Toon posts:

[linux] Hoelang ben je newbie?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Goedzo jij, beetje verfonetiseerd ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 18:17 schreef RemcoX het volgende:
Goedzo jij, beetje verfonetiseerd ;)
jah, idd dat bedoel ik, dan moette jullie ihv maar alles voorleze wat ik schrijf als jullie het niet begrijpe, ik bedoel zonder mij zou lernehard en houspie helemaal niet meer bestaan ipv half :)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Inderdaad... gezien het aantal maal ik de vraag op ICQ krijg 'WTF is choeso jei?', moet ik dat ook maar eens in de FAQ zetten :P :X >:) ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op zaterdag 18 augustus 2001 18:13 schreef j3p het volgende:
Het is maar hoe je het bekijkt, bij de 1 vergeleken ben je een newbie, en bij jotti vergeleken zijn we newbies :7
Dat valt reuze mee hoor :)
* Jordi slijmt, zodat jotti hem weer belt :D :D :D :D
Oww... is het dat... hang on to yer cigars, I'm callin' :7
Gekke J3pjuh... je zou zweren dat we bij mekaar in de buurt wonen :P :X

Verwijderd

Hmmm ja je bent een newbie.. want na 2 weken kan iedereen ongeveer al alles met redhat.. en bijna alles is voorgebakken.. haal maar eens een goeie apache config van het net en kijk de geavenceerde instellingen maar eens na.
dus stap over op slackware of debian.. lukt het dan ook.. en kan ik je geen newbie meer noemen ;)

Later

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 18:22 schreef Jotti het volgende:

[..]

Dat valt reuze mee hoor :)

/me slijmt, zodat jotti hem weer belt :D :D :D :D
Oww... is het dat... hang on to yer cigars, I'm callin' :7

Gekke J3pjuh... je zou zweren dat we bij mekaar in de buurt wonen :P :X

[/quote]
/me is newbie >:)

Jotti: Spreek ik met de sexlijn :? }) ;)

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

is dit een 06 lijn :?

Verwijderd

Oh, ja dat was het >:)
Maar laat ik er maar mee kappen, anders gaat het wel heel erg offtopic :)

Verwijderd

Topicstarter
uhm infinion, keej, maar k wou net overstappe op mandrake maar uhm wat is daar dan het voordeel van? als k het vrage(+n voor de gene die mij irritant vinde) mag?

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 18:12 schreef nelske het volgende:
In mijn ogen is het merendeel van ons newbie ( /me heeft iig nog heel erg veel te leren ).
Yeah right, das nu precies het gevoel wat ik krijg als ik jou posts lees. NOT
>:) :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 18 augustus 2001 18:36 schreef DJ_PP het volgende:
uhm infinion, keej, maar k wou net overstappe op mandrake maar uhm wat is daar dan het voordeel van? als k het vrage(+n voor de gene die mij irritant vinde) mag?
Mandrake is (kort door de bocht gezegd) een RH kloon die op sommige punten nog meer userfriendly is met installeren.

Zoals met elke easy disto zitten er voor en nadelen aan (maar het draait heel gelikt op een Dell C600 latitude :P ) maar da's niks wat je niet met een custom install kan veranderen. Het basissysteem is goed genoeg.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Als je Linux From Scratch kunt installeren zonder het boek (digitaal of papier) erbij te gebruiken, ben je voor mij geen newbie meer. :)

Verwijderd

Inderdaad.. Mandrake was "vroeger" een copie van Red-hat.. maar met net iets andere configuratie.. maar voor de rest lijkt mandrake behalve de naam en een paar tools exact op red-hat..
Wil je een "echte" goeie distro neem dan niet : SuSe (bah yast) Red-hat, Mandrake of Turbo Linux(ook Red-hat cloon) of Corel (??) Linux.. maar elke andere ;)

Greetings.

Verwijderd

Topicstarter
ow, dus je bent geen windows newbie meer als je zelf een opvolger kunt schrijve jaja?

Verwijderd

Nee, Linux from the Scratch is gewoon een hele hele hele kale distro waarbij je tot de laatste config files alles zelf moet doen.. leuk om te kijken wat je nou echt kan en kan oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 18:20 schreef Jotti het volgende:
Inderdaad... gezien het aantal maal ik de vraag op ICQ krijg 'WTF is choeso jei?', moet ik dat ook maar eens in de FAQ zetten :P :X >:) ;)
nu weet k nog niet wat ut is?

• spine
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Op zaterdag 18 augustus 2001 17:57 schreef DJ_PP het volgende:

[..]

je word hier nix wijzer, en ja ik ben vaag, maar jij mag wel uns wat vriendelijker zijn, de vraag is toch duidelijk wanneer ben je geen newbie meer?
jajajajaja...
laat me nou ff...
kan ik eindelijk es onvriendelijk zijn is het weer niet goed!
maar euhm............ :) :) :) :)
om je vraag te beantwoorden....
je bent newbie als je geen/weinig ervaring met iets hebt......denk ik :)

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 19:26 schreef sPiNe het volgende:

[..]

jajajajaja...
laat me nou ff...
kan ik eindelijk es onvriendelijk zijn is het weer niet goed!
maar euhm............ :) :) :) :)
om je vraag te beantwoorden....
je bent newbie als je geen/weinig ervaring met iets hebt......denk ik :)
Keej danke :) :P

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 19:21 schreef DJ_PP het volgende:

[..]

nu weet k nog niet wat ut is?
Het is gewoon bullshit ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 19:31 schreef -InFiNiOn- het volgende:

[..]

Het is gewoon bullshit ;)
keej dus jep is stiereschijt? :?

Verwijderd

Laat ik weer eens ontopic worden... >:)

Je bent geen newbie meer als je weet hoe het systeem in elkaar zit. Als je dus weet waar en hoe de netwerkconfiguratie werkt en dat je, als netconf, linuxconf etc. het allemaal opeens zouden begeven, toch een nieuwe netwerkconfiguratie kan instellen en deze laden (uiteraard zonder te rebooten).
Als je een kernel kan maken en fouten (bijv. een compilebug of een kernelbug) erin kan ontdekken en deze eventueel zelf oplossen (en dan een patch naar de maintainer sturen).
Je moet in staat zijn het systeem naar je eigen hand te zetten, een systeem van de grond af kunnen opbouwen (LFS) en die kennis ook op andere systemen toepassen (bijv. een andere distro of een van de BSDs).

