Nieuwe artikelen leveren initeel een 404 error

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:56

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Dit is waarschijnlijk een bug waar je niet direct tegenaan loopt, maar ik zag het toevallig zojuist (en ik heb het eerder meegemaakt).

Ik had de Tweakers FP open, en deed een refresh van de pagina. Daar zag ik een nieuwe headline staan en klikte daar direct op. (was overigens: nieuws: Onderzoekers claimen dat Opera Software afhankelijk is van dubieuze g...)

Dat resulteerde echter in een 404 error (zeg maar: https://tweakers.net/nieuws/162481213/ als voorbeeld :P )

terug naar de FP en weer klikken leverde mij het artikel op.

Nou denk ik dat dit te maken heeft met een nog niet in sync zijnde read-only kopie van de DB of ergens iets op file storage, maar wellicht is het meer een bug die wel geplet kan worden.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Aangezien dit probleem al enkele jaren (geloof ik) bestaat en ook al de nodige keren is gemeld, vraag ik mij af of het wel een makkelijk te pletten bug is.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:56

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Raven schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:39:
Aangezien dit probleem al enkele jaren (geloof ik) bestaat en ook al de nodige keren is gemeld, vraag ik mij af of het wel een makkelijk te pletten bug is.
Ah, ik had even moeten zoeken :) Toevallig had ik het pas een paar keer gemerkt, dus dacht dat het recent zou zijn

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Equator schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:41:
[...]

Ah, ik had even moeten zoeken :)
De meeste meldingen staan in GR, niet in SB. Als je in GR zoekt op 404 zou je de nodige hits moeten krijgen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:08

crisp

Devver

Pixelated

Even een titelfixje ;) En ja, dit is een lastig te fixen probleem (sec gezien geen bug)...

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Raven schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:39:
of het wel een makkelijk te pletten bug is.
Nee, dat is het inderdaad niet :)

We sturen een berichtje 'artikel X is bijgewerkt' middels een broadcast naar 6 verschillende omgevingen die het daarna zelf uit de database halen. Daar zit uiteraard wat variatie in hoe lang dat duurt.
Daardoor kan het voorkomen dat als je een webserver treft die het uit een van de wat langzamere wilt halen, dat die denkt 'dat artikel ken ik niet!'. Maar in werkelijkheid is dat natuurlijk 'ken ik nog niet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik had al eerder zoiets gehoord. :)
Waarom staat dit dan eigenlijk niet in een centrale cache, waar alle webservers bij kunnen komen? Dan hoef je het ophalen ervan niet te pushen.

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 01-02-2020 15:39 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

AW_Bos schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 15:39:
Ik had al eerder zoiets gehoord. :)
Waarom staat dit dan eigenlijk niet in een centrale cache, waar alle webservers bij kunnen komen? Dan hoef je het ophalen ervan niet te pushen.
Centrale caches zijn normaliter alleen geschikt voor key-value opslag. De door ons gebruikte functionaliteit is echter veel uitgebreider en wordt ook gebruikt voor o.a. het ophalen van zoekopdrachten, gekoppelde artikelen, etc. Je kan in dit artikel er nog wat meer lezen erover wat ie allemaal doet.

Als we dit zouden omzetten naar een centrale cache moeten we dus flink wat aanpassen en dan met name de logica die nu in die java-omgeving zit elders onderbrengen...

Aangezien het in de praktijk meestal geen probleem is als er kleine verschillen in de verschillende instances zitten en die bovendien meestal van korte duur zijn, zou ik dan liever kijken of we het effect van de paar situaties waar het wel een probleem is kunnen beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Aha, op die manier. Ik dacht dat de Java-backend alleen maar gebruikt werd voor de pricewatch :).

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Pagina: 1