Gemeente in gebreke stellen na bezwaar aankoop groenstrook?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woody179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-09 17:05
zondergas schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 23:13:
[...]

De overlast zal ongetwijfeld volgens sommige regeltjes als acceptabel worden gezien. Voor ons is de overlast in elk geval dermate groot dat ik bereid ben de portemonnee te trekken en het beheer over te nemen, of (als dat niet kan) te verhuizen.
Maar wat voor overlast ervaar je dan?????

Als je bereid bent om 10k neer te leggen of te verhuizen moeten er linksom dan wel rechtsom mogelijkheden zijn (ook bij een stugge gemeente ;)) Maar daar kan ik je niet bij helpen/adviseren als we niet eerst het probleem in kaart brengen...

Overigens, zit er voor de gemeente een wezenlijk verschil tussen het beheer overnemen en het eigendom overnemen.....

[...]

Het antwoord is concreet: "nee, omdat het niet in het beleid past". Het verhaal daaraan vooraf gaande in de brief is duidelijk generiek en niet specifiek gericht op mijn aanvraag (zinnen als: "Elk stuk grond, hoe klein ook, helpt eraan mee om tegenwicht te kunnen bieden aan veranderingen van het klimaat.", "De mogelijke
komst van een leidingennetwerk vanwege de energietransitie legt een enorme druk op de kwantiteit en de kwaliteit van de groene openbare ruimte in de stad.", etc.)

Zoals door anderen eerder benoemd, lees ook ik hier geen wazig verhaal in, zeker als je daarin meeneemt dat je om 100m2 grond vraagt... Dergelijke afmetingen aan openbaar groen dragen op alle facetten enorm bij.

Alles wat er staat klopt feitelijk. Verdere verduidelijking gaat jou geen ander antwoord opleveren. dat wil niet zeggen dat er geen oplossing voor jou probleem is alleen dat het kopen van de grond daar geen deel van uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:32

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Het antwoord is concreet: "nee, omdat het niet in het beleid past". Het verhaal daaraan vooraf gaande in de brief is duidelijk generiek en niet specifiek gericht op mijn aanvraag (zinnen als: "Elk stuk grond, hoe klein ook, helpt eraan mee om tegenwicht te kunnen bieden aan veranderingen van het klimaat.", "De mogelijke
komst van een leidingennetwerk vanwege de energietransitie legt een enorme druk op de kwantiteit en de kwaliteit van de groene openbare ruimte in de stad.", etc.)
Staat dat er echt? de flowchart van de gemeente is dan dus

behoord het stukje grond tot elk stuk grond binnen de gemeente hoe klein ook --ja--> afwijzing, of er moeten zwaar wegende argumenten zijn om daar van af te wijken.

ofwel jouw situatie is getoetst aan het huidige beleid, snap niet zo goed wat je dan nog allemaal in het werk wil stellen om duidelijkheid of je gelijk te halen, veel duidelijker kan het volgens mij niet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• analogue
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 15:14
In mijn buurt (gemeente Rotterdam) was er ook zo'n verloren groenstrook, wel iets kleiner dan 100m2 denk ik. Maar die onderhouden enkele buurtgenoten nu zelf. Voordeel is dat als het er onderhouden uitziet er gewoon minder zwerfafval bij komt en mensen er in het algemeen netter mee omgaan.

Als je de eigenaar wordt zul je die energie er neem ik aan ook in gaan steken. Dus dat zou een win-win situatie kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zondergas
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-10-2024
Bedankt, het antwoord op mijn vraag was al snel duidelijk.
Q: Ik heb 10 weken geleden schriftelijk een vraag gesteld aan de gemeente en nog geen antwoord gehad, wat kan ik nu het beste doen om een antwoord (van de gemeente) op mijn vraag te krijgen?
A: Er is geen (officiële) manier om een antwoord te krijgen, de gemeente hoeft niet te antwoorden.

Ook het antwoord op mijn onderliggende vraag is inmiddels duidelijk.
Q: De gemeente heeft gezegd dat het niet binnen het beleid past, maar ik kan dit niet terug vinden in de openbare beleidsstukken, klopt dit wel?
A: Ja, het gemeentebeleid is niet (altijd) openbaar en de gemeente hoeft dit niet openbaar te maken als hierom gevraagd wordt.

Daarnaast heb ik ook een hoop tips en interessante info gekregen, waar ik zeker mee aan de slag ga. Ik zal ook zeker nog eens met de gemeente (informeel) het gesprek aangaan. Ook een interessante les: als je overlast hebt, dan moet je (eerst) klagen, ipv meteen een oplossing zoeken.
Pagina: 1 2 Laatste