Tijdens het spelen van sommige spellen lijkt mijn videokaart niet genoeg uitgedaagd te worden. Bij spellen zoals dota 2 en apex legends is mijn fps erg onstabiel. Bij het spelen van dota 2 behaal ik een maximale van 90 fps, dit lijkt mij aan de lage kant voor wat er in mij pc zit. Tijdens het spelen van Apex wordt het pas echt een probleem! Mijn fps is Apex is op het ene moment 250 en een moment later 70 en soms wel 60 dit zorgt echt voor een hele onaangename game ervaring. Het aanpassen van de ingame instellingen maakt vrijwel geen verschil. Ik behouw dezelfde fps. Als ik kijk naar de GPU usage die ik krijg tijdens het spelen van deze games zit dat constant rond de 60% (soms 70%).
Bij het spelen van spellen zoals RDR2 heb ik nergens last van en haal ik precies de performance uit mij pc die ik verwacht. Bij het spelen van dit spel zit mijn GPU usage wel rond de 95-98%.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Processor: AMD Ryzen Threadripper 2920x 3.5ghz
Video Card: AMD Radeon RX 5700 XT
RAM: 16.0 GB DDR4 2933 mhz
Opslag: 1x 1TB HHD, 1x 250GB SSD, 1x 1TB SSD, 1x 500GB M.2 SSD
Beeldscherm: 1080P 144Hz Freesync
PSU: 750 Watt
Operating System: Microsoft Windows 10 Pro
Ik heb echt al heel verschillende dingen geprobeerd maar echt niks lijkt te werken.
- De game op een andere schijf
- Clean install
- Drivers up-to-date
- Games settings nagelopen
- Ram terug geklokt
- Bios update
- Windows update
Bij het spelen van spellen zoals RDR2 heb ik nergens last van en haal ik precies de performance uit mij pc die ik verwacht. Bij het spelen van dit spel zit mijn GPU usage wel rond de 95-98%.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Processor: AMD Ryzen Threadripper 2920x 3.5ghz
Video Card: AMD Radeon RX 5700 XT
RAM: 16.0 GB DDR4 2933 mhz
Opslag: 1x 1TB HHD, 1x 250GB SSD, 1x 1TB SSD, 1x 500GB M.2 SSD
Beeldscherm: 1080P 144Hz Freesync
PSU: 750 Watt
Operating System: Microsoft Windows 10 Pro
Ik heb echt al heel verschillende dingen geprobeerd maar echt niks lijkt te werken.
- De game op een andere schijf
- Clean install
- Drivers up-to-date
- Games settings nagelopen
- Ram terug geklokt
- Bios update
- Windows update