USB poorten defect.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuphlos
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-03-2022
Tweakers,

Onlangs een pc aangeschaft hier op Tweakers.
Erg tevreden maar kwam er al gauw achter dat een aantal USB poorten het niet goed functioneerden.

Dat was voor mij geen probleem want ik had er maar 4 nodig. 1 voor de NZXT verlichting, muis, toetsenbord , ps4 controller.

Aangezien er een aantal poorten niet goed functioneerden heb ik alles aangesloten waar het wel functioneerde. Dat ging 2 weken erg goed tot dat mijn toetsenbord problemen begon te vertonen. Aan uit aan uit , stroompiek melding. Gewisseld naar een andere poort en dat ging prima. Maar dan krijg ik wederom problemen met ander randapparatuur.

Ik heb 5 normale usb poorten.
3 snelle 3.0 poorten.

Ik neem even de NZXT verlichting als voorbeeld.
De verlichting van de NZXT draait rondjes. En in het midden verlichten de letters NZXT.

Normale usb poort 1 werkt zoals behoren.
Normale usb poort 2 werkt zoals behoren.
Normale usb poort 3 NZXT word verlicht en de verlichting om de letters draait eenmaal een rondje en blijft dan hangen.
Normale usb poort 4 NZXT letters lichten op en de verlichting eromheen draait eenmaal rond en blijft hangen.

Eerste 3.0 poort NZXT letters lichten op. En de verlichting eromheen draait niet en is erg zwak.
Tweede 3.0 poort NZXT letters lichten op en de verlichting eromheen is er niet.
Derde 3.0 poort NZXT letters lichten op en de verlichting eromheen is er niet.

Doe ik de muis in de eerste normale goedwerkende usb dan werkt hij naar behoren.
Plug ik het toetsenbord aan op de USB poort 2 die goed werkt dan werkt mijn muis niet meer.
Alsof er niet genoeg stroom toevoer is?

Wat ik al geprobeerd heb:

Alle drivers na gekeken en geüpdate.
Computer naar fabrieksinstellingen.
Pc gebracht naar een familie lid en daar alles aangesloten om te kijken of het ligt aan mijn kabels/randapparatuur.
Apparatuurbeheer usb verwijdert pc opnieuw opgestart en het geüpdate

Dit is mijn huidige setup:

Behuizing: NZXT H210
Voeding: Be quiet! System Power 9, 700W
Moederbord: Asus ROG Strix Z270-i GAMING
Processor: Intel Quad Core i7 7700k 4.2GHz
Geheugen: 16GB Kingston HyperX DDR4-3200 RGB geheugen (2xHX432C16FB3A/8, Fury Black RGB, XMP)
Grafische kaart: MSI GTX 1080 Aero 8GB OC
SSD opslag: 250GB NVME
HDD opslag: 2TB Seagate 7200RPM
Processor koeling: NZXT Kraken M22 waterkoeling
Behuizing koeling: 3 stuks 120mm RGB fans inclusief remote

Alle tips zijn welkom, ik weet weinig af van computers dus als er advies/tips binnenkomen dan duurt het even voordat ik reageer omdat ik het dan aan het uittesten ben.

Vriendelijke dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:39
Probeer eens de Intel C6/C7 power states functie uit te zetten in de BIOS. Het kan zijn dat die functie het probleem veroorzaakt en het uitzetten de oplossing is. Helemaal als na de slaapmodus bepaalde poorten weer wel of juist niet werken.

De voeding (system power 9) is van matige kwaliteit en kan niet met C6/C7 overweg. Zie ook Voeding advies en informatie topic - Deel 34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuphlos
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-03-2022
Djarune schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:35:
Probeer eens de Intel C6/C7 power states functie uit te zetten in de BIOS. Het kan zijn dat die functie het probleem veroorzaakt en het uitzetten de oplossing is. Helemaal als na de slaapmodus bepaalde poorten weer wel of juist niet werken.

De voeding (system power 9) is van matige kwaliteit en kan niet met C6/C7 overweg. Zie ook Voeding advies en informatie topic - Deel 34
Dankje wel , ik ga dat proberen!