Sluiten F1 topic, betere mod tools nodig?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Orion84 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:29:
[...]
dus laten we a.u.b. een beetje on-topic blijven.
Je weet het, alles kan off-topic.

Maar wat ik eigenlijk nog wilde aangeven was dat de zichtbaarheid van de moddereters en ingrepen verwachtingen schept bij gebruikers die daar dan ook zo op gaan reageren. En er wordt vaak best wel snel ingegrepen. (En ik kon het niet nalaten wat tegengas te geven op al die technologie gedreven oplossingssuggesties)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:35
Wat een persoonlijk een kwalijke zaak vond aan die situatie was de communicatie.
Het was eenrichtingsverkeer op en ging eigenlijk twee weken achter elkaar mis.

Begrijp me niet verkeerd: het is goed als mods topics en posts verwijderen modereren waarin zaken zoals racisme in gebeurt. Want dat is niet goed te praten.

Soms komt er emotie los en dat heeft zo zn grenzen.

Als er alleen opeens mods bijkomen die je feitelijk nooit ziet, maar wel heel 'stoer' topics op slot gooien, zonder toelichting.. en je stelt daar een vraag over. Ja dan verwacht ik wel een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Henkje.doc schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:38:
Als er alleen opeens mods bijkomen die je feitelijk nooit ziet, maar wel heel 'stoer' topics op slot gooien, zonder toelichting.. en je stelt daar een vraag over. Ja dan verwacht ik wel een reactie.
Over welke mod heb je het nu en aan wie / waar heb je een vraag gesteld die niet beantwoord is? (Mag evt. ook per DM als je dat prettiger vind) :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Henkje.doc schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:38:
Wat een persoonlijk een kwalijke zaak vond aan die situatie was de communicatie.
Het was eenrichtingsverkeer op en ging eigenlijk twee weken achter elkaar mis.

Begrijp me niet verkeerd: het is goed als mods topics en posts verwijderen modereren waarin zaken zoals racisme in gebeurt. Want dat is niet goed te praten.

Soms komt er emotie los en dat heeft zo zn grenzen.

Het lijkt mij juist gewenst dat moderators die deelnemen aan een topic deze terughoudend modereren en het aan anderen overlaten die niet deelnemen. Anders krijg je het gezeur weer dat ze selectief modereren om er zelf beter uit te komen of zo.

Maar wat mij betreft had het bewuste F1 topic al veel eerder gesloten mogen worden. Om mensen af te laten koelen en om puin te ruimen. Het bleef imo veel te lang open.

Als een stel doorgedraaide users de boel overnemen moet het gewoon klaar zijn. Ook mensen die gaan quoten en reageren terwijl dat niet de bedoeling is moet je wat mij betreft uit het topic halen. Zouden beter moeten weten en ze houden mede het gedoe in stand.

Ik zag vroeger relsupporters van de lokale FC altijd bij het begin van de wedstrijd zich melden bij het politiebureau. Om maar te zorgen dat ze niet waren waar je ze als samenleving niet wilde hebben. Nu gaat dat digitaal wat lastig, maar misdragende mensen zouden hier rustig een tijdje uitgesloten mogen worden van bepaalde topics. Ze brengen niets behalve gezeik, moet je niet willen.

De emotie kaart vind ik een flauw argument. Als je die niet onder controle kunt houden moet je gewoon stoppen. Digitaal nog makkelijker te doen dan irl. Kwestie van discipline.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Bastien schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:55:
[...]

Het lijkt mij juist gewenst dat moderators die deelnemen aan een topic deze terughoudend modereren en het aan anderen overlaten die niet deelnemen. Anders krijg je het gezeur weer dat ze selectief modereren om er zelf beter uit te komen of zo.

Maar wat mij betreft had het bewuste F1 topic al veel eerder gesloten mogen worden. Om mensen af te laten koelen en om puin te ruimen. Het bleef imo veel te lang open.

Als een stel doorgedraaide users de boel overnemen moet het gewoon klaar zijn. Ook mensen die gaan quoten en reageren terwijl dat niet de bedoeling is moet je wat mij betreft uit het topic halen. Zouden beter moeten weten en ze houden mede het gedoe in stand.

Ik zag vroeger relsupporters van de lokale FC altijd bij het begin van de wedstrijd zich melden bij het politiebureau. Om maar te zorgen dat ze niet waren waar je ze als samenleving niet wilde hebben. Nu gaat dat digitaal wat lastig, maar misdragende mensen zouden hier rustig een tijdje uitgesloten mogen worden van bepaalde topics. Ze brengen niets behalve gezeik, moet je niet willen.

De emotie kaart vind ik een flauw argument. Als je die niet onder controle kunt houden moet je gewoon stoppen. Digitaal nog makkelijker te doen dan irl. Kwestie van discipline.
Helemaal mee eens. Emotie mag nooit de boventoon voeren. Alleen communicatie (zeker als het achter de schermen is) moet wel blijven gebeuren en dat laatste is niet gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
Orion84 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:54:
[...]

