Deurmat icm PVC vloer

Pagina: 1
Acties:
  • 9.593 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:58
Een eigenlijk hele simpele vraag met wellicht een moeilijk antwoord.

Wij hebben een pvc vloer en op die pvc vloer kan geen mat liggen met een rubberen/synthetische anti slip onderkant. Dit zorgt op den duur voor verkleuring van de vloer. Heb het al gezien bij de vorige mat dus die er snel uit gedaan.

Ik ben nu al een half jaar aan het zoeken naar een deurmat zonder een dergelijke onderkant.

Iemand tips, voor een deurmat (binnen) zonder synthetisch rubber e.d. aan de onderkant? Dus gewoon een stoffen onderkant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is meer iets voor in AZ dan voor SF, daarom schop ik het topic ook die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De Ikea heeft er genoeg?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Deurmat gemaakt van Cocosmateriaal.

Dit geeft niet af :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crepkon
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-07 15:54
Als het in een gang is, kan je er ook voor kiezen om het stuk bij de deur niet van pvc te voorzien, en een stuk droogloopmat van muur tot muur te leggen. Bij sommige winkels kun je dit per meter kopen. Toevallig hebben ze dit vandaag bij een collega van mij gedaan en dat zag er strak uit. Niet vastplakken, dan kan je het eens per paar jaar vervangen of af en toe uitkloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:48
crepkon schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:03:
Als het in een gang is, kan je er ook voor kiezen om het stuk bij de deur niet van pvc te voorzien, en een stuk droogloopmat van muur tot muur te leggen. Bij sommige winkels kun je dit per meter kopen. Toevallig hebben ze dit vandaag bij een collega van mij gedaan en dat zag er strak uit. Niet vastplakken, dan kan je het eens per paar jaar vervangen of af en toe uitkloppen.
+1

Dit hebben wij ook gedaan :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:21
Wij ook :)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Je kan een stukje uit je vloer weghalen/zagen, matje erin, stalen afwerk rand erop en klaar.

Afbeeldingslocatie: https://www.onlineparketshop.nl/img/quickstep-deurmat_1500x1500_553.jpg

En anders heel basic, leg er iets anders onder en daarop je mat?

[ Voor 48% gewijzigd door Postius op 07-10-2020 09:44 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
crepkon schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:03:
Ja dankjewel voor deze tip, dat hebben we inderdaad bij de voordeur.
In dit geval gaat het om de achterdeur, (in de woonkamer), daar ga ik helaas geen stuk uit de vloer snijden omdat we ook 2 achterdeuren hebben en nog wel eens willen wisselen van inrichting.

[ Voor 5% gewijzigd door Draakje5 op 07-10-2020 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Laatst geweest, maar allemaal met zo'n anti slip of rubberen onderkant.

Misschien de kokosmat proberen inderdaad (hopen dat dat geen rommel wordt met die haartjes binnen in huis).
Edit: Ikea kokosmat heeft overigens latex aan de onderkant, denk dat dat dus ook niet gaat werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Draakje5 op 07-10-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepkon
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-07 15:54
Over die verkleuring, is dat omdat er een chemische reactie is tussen de mat en de PVC vloer (bv roeten/oliën uit de rubber mat oid) of omdat de rest van de vloer verkleurt door UV licht?
Postius schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:42:

En anders heel basic, leg er iets anders onder en daarop je mat?
het wordt wel een stapeling, maar je zou kunnen denken aan:
- Droogloopmat
- zo'n kunststof anti-kras mat waar een bureaustoel op kan rollen.
- Eventueel voor antislip wat siliconen dopjes eronder.

[ Voor 50% gewijzigd door crepkon op 07-10-2020 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
crepkon schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:03:
Over die verkleuring, is dat omdat er een chemische reactie is tussen de mat en de PVC vloer (bv roeten/oliën uit de rubber mat oid) of omdat de rest van de vloer verkleurt door UV licht?

[...]

het wordt wel een stapeling, maar je zou kunnen denken aan:
- Droogloopmat
- zo'n kunststof anti-kras mat waar een bureaustoel op kan rollen.
- Eventueel voor antislip wat siliconen dopjes eronder.
"Contact tussen rubber en vinyl dient zo veel mogelijk vermeden te worden. Bij langdurig contact tussen vinyl en rubber kan door migratie een blijvende, donkerbruine verkleuring optreden (denk hierbij aan een rubberen ring onder een prullenbak, rubberen schoonloopmatten, placemats etc.)."

