Ik werk als externe dus heb mijn eigen setup thuis staan, goede desktop en eventueel een laptop als ik op de zaak moet zijn. Maar mijn collega's die in loondienst zijn krijgen een laptop van de zaak en dan zo'n trage i5 machine met 8gb ram en dat zijn developers. Ik vind het echt bizar, die mensen geven wel eens een demo of laten wat zien en je ziet de IDE gewoon vastlopen... het is ook niet bepaald een lichte workload meer te noemen met een monoliet van tig jaar oud. En bij voorgaande werkgevers precies hetzelfde hardware mocht nooit veel kosten, terwijl het een van de lagere kostenposten is in mijn optiek.
Maar daar zit, in wel meer beroepsgroepen, de clou. Mensen zien niet hoe zij in een faciliterende of dienende rol zitten, al dan niet een deel van de tijd. Ik heb met collegawerkvoorbereiders wel eens geruzied over wat er op de tekeningen moest. Fabriek gaf aan dat zij x en y wilden hebben. Een van de werkvoobereiders: "X en Y kunnen ze uit ABC zelf uitrekenen." Nee, zij moeten stampen. Jouw werk is dat stampen zo soepel mogelijk te laten verlopen. Als zij X en Y moeten invoeren in hun machine, lever je dat aan. Bij jou wordt het automatisch gegenereerd, je moet alleen het juiste vinkje aanzetten. Zij moeten het handmatig berekenen.Hydra schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:24:
Terwijl je juist 100% in een faciliterende rol zit. Ga je schamen.
In een fabriek ook wel eens gezien: Iemand die van zijn manager geen extra onderhoudsbudget kreeg in Q1, want er was al zoveel budget en anders gingen ze over het budget heen. Die heeft netjes notitie gemaakt in de backlog en in Q3 klapte de productie vervolgens. Waarom? Ja, geen noodzakelijk onderhoud kunnen doen in Q1, kon ie zo aanwijzen. Onderhoudsbudget was een paar procent van de maandproductie. En productiestop kost een paar miljoen per dag. Reken maar uit. Penny wise, pound foolish.
Zelfde voor apparatuur software: die is dienend. Natuurlijk kan je, zeker bij kleinere bedrijven, niet op stel en sprong 15k aan apparatuur en licenties per gebruiker uitgeven, maar je moet je wel nagaan wat je beleid kost. Het is niet enkel die apparatuur. In geval van tekenwerk kan een ander tekenpakket bijvoorbeeld tot gevolg hebben dat er effectiever geproduceerd kan worden of er juist meer fouten vooraf kunnen worden ondervangen. Dat zie je o.a. met 3d tekenwerk in de bouw, er wordt zichtbaar waar onderdelen conflicteren, waardoor dat vooraf al opgepakt kan worden.
[ Voor 11% gewijzigd door Pizza_Boom op 16-07-2021 09:28 ]
Uiteraard, voorkeuren zijn persoonlijk. En ik ben het er helemaal mee eens dat systeembeheer niet alles moet dichttimmeren vanwege hun persoonlijke voorkeur.Tjoekie schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:07:
[...]
Ik heb de echte werkplekbeheerder gevonden!
Man, is dat nu echt nodig om met fanboy en dat soort termen te gaan smijten? Ik type dit op en Mac en gebruik net zo lief Linux, maar op Windows kan ik (en met mij vele andere developers) gewoon niks. Zo raar is het dan toch niet dat je een andere voorkeur hebt?
Tegelijk, je kan prima op een Mac werken. Linux ook geen enkel probleem, maar met Windows kan je niks? Tja dan denk ik toch echt dat dat met een klein beetje moeite doen ook in 20 minuten zou zijn opgelost. En nogmaals, ik ken het probleem van systeembeheer die zichzelf te belangrijk vindt. Maar tegelijk soms heb je gewoon je apparatuur en moet je ermee werken.
Is het echt zo moeilijk om je voor te stellen dat Windows fundamenteel anders is dan Mac/Linux? De verschillen lijken mij evident. Als developer heb ik gewoon iets nodig dat op Unix is gebaseerd.Sissors schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:35:
[...]
Uiteraard, voorkeuren zijn persoonlijk. En ik ben het er helemaal mee eens dat systeembeheer niet alles moet dichttimmeren vanwege hun persoonlijke voorkeur.
