Toon posts:

[linux] Hoelang ben je newbie?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 23:40 schreef X-terior het volgende:
Je bent zeker geen newbie meer als anderen jou om raad vragen en problemen kunt oplossen. (Je hoeft niet alles te weten, maar je moet kunnen uitzoeken wat er mis gaat).

Voorbeeldjes van newbie's:
Jotti, nelske, Groot moefti, zemanova, dead in space, beelzebub, X-terior etc. >:) >:) >:) >:) .

Nu aan jou de opgave om uit te zoeken wie de echte n00b in dit lijstje is .... (is er maar 1 de echte...).
ROFLOL :D :D
Damn die quiz is gewoon te makkelijk :D >:)
Antwoord begint met een * N en eidigt op elske ;)

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 23:44 schreef nelske het volgende:

[..]

ROFLOL :D :D
Damn die quiz is gewoon te makkelijk :D >:)
Antwoord begint met een * N en eidigt op elske ;)
Tja dit was natuurlijk wel een strik antwoord he :) :) :)
Maar nee toch fout.... Geen koelkast voor nelske

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 23:49 schreef X-terior het volgende:

[..]

Tja dit was natuurlijk wel een strik antwoord he :) :) :)
Maar nee toch fout.... Geen koelkast voor nelske
:( :(
Geen koelkast ?
/me kan wel goed faken hoor.

[disclaimer]
/me is een beetje in een melige stemming vandaag.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:10

deadinspace

The what goes where now?

Ik waag nog een poging een nuttige bijdrage te verzinnen :) :
Het hangt er nogal van af wat je wilt. Als je gewoon wilt gamen, gimpen, inetten, tekstverwerken enzo, dan duurt het waarschijnlijk (afhankelijk van je intelligentie, voorkennis, motivatie, vastgeroest-aan-windows-graad) tussen de 1 week en 3 maanden voordat je er redelijk mee om kan gaan.

Als je constant andere dingen wilt proberen, nieuwe dingen leren en alles wilt weten: dan raak je nooit uitgeleerd.

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Volgens mij ben je geen newbie meer als je een sok kwijt bent en voor je kast staat en dan denkt:
code:
1
find ./*|grep sok

Gebeurt me regelmatig :+

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 23:40 schreef X-terior het volgende:
Je bent zeker geen newbie meer als anderen jou om raad vragen en problemen kunt oplossen. (Je hoeft niet alles te weten, maar je moet kunnen uitzoeken wat er mis gaat).

Voorbeeldjes van newbie's:
Jotti, nelske, Groot moefti, zemanova, dead in space, beelzebub, X-terior etc. >:) >:) >:) >:) .

Nu aan jou de opgave om uit te zoeken wie de echte n00b in dit lijstje is .... (is er maar 1 de echte...).
Ik mag dan wel een super-31337-n00b-newbie zijn maar ik heet mooi wel beelzebubU :(

:P

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 02:17 schreef Leander het volgende:
Volgens mij ben je geen newbie meer als je een sok kwijt bent en voor je kast staat en dan denkt:
code:
1
find ./*|grep sok

ik herinner me uit het prog-forum nog een draadje "wie is er gek van het proggen" over hoe sommige echt-verslaafden soms IRL prog-taal gingen uitzwetsen als oplossing voor een probleem.... Da's best wel zwaar klote eingelijk, lijkt me, maar dit is net zo :P

/me is nog best wel ouderwets en loopt dan gewoon naar de kast en haalt de sok eruit, omdat hij die gelukkig altijd weet te vinden....

Ik ben wel zo gek dat ik dit soort code in de DOS prompt intype als ik bij mijn ouders op de win-compu zit >:)

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op dinsdag 21 augustus 2001 08:21 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

ik herinner me uit het prog-forum nog een draadje "wie is er gek van het proggen" over hoe sommige echt-verslaafden soms IRL prog-taal gingen uitzwetsen als oplossing voor een probleem.... Da's best wel zwaar klote eingelijk, lijkt me, maar dit is net zo :P

/me is nog best wel ouderwets en loopt dan gewoon naar de kast en haalt de sok eruit, omdat hij die gelukkig altijd weet te vinden....

Ik ben wel zo gek dat ik dit soort code in de DOS prompt intype als ik bij mijn ouders op de win-compu zit >:)
* Renegade heeft een sokkenla, dus hoeft eigenlijk nooit te zoeken (en is n00b genoeg om ipv grep gewoon:
code:
1
find / -name sok*

* Renegade denken.. ;) :P )

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 02:17 schreef Leander het volgende:
code:
1
find ./*|grep sok

Aangezien ik liever preventief werk, voer ik telkens als ik uit m'n neus peuter updatedb's uit...
(cron-nosejob?)

Dus wordt het gewoon
locate sok

[spott-modus]sim-pel[/spott-modus]

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 10:38 schreef SiR_pr0zaQ het volgende:
[spott-modus]sim-pel[/spott-modus]
:X

Verwijderd

:) Al zo'n anderhalf jaar maar nog niet echt veel wijzer geworden. (ook een beetje m'n eigen schuld --> tijd).