Bedankt voor de tips, ik kan natuurlijk ook 2 matjes op elkaar plakken zodat het rubber de vloer niet raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Rare vraag van mij, maar ik neem aan dat je het hebt laten leggen door een bedrijf. Wat bevelen die aan, mogelijk uit eigen assortiment?

De verkleuring zal denk ik komen door weekmakers, dus zoek een mat die dit in de onderlaag niet heeft. Al geef ik je daar geen garantie op. ;)

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Draakje5 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:46:
[...]

"Contact tussen rubber en vinyl dient zo veel mogelijk vermeden te worden. Bij langdurig contact tussen vinyl en rubber kan door migratie een blijvende, donkerbruine verkleuring optreden (denk hierbij aan een rubberen ring onder een prullenbak, rubberen schoonloopmatten, placemats etc.)."

Bedankt voor de tips, ik kan natuurlijk ook 2 matjes op elkaar plakken zodat het rubber de vloer niet raakt.
Dat laatste lijkt me een recept om regelmatig op je plaat te gaan.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Als je de mat telkens op dezelfde plek hebt, hoe erg is verkleuring? Wij hebben een kokosmat met rubber onderlaag, gewoon van de hornbach, bij de achterdeur, en na 1,5 jaar nog niks aan te zien.

Die 1x per week dat we hem optillen om onder te stofzuigen :p

Ik zou in elk geval iets met antislip werking doen, want zeker bij een deur kan het zijn dat je er met enige snelheid opstapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Bastien schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:59:
Rare vraag van mij, maar ik neem aan dat je het hebt laten leggen door een bedrijf. Wat bevelen die aan, mogelijk uit eigen assortiment?

De verkleuring zal denk ik komen door weekmakers, dus zoek een mat die dit in de onderlaag niet heeft. Al geef ik je daar geen garantie op. ;)
Zojuist reactie:
"Alle schoon/droogloopmaten hebben een rubberen rug, deze kan een reactie geven op de pvc-vloer. Helaas hebben wij geen matten die dit niet doen.

"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Draakje5 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:06:
[...]

Zojuist reactie:
"Alle schoon/droogloopmaten hebben een rubberen rug, deze kan een reactie geven op de pvc-vloer. Helaas hebben wij geen matten die dit niet doen.

"
Zie op internet wel geadverteerd worden met matten zonder weekmakers. Maar goed, of dat de oplossing is. Geen idee.

En anders iets van kokos inderdaad, heb je wel zonder rubberen onderkant. Maar losse haren zul je wel gaan krijgen.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fan12
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-03-2021
Erg benieuwd of jullie uiteindelijk de oplossing gevonden hebben. Hier hetzelfde probleem. Een pvc-vloer. Bij de voordeur een stuk zonder pvc en daar een grote losse mat in laten leggen. Bij de achterdeur hadden we een simpele losse mat liggen met antisliplaag, maar daar over kregen we inderdaad te horen dat de kans op verkleuring van de pvc-vloer groot was, zeker omdat hij bij een deur met veel glas aan de zuidkant van het huis ligt. Nu dus op zoek naar een andere mat. Erg benieuwd naar wat jullie uiteindelijk gekozen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10:26
Kun je niet gewoon een mat kopen die je wilt en daar een lap vilt op lijmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Mat gekocht zonder weekmakers. Met Nitril rubber. Zou moeten werken voor pvc en gietvloeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 12:47
Even aanhaken hierop.
Onder een bankstel die ik normaal anti-slip rubber matjes, maar op pvc mag dat dus niet.
Iemand de tip wat er dan wel onder kan zodat die niet verschuift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Sjabba1979 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 08:12:
Even aanhaken hierop.
Onder een bankstel die ik normaal anti-slip rubber matjes, maar op pvc mag dat dus niet.
Iemand de tip wat er dan wel onder kan zodat die niet verschuift?
Iets zonder weekmakers :). Even zoeken op weekmaker-vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinInDaHood
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-06 15:44
Wij hebben ook een PVC vloer, maar hebben geen last van kringen door rubbers of van de mat die hier al meer dan een jaar of 2 ligt. Wellicht een bewerking waardoor het beschermd is ofzo? Misschien ook een optie, wel heel vervelend als je daar zo om moet letten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.