flink veel groei in. Wat dat betreft wel mooi dat het nu olympisch is en daarmee ook meer aandacht krijgt.
Ik ben toch een soort verbaasd dat NOS de halve finale volleybal uitzendt. Kijk er graag naar, daar niet van, maar hun strategie qua sporten is niet te volgen.
Van het beachvolleyball, waar er drie Nederlandse teams meededen hadden ze namelijk niet de rechten
Van het beachvolleyball, waar er drie Nederlandse teams meededen hadden ze namelijk niet de rechten

Waiting on the world to change
De enige sporten die nog bezig zijn, zijn (beach)volleybal en handbal nu. Geen enkele sport met Nederland.
Ben wel benieuwd naar de interviews met de meerkamp meiden. Of zijn die al geweest? Bij Sporza waren ze inmiddels al een kwartier geleden ofzo.
Ben wel benieuwd naar de interviews met de meerkamp meiden. Of zijn die al geweest? Bij Sporza waren ze inmiddels al een kwartier geleden ofzo.
Op de NPO nog geen interview gezien, ik wacht er ook op.TheBrut3 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:20:
De enige sporten die nog bezig zijn, zijn (beach)volleybal en handbal nu. Geen enkele sport met Nederland.
@TheBrut3 Inmiddels interview gezien bij de NOS. Prachtige emotie weer… zeker bij Vetter. Extra knap van haar om zo terug te komen. Hopelijk blijft het plezier in de sport de boventoon voeren bij haar.Jovatov schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:22:
[...]
Op de NPO nog geen interview gezien, ik wacht er ook op.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Nou die interviews waren de moeite van het wachten waard, fantastisch. Zo blij voor beiden

Ook gelijk op de site te zien trouwens: Vetter huilt en lacht, Oosterwegel geniet: 'Emma meest verrast, ik het meest opgelucht' - https://nos.nl/l/2392707
Puntentelling in de sportklimmen was echt kansloos.
Adam Ondra is het slechtst in speed maar krijgt een gratis 4e plek omdat zijn directe tegenstander was uitgevallen.
De winnaar van speed had zowaar nog meer geluk, hij had de 5e tijd maar beide tegenstanders maakten fouten. Diezelfde "winnaar" wordt vervolgens laatste met boulderen en 4e van de 7 met lead, wat uiteindelijk genoeg is voor goud. Was speed puur op tijd geweest dan was hij uiteindelijk laatste geworden.
Adam Ondra stond (onterecht) op zilver maar werd uiteindelijk 6e omdat één iemand hem verbeterde met lead.
Echt een waarloos systeem wat door het snelklimmen een loterij werd.
Adam Ondra is het slechtst in speed maar krijgt een gratis 4e plek omdat zijn directe tegenstander was uitgevallen.
De winnaar van speed had zowaar nog meer geluk, hij had de 5e tijd maar beide tegenstanders maakten fouten. Diezelfde "winnaar" wordt vervolgens laatste met boulderen en 4e van de 7 met lead, wat uiteindelijk genoeg is voor goud. Was speed puur op tijd geweest dan was hij uiteindelijk laatste geworden.
Adam Ondra stond (onterecht) op zilver maar werd uiteindelijk 6e omdat één iemand hem verbeterde met lead.
Echt een waarloos systeem wat door het snelklimmen een loterij werd.
Om nog even op de medaillekansen terug te komen.Dazzler2120 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:48:
[...]
Nou, als je kijkt naar de onderdelen die er nog aankomen heeft NL toch 'genoeg' topfavorieten om 12x goud te halen.
Morgen:
Baanwielrennen; Lavreysen / Hoogland op de sprint
Wield & Pieters op de koppelkoers
Hockeydames
Hassan op de 1500m
Dit zijn al 4 medailles waar NL op dit moment gezien wordt als absolute topfavoriet.
Zaterdag:
Hassan 10000m
Klein kansje: Van schip & Havik koppelkoers
Zondag:
Lavreyson / Büchli op de Kerin
Wild Omnium
Fontijn boksen
Van Riessen / Braspenninckx sprint
Voor de springruiters landenwedstrijd hebben de Nederlanders ook goede kans op goud.
En op de marathon hebben we met Abdi Nageeye ook nog een outsider voor een medaille.
