Toon van moderators.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.736 views

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:40
Het valt me meer en meer op dat moderators 0,0 respect kunnen opbrengen soms om op een normale manier te reageren.

Bart ® in "Crack voor pc-versie Resident Evil Village"

Als voorbeeld, of als iemand iets verkeerds zegt als ze het er niet over eens zijn (dit is al veel vaker ter sprake gekomen in het Sport terugkoppeling topic).

Is dit de nieuwe manier van communicatie? Gaan we zo met gebruikers om?

het wordt niet van gebruikers getolereerd, terecht.. maar blijkbaar wel van mods?

En wat ik daar al aangaf, het zou me niks verbazen dat als we dit rapporteren, het bij de poster zelf terecht komt. (Voordat je begint met "Rapporteer het")

Edit#1:

meneer gaat vrolijk even door. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door corset op 12-07-2021 15:21 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-01 22:49

ACID-dude

Make More Music!

2 cents van een neutrale toeschouwer hier.. mods zijn geen modeluserrobots he. Gezien de vrij pedante, sarcastische en beledigende ('ik verwacht dat', 'tweakers.net zijn herschrijvers') houding van bewuste user kan ik mij de post van Bart perfect voorstellen. Een topic met de (ook gestelde) vraag 'Of zit er verschil in de regelgeving van de frontpage en forum?' had een heel andere reactie teweeg gebracht. Het valt mij op dat je alleen de reactie van Bart benoemt en er zelfs een hele klacht aan hangt.

Buiten de paar korte inhoudelijke reacties in het topic is vind ik de rest een boel gezeur, inclusief dit topic.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Meh Bart kan lomp uit de hoek komen maar hij zit er niet vaak naast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
mooi dat mensen gelijk in de verdediging schieten als Tweakers een keer wordt aangesproken op gedrag. Terwijl je op veel meer andere plekken op dit forum exact dezelfde kritiek ziet. Beetje jammer weer.

De meeste moderators doen hun werk goed, alleen bepaalde anderen kunnen niet tegen ongelijk hebben, of kunnen niet een keer 10 seconden nadenken van "yo, moet ik dit wel posten". En die kotsen gewoon alles uit wat ze op dat moment goed dunkt.

Moet ik als vrijwilliger ergens proberen. Om dan maar Bart te gebruiken die ook manke vergelijkingen stelt

Als ik als vrijwilliger zo naar bezoekers ga reageren mag ik gelijk op zoek naar wat anders. Maar hier wordt het verdedigd.. hmm |:(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
@corset zie tevens dit topic: Feedback op moderatie in Tweakers Feedback fora het komt wel vaker voor.
Advies vanuit daar, benader via de DM, lukt dat niet vraag een (onafhankelijke) admin en anders even taggen ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Is dit niet iets voor de community manager om eens te kijken? @Moonsugar
Ik merk zelf ook dat sommige mods vrij grof uit de hoek kunnen komen. (zelf last van pesterijtjes gehad van bepaalde mods).

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Mrjraider schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:13:
@corset zie tevens dit topic: Feedback op moderatie in Tweakers Feedback fora het komt wel vaker voor.
Advies vanuit daar, benader via de DM, lukt dat niet vraag een (onafhankelijke) admin en anders even taggen ;)
Als het om een eenmalig geval ging, was ik het zeker met je eens. Het is meer een algemeen beeld wat ik nu krijg. 90% doet het verdomd goed, het zijn een paar idioten die het weer lekker verzieken.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-05 12:46
Niks mis mee, gewoon een duidelijk antwoord. Ophouden met die flauwekul van alles maar met fluwelen handschoentjes aanpakken. Topic slaat ook nergens op, gezeur dat alles en iedereen gelijk moet zijn.

Iedereen is gelijk, maar soms heeft iemand net iets meer rechten dan een ander. Als je het daar niet mee eens bent dan kun je het gedeelte van het forum opzoeken wat 'Schop een modje' heet en daar je beklag doen. En als je het er dan nog steeds niet mee eens bent moet je lekker ergens anders een forum gaan opzoeken waar het je wel bevalt. Dat gaat nou eenmaal soms zo in het leven, dat je ergens anders heen gaat omdat je het ergens niet mee eens bent.