Als je op deze manier *echt* weet hoe het systeem in elkaar zit ben je geen newbie meer :D

Dan heb je ook nog verschillende soorten newbies, de beginnende newbies en de geavanceerde newbies en nog wat soorten ertussenin... Mag je zelf verzinnen tot welke groep jij je rekent :)

• dop
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 05:37

dop

Windows needs to reboot now

ik ben dop

en ik ben een individu
ik ben uniek

lekker belangerijk of je newbie bent
lijkt me belangerijker dat je tevreden bent met de wensen en eisen die je aan je pc stelt
en de manier waarop je daar mee om kan gaan

het wel of niet vallen onder een bepaalde noemer lijkt me daar bij totaal inrelevant

dop

EPC Debian Gnu Linux

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
14 augustus was je igg nog een newbie
zie: [topic=205293/1/25]

Verwijderd

Wat dacht je van een cursus "Nederlands spellen voor beginners".Of wilde je alleen maar even populair uit de hoek komen?
Zou misschien ook leuk zijn als iedereen nou eens een topic zou beginnen over wat hij allemaal met -,of op -,of whatever,z'n PC cq. OS kan.
(NOT,dus.)

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

als je er mee om kunt gaan en het snapt ben je geen newbie meer :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Mijn definitie ook maar eens geven:

Hoe goed je bent maakt niet uit.
Hoe lang je er mee bezig bent wel.

Iemand die nu 10 jaar bezig is met linux en er elke dag mee werkt is geen newbie ook al weet hij/zij er weinig van af.

Iemand die er 1 maand mee werkt en het hele systeem kent en er alles mee kan is slim/goed/talentvol maar blijf voorlopig newbie.

Newbie en Expert staan dus niet direct tegenover elkaar maar zijn twee verschillende dimenties.

Newbie zou zelfs expert kunnen zijn, maar dan moet ie wel heeeeel goed zijn. Soort van formule1 races winnen als je je rijbewijs nog niet eens hebt :? :P

[edit]
Hoeveel je er mee werkt is natuurlijk wel van belang. En hoe goed je bent staat ook weer niet _helemaal_ los van newbie status.

• sharkzor
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op zaterdag 18 augustus 2001 19:13 schreef -InFiNiOn- het volgende:
Wil je een "echte" goeie distro neem dan niet : SuSe (bah yast) Red-hat, Mandrake of Turbo Linux(ook Red-hat cloon) of Corel (??) Linux.. maar elke andere ;)
wat is daar allemaal mis mee? je kan snel en makkelijk je config opzetten zonder uren te hoeven kloten om uit te vogelen hoe die chaotische config bestanden werken.

ik ben ook weken met suse bezig geweest en out-of-the-box werkt het altijd gewoon meteen goed. je kan direct ermee werken en daar installeer je het toch voor?

als je liever de hele dag aan een linux config wil prutsen moet je maar een groot boek en een voor een sources gaan downen ;)
ik installeer gewoon win2k en geniet van een stabiel systeem :7

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 20:54 schreef Jinx het volgende:
Wat dacht je van een cursus "Nederlands spellen voor beginners".Of wilde je alleen maar even populair uit de hoek komen?
Zou misschien ook leuk zijn als iedereen nou eens een topic zou beginnen over wat hij allemaal met -,of op -,of whatever,z'n PC cq. OS kan.
(NOT,dus.)
Er is nix mis met mijn nederlands, ik heb gewoon niet zoveel tijd man. En wat heeft dit met populairiteit te maken? Zijn alle mensen die de kennis over ABN niet beschikken dan stoer? :7:?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 20:37 schreef CYBERSTALKERT het volgende:
14 augustus was je igg nog een newbie
zie: [topic=205293/1/25]
I learn fast :7

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 00:14 schreef DJ_PP het volgende:

[..]

I learn fast :7
Niemand leert Linux zo snel zonder *NIX kennis. >:) 4 dagen ???

Verwijderd

Topicstarter
jaaha, janjansen maar uhm ik bedoel wat wil ik nog meer kunnen met linux?

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:46

Servowire

prutser:~#

Op zondag schreef DJ_P veel::
ff een kort vragenlijstje, die je als ex-newbie mot weten:
(alleen DJ_P reageren please :) )

ja, ik weet de antwoorden wel hoor :P

++==== De Linux newbie Quiz ======+++

Vraag1:
Wat is runlevel 6?

Vraag2:
Wie is de user met uid 0?

Vraag3:
wat is gcc

Vraag4:
wat doet chmod -x <bestand> ?
Wat is het effect ?

Vraag5:
wat kun je doen met een pipe? ( | )

Vraag6:
wat is /etc/init.d/?

met papier mache kun je alles maken!!

• Leon
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Makkelijk... :Z
Dat zijn echt newbie vragen.. :P

Eigenlijk is iedereen linux newbie, het is onmogelijk om alles te weten over *NIX systemen (de basisvaardigheden en een paar extra dingen misschien :)) maar echt alles weten kan denk ik niemand, je leert altijd wel wat bij met *NIX dan komt er weer dat uit dan is dat weer veranderd of dat ene programma erbij.. :)

* Leon is een *NIX newbie.. :P

Eeuwige n00b

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Op zondag 19 augustus 2001 00:53 schreef Servowire het volgende:

[..]

ff een kort vragenlijstje, die je als ex-newbie mot weten:
(alleen DJ_P reageren please :) )

ja, ik weet de antwoorden wel hoor :P

Vraag1:
Wat is runlevel 6?

Vraag2:
Wie is de user met uid 0?

Vraag3:
wat is gcc

Vraag4:
wat doet chmod -x <bestand> ?
Wat is het effect ?