Verbetering in gouden medailles van Sydney behoort dus wel tot de mogelijkheden, mits het de goede kant op blijft vallen
Oei, van Riessen heeft meerdere gebroken ribben, een gebroken sleutelbeen en een kneuzing van de long.
Dat is flinke schade!
Dat is flinke schade!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ai! Die gaat niet meer meedoen op de sprint dus. Was ook een behoorlijke klapper.
Dan moet Braspennincx maar de dubbel pakken
Dan moet Braspennincx maar de dubbel pakken
Shanne Braspennincx is dus geboren in België. Die pakt dus goud op een dag dat België 2 gouden medailles pakt. Wel een opmerkelijk feitje.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Verstappen is ook in België geboren, doen we ook niet moeilijk overPatrickC schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:05:
Shanne Braspennincx is dus geboren in België. Die pakt dus goud op een dag dat België 2 gouden medailles pakt. Wel een opmerkelijk feitje.
Waiting on the world to change
Haha… en Mathieu van der Poel klinkt als een Belg.pinda powerrr schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:07:
[...]
Verstappen is ook in België geboren, doen we ook niet moeilijk over
Maar die heeft een Belgische moeder.pinda powerrr schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:07:
[...]
Verstappen is ook in België geboren, doen we ook niet moeilijk over
Onze nationale trots Sifan Hassan heeft dat niet en is ook niet in Belgie geboren.
alles kan off-topic
Duikt alvast: Vlaanderen en Nederland horen ergens gewoon bij elkaar...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Prachtig toch dat het kan, voor je eigen nationaliteit uitkomen
Nu ga ik waarschijnlijk de karakteka's tegen me in het harnas jagen, maar wat doet Kata op de Olympische spelen?
YouTube: Women's Karate Final | Highlights | Olympic Games - Tokyo 2020
Er bestaat dus iets dat nog verschrikkelijker is om te kijken dan judo...jan390 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:02:
Nu ga ik waarschijnlijk de karakteka's tegen me in het harnas jagen, maar wat doet Kata op de Olympische spelen?
Vind het ook niks voor de OS maar dan kan je natuurlijk ook alle andere sporten die bepaalde bewegingen hebben beoordeeld door een jury uitsluiten. Ik denk dan aan turnen (vloer), synchroon zwemmen en street skaten. Wat hier mij vooral op/tegen valt is dat het misschien technisch heel goed is maar ik zag ook een score voor athletic performance en ik vind dit niet heel erg atletisch in tegenstelling tot bv het zwemmen of turnen.jan390 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:02:
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Is het zoveel anders dan een vloeroefening turnen danjan390 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:02:

Uiteindelijk is het toch maar een demonstratiesport omdat de Spelen in Japan zijn, ongetwijfeld zal het in Parijs weer verdwenen zijn en dan krijgen we breakdance ervoor in de plaats
[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 05-08-2021 20:22 ]
Ik krijg er een LuckyTv gevoel bij..
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Waarom denk je dat dit niet atletisch is? De controle dat deze mensen over hun lichaam hebben is immens atletisch. Wat maakt turnen atletischer? Dat ze andere bewegingen maken?gws24 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:20:
[...]
Vind het ook niks voor de OS maar dan kan je natuurlijk ook alle andere sporten die bepaalde bewegingen hebben beoordeeld door een jury uitsluiten. Ik denk dan aan turnen (vloer), synchroon zwemmen en street skaten. Wat hier mij vooral op/tegen valt is dat het misschien technisch heel goed is maar ik zag ook een score voor athletic performance en ik vind dit niet heel erg atletisch in tegenstelling tot bv het zwemmen of turnen.
Ik snap de twijfel waarom het op de OS is, maar om nu te zeggen dat het niet erg atletisch is
Iemand was niet zo blij met het damesvoetbalteam van de VS.
[Twitter: https://twitter.com/PoliticsForAlI/status/1423288548300451857]
[Twitter: https://twitter.com/PoliticsForAlI/status/1423288548300451857]
Ik zag hier gisteren een filmpje waarin ze op de fiets stapte en 'Doei' riep. Veel Nederlandser kun je het niet krijgen.Ankona schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:36:
[...]
Maar die heeft een Belgische moeder.
Onze nationale trots Sifan Hassan heeft dat niet en is ook niet in Belgie geboren.
