Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennie schild
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05-05 21:08
(Weet niet of het hier thuis hoort, zo niet Sorry)

Vraagje: ik heb mijn dvd collectie in video-ts op een hdd schijf staan. Maar nu is mijn laptop overleden, zijn er alternatieven of is een laptop beter voor het afspelen van video-ts op de tv?

MVG Lennie.

[ Voor 4% gewijzigd door Lennie schild op 15-07-2021 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Lennie schild
Reactie afgesplitst van Mediaspelers en HTPC's Feedbacktopic; daar hoort het niet thuis.

Naar mijn mening is afspelen met een mediaspeler het handigste. Dan hoef je niet elke keer je laptop aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennie schild
Een mediaspeler.
Ik ga me daar in verdiepen.

[ Voor 85% gewijzigd door Lennie schild op 15-07-2021 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:28
Aan de andere kant heb je de laptop al en werkt dat lekker snel, ook in de navigatie. Rechtsklik TS folder --> Play with VLC

Ik heb al jaren een pc onder mijn tv staan en doe daar alles mee dmv draadloze tobo/muis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennie schild
Laptop is overleden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Lennie schild schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:41:
Een mediaspeler.
Ik ga me daar in verdiepen.
Soms kan een TV ook al voldoende zijn als mediaspeler, het ligt aan het type welke mogelijkheden deze daarvoor heeft.

Indien je TV dit zou kunnen dan zou je je laptop opslag (hdd/ssd) in een externe USB opslag kunnen plaatsen en zo aansluiten op je TV (indien deze voorzien is van een USB aansluiting vanzelfsprekend).

Mocht rechtstreeks aan de TV geen optie zijn, dan kan die opslag ook aan een mediaspeler worden aangesloten, keuze genoeg wat dat laatste betreft (budget afhankelijk natuurlijk).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennie schild
Een tv speelt geen video_ts af (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Lennie schild schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 16:28:
Een tv speelt geen video_ts af (denk ik)
Er zijn erbij die behoorlijk wat af kunnen spelen aan formaten, maar ja, in jouw geval wordt het glazen bol kijken wat wel en wat niet ;) Een TV voorzien van Android TV als OS kan allerlei mediaspeler apps installeren en draaien die vervolgens prima overweg kunnen met een Video_TS folder.

Video_TS is overigens geen format maar een folder waarin de bestanden staan opgeslagen, dus het gaat erom of dat er VOB bestanden kunnen worden afgespeeld.

Testing, one, two ...

Pagina: 1