Vraag5:
wat kun je doen met een pipe? ( | )

Vraag6:
wat is /etc/init.d/?
* x-wolf voelt zichzelf ook een newbie ook al weet hij deze antwoorden (hij wist allen niet dat | pipe wordt genoemd :)

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 00:31 schreef DJ_PP het volgende:
Lijkt me dat alleen jijzelf een zinnig antwoord op die vraag kan geven >:)

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

je ben geen Linux newbie meer als je weet hoe de kernel werkt en er zelf uitbreidingen aan kunt maken. Tja beetje gek, maar Linux is een kernel. Je kunt moeilijk guru zijn op alle fronten, dat kan gewoon niet. Schuhmacher mag dan nog zo hard kunnen racen in zijn scheurbak, hij kan helemaal niet vliegen...
Het moraal van het verhaal: wat lopen we te zeuren toch weer. Je bent geen Linux newbie meer als je leert lezen, dus eigenlijk vanaf de basisschool (voor de meeste dan). Je kunt alles oplossen door gewoon eens je doppen te gebruiken en geduld te hebben en dan amakt het geen hol uit of je er 1 of 100 jaar mee bezig bent.

Dat was mijn stelling en daarmee zullen jullie het moeten doen (naar Frank Visser, alias de Rijdende Rechter)

[deze advertentieruimte is te koop]

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Dit is subjectief. ;)
new·bie
n. Slang

One that is new to something, especially a novice at using computer technology or the Internet.

newbie

<jargon> /n[y]oo'bee/ (Originally from British public-school and military slang variant of "new boy") An inexperienced user of Usenet or other system.

This term surfaced in the newsgroup news:talk.bizarre but is now in wide use. Criteria for being considered a newbie vary wildly; a person can be called a newbie in one newsgroup while remaining a respected regular in another. The label "newbie" is sometimes applied as a serious insult to a person who has been around Usenet for a long time but who carefully hides all evidence of having a clue.

See BIFF.

[Jargon File]

(1998-02-18)

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 20:26 schreef beelzebubu het volgende:

Je bent geen newbie meer als je weet hoe het systeem in elkaar zit. Als je dus weet waar en hoe de netwerkconfiguratie werkt en dat je, als netconf, linuxconf etc. het allemaal opeens zouden begeven, toch een nieuwe netwerkconfiguratie kan instellen en deze laden (uiteraard zonder te rebooten).
Ik ben goed!
Als je een kernel kan maken en fouten (bijv. een compilebug of een kernelbug) erin kan ontdekken en deze eventueel zelf oplossen (en dan een patch naar de maintainer sturen).
Ik heb wel eens een kernel patch geschreven, mijn uptime begon altijd bij 0... erg iritant :P
Je moet in staat zijn het systeem naar je eigen hand te zetten, een systeem van de grond af kunnen opbouwen (LFS)
Ik ben echt goed hoor ik nu :)
en die kennis ook op andere systemen toepassen (bijv. een andere distro of een van de BSDs).

Als je op deze manier *echt* weet hoe het systeem in elkaar zit ben je geen newbie meer :D
En toch beschouw ik me op heel veel gebieden nog een newbie..

IK heb 'linux geleerd' door op mijn suse 6.1 eval systeempje de bootdisk howto te lezen en veel meer documentatie te lezen en te lezen en te lezen en shit te compilen en config files te schrijven en init scripts en dat heeeel vaak te doen, totdat ik mijn eigen linux mini distro had gemaakt voor op 1 flop(ik kon linuxrouter.org ding niet aan de praat krijgen :) en later een distrootje inclusief install diskettes etc. Daarvoor had ik nog nooit linux gebruikt...

Maar zo'n soort prive projectje is DE manier om linux te leren. Ik ken LFS niet, maar van wat ik ervan gehoord hev zou ik het heel veel mensen eens aanraden, maar doe dan ook eens iets dat niet in LFS manual staat, dus andere dingen downen.compile,configgen en draaien, daar leer je van en je krijgt inzicht in je systeem, helaas kom je er dan ook achter dat er nog zoveel dingen zijn die je nog niet kan/begrijpt/weet ;(

edit:
typootje

[edit2]opera zuigt een beetje hierbij [/edit2]

• 0siris
  • Laatst online: 07:10
Op zondag 19 augustus 2001 00:31 schreef DJ_PP het volgende:
Debian?

Tot die tijd blijf jij gewoon mijn kleine n00bje ;)

Nee, ff serieus...je bent newbie-af als je weet waar je moet kijken als je problemen krijgt, en als je snapt wat er staat en welke acties je moet gaan nemen om het op te lossen, en je snapt achteraf precies wat het probleem was, en wat de oplossing was.

Ok..ik kan het niet laten...gebruik daarom geen Redhat! Met die "mooie" wizards! :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Access
  • Laatst online: 06-08 19:54
Ik zal ze proberen te antwoorden:

Vraag1:
Wat is runlevel 6? Reboot

Vraag2:
Wie is de user met uid 0? Root

Vraag3:
wat is gcc "C compiler"

Vraag4:
wat doet chmod -x <bestand> ?haalt de executable flag weg
Wat is het effect ? het bestand kan niet meer uitgevoerd worden als een script.

Vraag5:
wat kun je doen met een pipe? ( | ) streams aan elkaar koppelen bv. "cat blabla.txt | grep "ikke" "

Vraag6:
wat is /etc/init.d/? Je inittab. welke scripts te draaien als je van runlevel veranderd.

-------------------------------------------------

Zijn ze goed ?? :) :)

edit:
(FOK, ik had niet gelezen dat alleen die ene gast mocht reageren)

• 0siris
  • Laatst online: 07:10
Op zondag 19 augustus 2001 02:13 schreef Access het volgende:
Vraag3:
wat is gcc "C compiler"
GNU C compiler!
Vraag4:
wat doet chmod -x <bestand> ?haalt de executable flag weg
voor user, group en other.
Wat is het effect ? het bestand kan niet meer uitgevoerd worden als een script.
goed, maar incompleet :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Access
  • Laatst online: 06-08 19:54
ja, moet ik dan deze hele page in mn eentje vol lullen :)

Verwijderd

Als je zelf vanuit de console:
bestanden kunt vinden in je structuur,
kunt mounten van windows file-systems,
je kernel kunt compilen,
een ipchains in elkaar kan draaien,
met je netwerkkaarten kunt rommelen in ifconfig,
een willekeurige manpage oproepen,
bestanden editten,
inlogt als user en pas root wordt als het echt nodig is,
Weet wat de /etc dir bevat,

dan ben je echt geen n00b meer. Maaar ook nog laaaang niet klaar.