Ja, de politie mag soms over een busbaan rijden en jij mag dat niet. Ja, een vakkenvuller mag soms in het magazijn komen en jij mag dat niet. Ja, een thuisbezorger mag wel in de avondklok fietsen en jij mag dat niet. Ja, Tweakers mag schrijven over iets waar jij wellicht niets over mag zeggen.

Staat compleet los overigens van het feit dat jij vind dat die moderator niet aardig tegen je reageert. Man up. Stel je niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Bensimpel schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:16:
Is dit niet iets voor de community manager om eens te kijken? @Moonsugar
Ik merk zelf ook dat sommige mods vrij grof uit de hoek kunnen komen. (zelf last van pesterijtjes gehad van bepaalde mods).
Oh same. In een topic constant schijnheilig doen.

Ik was niet van dezelfde mening, bericht weg gemod met "dat weet de TS nu wel", en even later gaan dreigen met "je wil toch niet nog meer acties krijgen"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:50

Nogne

>.<

corset schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:17:
Toon van gebruikers zijn anders ook niet echt best als ik dit zie.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
KaiseRRuby schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:18:
Niks mis mee, gewoon een duidelijk antwoord. Ophouden met die flauwekul van alles maar met fluwelen handschoentjes aanpakken. Topic slaat ook nergens op, gezeur dat alles en iedereen gelijk moet zijn.

Iedereen is gelijk, maar soms heeft iemand net iets meer rechten dan een ander. Als je het daar niet mee eens bent dan kun je het gedeelte van het forum opzoeken wat 'Schop een modje' heet en daar je beklag doen. En als je het er dan nog steeds niet mee eens bent moet je lekker ergens anders een forum gaan opzoeken waar het je wel bevalt. Dat gaat nou eenmaal soms zo in het leven, dat je ergens anders heen gaat omdat je het ergens niet mee eens bent.

Ja, de politie mag soms over een busbaan rijden en jij mag dat niet. Ja, een vakkenvuller mag soms in het magazijn komen en jij mag dat niet. Ja, een thuisbezorger mag wel in de avondklok fietsen en jij mag dat niet. Ja, Tweakers mag schrijven over iets waar jij wellicht niets over mag zeggen.

Staat compleet los overigens van het feit dat jij vind dat die moderator niet aardig tegen je reageert. Man up. Stel je niet aan.
Wat? Ik heb het totaal niet over dat onderwerp.. misschien even lezen wie het post ipv maar blind er vanuit gaan dat het de TS is.. Maar goed, lezen is lastig als je gelijk over "gelijkheid" en "fluwelen handschoentjes" begint. Dan is er al geen discussie mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Nogne schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:20:
[...]

Toon van gebruikers zijn anders ook niet echt best als ik dit zie.
Oh zeker niet, dat is op het hele forum. maar gelijke monniken etc. Niet gebruikers wegmodden, en moderators gewoon door laten gaan. Ik zeg nergens dat anderen (waaronder ik) perfect zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05 00:08

Racing_Reporter

Contentmaker

Een toon van 'zo is het en je doet het er maar mee' is niet goed als je het niet normaal communiceert. Je vertegenwoordigt niet alleen een community maar ook een bedrijf.

Da's de bottomline waar ik achtersta. Toevallig ook van toepassing op Bart (budgettopic), maar als je de rest van z'n posthistorie bekijkt dan zie je vooral gewoon goede inhoud. Ik zou zelf even nagaan of je zeker weet dat het echt niet de inhoud is die je stoort (:

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Racing_Reporter schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:21:
Een toon van 'zo is het en je doet het er maar mee' is niet goed als je het niet goed communiceert. Je vertegenwoordigt niet alleen een community maar ook een bedrijf.

