Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince_
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-06 15:06
Hoi mede-Tweakers,

Mijn vraag:
Zojuist een LG-35WN75C ontvangen en direct neergezet. Stroomkabel erin en klaar om mijn HP laptop (met thunderbolt 3 port, bliksemschichtje) middels meegeleverde usb-c aan te sluiten. Echter krijg ik dan geen signaal door en blijf ik het geluidje horen van aankoppelen/afkoppelen.

Als ik mijn scherm aansluit middels de meegeleverde usb-c kabel en daarnaast los de power kabel van mijn laptop (ook middels usb-c) erin heb zitten, pakt ie het beeld wel.

Wat gaat hier fout? Ik wil natuurlijk het liefste 1 usb-c kabel gebruiken voor zowel power, gegevensoverdracht en beeld, maar nu lukt het alleen als ik zowel mijn power adapter van de laptop erin heb zitten als de meegeleverde usb-c aansluiting naar de monitor.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
HP laptop draait gewoon op meest recente Windows 10 versie. Monitor heb ik ook al keertje gereset.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik verdenk de meegeleverde usb-c kabel ervan dat die niet naar behoren werkt. Misschien speelt er iets anders, dus vandaar mijn vraag aan jullie

[ Voor 3% gewijzigd door Vince_ op 07-07-2021 16:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:40

CMT

Hallo Vince,

Ik weet niet of je het gezien hebt, maar er zijn meerdere soortgelijke topics geopend die hetzelfde probleem omschrijven. Waaronder: LG35WN75C USB-C Power delivery issue

Het valt erg op dat het alleen HP laptops zijn die problemen geven met usb-c van de LG monitor.
De kans dat het dus om een defect gaat is erg klein.

Persoonlijk denk ik dat de handshake niet goed gaat, waardoor de usb-c niet juist geconfigureerd wordt.

Misschien dat het helpt om even HP & LG daarover in te lichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince_
Verhip dat had ik niet eens gezien. Lijkt precies om het probleem te gaan waar ik ook tegenaan loop. Dank voor je oplettendheid CMT :)

Krijg vandaag een andere thunderbolt 3 kabel binnen, dus hoop dat die werkt. Zo niet dan moet ik helaas op zoek naar een andere monitor..

[ Voor 34% gewijzigd door Vince_ op 08-07-2021 06:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:40

CMT

Graag gedaan ^^. De LG35WN75C ondersteunt geen thunderbolt trouwens, maar usb-c met DP alt modus.
De connector is weliswaar hetzelfde, maar het protocol verschilt.

De HP laptop heeft zeker een Intel Iris videochip aan boord?
Het zou mij niet verbazen als daar het probleem ligt.
Ik heb namelijk niet soortgelijke klachten met een ander merk laptop gezien.

• Boad007
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-03-2024
Vince_ schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 06:31:
Verhip dat had ik niet eens gezien. Lijkt precies om het probleem te gaan waar ik ook tegenaan loop. Dank voor je oplettendheid CMT :)

Krijg vandaag een andere thunderbolt 3 kabel binnen, dus hoop dat die werkt. Zo niet dan moet ik helaas op zoek naar een andere monitor..
Hallo Vince_

ik loop tegen het zelfde probleem aan. Is het jouwe ondertussen opgelost, en zo ja, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCage
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-04 18:38
Ik heb deze monitor nu 2 maanden in huis, maar nu net pas de Legion 5 Pro binnen gekregen. Eerder de USB-C poort alleen gebruikt als hub. Nu heb ik hetzelfde issue als hier beschreven. Ik heb wel beeld via USB-C, maar alleen als ik de adapter in mijn laptop steek. Doe ik dat niet dan krijg ik wat de OP ook beschrijft, telkens aan- en afkoppelen van de monitor. Het lijkt dus of de monitor niet goed werkt als hij beeld EN stroom moet leveren.

Ik heb dezelfde laptop ook geprobeerd op kantoor via een USB hub van Dell. Als ik de laptop dan aansluit via USB-C krijgt hij stroom en geeft hij beeld. De laptop lijkt dus in orde. De laptop ondersteunt overigens sowieso geen Thunderbolt. Dit zou toch gewoon moeten werken. Een andere kabel werkt overigens ook niet, zelfde resultaat.

[ Voor 4% gewijzigd door BCage op 10-09-2021 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansdeblauwe
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik kan bovenstaande informatie bevestigen:
Mijn huawei laptop werkt zoals verwacht: stroom en beeld via 1 USB C kabel.
Mijn HP werklaptop geeft enkel beeld indien de afzonderlijke adapter is ingeplugd.

Iemand ondertussen een oplossing door vb update drivers HP laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosvL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-03-2024
Iemand intussen al een oplossing? Heb nu ook dit probleem sinds ik een HP elitebook heb van mijn opdrachtgever....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince_
JosvL schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:05:
Iemand intussen al een oplossing? Heb nu ook dit probleem sinds ik een HP elitebook heb van mijn opdrachtgever....
Je hebt 2 opties:
1. Naast de usb-c kabel ook een losse power supply in de laptop stoppen
2. Een externe usb-c dock gebruiken, dat werkt bij mij namelijk wel

Zo heb ik het opgelost, want kan verder niet zomaar van laptop switchen of zaken in de bios aanpassen.. heb hem ook van werk.

Het blijft sowieso een raar probleem, want heel soms als ik de power supply eruit haal dan blijft alles gewoon werken via die ene usb-c kabel. Dit is echter niet structureel, dus opstarten met beide kabels en dan power supply eruit is geen oplossing 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Vince_ op 12-01-2022 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosvL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-03-2024
Ok, dank je

1. Naast de usb-c kabel ook een losse power supply in de laptop stoppen:
- Dit had ik al, de laptop zit 'gewoon' aan het stroom maar geeft geen beeld door via usb c aan de lg monitor

2. Een externe usb-c dock gebruiken, dat werkt bij mij namelijk wel:
- Heb je voor mij een linkje welke jij gebruikt?

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vince_
Dat eerste is wel vreemd. Ik heb dus puur dat beeld en usb wel doorgegeven wordt, maar niet tegelijk met stroom.

Ik heb deze dock:
pricewatch: Fujitsu PR09 Port Replicator

Alsnog prijzige oplossing, maar deze hadden ze liggen op werk.
Pagina: 1