Oh god er heeft weer iemand aandacht tekort.autje schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:27:
[Twitter]
![]()
![]()

De post waarvan je kon voorspellen dat die zou gaan komenDazzler2120 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:24:
[...]
Waarom denk je dat dit niet atletisch is? De controle dat deze mensen over hun lichaam hebben is immens atletisch. Wat maakt turnen atletischer? Dat ze andere bewegingen maken?
Ik snap de twijfel waarom het op de OS is, maar om nu te zeggen dat het niet erg atletisch is
Het zal best veel training en controle vergen maar ik vind het niet atletisch in vergelijking met andere sporten zoals turnen waar ook veel training en controle bij nodig is. Puur controle is voor mij dus niet een atletisch iets maar daar kan je anders over denken natuurlijk.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ergens mis ik stiekem de oranje clown, het was altijd absurdistisch en hilarisch. Biden is voorspelbaar en degelijk, beter voor de wereld maar daardoor ook saai.Bensimpel|IA schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:32:
Oh god er heeft weer iemand aandacht tekort.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Herinnert u zich deze nog…? Vorige OS in Rio…
Precies, nederlands trots. Waar iemand vandaan komt maakt niet uit. Ze doet haar best om Nederlands te leren. Stapt zelfs op de fiets en bedankt ook Nederland.autje schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:29:
[...]
Ik zag hier gisteren een filmpje waarin ze op de fiets stapte en 'Doei' riep. Veel Nederlandser kun je het niet krijgen.
Onder de Moerdijk hoort het al niet meer bij Nederland.hoevenpe schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:46:
Duikt alvast: Vlaanderen en Nederland horen ergens gewoon bij elkaar...
Die ene met dat paarse haar is ook wel heel erg in haarzelf gaan geloven. Dus er zit wel een kern van waarheid in zijn statement.autje schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:27:
[Twitter]
![]()
![]()
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Ik denk ook echt dat de NL vlag voor haar meer betekenis heeft dan voor al die sporters die onze kleuren vertegenwoordigen omdat ze toevallig in dit land geboren zijn.autje schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:29:
[...]
Ik zag hier gisteren een filmpje waarin ze op de fiets stapte en 'Doei' riep. Veel Nederlandser kun je het niet krijgen.
alles kan off-topic
Dit is meer iets voor Holland's Got Talent, waarbij de jury dan als commentaar zou geven 'Ziet er leuk uit, maar het zou wat interessanter worden als je ook wat plankjes door kan slaan. Als je dat kan doen wil ik je wel zien in de volgende ronde'.jan390 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:02:
Ik kon er niet langer naar kijken dan 1 minuut (inclusief doorspoelen). Wist ook niet dat dit op de OS plaatsvond.
Grappig, het maakt voor de medaillespiegel niks uit of de 2 gegarandeerde plakken zilver of goud zijn. We gaan sowieso 2 plekken vooruit (mits die andere 2 niks erbij halen). Goud helpt wel wat meer natuurlijk, maar in principe hoeft het niet eens. Of we gaan Frankrijk en Italië voorbij omdat we meer goud hebben, of we gaan voorbij omdat we met evenveel zilver toch meer brons hebben. Theoretisch gezien zou Duitsland nog wel in te halen zijn met de huidige stand. Maar als ze 1 of meer goud gaan halen, dan wordt dat wel wat veel. Ze staan nu 2 goud boven ons en gelijk met zilver maar ook 6x brons meer. Dus dat wordt nog lastig. Italië en Frankrijk wordt nog interessant. Zelf hoop ik dat Italië een keer boven Frankrijk komt. Die doen het normaal gesproken ook niet zo heel fantastisch, maar dit keer gaan ze wel lekker. En Frankrijk heeft toch al zat succes behaald
Maar goed, hopelijk Nederland er dan wel boven 
Al maakt het me ook weer niet zoveel uit. Top 10 is al fantastisch. Met 17 miljoen op de 746 miljoen inwoners van europa (of 509 van de EU) doen we het al bovenmaats goed. Helemaal op wereldniveau, maar ik denk dat het wel logisch is dat Azië en Afrika nog niet zo geweldig gaan.
