Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k3v
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 02-01 00:04
Hi,

De laatste tijd ben ik steeds meer aan het kijken naar een SD kaart voor mijn Switch. Nu zijn er veel opties, waardoor het kiezen voor een SD kaartje steeds moeilijker begint te worden.

Zelf ben ik op zoek naar 128GB geheugen (meer zou kunnen, maar zou hoogst waarschijnlijk onnodig zijn). Daarnaast wil ik uiteraard het beste/de snelste (o.a. qua leessnelheid, die mogelijk zijn voor de Switch).

Ik ben benieuwd welke jullie hebben en/of aanbevelen. Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-05 21:42
Ik ga zelf al jaren voor Samsung EVO kaartjes, maar onder de streep maakt het niet zo bijster veel uit. De beperkende factor qua lees/schrijfsnelheid is voor vrijwel alle gangbare kaartjes namelijk de Switch zélf. Kun je er wel een retesnelle kaart in stoppen, maar aangezien de Switch niet zo'n hele snelle kaartlezer bevat is dat weggegooid geld.

Ik zou dan dat extra geld liever steken in meer capaciteit. Afhankelijk van hoeveel games je digitaal of op kaart koopt kan dat heel rap gaan - ik heb er een 512 GB kaart in zitten en die is al voor over de helft vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:29
De Sandisk Ultra en de Samsung EVO serie zijn snel genoeg om optimaal je Switch te gebruiken. Deze heeft een lezer met UHS-I specificatie.

P.S.: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4 vind je dit soort advies ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:35
De snelheid maakt inderdaad niet echt uit voor het kaartje omdat de Switch de limiterende factor is. Waar je natuurlijk wel over kan nadenken is of je ooit het kaartje wil hergebruiken (als je de Switch amper meer gebruikt of gaat verkopen).

Ik heb zelf deze pricewatch: Sandisk SDSQXAO-128G-GNCZN
Het is natuurlijk duurder dan andere vergelijkbare kaartjes alleen maar omdat er een logo op staat. Maar je praat over zulke lage bedragen dat ik het er wel voor over had.

Van de 128GB is er nog een langzamer variant (amper verkrijgbaar) en een nieuwere variant (snelheid lijkt hetzelfde en wat duurder). En nog een 256GB en 512GB variant.
Bij de 256GB en 512GB variant is het prijsverschil wel dusdanig groot dat het logootje op het kaartje dat bedrag niet waard is. De 256GB variant is in de aanbieding bij DataIO, al is dat nog steeds 18 euro duurder de een Samsung EVO met dezelfde specs: https://www.dataio.nl/san...opslagcapaciteiten=256-gb

Alle varianten: https://tweakers.net/pric...keyword=sandisk%20sdsqxao
Nog een 64GB variant: pricewatch: Sandisk SDSQXAT-064G-GNCZN

Het voordeel van deze voor mij is dat ik het 128GB kaartje (met een full size SD adapter) kan hergebruiken voor mijn camera aangezien deze snel genoeg is voor 4K opnames.

[ Voor 12% gewijzigd door Fleximex op 21-07-2021 09:02 ]