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 02:06 schreef TH1J5 het volgende:

[..]

Ik ben goed!
[..]

Ik heb wel eens een kernel patch geschreven, mijn uptime begon altijd bij 0... erg iritant :P
})
[..]

Ik ben echt goed hoor ik nu :)
[..]

En toch beschouw ik me op heel veel gebieden nog een newbie..
Het waren voorbeeldjes. Het main point is: als je begrijpt hoe het systeem *echt* werkt, dan ben je geen newbie meer.

Die dingen die ik hier gaf waren slechts enkele voorbeeldjes van dingen die je als niet-newbie moet kunnen, begrijpen en uit je hoofd weten. MAar de volledige lijst van dingen die je als niet-newbie moet kunnen is bijna eindeloos.

Verwijderd

wat kun je doen met een pipe? ( | ) streams aan elkaar koppelen bv. "cat blabla.txt | grep "ikke" "
[mierenneuk-mode aan]
"streams aan elkaar koppelen" vind ik ook vaag klinken trouwens. Dat heet "stdout van proggie 1 naar stdin van proggie twee"...

Om nog maar niet te spreken over het "useless use of cat"-gehalte van dit voorbeeld >:)
[mierenneuk mode uit]

Verwijderd

[quota]
geavanceerde newbies
[/quote]

:D

Ik vind mezelf ook nog best een newbie :) maar voor anderen niet... die zeggen echt "jeeeeeezus" als ik weer eens in de console aan het typen ben waar de vonken vanaf vliegen :D Er zijn nog zoveel dingen die ik wil leren (IPv6, VPN's, *BSD enz enz enz...)

Die term geavanceerde newbie past wel goed denk ik :)

PP: Ga gewoon eens met Debian of Slackware spelen of anders FreeBSD...daar leer je echt veel van!

offtopic:
Ennuh Jotti: m'n beltegoed is op :) en ik lust wel een broodje shoarma! Dus als jij ff belt :) dan kan ik bestellen :D

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 15:24 schreef DJ_PP het volgende:
Uhm ik vroeg mij af, ben ik eigelijk nog linux newbie?
Als je dat moet vragen, dan .....

:)

Verwijderd

Topicstarter
PP: Ga gewoon eens met Debian of Slackware spelen of anders FreeBSD...daar leer je echt veel van!

offtopic:
Ennuh Jotti: m'n beltegoed is op :) en ik lust wel een broodje shoarma! Dus als jij ff belt :) dan kan ik bestellen :D
keej, ben freeBSD aan het downloade en de meeste van die vrage wist ik al waren ook niet moeilijk, ik bedoel de commnado'n init 6 en init 0 zul je toch wel moet kunnen als je een uptime van *tot de stroom uitvalt* wilt voorkome he? init 5 strat oa X en uhm gcc zul je ook wel moete kenne anders weet je toch niet wat compile is? en veel paketjes vrage deze compiler :), maar uhm werkt jotti dan in een shoarma tent? :D

Verwijderd

Topicstarter
enne uhm als jullie allemaal zo gevorderd zijn in linux (wat de meeste van jullie echt wel zijn heb ik het id) waarom maken jullie dan geen GoT distributie ofzo :D

• Servowire

Servowire

edit:
(FOK, ik had niet gelezen dat alleen die ene gast mocht reageren)
Goed hoor! Ik verklaar u hierbij tot ex-newbie ;)
U valt nu in de catagorie: Beginner ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 12:31 schreef Servowire het volgende:

[..]

Goed hoor! Ik verklaar u hierbij tot ex-newbie ;)
U valt nu in de catagorie: Beginner ;)
dus als ik wat eerder wakker was kon ik ook tot de niet newbie's gerekend kunne worde? :'( flauw hoor :P

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 12:28 schreef DJ_PP het volgende:

enne uhm als jullie allemaal zo gevorderd zijn in linux (wat de meeste van jullie echt wel zijn heb ik het id) waarom maken jullie dan geen GoT distributie ofzo :D
Euhmm.....Tja, misschien wel omdat projecten die hier op GoT voorgesteld worden, helemaal nooit van de grond af komen!
Ik herinner mij nog een tweak-OS >:) etc.

Maar als ik heel eerlijk ben, vind ik (zonder dat dit als flame bedoeld is) dat jouw vragen hier in NOS, nog niet echt tot de categorie gevorderde gebruikers behoren. Over het merendeel van de dingen die je kunt (hetgeen je in je eerste post genoemd hebt), heb je hier op NOS wel een vraag gesteld.
Ik denk dat je ergens er tussenin zit.

/me heeft ook nog wel eens wat te leren...(Ja echt waar X-terior ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 13:53 schreef nelske het volgende:

[..]

Euhmm.....Tja, misschien wel omdat projecten die hier op GoT voorgesteld worden, helemaal nooit van de grond af komen!
Ik herinner mij nog een tweak-OS >:) etc.

Maar als ik heel eerlijk ben, vind ik (zonder dat dit als flame bedoeld is) dat jouw vragen hier in NOS, nog niet echt tot de categorie gevorderde gebruikers behoren. Over het merendeel van de dingen die je kunt (hetgeen je in je eerste post genoemd hebt), heb je hier op NOS wel een vraag gesteld.
Ik denk dat je ergens er tussenin zit.

/me heeft ook nog wel eens wat te leren...(Ja echt waar X-terior ;) )
ik bedoel jullie doen dat, ik heb er nix mee te make :)

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 12:28 schreef DJ_PP het volgende:
Waarom zouden we :?

Wat voegt een GoT/GNU/Linux toe aan wat professionele distributies als redhat, suse, mandrake en debian hebben te bieden?

Je kan twee soorten distros maken:
a) newbiegericht - dan maak je dus een mdk/rh/suse-kloon. Mijns inziens gebruiken de newbies toch mandrake. Mandrake *is* daarvoor gewoon de beste. Bovendien zouden we er zelf niks aan hebben watnt wij willen nou juist *niet* dat newbie-gerichte...

b) geavanceerd - dan wordt je een slack/debian kloon. Een geavanceerde linux gebruiker weet per definitie dat je dingen niet dubbel wilt doen. Ik neem aan dat je weet dat debian unstable altijd de meest uptodate distro is, dus werk dan mee aan debian. Dan doe je geen dubbel werk en heb je een project wat in elk geval kans op overleven heeft. Als je zelf iets wilt maken neem je LFS. Als wij een eigen LFS-distro maken dan is het al geen LFS meer omdat de kracht van LFS juist is dat het computer-geoptimaliseerd is.

