Om je foto's gemakkelijk van een camera af te krijgen kan je iets als EOS Utilities gebruiken of de camera zelf laten versturen naar FTP of iets dergelijks. Ik was daar laatst eens mee aan het experimenteren maar vroeg mij af hoe de tool en/of camera weet welke foto's nog gedaan moeten worden.
Hij lijkt het zelf bij te houden en niet te kijken naar de doellocatie. Je kunt daardoor dus ook geen methoden afwisselen zonder dat je dubbelen gaat krijgen. (stel dat je je kaartje niet geleegd hebt)
Het idee lijkt mij op zich wel makkelijk en het er steeds uit vissen van de kaartjes ook wel, maar het is voelt nog niet helemaal 'handig'. Wat je ook merkt met EOS Utility is dat hij gewoon de foto's van de twee kaarten als verschillende foto's ziet, dus dan moet je heel bewust één van de twee kaarten negeren anders heb je alsnog alles dubbel.
Iemand die daar al meer ervaring mee heeft of er van af weet?
Hij lijkt het zelf bij te houden en niet te kijken naar de doellocatie. Je kunt daardoor dus ook geen methoden afwisselen zonder dat je dubbelen gaat krijgen. (stel dat je je kaartje niet geleegd hebt)
Het idee lijkt mij op zich wel makkelijk en het er steeds uit vissen van de kaartjes ook wel, maar het is voelt nog niet helemaal 'handig'. Wat je ook merkt met EOS Utility is dat hij gewoon de foto's van de twee kaarten als verschillende foto's ziet, dus dan moet je heel bewust één van de twee kaarten negeren anders heb je alsnog alles dubbel.
Iemand die daar al meer ervaring mee heeft of er van af weet?
[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 03-07-2021 10:54 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8