Da's de bottomline waar ik achtersta. Toevallig ook van toepassing op Bart, maar als je de rest van z'n posthistorie bekijkt dan zie je vooral gewoon goede inhoud. Ik zou zelf even nagaan of je zeker weet dat het echt niet de inhoud is die je stoort (:
laatste keer.. nee.

il ton qui fait la musique (voel je vrij dit op te zoeken op google)

Maar goed, ik ben beetje klaar met deze discussie. laatste keer, meerdere topics geven aan dat dit een probleem is. Dat jij het niet ervaart, wil niet zeggen dat het niet bestaat.

Ik wacht gerust af op wat mensen met kennis er van zeggen ipv TDF

[ Voor 4% gewijzigd door corset op 12-07-2021 16:24 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:41

Dazzler2120

FP ProMod
corset schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:24:
[...]

. Dat jij het niet ervaart, wil niet zeggen dat het niet bestaat.
Andersom natuurlijk; Dat jij het ervaart als een probleem, wilt niet zeggen dat anderen het ervaren als een probleem.
Er wordt iets gesteld (dat het té direct gecommuniceerd / te hard gecommuniceerd is) en daar reageren mensen op dat ze het niet te direct vinden.
Als je geen discussie erover wilt is het ook niet handig een topic te openen maar kan je beter de TR of een PB naar de mod sturen lijkt me.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:56
Ik vind dit persoonlijk een prima reactie op de toon van het topic zelf. Meteen eisen stellen zonder ruimte voor discussie, dan kun je ook een deksel terug verwachten.

Verder heerlijk een beetje vlam in de pijp. Voor politiek correct gezever ga ik wel mailen met mijn werkgever of de bank.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:11

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dit hoort niet in Geachte Redactie maar in Lieve Adjes dus bij deze een schopje die kant uit.

Verder zou het je sieren @corset dat als je anderen aanspreekt op hun toon, je niet zelf gaat strooien met kreten als "En die kotsen gewoon alles uit wat ze op dat moment goed dunkt." en "het zijn een paar idioten die het weer lekker verzieken".

Verder is het proces inderdaad helder: gebruik een topicreport en/of het feedbacktopic (zeker wanneer je het in een bepaald forumdeel vaker ziet gebeuren). Wordt daar niet adequaat op gereageerd naar je zin: spreek de verantwoordelijke admin aan.

Concrete gevallen via de juiste kanalen melden werk ook een stuk beter dan op tamelijk hoge poten een centraal topic openen aan de hand van een (in mijn ogen) niet al te sterk voorbeeld.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

[...]

laatste keer.. nee.

Maar goed, ik ben beetje klaar met deze discussie. laatste keer, meerdere topics geven aan dat dit een probleem is. Dat jij het niet ervaart, wil niet zeggen dat het niet bestaat.

Ik wacht gerust af op wat mensen met kennis er van zeggen ipv TDF
Dies mooi. Ga jij serieus belerend doen met je 'laatste keer' en met gezegdes koppen naar iemand die je niet kent, maar die binnen een seconde weet wat je bedoelt door vooropleiding en oefening? Voel jij je wel goed :D Als je het goed gelezen had, had je begrepen dat ik je commentaar echo, met een kanttekening. Ik snap wel waarom je topic nergens heen aan het gaan is, de pot verwijt de ketel enzo.
Het valt me meer en meer op dat moderators gebruikers 0,0 respect kunnen opbrengen soms om op een normale manier te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Orion84 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:30:
Dit hoort niet in Geachte Redactie maar in Lieve Adjes dus bij deze een schopje die kant uit.

Verder zou het je sieren @corset dat als je anderen aanspreekt op hun toon, je niet zelf gaat strooien met kreten als "En die kotsen gewoon alles uit wat ze op dat moment goed dunkt." en "het zijn een paar idioten die het weer lekker verzieken".

Verder is het proces inderdaad helder: gebruik een topicreport en/of het feedbacktopic (zeker wanneer je het in een bepaald forumdeel vaker ziet gebeuren). Wordt daar niet adequaat op gereageerd naar je zin: spreek de verantwoordelijke admin aan.