Tegelijk, je kan prima op een Mac werken. Linux ook geen enkel probleem, maar met Windows kan je niks? Tja dan denk ik toch echt dat dat met een klein beetje moeite doen ook in 20 minuten zou zijn opgelost. En nogmaals, ik ken het probleem van systeembeheer die zichzelf te belangrijk vindt. Maar tegelijk soms heb je gewoon je apparatuur en moet je ermee werken.
En wellicht kun je dan inderdaad alsnog de switch maken. Maar los van dat bepaalde zaken überhaupt niet kunnen of brak gesupport worden, denk ik niet dat dit in 20 minuten gebeurt is. Ik denk dan eerder aan een half jaar ofzo. We hebben het hier niet over wat mailen en spreadsheets ofzo.
Jaren geleden beheerde ik een omgeving voor een semi-overheid. Er waren miljoenen te verdelen en er werd geen mogelijkheid onbenut gelaten als het ging om leuke uitjes (2 á 3 keer per maand was geen uitzondering, en dan ging het niet om een gare BBQ op de parkeerplaats) en ander vertier.
Maar voor de IT hardware was, uiteraard, geen budget. Dit was een ander potje waar voor het gevoel 20 euro in zat. Het potje voor inhuur van 'professionals' was echter ruim voorzien.
En zo kwam het dat er mensen ingehuurd werden voor € 200+ per uur en die dan gestald werden achter een PC die alleen al voor het opstarten en inloggen tussen de 60 en 90 minuten nodig had
Onvoorstelbaar. Met een halve dag niet inhuren hadden we een dikke PC kunnen kopen. Maar ja, potjes en budgetten. De frustratie droop eraf bij de inhuur, maar veelal waren het ZZP'ers die nog nooit zo makkelijk geld hadden verdiend.
Voor het bedrijf waar ik nu werk: ik overleg met de gebruiker wat men wil qua schermformaat. Dat is leidend, de ene persoon wil een makkelijk mee te nemen laptop (13 inch) en anderen willen er vooral zonder extra schermen ook goed op kunnen werken (dus 17 inch).
Qua overige specs is het dan voor de meeste mensen een Dell met een i5 / 512GB SSD / 16GB RAM. Ontwikkelaars een i5 / 1TB SSD / 32GB RAM krijgen.
Maar als ik een goede deal kan krijgen bij Dell dan krijgt een standaard medewerker ook gerust een i7 of iets. Ik weeg bij elke offerte af of ik meer bang voor bucks kan krijgen. Ook de levertijd speelt een grote rol momenteel, er is een tekort aan chips en ik kan niet altijd 30 werkdagen of meer wachten op een levering, in dit geval kan het best zijn dat ik hogere specs kies omdat ik dan eerder geleverd krijg.
Nu moet ik zeggen dat IT budget bij ons, MKB bedrijf, relatief hoog is. Ik hoef ook niet te besparen op smartphones (iPhone 2020SE momenteel) of telefoonabo's (alles onbeperkt).
Maar voor de IT hardware was, uiteraard, geen budget. Dit was een ander potje waar voor het gevoel 20 euro in zat. Het potje voor inhuur van 'professionals' was echter ruim voorzien.
En zo kwam het dat er mensen ingehuurd werden voor € 200+ per uur en die dan gestald werden achter een PC die alleen al voor het opstarten en inloggen tussen de 60 en 90 minuten nodig had

Onvoorstelbaar. Met een halve dag niet inhuren hadden we een dikke PC kunnen kopen. Maar ja, potjes en budgetten. De frustratie droop eraf bij de inhuur, maar veelal waren het ZZP'ers die nog nooit zo makkelijk geld hadden verdiend.
Voor het bedrijf waar ik nu werk: ik overleg met de gebruiker wat men wil qua schermformaat. Dat is leidend, de ene persoon wil een makkelijk mee te nemen laptop (13 inch) en anderen willen er vooral zonder extra schermen ook goed op kunnen werken (dus 17 inch).
Qua overige specs is het dan voor de meeste mensen een Dell met een i5 / 512GB SSD / 16GB RAM. Ontwikkelaars een i5 / 1TB SSD / 32GB RAM krijgen.
Maar als ik een goede deal kan krijgen bij Dell dan krijgt een standaard medewerker ook gerust een i7 of iets. Ik weeg bij elke offerte af of ik meer bang voor bucks kan krijgen. Ook de levertijd speelt een grote rol momenteel, er is een tekort aan chips en ik kan niet altijd 30 werkdagen of meer wachten op een levering, in dit geval kan het best zijn dat ik hogere specs kies omdat ik dan eerder geleverd krijg.
