LG35WN75C USB-C Power delivery issue

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 13:44
Ik heb afgelopen weekend mijzelf getrakteerd op een LG35WN75C Ultrawide monitor. Mooie monitor door Tweakers zelf ook aangeraden in de Best Buy Guide.

Hij werkt ook perfect in combinatie met mijn PC op Displayport.

Ik ben echter tegen een vervelend probleem aangelopen:
Ik heb deze monitor ook gedeeltelijk gekocht vanwege de USB-C poort met 95W Power Delivery voor het thuiswerken en kabels te verminderen.

Mijn laptop (HP Elitebook 840 G5) heeft Thunderbolt 3 en zat voorheen thuis altijd via een HP Thunderbolt dock aangesloten. Wanneer ik de USB-C kabel echter in mijn laptop stop, functioneert het scherm niet en lijkt Windows steeds de verbinding met de monitor kwijt te raken: Scherm blijft zwart maar ik hoor steeds het hardware connected/disconnected geluidje.

Ook hoor ik dan steeds een soort tikkend geluidje uit de laptop komen. Dit doet mij geloven dat het mis lijkt te gaan met de USB-C power delivery

Wat heb ik reeds geprobeerd:
Losse voedingsadapter inprikken: Hierbij wordt het scherm wél herkend en geeft het ook beeld maar toch elke paar minuten valt het beeld weg. Wanneer ik de voedingskabel unplug gaat ie even door met opladen maar al snel valt de hele monitor weer weg.

USB-C kabel aangesloten wanneer de laptop uit staat: Hierbij gaan de power ledjes even branden maar gaan daarna weer uit en laptop laadt ook niet op dan..

Firmware update HP: Ik heb de laatste drivers, firmware en BIOS gedownload en geinstalleerd van de HP Support site.

Telefoon en tablet aangesloten: Mijn telefoon heeft geen displayport alt-mode maar herkent wel de USB-Hub én hij laadt keurig op via snel laden. Mijn Lenovo Ideapad Duet Chromebook heeft wél Displayport Alt Mode en toont beeld en laadt de tablet ook keurig op.

De monitor heeft volgens de specs 95W power delivery, dat moet ruim voldoende zijn voor mijn laptop: De meegeleverde lader slechts 45W.

Omdat de USB-C support vrij belangrijk is, vraag ik mij af of er nog dingen zijn die ik kan proberen. Als ik dit niet werkend krijg, dan gaat de monitor waarschijnlijk maandag terug gestuurd worden.

Wat kan ik nog doen om zowel beeld als stroom te krijgen tussen mijn laptop en monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:24

CMT

De LG35WN75C heeft geen thunderbolt aansluiting, maar een usb-c met DP alt mode.
Ik denk dat daar het probleem zit.
Ook moet je ervoor zorgen dat je de juiste kabel hebt. Sommige 'goedkope' usb-c kabels zijn niet volledig bedraad en missen dan bepaalde functies, zoals de stroomoverdracht.

Ik weet niet of de HP laptop de uitgang kan omschakelen naar een bepaalde modus?
Zo niet dan zit je helaas vast een een adapter kabel of dock.

Helaas ben je niet de eerste die hier tegenaan loopt.
Het is erg onduidelijk allemaal met 1 stekker voor 2 protocollen, waarbij usb-c nog op verschillende manier geprogrammeerd/uitgevoerd kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 13:44
Dat is inderdaad het eerste waar ik aan dacht. Maar ik gebruik op een andere werkplek een Displaylink dock die ook power delivery doet en mijn laptop keurig oplaadt.

Hiernaast ondersteunt mijn laptop ook DP Alt mode. Ik heb hier ook een usb-c naar displayport converter voor die ik af en toe gebruik.

Ik heb in de BIOS Thunderbolt al uitgezet en op Displayport/USB only gezet maar ook hier verandert er in het gedrag niks.

De USB-C kabel is de kabel die meegeleverd is met de monitor en die laadt keurig al mijn andere devices wél op. Als ik mijn Thunderbolt Dock ertussen zet, de monitor daisy chain hierop en hierbij dus eigenlijk de power delivery van de monitor "uitfilter" werkt het scherm ook.

Een andere USB-C naar USB-C Kabel is ook nog een optie om te proberen natuurlijk maar die heb ik niet liggen helaas.

Het lijkt wel alsof mijn laptop over geen zn nek gaat van het voltage of wattage uit de monitor:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:24

CMT

Hmm dan zal het ook niet aan de kabel liggen wanneer andere apparaten daarmee wel opgeladen worden.
Het enige wat ik mij kan bedenken is dat de handshake dan niet goed gaat.

Heb je ook geprobeerd om de de stekker een halve slag te draaien? Ik weet dat het symmetrisch is, maar je weet maar nooit. Misschien dat een adertje niet goed contact maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@MB@M
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-07 18:03

B@MB@M

Het leven is geen krentenbol!

Mijn ervaring is anders, waarbij ik een Mac aangesloten had. (model: MacBook Pro (16-inch, 2019), AMD Radeon Pro 5500M 8 GB)
In eerste opzicht, alles piekfijn in orde met 1 USB-C kabel, waarbij ook de Mac voorzien wordt van stroom.

Hetzelfde geldt voor en XPS13 9360. Helemaal prima.

Ik heb dit model nu 2x in 1 week gehad, waarbij de monitor USB-C ingang 'stuk' gaat nadat de Mac in sleep is gegaan of in sleep is gezet. Na wakker worden, heeft de monitor niet meer door dat er een laptop aan de USB-C hangt. Ook niet meer aan een andere laptop.
Stroom toevoer doet het ook niet meer.

Ik had niet ervaren met de XPS13.

De monitor gaat daarmee weer terug en ik mag op zoek naar een ander model.

het komt er op neer dat 1 op de 6 mensen er 5 om zich heen hebben.