Kortgezegd, wij zouden het niet of nauwelijks beter kunnen doen als de bestaande distros. Een eigen OS/distro kost bovendien zoveel tijd en inzet dat het weinig kans heeft om goed te gaan (hoorde ik daar TweakOS? >:)) als niet iedereen zich voor 250% inzet.

Verwijderd

Topicstarter
ik zou wel helpe als ik kon, maja ik heb kennelijk nog zeer wienig linux kennis :):P

• ajvdvegt
  • Laatst online: 15-08 12:40
Op zondag 19 augustus 2001 12:22 schreef DJ_PP het volgende:
[..]
init 5 strat oa X
Hmm, tsja, dit kost je toch duidelijk punten, want dat is een typische Redhat opmerking.
'init 5' geeft je namelijk alleen onder Redhat en afgeleiden een grafische schil. In Debian bv. is 2 het standaard runlevel.

En doe alsjeblieft wat aan je Nederlands, jouw posts moet ik echt 3x lezen voordat ik ze helemaal begrijp.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
dat zegt iedereen, ik ben gewoon lui?

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mjah, ik tik nog wel eens fonetisch (zie sig), maar over het algemeen tik ik gewoon Algemeen Nederlands 'by default'... is toch niet zooo heel veel gevraagd? :)

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Ik ben ook weer wat minder newbie :)

Problem solved no thanks to you.

Nu ook zonder stropdas

• RG
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Op zondag 19 augustus 2001 19:30 schreef Jotti het volgende:
Mjah, ik tik nog wel eens fonetisch (zie sig), maar over het algemeen tik ik gewoon Algemeen Nederlands 'by default'... is toch niet zooo heel veel gevraagd? :)
Nee hoor je praat amar zoals je wilt. Ik lul ook maar een soort kruising tussen zwahilisch en Nedrelands. Dta komt door mijn typtalenten en een brak toetsenbord. Magoed, dan weten jullie dat dus :)

Ontopic mode: ik heb het antwoord op de vraag hoelang je Linux newbie bent, namelijk totodat je het niet meer bent!

/zwaar overbodig bericht

[deze advertentieruimte is te koop]

• Platypussy
  • Laatst online: 03-08 16:18
Het feit dat Linux zo veelzijdig is, en dat je er zoveel zelf aan kan aanpassen zorgt ervoor dat er maar weinig mensen zijn die volledig op de hoogte zijn van de werking en mogelijkheden van Linux. Hierdoor blijft het grote gros gebruikers altijd wel hangen in de newbie-status.
Bij Windows valt al snel weinig nieuws te ontdekken, omdat je er maar weinig zelf aan kunt toevoegen of veranderen. Het meest ingewikkelde is nog het veranderen/aanpassen van de registry.

Verwijderd

ik kan er nog geen zak van dus ikke ben een Newbie
:z

• Platypussy
Op zondag 19 augustus 2001 23:37 schreef ISDNiki het volgende:
ik kan er nog geen zak van dus ikke ben een Newbie
:z
Een haarscherpe conclusie... :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 23:27 schreef Platypussy het volgende:
Het feit dat Linux zo veelzijdig is, en dat je er zoveel zelf aan kan aanpassen zorgt ervoor dat er maar weinig mensen zijn die volledig op de hoogte zijn van de werking en mogelijkheden van Linux. Hierdoor blijft het grote gros gebruikers altijd wel hangen in de newbie-status.
Bij Windows valt al snel weinig nieuws te ontdekken, omdat je er maar weinig zelf aan kunt toevoegen of veranderen. Het meest ingewikkelde is nog het veranderen/aanpassen van de registry.
windows c'est EZ :O

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 16:11 schreef ajvdvegt het volgende:

[..]

Hmm, tsja, dit kost je toch duidelijk punten, want dat is een typische Redhat opmerking.
'init 5' geeft je namelijk alleen onder Redhat en afgeleiden een grafische schil. In Debian bv. is 2 het standaard runlevel.

En doe alsjeblieft wat aan je Nederlands, jouw posts moet ik echt 3x lezen voordat ik ze helemaal begrijp.
trouwens dat kun je allemaal aanpassen en zie sig :), dat kan dus op de redhat manier ;) zo: control-pannel -> runlevel edit :P

• Platypussy
Op maandag 20 augustus 2001 09:30 schreef DJ_PP het volgende:
[..]
windows c'est EZ :O
Je kunt dit voor 'ons tweakers' zien als een nadeel, maar aan de andere kant is dit wel de kracht van Windows, en ook de eigenschap die dit OS groot heeft gemaakt (te groot!). Ik vind het best te prijzen in Windows dat iemand met weinig kompjoeter-ervaring (ik bijv. 6 jaar geleden) in z'n eentje zonder hulp een heel OS kan uitvogelen.
Met Linux moet je altijd blijven lezen en vragen, wat natuurlijk ook wel weer een onderdeel van de 'sport' is... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 10:22 schreef Platypussy het volgende:

[..]

Je kunt dit voor 'ons tweakers' zien als een nadeel, maar aan de andere kant is dit wel de kracht van Windows, en ook de eigenschap die dit OS groot heeft gemaakt (te groot!). Ik vind het best te prijzen in Windows dat iemand met weinig kompjoeter-ervaring (ik bijv. 6 jaar geleden) in z'n eentje zonder hulp een heel OS kan uitvogelen.
Met Linux moet je altijd blijven lezen en vragen, wat natuurlijk ook wel weer een onderdeel van de 'sport' is... :)
jah idd, ik zou bijna gaan denken wat is het voordeel van linux tegenover bv Win2k? en uhm ik denk dat als ze linux simpeler maken dat het wel veel populairitiet tegenover windows kan winnen, of niet?