Nu moet ik zeggen dat IT budget bij ons, MKB bedrijf, relatief hoog is. Ik hoef ook niet te besparen op smartphones (iPhone 2020SE momenteel) of telefoonabo's (alles onbeperkt).
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Karma is a lovely bitchPizza_Boom schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:24:
[...]
In een fabriek ook wel eens gezien: Iemand die van zijn manager geen extra onderhoudsbudget kreeg in Q1, want er was al zoveel budget en anders gingen ze over het budget heen. Die heeft netjes notitie gemaakt in de backlog en in Q3 klapte de productie vervolgens. Waarom? Ja, geen noodzakelijk onderhoud kunnen doen in Q1, kon ie zo aanwijzen. Onderhoudsbudget was een paar procent van de maandproductie. En productiestop kost een paar miljoen per dag. Reken maar uit. Penny wise, pound foolish.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Als iemand die dagelijks op beide werkt: Ja. En dat de ene soepeler gaat dan de ander geloof ik direct. Met regelmaat moet ik nog Googlen welk commando ik nou precies nodig heb in Linux om iets te doen. Maar hoewel dat met regelmaat nodig is, blijft dat absoluut gezien een verwaarloosbare fractie van mijn tijd.Tjoekie schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:33:
[...]
Is het echt zo moeilijk om je voor te stellen dat Windows fundamenteel anders is dan Mac/Linux? De verschillen lijken mij evident. Als developer heb ik gewoon iets nodig dat op Unix is gebaseerd.
En wellicht kun je dan inderdaad alsnog de switch maken. Maar los van dat bepaalde zaken überhaupt niet kunnen of brak gesupport worden, denk ik niet dat dit in 20 minuten gebeurt is. Ik denk dan eerder aan een half jaar ofzo. We hebben het hier niet over wat mailen en spreadsheets ofzo.
Ik werk (nog een maand) voor een groot internationaal mediabedrijf met zo'n 70k werknemers wereldwijd, waarvan 450 bij de labels waar ik voor werk.
De standaard laptop is een HP Elitebook 840 en dat is inmiddels een G7 met laatstse generatie I7, 32gb ram en 512gb ssd. Dit is de standaard laptop en die moet 3 jaar meegaan waarna hij word vervangen, developers krijgen een Zbook en voor de creatieve mensen hebben we Mac books.
prima hardware en eigenlijk is er geen reden tot klagen. Al komen er wel eens klachten dat een laptop te traag zou zijn, maar dat ligt dan feitelijk bij de gebruiker( idioot veel chrome tabbladen en excels tegelijk open, het houd een keer op natuurlijk) en zo af en toe is er iemand die een Mac wil omdat dat meer status heeft schijnbaar. Uiteraard heeft zo iemand dan gewoon pech.
Op kantoor heeft elke werkplek 2 24" schermen, een zit/sta bureau en standaard muis/toetsenbord. Als je erom vraagt dan kan er een ergonomische set voor je besteld worden.
We krijgen nu wel een thuiswerkvergoeding en je kunt een dock, muis, toetsenbord en stoel van kantoor in bruikleen krijgen.
De standaard laptop is een HP Elitebook 840 en dat is inmiddels een G7 met laatstse generatie I7, 32gb ram en 512gb ssd. Dit is de standaard laptop en die moet 3 jaar meegaan waarna hij word vervangen, developers krijgen een Zbook en voor de creatieve mensen hebben we Mac books.
prima hardware en eigenlijk is er geen reden tot klagen. Al komen er wel eens klachten dat een laptop te traag zou zijn, maar dat ligt dan feitelijk bij de gebruiker( idioot veel chrome tabbladen en excels tegelijk open, het houd een keer op natuurlijk) en zo af en toe is er iemand die een Mac wil omdat dat meer status heeft schijnbaar. Uiteraard heeft zo iemand dan gewoon pech.
Op kantoor heeft elke werkplek 2 24" schermen, een zit/sta bureau en standaard muis/toetsenbord. Als je erom vraagt dan kan er een ergonomische set voor je besteld worden.
We krijgen nu wel een thuiswerkvergoeding en je kunt een dock, muis, toetsenbord en stoel van kantoor in bruikleen krijgen.