Concrete gevallen via de juiste kanalen melden werk ook een stuk beter dan op tamelijk hoge poten een centraal topic openen aan de hand van een (in mijn ogen) niet al te sterk voorbeeld.
Ik spiegel de toon van de mod. En ik wordt er op aangesproken. Bedankt voor het bewijzen van mijn punt 8)7

Zou de medewerkers een keer sieren als ze zeggen "Jep, dit had anders gekund" ipv gelijk in de verdediging te schieten. maar volgens mij hebben meerdere topics exact dit issue :+

Maar goed, de DM's die ik ontvang en de thumbs zeggen wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Racing_Reporter schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:31:
[...]

Dies mooi. Ga jij serieus belerend doen met je 'laatste keer' en met gezegdes koppen naar iemand die je niet kent, maar die binnen een seconde weet wat je bedoelt door vooropleiding en oefening? Voel jij je wel goed :D Als je het goed gelezen had, had je begrepen dat ik je commentaar echo, met een kanttekening. Ik snap wel waarom je topic nergens heen aan het gaan is, de pot verwijt de ketel enzo.

[...]
Die ik niet ken :+ het is gewoon een algemeen bekende uitdrukking.. Waarvan ik echt er van uit ga dat iedereen hem kent.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:33

Sharky

Skamn Dippy!

corset schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:33:
[...]

Ik spiegel de toon van de mod. En ik wordt er op aangesproken. Bedankt voor het bewijzen van mijn punt 8)7
Goed voorbeeld doet goed volgen, dat geldt ook voor jou he? Wellicht heb je een punt, maar je zet jezelf op achterstand als je zelf ook zo gaat praten. Dat helpt je niet om geloofwaardig over te komen.
Zou de medewerkers een keer sieren als ze zeggen "Jep, dit had anders gekund" ipv gelijk in de verdediging te schieten. maar volgens mij hebben meerdere topics exact dit issue :+

Maar goed, de DM's die ik ontvang en de thumbs zeggen wat anders.
Ik heb het gevoel dat de antwoorden die je krijgt in dit topic je tegenvallen en je je daarop afreageert. Nogmaals, als je een punt wilt maken helpt als je dat normaal verwoordt. Vliegen vang je met honing, niet met azijn.

This too shall pass

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

corset schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:34:
[...]

Die ik niet ken :+ het is gewoon een algemeen bekende uitdrukking.. Waarvan ik echt er van uit ga dat iedereen hem kent.
[...]

laatste keer.. nee.

Normaal gesproken ben ik iemand die aardig kritisch is op de redactie en het team, maar je hebt niet echt een idee waar je mee bezig bent he? Keep digging, je bent al een aardig eind op weg met jezelf als hypocriet weg te zetten }:O

Edit: dussss wat Sharky zegt, basically.

[ Voor 3% gewijzigd door Racing_Reporter op 12-07-2021 17:00 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 08:46

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Natuurlijk heb je als mod (of andere crew) een bepaalde voorbeeldrol en vertegenwoordig je Tweakers (én de community - wat nog wel eens vergeten lijkt te worden). Maar mods zijn precies als mensen. Met dezelfde mensen wensen. En dezelfde mensen streken. ... :+ Vergeet niet dat zolang we geen modwerk doen we gewoon op persoonlijke titel reageren en ook gewoon deelnemen aan de community en discussies daarbinnen. Ik vind niks mis met Bart ®'s reactie. Kun je wel zeggen dat we in de verdediging schieten, maar was 'ie echt uit de bocht gevlogen hadden we 'm er heus wel op aangesproken. Dat is in het verleden meer gebeurd met crew (en soms zelfs met al-dan-niet gedwongen inleveren van de rode jas) en zal in de toekomst ook blijven gebeuren.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:55
Het is zomer en de snowflakes vallen nu al naar beneden, oei!

