Henkje.doc schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:38:
Wat een persoonlijk een kwalijke zaak vond aan die situatie was de communicatie.
Het was eenrichtingsverkeer op en ging eigenlijk twee weken achter elkaar mis.
Begrijp me niet verkeerd: het is goed als mods topics en posts verwijderen modereren waarin zaken zoals racisme in gebeurt. Want dat is niet goed te praten.
Soms komt er emotie los en dat heeft zo zn grenzen.
Als er alleen opeens mods bijkomen die je feitelijk nooit ziet, maar wel heel 'stoer' topics op slot gooien, zonder toelichting.. en je stelt daar een vraag over. Ja dan verwacht ik wel een reactie.
Het lijkt mij juist gewenst dat moderators die deelnemen aan een topic deze terughoudend modereren en het aan anderen overlaten die niet deelnemen. Anders krijg je het gezeur weer dat ze selectief modereren om er zelf beter uit te komen of zo.
Maar wat mij betreft had het bewuste F1 topic al veel eerder gesloten mogen worden. Om mensen af te laten koelen en om puin te ruimen. Het bleef imo veel te lang open.
Als een stel doorgedraaide users de boel overnemen moet het gewoon klaar zijn. Ook mensen die gaan quoten en reageren terwijl dat niet de bedoeling is moet je wat mij betreft uit het topic halen. Zouden beter moeten weten en ze houden mede het gedoe in stand.
Ik zag vroeger relsupporters van de lokale FC altijd bij het begin van de wedstrijd zich melden bij het politiebureau. Om maar te zorgen dat ze niet waren waar je ze als samenleving niet wilde hebben. Nu gaat dat digitaal wat lastig, maar misdragende mensen zouden hier rustig een tijdje uitgesloten mogen worden van bepaalde topics. Ze brengen niets behalve gezeik, moet je niet willen.
De emotie kaart vind ik een flauw argument. Als je die niet onder controle kunt houden moet je gewoon stoppen. Digitaal nog makkelijker te doen dan irl. Kwestie van discipline.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.