RobinHood schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:51:
[...]
Ik ben/was vrij actief in AWM en daar ging het inderdaad ook fout, maar daar zijn toen, erg goede imho, regels bij gekomen.
Tegen trollen werkt de minimaal 100 posts heel goed, en er bestaat ook de mogelijkheid om mensen enkel en alleen van AWM te bannen. Het is dus prima te doen, een postdrempel opwerpen, het is prima mogelijk in de forumsoftware

Het lijkt mij alleen niet direct een oplossing omdat ik vaak genoeg mensen met een sloot aan posts zich zie misdragen.
En de AWM bans werken ook prima, want vaak zijn/waren het toch wel de usual suspects die vreemd gingen doen, die waarschuw je een paar keer, en daarna doen ze gewoon niet meer mee. AWM is sinds die maatregelen echt een veel fijnere plek geworden, althans, als je doel "discussieren op niveau" is, als je daar komt om te brallen wat je ook in een bruin cafe bralt, dan kom je van een koude kermis thuis.
Jouw idee van posts automatisch verbergen/aanpassen lijkt mij daarentegen juist een zeer slecht plan. Als je gister had gezegd "oh, racing incident, Hamilton verdient hooguit een tijdstraf" kan ik je garanderen dat je binnen 10 seconden genoeg reports had om je bericht locked te krijgen. Juist in deze topics is het laatste wat je wilt meningmodden.
En het gaat niet om random mensen buitensluiten, of ervoor zorgen dat de, weet ik veel, Gasly fans niet meer kunnen posten, het gaat mij doelgericht om de sfeerverpesters buiten de deur te houden. Net zoals dat ook, imho, prima gebeurt in AWM, hell, @
DaniëlWW2 is daar ook mod dus het zal niet eens nieuwe knopjes voor hem betekenen
[...]
Ik denk dat veel al mogelijk is, ook veel van wat jij in de eerste post zegt kan in principe al.
Quick react uitzetten is al een ding, het zou mij weinig verbazen als [direct] quoten ook uit te zetten is. Tijdelijke bans geven in subfora is ook mogelijk en topics kunnen ZT worden waardoor je veel eerder die ban aan je broek hebt. En drempels qua accountleeftijd en aantal posts zijn ook mogelijk, zie bijvoorbeeld AWM en TL access.
Dat zijn alleen wel minder populaire oplossingen, want dan worden de teugels wat aangehaald. In mijn ogen geen probleem, maar ik heb het idee dat men SPRT wat laagdrempelig wilt houden, en dat daarom deze dingen nog niet toegepast worden.
Zelf ben ik ook, duidelijk, meer van preventie dan repressie. Zorg ervoor mensen die enkel en alleen de sfeer willen verstoren niet eens de kans krijgen, en pak daarna de mensen aan die alsnog te ver gaan.
Automodding lijkt mij daarbij geen handig iets, juist vanwege de emoties. Zoals ik hierboven zei, als je gister iets positiefs over Hamilton zou hebben gezegd, zou je direct kapotgemodereerd worden.
Ik heb het idee dat het tijd wordt om de gezelligheidsparadox te doorbreken: Soms moet je even ongezellig zijn om het feestje/de kroeg weer gezellig te maken. Trap, heel ongezellig, de raddraaiers eruit, zodat de rest die overblijft gezellig over 20 mannetjes in snelle autootjes kan praten.
Want, ik vond de F1 topics ook echt leuk, en ze kunnen echt een aanvulling zijn op de belevenis. Maar ik kom er niet meer omdat ik de sfeer gewoon dieptriest vind. Ik kijk serieus nog liever op Reddit
[...]
Dan gaat het vanzelf weg toch? Appeasement werkt altijd geweldig, veranderingen zijn altijd ontstaan door problemen extreem hard te negeren
/s