Er blijft genoeg werk over voor systeembeheerders, of denk je dat als alles in de cloud zit alles vanzelf gaat?Lethalis schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:10:
[...]
Dat is wel een dingetje natuurlijkOok iets waar de gemiddelde systeembeheerder zich waarschijnlijk bedreigd door voelt (dat alles in de cloud zit en niet meer in eigen beheer).
Er word flink afgegeven op systeem/werkplekbeheerders in dit topic, denken dat ze god zijn etc. Juist diegenen die dat roepen moeten misschien eens in de spiegel kijken.
Dat je developer(of wat dan ook) betekent niet dat je altijd gelijk hebt of het beter weet.
Da's wel weer zo'n typische werkplekbeheerder opmerking...Bouke-p schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:58:
Dat je developer(of wat dan ook) betekent niet dat je altijd gelijk hebt of het beter weet.
https://niels.nu
Verwijderd
Ik denk sowieso dat menig IT’er (bijvoorbeeld een Developer) in zijn vak beter weet wat ie moet hebben dan wat de werkplekbeheerder adviseert. Ik heb in mijn gehele carrière eigenlijk nog nooit meegemaakt dat een werkplekbeheerder precies wist wat ik moest hebben, met alle frustraties van dien. Gelukkig is dat de laatste 3 jaar anders en heb ik gewoon een eigen laptop budget.
Ik heb bij mijn vorig werkgever jarenlang op de barricade gestaan en gevraagd om een Mac. Omdat het mijn voorkeur heeft. Het werkt voor mij efficiënter. Ik geloof dat je als werkgever vertrouwen moet hebben in je werknemer. Etc. etc. etc.
Natuurlijk, ik zag ook de uitdagingen van BYOD. En zeker, ik begreep ook wel dat er misschien geen ruimte was om voor een paar Macs een aparte beheer straat in te richten. Ondanks dat ik er ook in geloof dat het gewoon een kwestie van willen is. Maar dat moet qua investering ook passen.
Uiteindelijk is het niet gelukt en ben ik gaan wennen aan Windows. Thuis uiteraard wel gewoon een Mac.
Bij mijn nieuwe (kleinere) werkgever hetzelfde verhaal. Apple komt er niet in. Hier kreeg ik wel de optie voor Linux (dual boot) dus dat voelt als een soort van compromis. Helaas werken we veel met Teams waardoor ik alsnog soms in Windows zit te werken...
Natuurlijk, ik zag ook de uitdagingen van BYOD. En zeker, ik begreep ook wel dat er misschien geen ruimte was om voor een paar Macs een aparte beheer straat in te richten. Ondanks dat ik er ook in geloof dat het gewoon een kwestie van willen is. Maar dat moet qua investering ook passen.
Uiteindelijk is het niet gelukt en ben ik gaan wennen aan Windows. Thuis uiteraard wel gewoon een Mac.
Bij mijn nieuwe (kleinere) werkgever hetzelfde verhaal. Apple komt er niet in. Hier kreeg ik wel de optie voor Linux (dual boot) dus dat voelt als een soort van compromis. Helaas werken we veel met Teams waardoor ik alsnog soms in Windows zit te werken...
Hier had uw reclame kunnen staan.
Verwijderd
Al geprobeerd om de browser versie van Teams te proberen in Linux?Eiríkr schreef op zondag 18 juli 2021 @ 11:14:
Andere mogelijkheid is geen dual boot maar Linux only, met Windows in een virtuele machine.
Ja? Developers/klanten hebben dus altijd gelijk?Hydra schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:56:
[...]
Da's wel weer zo'n typische werkplekbeheerder opmerking...
En ik snap wel dat iemand zijn werk zo goed mogelijk moet doen en dat dat leidend is in mijn werkzaamheden en plannen.
Maar dat betekent niet dat ik mijn collegas(klanten) altijd hun zin geef. Ik word ook afgerekend op bepaalde dingen en heb me te houden aan wat bijvoorbeeld de IT manager bepaald.
Bij ons word er samen met de lead devoloper/manager bepaald wat er nodig is en dat word dan de standaard voor een nieuwe batch laptops die dan weer 3 of 4 jaar mee gaan.Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2021 @ 11:00:
Ik denk sowieso dat menig IT’er (bijvoorbeeld een Developer) in zijn vak beter weet wat ie moet hebben dan wat de werkplekbeheerder adviseert. Ik heb in mijn gehele carrière eigenlijk nog nooit meegemaakt dat een werkplekbeheerder precies wist wat ik moest hebben, met alle frustraties van dien. Gelukkig is dat de laatste 3 jaar anders en heb ik gewoon een eigen laptop budget.
