Wat voor een materiaal voor een fitness-vloer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:41
Een zelfde soort vraag als Deurmat icm PVC vloer, maar dan anders.

Ik heb een PVC-vloer (Moduleo), en wil de vloer beschermen voor bepaalde fitness-activiteiten. Zoals in genoemde topic, zijn er materialen (o.a. weekmakers) die voor een chemische aantasting kunnen zorgen. De meeste matten van rubber zijn daarom uitgesloten.

Nu zat ik te kijken naar tegels van EVA-schuim. Ik heb echter geïnformeerd, en de klantenservice zei dat deze kon 'afgeven'.

Internet geeft juist een ander beeld: hier geeft een fabrikant van soortgelijke tegels aan dat het wel op vinyl kan (en waarschijnlijk dus ook PVC). Ook lees ik dat EVA-schuim van nature geen weekmakers nodig heeft, omdat het zo geproduceerd wordt.

Heeft er iemand ervaring met EVA-schuim op PVC? Of andere tips om een fitness-vloer te maken?

http://www.basilfx.net

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik denk dat je met vrijwel alle vloeren wel het risico loopt dat je PVC-vloer beschadigd raakt, tenzij je hier eerst een ondervloer overheen legt.

Je hebt geen extra isolatie oid nodig in dit geval, maar gewoon aluminium ondervloer op rol zou je vloer beschermen tegen vocht (bij PVC niet zo super relevant, maar wel bij een lekkage of als je een keer iets knoeit) en mogelijk afgeven van de nieuwe vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Wij gebruiken voor silat soms foamtegels in de gymzaal (zo'n standaard rubber gymzaalvloer), en ik kan me niet voorstellen dat ze af kunnen geven. NB. wij hebben blauwe en roze tegels, wellicht dat de zwarte wel kan strepen als je ermee gaat schuiven.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."