Hoe snel gaat Fast ADSL eigenlijk?!

Pagina: 1
Acties:

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01 16:03
(zie onderwerp)
Ik krijg het namelijk binnenkort...
Klopt het dat je downstream rond de 100Kb/sec haalt?!

I hope so! :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:53
klopt *D

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Yep, denk je dat je top wel ietsje hoger ligt zelfs...

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Fast ADSL is 1024 Kbit down (+/- 128 kb/s) en 256 Kbit up (+/- 32 kb/s).

#

Verwijderd

DAs wel erg theoretisch, je haalt de max snelheid never. Deel eht gewoon door 10 en dan zou je max kunnen halen..

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Je maximale snelheid is sterk afhankelijk van de afstand tussen jou en de wijkcentrale waar je op zit. In sommige gevallen is het zo dat wegens de afstand KPN je geen eens een fast pakket wil verkopen omdat je die snelheid gewoon niet kan halen. Dit omdat ze de snelheid willen garanderen en geen ontevreden gebruikers willen.
Maar als ik het zo lees is jouw verbinding goedgekeurd. Ik kom maximaal op ongeveer 112 kb/s en ik woon zo goed als naast de centrale.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op zaterdag 18 augustus 2001 13:33 schreef ShittyOldMan het volgende:
Je maximale snelheid is sterk afhankelijk van de afstand tussen jou en de wijkcentrale waar je op zit.
Nope, dat geldt echt niet voor KPN's ADSL productje. Voor fullrate producten (Cistron, Eager) klopt het inderdaad, want daarbij kom je aan de limiet van de ADSL-techniek, waardoor snelheden van 8Mbit niet meer te halen zijn. Maar de 1Mbit van KPN kan je over een lijn van 6 km nog makkelijk halen, tenzij het een oude/slechte lijn is, zoals in Utrecht-Zuid (Hoograven) en enkele lokaties in Amsterdam. Verder hoef je je echt geen zorgen te maken over dit probleem als je Mxstream neemt, tenzij je natuurlijk ergens in een weiland woont.

Dus als je de snelheid van 125KB (1024Kbps) niet haalt, is het gewoon een ander probleem, zoals een beperkte backbonebandbreedte bij KPN of bij de server waar je vandaan downloadt, of daartussen natuurlijk.

Dat KPN niet levert bij te lange afstanden is dus ook een onzinnig besluit van ze.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Op zaterdag 18 augustus 2001 13:15 schreef Zap het volgende:
In de praktijk haal ik 105 kb en up 26 kb

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:52

seninha

god's right foot

Ik haal met downloaden ongeveer 119kb/sec.
Soms iets erboven, en soms iets er onder. Hangt er vanaf waar ik iets download

iRacing Profile Flickr

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Hangt er ook vanaf hoe je het meet he..de windows snelheidsaanduidingen kloppen voor geen meter...

DU meter is wel aardig geloof ik...

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Op zaterdag 18 augustus 2001 13:15 schreef Zap het volgende:
dus ik denk dat ik het maar gewoon bij kabel houd (+/- 500/600kb/s downstream en aangezien ik toch niet het aardige servertje wil spelen ben ik daar veel blijer mee :) )

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 12:29

fulgore

goud

Ja, laat ik het ook maar bij kabel houden, heb dan zo nu en dan wel extreme schommelingen, maar voor f99,- zie ik voorlopig nog geen ADSL met 1.5mb down en 128kb up verschijnen.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 09:49
ja ik zit gemiddeld ook op de 125kb/sec

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 14-08 15:07
Op zaterdag 18 augustus 2001 14:16 schreef bramvrzt het volgende:

[..]

Nope, dat geldt echt niet voor KPN's ADSL productje. Voor fullrate producten (Cistron, Eager) klopt het inderdaad, want daarbij kom je aan de limiet van de ADSL-techniek, waardoor snelheden van 8Mbit niet meer te halen zijn. Maar de 1Mbit van KPN kan je over een lijn van 6 km nog makkelijk halen, tenzij het een oude/slechte lijn is, zoals in Utrecht-Zuid (Hoograven) en enkele lokaties in Amsterdam. Verder hoef je je echt geen zorgen te maken over dit probleem als je Mxstream neemt, tenzij je natuurlijk ergens in een weiland woont.

Dus als je de snelheid van 125KB (1024Kbps) niet haalt, is het gewoon een ander probleem, zoals een beperkte backbonebandbreedte bij KPN of bij de server waar je vandaan downloadt, of daartussen natuurlijk.

Dat KPN niet levert bij te lange afstanden is dus ook een onzinnig besluit van ze.
Ik zit nu 2 KM van de centrale af en opeens is fast adsl niet meer mogelijk wegens de afstand. (voorheen was het een paar honderd meter). Althans, zo zegt de mxstream.nl site. Het is ook mogelijk ja dat het een brakke lijn is, maar ik hoor steeds vaker dat KPN wegens snelheidsgarantie wat voorzichtig is. Nu maar hopen dat een ander me wel een snel pakket wil aanbieden (ik ga uit van wel).

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1