Andere afwijkende apparatuur kan ook wel aangeschaft worden als het te verantwoorden is.
iemand die enkel in office365 werkt en een mac wil omdat dat meer uitstraling heeft heeft dan weer gewoon pech.
De werkplekbeheerder wel dan?Bouke-p schreef op zondag 18 juli 2021 @ 11:41:
Ja? Developers/klanten hebben dus altijd gelijk?
Ik doe nog wel wat tekenwerk, ben geen ITer. De hele achtergrond van mijn PC boeit mij niet zo heel veel, of er nou windows 7, 8, 10 of 26 op staat, I don't care. Zo lang ik maar goed mijn werk kan doen en de PC voldoende rekenkracht heeft. Ik heb echter wel bepaalde wensen, zeker bij CAD. O.a. dus die rekenkracht, maar bijvoorbeeld ook een 3D muis (die dingen zijn 300-600 euro) en 2 fatsoenlijke schermen. Als er iets is waar ik gefrustreerd van kan raken, is het een systeem dat niet god werkt.En ik snap wel dat iemand zijn werk zo goed mogelijk moet doen en dat dat leidend is in mijn werkzaamheden en plannen.
Maar dat betekent niet dat ik mijn collegas(klanten) altijd hun zin geef. Ik word ook afgerekend op bepaalde dingen en heb me te houden aan wat bijvoorbeeld de IT manager bepaald.
Je vraagt of een klant altijd gelijk heeft. Nee, dat heeft hij niet. Maar wat weet hij van bijvoorbeeld 3d tekenen? Wat weet een vrachtwagenverkoper van het rijden met gevaarlijke stoffen in de bergen? Om maar even een andere klantrelatie aan te halen.
[ Voor 5% gewijzigd door Pizza_Boom op 18-07-2021 13:03 ]
Ik zeg toch niet dat een beheerder altijd gelijk heeft?Pizza_Boom schreef op zondag 18 juli 2021 @ 13:02:
[...]
De werkplekbeheerder wel dan?
[...]
Ik doe nog wel wat tekenwerk, ben geen ITer. De hele achtergrond van mijn PC boeit mij niet zo heel veel, of er nou windows 7, 8, 10 of 26 op staat, I don't care. Zo lang ik maar goed mijn werk kan doen en de PC voldoende rekenkracht heeft. Ik heb echter wel bepaalde wensen, zeker bij CAD. O.a. dus die rekenkracht, maar bijvoorbeeld ook een 3D muis (die dingen zijn 300-600 euro) en 2 fatsoenlijke schermen. Als er iets is waar ik gefrustreerd van kan raken, is het een systeem dat niet god werkt.
Je vraagt of een klant altijd gelijk heeft. Nee, dat heeft hij niet. Maar wat weet hij van bijvoorbeeld 3d tekenen? Wat weet een vrachtwagenverkoper van het rijden met gevaarlijke stoffen in de bergen? Om maar even een andere klantrelatie aan te halen.
En wat weet jij als gebruiker van het werk van een beheerder? Fijn dat jij vanalles wenst, maar de kans dat dat niet altijd binnen de mogelijkheden past is gewoon aanwezig.
En dan heb je, bot gezegd, gewoon pech.
Zo had ik pas nog een discussie met een collega. Ze wou een nieuwe laptop want deze was te traag(Elitebook 840 g5, I7, 256gb ssd, 16gb). Nu weet ik haar werkzaamheden en ze is een manager die kwa it niks bijzonders doet.
Ze had idioot veel chrome tabbladen en excels open staan. Dus ja, uiteindelijk loopt t ram vol.
Ze had ook mog eens dr C schijf voor 98% vol staan en vond t onzin om onedrive te gebruiken.
Zo iemand krijgt dus gewoon geen nieuwe laptop, die opent maar wat minder schermen. Ik heb dr ook uitgelegd dat een andere laptop t probleem niet oplost maar alleen verlegt: aan alles zit een limiet.
Uiteraard was ik weer die idiote beheerder die niet mee wou werken aan een oplossing.