Niks mis met Bart z'n reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
RobIII schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:11:
Natuurlijk heb je als mod (of andere crew) een bepaalde voorbeeldrol en vertegenwoordig je Tweakers (én de community - wat nog wel eens vergeten lijkt te worden). Maar mods zijn precies als mensen. Met dezelfde mensen wensen. En dezelfde mensen streken. ... :+ Vergeet niet dat zolang we geen modwerk doen we gewoon op persoonlijke titel reageren en ook gewoon deelnemen aan de community en discussies daarbinnen. Ik vind niks mis met Bart ®'s reactie. Kun je wel zeggen dat we in de verdediging schieten, maar was 'ie echt uit de bocht gevlogen hadden we 'm er heus wel op aangesproken. Dat is in het verleden meer gebeurd met crew (en soms zelfs met al-dan-niet gedwongen inleveren van de rode jas) en zal in de toekomst ook blijven gebeuren.
OK perfect. Dan kunnen gebruikers exact zo reageren. Thanks voor de verduidelijking. Maakt het posten hier stukken makkelijker.

En voor de snowflake spammers.. Yikes, just.. Yikes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat is er nou precies bot in die twee voorbeeld posts? Ik zie gewoon recht toe recht aan reactie dat de redactie over een bepaald onderwerp mag schrijven en dat users vervolgens niet om cracks mogen vragen.

Beetje alsof je een wetenschappelijk onderzoeker bent die een paper maakt over witwassen en dat een witwasser zich bij de rechter beklaagt over dat die wetenschapper er wel over mag schrijven.

Of is dit ook enorm bot?

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 08:46

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

corset schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:21:
OK perfect. Dan kunnen gebruikers exact zo reageren.
Dat is altijd al zo geweest hoor :>
Je mag best zeggen waar 't op staat, zolang het respectvol blijft en geen moddergooiwedstrijd. Exact wat je zélf al zegt: C'est le ton qui fait la musique

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
corset schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:34:
[...]

En daarom zeg je dat diegene het maar moet googlen? Dat klinkt eerder alsof je je enorm verheven voelt en er van uitgaat dat degene op wie je reageert jouw gezegde niet kent.

Je komt echt enorm denigrerend over. Ik zie ook niet wat er precies mis zou zijn met de reacties. En waarom jij zo'n issue had met die vergelijking met de politie, die prima was. :? Het gebrek aan zelfreflectie is echt schrijnend.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:37
Het valt me meer en meer op dat moderators 0,0 respect kunnen opbrengen soms om op een normale manier te reageren.

Edit#1:

Kun je uitleggen wat er aan de gelinkte posts in jouw ogen respectloos en niet normaal is?

Volgens mij zijn ze beide gesteld in normaal beschaafd Nederlands, zonder te schelden, iemand voor idioot uit te maken, extreem bot te doen of wat dan ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wilke schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 20:45:
Volgens mij zijn ze beide gesteld in normaal beschaafd Nederlands, zonder te schelden, iemand voor idioot uit te maken, extreem bot te doen of wat dan ook.
De zinnen "dan kun je het beste daar eerst eens bij jezelf over te rade gaan" en "als je een dusdanig negatieve associatie met de politie hebt waardoor je de analogie niet meer snapt" komen wel betweterig over. Laat dat weg en je hebt perfecte reacties.

Niet dat ik die posts echt over de schreef vind gaan, maar elke post weer even nét wat botter maakt dan de vorige, dan ontspoort een topic al snel zonder dat dat had gehoeven. Wat dat betreft is het leuk als iemand de toon een beetje kan normaliseren, en zich niet verschuilt achter "ik ben ook maar een mens".

"Be liberal in what you accept, be conservative in what you send" is dan misschien nog een relevante kreet in het buitenlands. :) Werkt voor discussies net zo goed als voor netwerkprotocollen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Wilke schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 20:45:
[...]

Kun je uitleggen wat er aan de gelinkte posts in jouw ogen respectloos en niet normaal is?

