Nieuwe nieuwsartikel: 404 Not Found

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:44
Zojuist is er een nieuwsartikel gepubliceerd: nieuws: Provincie stopt bouw tweede datacenter bij Middenmeer wegens verkeers...

Als ik er op klik krijg ik het volgende (inmiddels niet meer):
code:
1
2
404 Not Found
Nieuws met slug provincie-stopt-bouw-tweede-datacenter-bij-middenmeer-wegens-verkeersproblemen.html niet gevonden.

Dit had ik gister ookal met een ander artikel, toevallig was dat ook een nieuwe artikel zonder reacties nog.

Het lijkt alsof de frontpage voor loopt op een ander onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat gebeurt helaas nog wel eens, wordt al jaren om de zoveel tijd gemeld.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Raven schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:27:
Dat gebeurt helaas nog wel eens, wordt al jaren om de zoveel tijd gemeld.
Dat wil ik niet geloven. Een technische site die een bekende technische bug al jaren niet oplost?

Ik ben benieuwd naar de reactie van de crew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Een van de vorige topics: Nieuwe artikelen leveren initeel een 404 error
crisp schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:54:
Even een titelfixje ;) En ja, dit is een lastig te fixen probleem (sec gezien geen bug)...
ACM schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:58:
[...]

Nee, dat is het inderdaad niet :)

We sturen een berichtje 'artikel X is bijgewerkt' middels een broadcast naar 6 verschillende omgevingen die het daarna zelf uit de database halen. Daar zit uiteraard wat variatie in hoe lang dat duurt.
Daardoor kan het voorkomen dat als je een webserver treft die het uit een van de wat langzamere wilt halen, dat die denkt 'dat artikel ken ik niet!'. Maar in werkelijkheid is dat natuurlijk 'ken ik nog niet'.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

In dit geval lijkt er wel iets anders aan de hand te zijn geweest. Er wordt in ieder geval (weer) naar gekeken.

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:33

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
De quote van ACM is al 'opgelost' doordat de webservers nu gewoon alle engines vragen of ze het artikel hebben net zo lang totdat ze een positief antwoord hebben, of alle engines hebben gehad.

Wat hier nu het geval was was dat pas na 40 secoden het artikel 'live' was volgens die caches. Het was om 14:10:42 online gezet, de caches hadden binnen 100ms het artikel ververst, maar uiteindelijk gaf pas om 14:11:27 de eerste cache het nieuwsbericht uit. Dat is een nieuwere bug dan dat oude topic.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Kees schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:28:
[...]

De quote van ACM is al 'opgelost' doordat de webservers nu gewoon alle engines vragen of ze het artikel hebben net zo lang totdat ze een positief antwoord hebben, of alle engines hebben gehad.

Wat hier nu het geval was was dat pas na 40 secoden het artikel 'live' was volgens die caches. Het was om 14:10:42 online gezet, de caches hadden binnen 100ms het artikel ververst, maar uiteindelijk gaf pas om 14:11:27 de eerste cache het nieuwsbericht uit. Dat is een nieuwere bug dan dat oude topic.
Dit is dus het bug?

Als ik je verhaal volg zou je verwachten dat om 14:10:42 +100ms de eerste cache het nieuwbericht uitgeeft, correct? Maar dat is dus niet gebeurd vanwege een mogelijke bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:33

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
c-nan schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:22:
[...]

Dit is dus het bug?

Als ik je verhaal volg zou je verwachten dat om 14:10:42 +100ms de eerste cache het nieuwbericht uitgeeft, correct? Maar dat is dus niet gebeurd vanwege een mogelijke bug?
klopt, en we hebben nu extra logging aangezet om het te beter te begrijpen (het kwam de afgelopen week 5x voor, dus lang niet bij elk artikel...)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1