Toch blijf ik het nog wel opvallend vinden dat Zuid Amerika ook nooit heel veel succes behaalt. Cuba staat bv op plek 15 met 5 goud, Brazilië dan op 16 met 4 goud en heb je pas veel lager Venezuela op 37 met 1 goud. Voor Afrika staat Jamaica het hoogst met 3 goud (wat met al die sprinters wel logisch is) en daaronder pas Kenia met 1 goud op 39 en Zuid Amerika met ook 1 goud op 41. Winterland Oostenrijk staat pas op 43 met 1 goud, daar Zwitserland op 18 staat met 3 goud. Oekraïne heeft 13 medailles maar staat wel 36e omdat ze maar 1 gouden hebben. India staat ook pas op plek 65 met 0 goud, 2 zilver, 3 brons. Andere opvallende landen aan de onderkant: Finland (2 brons), Argentinië (1 brons), Maleisië (1 brons), Mexico (3 brons), Ierland (1 goud, 2 brons), Indonesië (1 goud, 1 zilver, 3 brons) en Griekenland (2 goud, 1 brons).
Dus dan doet Nederland het met 7 goud, 9 zilver en 10 brons nu echt niet slecht. En bij de winterspelen zitten we er ook altijd wel bij.
Al maakt het me ook weer niet zoveel uit. Top 10 is al fantastisch. Met 17 miljoen op de 746 miljoen inwoners van europa (of 509 van de EU) doen we het al bovenmaats goed. Helemaal op wereldniveau, maar ik denk dat het wel logisch is dat Azië en Afrika nog niet zo geweldig gaan.
Toch blijf ik het nog wel opvallend vinden dat Zuid Amerika ook nooit heel veel succes behaalt. Cuba staat bv op plek 15 met 5 goud, Brazilië dan op 16 met 4 goud en heb je pas veel lager Venezuela op 37 met 1 goud. Voor Afrika staat Jamaica het hoogst met 3 goud (wat met al die sprinters wel logisch is) en daaronder pas Kenia met 1 goud op 39 en Zuid Amerika met ook 1 goud op 41. Winterland Oostenrijk staat pas op 43 met 1 goud, daar Zwitserland op 18 staat met 3 goud. Oekraïne heeft 13 medailles maar staat wel 36e omdat ze maar 1 gouden hebben. India staat ook pas op plek 65 met 0 goud, 2 zilver, 3 brons. Andere opvallende landen aan de onderkant: Finland (2 brons), Argentinië (1 brons), Maleisië (1 brons), Mexico (3 brons), Ierland (1 goud, 2 brons), Indonesië (1 goud, 1 zilver, 3 brons) en Griekenland (2 goud, 1 brons).
Dus dan doet Nederland het met 7 goud, 9 zilver en 10 brons nu echt niet slecht. En bij de winterspelen zitten we er ook altijd wel bij.
[ Voor 79% gewijzigd door Martinspire op 06-08-2021 01:51 ]
Jamaica ligt niet in Afrika 
Maar buiten dat mogen we inderdaad trots zijn dat we als klein land eigenlijk altijd wel flink wat medailles binnen halen.
Maar buiten dat mogen we inderdaad trots zijn dat we als klein land eigenlijk altijd wel flink wat medailles binnen halen.
[ Voor 67% gewijzigd door M@cer op 06-08-2021 07:08 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Zo Nouchka gaat lekker met het boksen. Wat de fuck
[ Voor 20% gewijzigd door Pierre op 06-08-2021 07:14 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
WTF.. Price wint? Corrupte zooi dat boxen!
Dit is toch niet normaal, ze was gewoon beter.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Na dat verhaal bij het WK nu dit? Ze stond voor op punten na 2 rondes en die derde ronde was zeker niet voor Price.
Belachelijk dat Price gewonnen heeft, jury-sporten zijn ruk.
Helaas geen analist bij de NOS in de studio… ik had wel eens van een expert willen horen waarom Fontijn hier verloren heeft. Maar nu was het… jammer.. en verder naar het volleybal.
Bij Radio1 zit Arnold Vanderlyde in de studio, die viel bijna van zijn stoel.
Zou Fontein nu ook bezwaar mogen maken net als wat Price heeft gedaan bij het WK, wat een kansloze actie was dat toen van Price.
Die jury sporten judo en boksen mogen wat mij betreft van de lijst van sporten voor de OS worden verwijderd. Gaat nergens over vaak die beslissingen.