• Platypussy
Op maandag 20 augustus 2001 11:27 schreef DJ_PP het volgende:
[..]
jah idd, ik zou bijna gaan denken wat is het voordeel van linux tegenover bv Win2k? en uhm ik denk dat als ze linux simpeler maken dat het wel veel populairitiet tegenover windows kan winnen, of niet?
Puur als desktop computer vind ik Windows 2000 simpelweg veel beter dan Linux. Linux is gewoon nog niet zo ver in dat opzicht.
Als je het hebt over Windows2k Server en Linux, dan kies ik meteen voor het laatste. Linux is gratis, en Windows 2000 Server erg duur. Bovendien is Linux als server makkelijker en stabieler dan Windows...

Verwijderd

Zodra er niet bij elke post geroepen wordt rtfm ;( en vragen die jij stelt niet zes duizend keer zijn gesteld. Verder is er geen definitie van, iemand die hier als newbie word gezien kan op het forum van computer idee als goeroe worden beschouwd.

ps kan hier alsjeblieft niet elke topic uitmonden in een windows linux flame war elk topic van meer dan 4 pagina's bevat volgens mij een discussie windows vs linux.

• Platypussy
Op maandag 20 augustus 2001 12:59 schreef ultimate het volgende:
ps kan hier alsjeblieft niet elke topic uitmonden in een windows linux flame war elk topic van meer dan 4 pagina's bevat volgens mij een discussie windows vs linux.
Kennelijk is dit een onderwerp dat een hoop mensen bezig houdt. Een gezonde discussie hierover zonder geflame en ander met modder gegooi blijf ik altijd erg interessant vinden.

Verwijderd

offtopic:
ik vind het ook erg interesant alleen is het erg irritant dat dit in topic's gebeurd die heel erg anders overgaan en deze onleesbaar maakt zoals dit topic de laatste twee pagina's gaan eigenlijk niet meer over het oorspronkelijke onderwerp op enkele berichten na en om deze te lezen moet je hier helemaal doorheen worstelen

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Een discussie kan tot een andere discussie leiden... dat vind ik zelf niet zo erg eigenlijk, als de 'spirit' maar gezellig is hier :)

• Platypussy
Misschien iets voor Jotti om hier een apart topic voor te open zoals je eerst ook voor "Welke distro moet ik nemen?" had gedaan.

"Discussietopic Linux versus Windows" of zoiets...
Moet je alleen wel met lijfstraffen dreigen voor het starten en houden van flamewars >:)

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 10:22 schreef Platypussy het volgende:
Met Linux moet je altijd blijven lezen en vragen
Maar dan weet je natuurlijk wat het doet en hoe het werkt

Op mijn vorig werk ken ik nog zo het verhaal van iemand die op zijn win2k workstation de IIS had geactiveerd om in zijn vrije momenten wat met ASP te spelen. Wat hij natuurlijk niet wist was dat deze IIS om de 5min ofzo contact opneemt met het internet. Aangezien wij vrij afgelegen waren hadden we dus nog een on-demand dial-up router die door zijn workstation dus 24h per dag ingebeld was (workstation werd enkel geshutdown in het weekend)
gevolg: telefoonrekening van 64.000 BEF (of ruwweg 3200 NLG en 2.5x a 3x meer dan normaal) voor 2 maand dankzij packetjes die IIS blijkbaar uitstuurd.

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
En het is me hier toch een partij gezellig :D

de titel freebsd newbie doet mij eik meer eer aan dan linux nebie

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:11
Als we toch bezig zijn met quizjes:

Deze is voor iedereen (inclusief mezelf aangezien ik de opdracht een hele tijd geleden heb gemaakt en 'm niet zo goed meer weet):

Maak een shell-script wat een palindroom kan herkennen. Je mag gebruik maken van de standaard UNIX shell tools zoals sed en awk, maar geen Perl en tcl zaken.

ff wat uitleg: palindroom is een woord of zin die je ook achterstevoren kan lezen en dan staat er hetzelfde.

Bijvoorbeeld:
redder
Baas, neem een racecar, neem een Saab

en een heel lang voorbeeld:
Dennis, Nell, Edna, Leon, Nedra, Anita, Rolf, Nora, Alice, Carol, Leo, Jane, Reed, Dena, Dale, Basil, Rae, Penny, Lana, Dave, Denny, Lena, Ida, Bernadette, Ben, Ray, Lila, Nina, Jo, Ira, Mara, Sara, Mario, Jan, Ina, Lily, Arne, Bette, Dan, Reba, Diane, Lynn, Ed, Eva, Dana, Lynne, Pearl, Isabel, Ada, Ned, Dee, Rena, Joel, Lora, Cecil, Aaron, Flora, Tina, Arden, Noel, and Ellen sinned

Laten we beginnen met een script wat woorden kan herkennen. Daarna uitbreiden naar zinnen.....

En als je dit kunt proggen ben je al een eind op weg naar je UNIX meesterschap..... ;)

Mocht dit te erg off-topic worden dan open ik wel een aparte topic hierover.....

Verwijderd

Hé dj pp,

Heb net je profile 'ns bekeken,volgende vraag voor jou:
Ben je JE HELE 16-JARIGE LEVEN al met windows nt bezig?(Zie topic: XF86Config-4 verneukt)
Of, zeg maar,nadat je uit de luiers kwam???Hahaha,idd,een FLAME,moest ik ff kwijt.
Aan de andere kant is dj pp minder newbee dan ik- twee keer zo oud (maar wel vroeg zindelijk.)

Verwijderd

Zal ik een klein voorzetje geven dan?

Input file ("palindrome"):
code:
1
2
3
4
5
redder
foutje
1 22 1
kannie
abccba

Zoals je ziet, zijn alleen woord1, woord3 een woord5 goed. Deze moeten dus teruggegeven worden.

Nu pakken we een leuke reguliere expressie in grep:
code:
1
grep -e '^\(.\)\(.\)\(.\)\3\2\1$' palindrome

Wat doet dit nu :?

een "." matcht elk karakter.
"^" betekent het begin van een string.
"$" betekent het einde van eeen string.