Voor de mensen die op en rond limburg wonen en wat hulp kunnen gebruiken:
<a href="http:// [topic=209416/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 augustus 2001 01:05 schreef deadinspace het volgende:
Ik waag nog een poging een nuttige bijdrage te verzinnen :) :
Het hangt er nogal van af wat je wilt. Als je gewoon wilt gamen, gimpen, inetten, tekstverwerken enzo, dan duurt het waarschijnlijk (afhankelijk van je intelligentie, voorkennis, motivatie, vastgeroest-aan-windows-graad) tussen de 1 week en 3 maanden voordat je er redelijk mee om kan gaan.

Als je constant andere dingen wilt proberen, nieuwe dingen leren en alles wilt weten: dan raak je nooit uitgeleerd.
dat lukte aardig in 4 dage, [intelegentie is ver te bekkenne bij mij] :D;) (3 ath)
Op maandag 20 augustus 2001 22:28 schreef Jinx het volgende:
Hé dj pp,

Heb net je profile 'ns bekeken,volgende vraag voor jou:
Ben je JE HELE 16-JARIGE LEVEN al met windows nt bezig?(Zie topic: XF86Config-4 verneukt)
Of, zeg maar,nadat je uit de luiers kwam???Hahaha,idd,een FLAME,moest ik ff kwijt.
Aan de andere kant is dj pp minder newbee dan ik- twee keer zo oud (maar wel vroeg zindelijk.)
zoiets, ik ben trouwens 15
nou, zoiets komt door me vader :P maar uhm ik ben 15, dus ik raad je aan je rekenmachine er uns bij te pakke >:)

:) Al zo'n anderhalf jaar maar nog niet echt veel wijzer geworden. (ook een beetje m'n eigen schuld --> tijd).

Voor de mensen die op en rond limburg wonen en wat hulp kunnen gebruiken:
<a href="http:// [topic=209416/1/25]
spam ;), ook gebruikers uit maastricht?

Verwijderd

volgens mij blijven de meesten eeuwig newbie....:P

Verwijderd

Topicstarter
k vind dat uhm er een aanpassing in de FAQ moet kome, ik bedoel aangezien ik newbie ben zal ik toch wel beetje weten wat ik NIET van GoT heb :) geleerd :? In Windows gebruik ik [programma], wat kan ik hiervoor onder Linux gebruiken? vind ik dat het er zo moet gaan uitzien:

Winamp -> XMMS
ICQ -> Licq en GnomeICU (er zijn er veel meer)
media sharing -> Gnapster, Knapster, Gnome-Napster
browser -> Netscape (4.x of 6.x), Mozilla, Galeon, Konqueror, Opera
DivX ;-) speler -> aviplay, Mplayer, XINE, XMPS
office -> Staroffice, Koffice, WordPerfect, OpenOffice
email client -> Evolution, KMail, Balsa, Pine (console), Mutt (console), Elm (console)
MSN messenger/Trillian -> Everybuddy, Imici
IRC -> xchat, bitchx

of iets in de richting. maja wie ben ik he ;)?

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:46

Servowire

prutser:~#

Zoooo wat gaan we offtopic! >:)

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 augustus 2001 17:34 schreef Servowire het volgende:
Zoooo wat gaan we offtopic! >:)
ow

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 17:30 schreef DJ_PP het volgende:
k vind dat uhm er een aanpassing in de FAQ moet kome, ik bedoel aangezien ik newbie ben zal ik toch wel beetje weten wat ik NIET van GoT heb :) geleerd :? In Windows gebruik ik [programma], wat kan ik hiervoor onder Linux gebruiken? vind ik dat het er zo moet gaan uitzien:
bestaat al, geloof ik

edit:
shit ik las niet goed anywzya, hier alsnog mijn aamerkingen :)
DivX ;-) speler -> aviplay, Mplayer, XINE, XMPS
Allemaal eendagsvliegen die ik persoonlijk waardeloos vind.
Als over een (gok) jaartje *eindelijk* gstreamer eens de mediacore gaat worden van gnome (2.2) en misschien zelfs van KDE (ze hebben de contacten om dat voor elkaar te krijgen), dan zal XMMS misschien blijven bestaat maar al die andere proggies bestaan dan niet meer. Wordt allemaal vervangen door een KDe en een Gnome-app, beiden gebaseerd op dezelfde gstreamer-core.....
office -> Staroffice, Koffice, WordPerfect, OpenOffice
Abiword, Gnumeric, oftewel, Gnome Office :?

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 08:18 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Ik mag dan wel een super-31337-n00b-newbie zijn maar ik heet mooi wel beelzebubU :(

:P
1000 x excuses voor de foute naamspelling.....
Maar helaas ook geen Koelkast voor beelzebubU.

Verwijderd

Topicstarter
ey jonge, je maakt hebt commentaar op de bestaande FAQ he, ik bedoel what the FAQ?

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 19:10 schreef DJ_PP het volgende:
ey jonge, je maakt hebt commentaar op de bestaande FAQ he, ik bedoel what the FAQ?
klopt, as I said, ik las weer eens niet goed ;)
Pagina: 1 2 Laatste