Maar Frankrijk en Italië zijn ook nog niet klaar op de SpelenMartinspire schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 01:38:
Grappig, het maakt voor de medaillespiegel niks uit of de 2 gegarandeerde plakken zilver of goud zijn. We gaan sowieso 2 plekken vooruit (mits die andere 2 niks erbij halen).
Als we de 10e plek kunnen houden zou mooi zijn.
Australië en Nieuw-Zeeland doen het overigens ook uitzonderlijk goed, zeker gezien de inwoneraantallen. Leuk overzicht: https://www.medalspercapita.com/
Jamaica ligt overigens niet in Afrika
Mooi interview met Fontijn… wel een opvallende uitspraak… helaas niet doorgevraagd door de interviewer. Ik vraag me af of dit te maken heeft met de twijfelachtige jury beslissingen in haar nadeel…
Zo jammer en dit is dus einde carrière, en dan op deze manier.
Boksen en jury's zijn altijd een dubieuze combinatie.
Als je tegen een bepaald land bokst, of bij de profs tegen een bepaalde promoter dan sta je als 1-0 achter.
Als je tegen een bepaald land bokst, of bij de profs tegen een bepaalde promoter dan sta je als 1-0 achter.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Na 2 rondes staat ze 4-1 voor qua judges en haar tegenstander heeft ook nog eens een punt aftrek. Die 3e ronde was toch niet zo duidelijk voor Price?
/f/image/uDL4Fe9wsV3RDepSPV1OTPwY.png?f=fotoalbum_large)
Let wel op dat ronde 1 met 3-2 naar Price gegaan is. Ik heb de wedstrijd niet kunnen zien maar ik lees idd vooral verbazing over de uitslagPatrickC schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:28:
Na 2 rondes staat ze 4-1 voor qua judges en haar tegenstander heeft ook nog eens een punt aftrek. Die 3e ronde was toch niet zo duidelijk voor Price?
[Afbeelding]
Edit: Zie nu dat je o.b.v. totaalscores bedoelt
[ Voor 4% gewijzigd door Dazzler2120 op 06-08-2021 08:37 ]
Ik begreep de score ook niet. Zelfs als krijgt Price de 10-9 op elke scorekaart, dan is het toch alsnog een draw?
Kaz dan in voordeel Fontijn, Kor voordeel Price en de rest is draw. Ik kijk alleen MMA, maar dat zou daar dan een majority draw zijn. Of gold die laatste ronde als een 10-8 voor Price? Zo ja, dan snap ik niet op basis waarop.
Overigens is het niet erg mooi, dit boksen. Hoop gemaai met hoeken. Er wordt nog geen jab of body shot gegeven. Mogelijk komt dat door hoe punten worden geteld, maar het oogt niet fraai. Ik heb ooit een keer een workshop bij Fontijn gedaan - erg leuk mens, mooie techniek en ik had haar zeker de finale gegund.
Kaz dan in voordeel Fontijn, Kor voordeel Price en de rest is draw. Ik kijk alleen MMA, maar dat zou daar dan een majority draw zijn. Of gold die laatste ronde als een 10-8 voor Price? Zo ja, dan snap ik niet op basis waarop.
Overigens is het niet erg mooi, dit boksen. Hoop gemaai met hoeken. Er wordt nog geen jab of body shot gegeven. Mogelijk komt dat door hoe punten worden geteld, maar het oogt niet fraai. Ik heb ooit een keer een workshop bij Fontijn gedaan - erg leuk mens, mooie techniek en ik had haar zeker de finale gegund.
Op de nos site staat het wel uitgelegd. De twee juryleden die eenn draw scoorden wezen vervolgens Price wel aan winnaar. Volgens de experts vreemd aangezien ze een waarschuwing heeft gekregen.
Maar ja, zie mijn vorige opmerking.
[ Voor 49% gewijzigd door m-vw op 06-08-2021 08:43 ]
Garmin FR245M + HRM-RUN
Het staat er wel uitgelegd, maar dan nog klinkt het me niet logisch in de oren:m-vw schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:41:
Op de nos site staat het wel uitgelegd. De twee juryleden die eenn draw scoorden wezen vervolgens Price wel aan winnaar. Volgens de experts vreemd aangezien ze een waarschuwing heeft gekregen.