\(STRING\) is terug te halen als \1
ofwel \(.\)\1 betekent alle 2 letter-string die dezelfde karakters bevatten ("ff", "aa", "00", " " etc)

De volgende delimiter \(STRING\) is terug te halen als \2
Zo matcht ^\(.\)\(.\)\2\1$ alle 4 letter palindromen ("abba", "1 1", "kaak", etc).
Terwijl ^\(.\)\(.\)\1\2$ juist hetvolgende zou matchen:

("abab", "11 ", "kkaa", etc).

Misschien dat het patroon op begint te vallen ;)
Je wil dus het aantal karakters per string hebben. Dit deel je door twee. Je zorgt ervoor dat je de eerste helft van de karakters gaat matchen en voor de 2e helft, ga je ze juist omdraaien.
Elk woord dat aan die reguliere expressie voldoet, zal dus teruggegeven worden door grep.

Hoe dit aangepast moet worden voor niet vasstaande woordlengtes heb ik eigenlijk nu al verklapt, maar dat zal ik aan iemand anders overlaten :)

[edit]
/me wordt gek van Opera op GOT :(

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Ik vind het best te prijzen in Windows dat iemand met weinig kompjoeter-ervaring (ik bijv. 6 jaar geleden) in z'n eentje zonder hulp een heel OS kan uitvogelen.
Met Linux moet je altijd blijven lezen en vragen, wat natuurlijk ook wel weer een onderdeel van de 'sport' is...
In windows leer je dan ook niet echt hoe iets gaat, daardoor zijn problemen vaak ook niet (goed) op te lossen, in linux hoef je ook niet alles te weten om het gewoon te kunnen gebruiken (net als in windows), ik heb mezelf net zo snel linux eigengemaakt als windows (na een paar dagen klooien en lezen kon ik op beide systemen prima werken)

Bijna 100% van bepaalde soorten gebruiksvoordeel van windows komen door de gigantische 3th party support, heeft weinig met een goede gui te maken, als linux dezelfde support als windows had dan was linux "gebruiksvriendelijker" geweest.

Een leek die linux onbevooroordeeld gaat gebruiken en die ook niet gehinderd wordt door windows ervaring zal er best goed mee kunnen werken, zeker met de huidige gebruiksgemak van distro's zoals mandrake...

Ik vind mezelf geen "newbe" met linux (draai het nu 3-4 jaar), maar ik weet lang niet alles (en dat hoeft ook niet), net zoals ik niet alles van windows weet..

Tis volgens mij ook niet van belang of je newbe bent, zolang je maar met je systeem kunt doen wat je wilt..

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Je bent zeker geen newbie meer als anderen jou om raad vragen en problemen kunt oplossen. (Je hoeft niet alles te weten, maar je moet kunnen uitzoeken wat er mis gaat).

Voorbeeldjes van newbie's:
Jotti, nelske, Groot moefti, zemanova, dead in space, beelzebub, X-terior etc. >:) >:) >:) >:) .

Nu aan jou de opgave om uit te zoeken wie de echte n00b in dit lijstje is .... (is er maar 1 de echte...).

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 23:40 schreef X-terior het volgende:
Je bent zeker geen newbie meer als anderen jou om raad vragen en problemen kunt oplossen. (Je hoeft niet alles te weten, maar je moet kunnen uitzoeken wat er mis gaat).

Jotti, nelske, Groot moefti, zemanova, dead in space, beelzebub, X-terior etc. >:) >:) >:) >:) .

Nu aan jou de opgave om uit te zoeken wie de echte n00b in dit lijstje is .... (is er maar 1 de echte...).
ROFLOL :D :D
Damn die quiz is gewoon te makkelijk :D >:)
Antwoord begint met een * N en eidigt op elske ;)

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 23:44 schreef nelske het volgende:

[..]

ROFLOL :D :D
Damn die quiz is gewoon te makkelijk :D >:)
Antwoord begint met een * N en eidigt op elske ;)
Tja dit was natuurlijk wel een strik antwoord he :) :) :)
Maar nee toch fout.... Geen koelkast voor nelske

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 23:49 schreef X-terior het volgende:

[..]

Tja dit was natuurlijk wel een strik antwoord he :) :) :)
Maar nee toch fout.... Geen koelkast voor nelske
:( :(
Geen koelkast ?
/me kan wel goed faken hoor.

[disclaimer]
/me is een beetje in een melige stemming vandaag.

• deadinspace
  • Laatst online: 10:10

deadinspace

The what goes where now?

Ik waag nog een poging een nuttige bijdrage te verzinnen :) :
Het hangt er nogal van af wat je wilt. Als je gewoon wilt gamen, gimpen, inetten, tekstverwerken enzo, dan duurt het waarschijnlijk (afhankelijk van je intelligentie, voorkennis, motivatie, vastgeroest-aan-windows-graad) tussen de 1 week en 3 maanden voordat je er redelijk mee om kan gaan.

Als je constant andere dingen wilt proberen, nieuwe dingen leren en alles wilt weten: dan raak je nooit uitgeleerd.

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Volgens mij ben je geen newbie meer als je een sok kwijt bent en voor je kast staat en dan denkt:
code:
1
find ./*|grep sok

Gebeurt me regelmatig :+

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 23:40 schreef X-terior het volgende:

Ik mag dan wel een super-31337-n00b-newbie zijn maar ik heet mooi wel beelzebubU :(

:P

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 02:17 schreef Leander het volgende:
Volgens mij ben je geen newbie meer als je een sok kwijt bent en voor je kast staat en dan denkt:
code:
1
find ./*|grep sok

ik herinner me uit het prog-forum nog een draadje "wie is er gek van het proggen" over hoe sommige echt-verslaafden soms IRL prog-taal gingen uitzwetsen als oplossing voor een probleem.... Da's best wel zwaar klote eingelijk, lijkt me, maar dit is net zo :P

/me is nog best wel ouderwets en loopt dan gewoon naar de kast en haalt de sok eruit, omdat hij die gelukkig altijd weet te vinden....

Ik ben wel zo gek dat ik dit soort code in de DOS prompt intype als ik bij mijn ouders op de win-compu zit >:)

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op dinsdag 21 augustus 2001 08:21 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

ik herinner me uit het prog-forum nog een draadje "wie is er gek van het proggen" over hoe sommige echt-verslaafden soms IRL prog-taal gingen uitzwetsen als oplossing voor een probleem.... Da's best wel zwaar klote eingelijk, lijkt me, maar dit is net zo :P

/me is nog best wel ouderwets en loopt dan gewoon naar de kast en haalt de sok eruit, omdat hij die gelukkig altijd weet te vinden....