Tja, en dat begrijp ik dus niet. Als iemand - om wat voor reden dan ook - liever een mac heeft, zodat deze persoon zijn/haar werk beter kan doen / lekkerder in zijn/haar vel zit. / meer status (?) heeft / vrolijker naar het werk gaat... Wat maakt die 500 euro extra dan uit, als je dat over een aantal jaren uitsmeert? Dat boeit toch helemaal niet?Bouke-p schreef op zondag 18 juli 2021 @ 11:51:
[...]
Andere afwijkende apparatuur kan ook wel aangeschaft worden als het te verantwoorden is.
iemand die enkel in office365 werkt en een mac wil omdat dat meer uitstraling heeft heeft dan weer gewoon pech.
Dat is verkeerd gebruik van je apparatuur. Mijn situatie is natuurlijk wel iets anders hè. Ik ben als stagiair eens geplaatst op een 15" i3 laptopje om in 3D te gaan tekenen. Ik heb het over zaken die noodzakelijk zijn om je werk goed te doen. Bij CAD tekenen zijn 2 schermen een stuk praktischer dan 1. Bij 3D CAD is een 3D muis een enorme workflow verbetering. Daar kan jij als IT/werkplekbeheerder niet over adviseren, simpelweg omdat je (uitzonderingen daargelaten) daar niet goed genoeg in bent om er voordeel uit te halen. Het is immers niet je vak.Bouke-p schreef op zondag 18 juli 2021 @ 13:17:
Ik zeg toch niet dat een beheerder altijd gelijk heeft?
En wat weet jij als gebruiker van het werk van een beheerder? Fijn dat jij vanalles wenst, maar de kans dat dat niet altijd binnen de mogelijkheden past is gewoon aanwezig.
En dan heb je, bot gezegd, gewoon pech.
Zo had ik pas nog een discussie met een collega. Ze wou een nieuwe laptop want deze was te traag(Elitebook 840 g5, I7, 256gb ssd, 16gb). Nu weet ik haar werkzaamheden en ze is een manager die kwa it niks bijzonders doet.
Ze had idioot veel chrome tabbladen en excels open staan. Dus ja, uiteindelijk loopt t ram vol.
Ze had ook mog eens dr C schijf voor 98% vol staan en vond t onzin om onedrive te gebruiken.
Zo iemand krijgt dus gewoon geen nieuwe laptop, die opent maar wat minder schermen. Ik heb dr ook uitgelegd dat een andere laptop t probleem niet oplost maar alleen verlegt: aan alles zit een limiet.
Uiteraard was ik weer die idiote beheerder die niet mee wou werken aan een oplossing.
In het verleden wel EEM simulaties gedraaid. Dat deed ik altijd 's nachts, omdat de PC daar gewoon 5-6 uur voor aan het rekenen was. 5-6 uur dat ik de PC eigenlijk niet meer kon gebruiken. En dat was op een stevig systeem. Als je dan met een oud i3tje aan komt weet je gewoon dat die overstuur gaat, want die trekt dat soort dingen niet.
Simpele reden: Als manager1 een Mac krijgt vanwege de status dan willen manager2 t/m 9 ook een Mac. Liefst eentje die (nog) duurder is en meer status geeft. En als de managers hun Macs eenmaal hebben dan wil het personeel niet achterblijven want anders lijkt het alsof jij onderdoet voor een manager.upje schreef op zondag 18 juli 2021 @ 13:54:
[...]
Tja, en dat begrijp ik dus niet. Als iemand - om wat voor reden dan ook - liever een mac heeft, zodat deze persoon zijn/haar werk beter kan doen / lekkerder in zijn/haar vel zit. / meer status (?) heeft / vrolijker naar het werk gaat... Wat maakt die 500 euro extra dan uit, als je dat over een aantal jaren uitsmeert? Dat boeit toch helemaal niet?
En het zal niet bij Macs blijven want vervolgens wil manager1 ook een iPhone en als manager2 t/m 9 ook hun iPhones hebben dan moet er ook een iPad bij. Want dan hoef je die Mac niet meer mee te zeulen naar elk overleg.
En voordat je het weet hebben al die mensen dezelfde high-end Mac met een iPhone en een iPad zodat ze vrolijker naar hun werk gaan omdat ze nu allemaal weer dezelfde spullen hebben als manager1 waar het allemaal begon. Manager 1 is nu wel weer ontevreden want die Mac geeft nu geen status meer omdat het hele bedrijf nu dezelfde Mac heeft. Manager1 gaat nu nadenken of hij/zij zich kan onderscheiden met een duurdere leasewagen.