Over welke mod heb je het nu en aan wie / waar heb je een vraag gesteld die niet beantwoord is? (Mag evt. ook per DM als je dat prettiger vind) :)
Ik stuur je even een DM. Voegt niet veel toe om moderators die an sich goed werk doen publiekelijk aan te spreken.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:44
DaniëlWW2 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:13:
Heel concreet, ik schop je in het vervolg hoogstpersoonlijk binnen een paar minuten van de site af als je tijdens een race komt aanzetten met termen zoals:
spoiler:
kankerneger
kankeraap

Dat lost al heel wat op.
Misschien wat te simpel gedacht, maar kunnen dergelijke woorden niet op een soort zwarte lijst gezet worden, waardoor het überhaupt onmogelijk is een post te plaatsen die deze woorden bevat? De mods bepalen dan welke woorden er op die lijst komen, gaandeweg wordt het dus uitgebreid (want je kunt niet alle mogelijkheden verzinnen met een beperkte groep). Het lijkt mij dat dergelijk taalgebruik op heel tweakers ongewenst is. Het voorkomt ook dergelijke uitingen die voortkomen uit een tijdelijke emotionele gemoedstoestand, waar men achteraf, als men weer bij zinnen is, toch ook wel inziet dat het ongewenst was, maar het niet meer ongedaan kan maken, omdat het topic inmiddels weer 10 pagina's en 20 quotes verder is.

[ Voor 16% gewijzigd door LA-384 op 12-08-2021 16:25 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

We hebben wel een spamfilter met een woordenlijst, maar dat werkt alleen bij nieuwe accounts voor zover ik weet.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04
LA-384 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:20:
[...]

Misschien wat te simpel gedacht, maar kunnen dergelijke woorden niet op een soort zwarte lijst gezet worden, waardoor het überhaupt onmogelijk is een post te plaatsen die deze woorden bevat? De mods bepalen dan welke woorden er op die lijst komen, gaandeweg wordt het dus uitgebreid (want je kunt niet alle mogelijkheden verzinnen met een beperkte groep). Het lijkt mij dat dergelijk taalgebruik op heel tweakers ongewenst is. Het voorkomt ook dergelijke uitingen die voortkomen uit een tijdelijke emotionele gemoedstoestand, waar men achteraf, als men weer bij zinnen is, toch ook wel inziet dat het ongewenst was, maar het niet meer ongedaan kan maken, omdat het topic inmiddels weer 10 pagina's en 20 quotes verder is.
Als ik 1 ding weet, dan is het dat dat soort lijsten makkelijk te omzeilen zijn. Paar typo's of alternatieve spelling en je filter pakt het al niet meer. 1 = l, 3 = e, dat soort werk. Dus nee, dat is niet echt allesdekkend.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• LA-384
@Martinspire Die verbasteringen kun je natuurlijk eenvoudig aan de lijst toevoegen. Daarbij hoeft het ook niet allesdekkend te zijn. Het secundaire doel is ook om dergelijke posts dusdanig te vertragen dat het ontmoedigend werkt.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04
LA-384 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:37:
@Martinspire Die verbasteringen kun je natuurlijk eenvoudig aan de lijst toevoegen. Daarbij hoeft het ook niet allesdekkend te zijn. Het secundaire doel is ook om dergelijke posts dusdanig te vertragen dat het ontmoedigend werkt.
Mja is ook, maar je kunt dan ook weer heel snel false-positives krijgen. Is iemand aan het schelden met slet, of heeft ie het over de sl37. Zeker bij tech is dat nogal snel, gezien hardwarenamen nooit op Nederlandse scheldwoorden worden gecontroleerd :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

• LA-384
Martinspire schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:45:
Mja is ook, maar je kunt dan ook weer heel snel false-positives krijgen. Is iemand aan het schelden met slet, of heeft ie het over de sl37. Zeker bij tech is dat nogal snel, gezien hardwarenamen nooit op Nederlandse scheldwoorden worden gecontroleerd :P
Ik betwijfel dat er veel false-positives zullen zijn, maar ik ben dan ook niet zo thuis in al die tech-dingen. Ik denk dat wanneer je *, @, €, # en 3 als vervanging van klinkers aanhoudt, dat je al 99% gedekt hebt. Maar goed, het was maar een idee wat ik hier zo snel nog niet benoemd zag worden. Als er hoofdzakelijk nadelen aan kleven en/of het omslachtig is in uitvoer, dan is het gewoon geen goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik kan zo uit m'n hoofd 23 verschillende variaties bedenken op die woorden die in de basis die spamfilter echt niet gaan tegenhouden. Dan niet eens met @ 3 of leuke 1337 variaties, maar genoeg hintjes in de woorden om precies de bedoeling te geven. (al geef je ham een gouden r.. je kent em wel).

Filterlijst moet je ergens ook niet willen, het zijn de mensen die de woorden gebruiken die je simpelweg niet wil hebben. Woordtjes gaan blokkeren heeft eerder het effect dat ze helemaal los gaan.

De zwartwit woorden heb je zo te pakken, de grensgevallen zijn het probleem, of eigenlijk ook gewoon de humor. Waar de 1 valt over bepaalde opmerking of uitspraak, staat in een ander topic vrolijk een andere groep (in welke vorm of variatie dan ook) af te zeiken, heb dan ballen, doe het correct of doe het gewoon niet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 22:01
Is de volgende combinatie niet al voldoende:
- Minimaal xx posts in non-slowchat topic/boards
- Het huidige (perma)ban systeem.
Op die manier knikker je al snel mensen eruit die over de schreef gaan zonder dat meteen terugkomen.

De CSL/OT kroeg !

Pagina: 1 2 Laatste