Ik ben wel zo gek dat ik dit soort code in de DOS prompt intype als ik bij mijn ouders op de win-compu zit >:)
* Renegade heeft een sokkenla, dus hoeft eigenlijk nooit te zoeken (en is n00b genoeg om ipv grep gewoon:
code:
1
find / -name sok*

* Renegade denken.. ;) :P )

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 02:17 schreef Leander het volgende:
code:
1
find ./*|grep sok

Aangezien ik liever preventief werk, voer ik telkens als ik uit m'n neus peuter updatedb's uit...
(cron-nosejob?)

Dus wordt het gewoon
locate sok

[spott-modus]sim-pel[/spott-modus]

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 10:38 schreef SiR_pr0zaQ het volgende:
[spott-modus]sim-pel[/spott-modus]
:X

Verwijderd

:) Al zo'n anderhalf jaar maar nog niet echt veel wijzer geworden. (ook een beetje m'n eigen schuld --> tijd).

Voor de mensen die op en rond limburg wonen en wat hulp kunnen gebruiken:
<a href="http:// [topic=209416/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 augustus 2001 01:05 schreef deadinspace het volgende:
Ik waag nog een poging een nuttige bijdrage te verzinnen :) :
Het hangt er nogal van af wat je wilt. Als je gewoon wilt gamen, gimpen, inetten, tekstverwerken enzo, dan duurt het waarschijnlijk (afhankelijk van je intelligentie, voorkennis, motivatie, vastgeroest-aan-windows-graad) tussen de 1 week en 3 maanden voordat je er redelijk mee om kan gaan.

Als je constant andere dingen wilt proberen, nieuwe dingen leren en alles wilt weten: dan raak je nooit uitgeleerd.
dat lukte aardig in 4 dage, [intelegentie is ver te bekkenne bij mij] :D;) (3 ath)
Op maandag 20 augustus 2001 22:28 schreef Jinx het volgende:
Hé dj pp,

Heb net je profile 'ns bekeken,volgende vraag voor jou:
Ben je JE HELE 16-JARIGE LEVEN al met windows nt bezig?(Zie topic: XF86Config-4 verneukt)
Of, zeg maar,nadat je uit de luiers kwam???Hahaha,idd,een FLAME,moest ik ff kwijt.
Aan de andere kant is dj pp minder newbee dan ik- twee keer zo oud (maar wel vroeg zindelijk.)
zoiets, ik ben trouwens 15
nou, zoiets komt door me vader :P maar uhm ik ben 15, dus ik raad je aan je rekenmachine er uns bij te pakke >:)

:) Al zo'n anderhalf jaar maar nog niet echt veel wijzer geworden. (ook een beetje m'n eigen schuld --> tijd).

Voor de mensen die op en rond limburg wonen en wat hulp kunnen gebruiken:
<a href="http:// [topic=209416/1/25]
spam ;), ook gebruikers uit maastricht?

Verwijderd

volgens mij blijven de meesten eeuwig newbie....:P

Verwijderd

Topicstarter
k vind dat uhm er een aanpassing in de FAQ moet kome, ik bedoel aangezien ik newbie ben zal ik toch wel beetje weten wat ik NIET van GoT heb :) geleerd :? In Windows gebruik ik [programma], wat kan ik hiervoor onder Linux gebruiken? vind ik dat het er zo moet gaan uitzien:

Winamp -> XMMS
ICQ -> Licq en GnomeICU (er zijn er veel meer)
media sharing -> Gnapster, Knapster, Gnome-Napster
browser -> Netscape (4.x of 6.x), Mozilla, Galeon, Konqueror, Opera
DivX ;-) speler -> aviplay, Mplayer, XINE, XMPS
office -> Staroffice, Koffice, WordPerfect, OpenOffice
email client -> Evolution, KMail, Balsa, Pine (console), Mutt (console), Elm (console)
MSN messenger/Trillian -> Everybuddy, Imici
IRC -> xchat, bitchx

of iets in de richting. maja wie ben ik he ;)?

• Servowire

Servowire

Zoooo wat gaan we offtopic! >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 augustus 2001 17:34 schreef Servowire het volgende:
Zoooo wat gaan we offtopic! >:)
ow

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 17:30 schreef DJ_PP het volgende:
k vind dat uhm er een aanpassing in de FAQ moet kome, ik bedoel aangezien ik newbie ben zal ik toch wel beetje weten wat ik NIET van GoT heb :) geleerd :? In Windows gebruik ik [programma], wat kan ik hiervoor onder Linux gebruiken? vind ik dat het er zo moet gaan uitzien:
bestaat al, geloof ik

edit:
shit ik las niet goed anywzya, hier alsnog mijn aamerkingen :)
DivX ;-) speler -> aviplay, Mplayer, XINE, XMPS
Allemaal eendagsvliegen die ik persoonlijk waardeloos vind.
Als over een (gok) jaartje *eindelijk* gstreamer eens de mediacore gaat worden van gnome (2.2) en misschien zelfs van KDE (ze hebben de contacten om dat voor elkaar te krijgen), dan zal XMMS misschien blijven bestaat maar al die andere proggies bestaan dan niet meer. Wordt allemaal vervangen door een KDe en een Gnome-app, beiden gebaseerd op dezelfde gstreamer-core.....
office -> Staroffice, Koffice, WordPerfect, OpenOffice
Abiword, Gnumeric, oftewel, Gnome Office :?

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 08:18 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Ik mag dan wel een super-31337-n00b-newbie zijn maar ik heet mooi wel beelzebubU :(

:P
1000 x excuses voor de foute naamspelling.....
Maar helaas ook geen Koelkast voor beelzebubU.

Verwijderd

Topicstarter
ey jonge, je maakt hebt commentaar op de bestaande FAQ he, ik bedoel what the FAQ?

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 19:10 schreef DJ_PP het volgende:
ey jonge, je maakt hebt commentaar op de bestaande FAQ he, ik bedoel what the FAQ?
klopt, as I said, ik las weer eens niet goed ;)
Pagina: 1 2 Laatste