*zeg dan gewoon niets*

[ Voor 17% gewijzigd door MueR op 14-07-2021 23:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:44

Slapstick

Me, myself or I

Als een vrij neutrale toeschouwer die vroeger nog wel actief op tweakers was maar tegenwoordig alleen nog lurk ben ik het zeker wel eens dat moderators een voorbeeldfunctie hebben en dat die op het GoT forum vaak ontzettend bot en direct overkomen.

Natuurlijk zijn het mensen, maar het is echt een gedeelte van de cultuur op het forum geworden om er als een botte hark in te vliegen. Ik vind wel dat moderators hier meer op kunnen sturen maar dus zeker ook hun voorbeeldfunctie als vertegenwoordiger van een bedrijf moeten laten zien.

'ga eerst bij jezelf te rade', zou je toch ook niet tegen een klant in de winkel zeggen die een domme vraag stelt?

:TweakBlog:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Slapstick schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 23:46:
Als een vrij neutrale toeschouwer die vroeger nog wel actief op tweakers was maar tegenwoordig alleen nog lurk ben ik het zeker wel eens dat moderators een voorbeeldfunctie hebben en dat die op het GoT forum vaak ontzettend bot en direct overkomen.

Natuurlijk zijn het mensen, maar het is echt een gedeelte van de cultuur op het forum geworden om er als een botte hark in te vliegen. Ik vind wel dat moderators hier meer op kunnen sturen maar dus zeker ook hun voorbeeldfunctie als vertegenwoordiger van een bedrijf moeten laten zien.

'ga eerst bij jezelf te rade', zou je toch ook niet tegen een klant in de winkel zeggen die een domme vraag stelt?
Het is alleen geen winkel hier waar je iets moet verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-05 23:31
Het verwijderen van iemands mening vind ik heftig en een extreme moderatie. Het lijkt of elke post die 'niet lief is' meteen wordt weggehaald. Laat dan liever de originele post staan met een mod comment erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511810

Harm_H schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:11:
Het verwijderen van iemands mening vind ik heftig en een extreme moderatie. Het lijkt of elke post die 'niet lief is' meteen wordt weggehaald. Laat dan liever de originele post staan met een mod comment erbij.
En daarbij, heb als mod in ieder geval het basis fatsoen om een vraag te bentwoorden (nav een moderatie).
Het valt me op dat dat nagenoeg nooit gebeurt, zelfs niet bij herhaald veroek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:27

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Anoniem: 511810 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:47:
En daarbij, heb als mod in ieder geval het basis fatsoen om een vraag te bentwoorden (nav een moderatie).
Het valt me op dat dat nagenoeg nooit gebeurt, zelfs niet bij herhaald veroek.
Als een mod redelijkerwijs niet wil meewerken aan een gesprek over een ingreep kan je altijd even met zijn admin schakelen. Die kan dan even meekijken en duidelijkheid verschaffen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Laatst online: 15:24
[...]

Als je dan toch met dit soort gezegdes strooit, Google dan eerst even zelf en schrijf het correct |:( .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:45
Ik heb me in het voorbeeldtopic van @corset al erg gestoord aan het "gehuil" van @corset.

In mijn ogen is er niks mis met de reactie die je krijgt. Je loopt alleen maar te klagen over de toon terwijl je eigen toon(die je vanaf het begin aanslaat) naar mijn mening veel irritanter is. En dan goedkoop roepen "ja maar ik die de mods na" en dan heel zelfvoldaan roepen dat je punt bevestigd wordt. Zo kun je elke discussie wel naar je eigen hand draaien.

Ik zou je willen adviseren minder kleinzerig te doen en ook eens naar je zelf te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:27

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dit topic heeft een flinke overlap met de feedback uit een ander topic waar wij recent hebben aangegeven wat wij met de feedback willen doen. Zie: Gonadan in "Feedback op moderatie in Tweakers Feedback fora"

Mede daarom maar ook om te voorkomen dat dit topic over gaat in een conflict tussen Tweakers onderling gaat hij op slot. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.