Dus 2 zeggen Fontijn, 1 zegt Price, en 2 weten het niet, maar toch eigenlijk wel. Waarom zeggen die dan alsnog Price? Omdat ze vinden dat die meer actief was?In de derde ronde deelden beide bokssters rake stoten uit, maar een duidelijk onderscheid was moeilijk te maken. Uiteindelijk kreeg Fontijn twee van de vijf juryleden achter zich (beiden met een score van 29-27), terwijl maar een jurylid zich zo duidelijk uitsprak voor Price.
Twee juryleden oordeelden dat de partij onbeslist was (28-28), maar wezen wel beiden naar Price als winnaar. "Dat was verbazend", vond bondscoach Hennie van Bemmel. "Normaal gesproken geven ze het voordeel niet aan iemand met een openbare waarschuwing. Dus dat verraste mij enigszins."
Hmmmm.. als je de beelden terugziet van Hoogland dat komt hij om het laatste rechte stuk wel over de rode lijn. Geldt die regel alleen in de bocht dan?
Hij blijft de lijn nog aanraken vind ikPatrickC schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:20:
Hmmmm.. als je de beelden terugziet van Hoogland dat komt hij om het laatste rechte stuk wel over de rode lijn. Geldt die regel alleen in de bocht dan?
Wel mooie sport om naar te kijken zeg.
Dat is ook vaag, maar waarom krijg je bij een bijna gelijkspel dan ineens geen zilver meer maar brons? Dat is toch debiel? Wie de neuk heeft er nu zilver behaald dan?autje schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:46:
[...]
Het staat er wel uitgelegd, maar dan nog klinkt het me niet logisch in de oren:
[...]
Dus 2 zeggen Fontijn, 1 zegt Price, en 2 weten het niet, maar toch eigenlijk wel. Waarom zeggen die dan alsnog Price? Omdat ze vinden dat die meer actief was?
De finale gaat nog gebokst wordenMartinspire schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:29:
[...]
Dat is ook vaag, maar waarom krijg je bij een bijna gelijkspel dan ineens geen zilver meer maar brons? Dat is toch debiel? Wie de neuk heeft er nu zilver behaald dan?
De verliezer van de finale krijgt zilverMartinspire schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:29:
[...]
Dat is ook vaag, maar waarom krijg je bij een bijna gelijkspel dan ineens geen zilver meer maar brons? Dat is toch debiel? Wie de neuk heeft er nu zilver behaald dan?
Dit was de halve finale. Verliezers halve finalisten krijgen beiden brons (zonder dat daar een wedstrijd voor gebokst wordt).
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Baanwielrennen gaat weer goed. Blijft prachtig om te zien. Wat een power hebben ze.
Stoor mij alleen wel aan de NOS. Doen al alsof beide heren in de finale staan tegen elkaar. Terwijl ze eerst nog de halve finale door moeten komen.
Stoor mij alleen wel aan de NOS. Doen al alsof beide heren in de finale staan tegen elkaar. Terwijl ze eerst nog de halve finale door moeten komen.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Eén woord: Sporza.Hupske schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:41:
Baanwielrennen gaat weer goed. Blijft prachtig om te zien. Wat een power hebben ze.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Ah wel protest geweest, maar afgewezen.sverzijl schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:23:
[...]
Hij blijft de lijn nog aanraken vind ikMaar nog geen protest zo te zien.
Wel mooie sport om naar te kijken zeg.
En Jeffrey Hoogland in de finale!
[ Voor 6% gewijzigd door sverzijl op 06-08-2021 09:57 ]
Daar heb je vaker hetzelfde, maar dan in het voordeel van de Belgen
Hoewel als er geen Belgen meer meedoen is het wel fijn voor de "neutrale" journalistiek
Hoogland naar de finale… nu Lavreysen nog!
Nummer 1 is in ieder geval wel al binnenHupske schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:41:
Yes! Goud en Zilver sowieso!
2 man uit Nederland in de finale yes mooi hoor.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Herhalend commentaar op de commentatoren is niet nodig. Wanneer de behoefte er wel is, open maar een eigen topic
Dat geldt dus ook voor wat de NOS of Eurosport wel of juist niet uitzenden.
Herhalend commentaar op de commentatoren is niet nodig. Wanneer de behoefte er wel is, open maar een eigen topic
Dat geldt dus ook voor wat de NOS of Eurosport wel of juist niet uitzenden.