Dit is een vervolg op topic: "Wat zouden jullie doen bij foutief verleende vergunning?"
De buren hebben inmiddels de plannen conform de vergunning geplaatst, ondanks dat ik had verzocht tot het wachten met het plaatsen van het dakterras of tenminste een aanpassing aan hun dakterras om de privacy met inkijk naar onze woonkamer te waarborgen. Helaas is dat niet gebeurd.
Tevens was de vergunning voor een terras van 2 meter verleent, ik heb nagemeten, en ze hebben het terras 2.30 meter gemaakt. Dus het dakterras is sowieso niet conform de vergunning meer en daarmee is de inkijk in onze woonkamer nóg erger geworden. We merken nu het er staat dat we het ook zeker weten geen wenselijk situatie vinden. Recentelijk liepen er bouwmannen, dan voel je jezelf in je zithoek van de woonkamer voortdurend bekeken.
Afin, dit is het verloop met de gemeente waar ik nu jullie hulp voor nodig heb
Ik heb op 14 april 2021 een bezwaar ingediend op de verleende vergunning van de gemeente. Hierop heb ik een schriftelijke bevestiging ontvangen van de gemeente met daaraan toegevoegd:
Vraag
1) Mijn grootste vraag, krijgen de buren door het niet reageren op het bezwaar automatisch een goedgekeurd definitieve vergunning? Ik kan dat na lang zoeken nergens terug vinden.
2) Ik lees op de website van de gemeente dat ik een schriftelijke ingebrekestelling moet indienen nadat de beslistermijn is verlopen en dat ze daarna na ontvangst nog eens 2 weken de tijd hebben. Na deze twee weken volgt een dwangsom
1) Verzenden schriftelijke ingebrekestelling: aangetekend per post verzenden op 14-07-2021
2) Na twee weken gaat dit automatisch over in een dwangsom.
Heb ik dat zo goed?
Is er nog iets anders wat ik zou moeten doen?
De buren hebben inmiddels de plannen conform de vergunning geplaatst, ondanks dat ik had verzocht tot het wachten met het plaatsen van het dakterras of tenminste een aanpassing aan hun dakterras om de privacy met inkijk naar onze woonkamer te waarborgen. Helaas is dat niet gebeurd.
Tevens was de vergunning voor een terras van 2 meter verleent, ik heb nagemeten, en ze hebben het terras 2.30 meter gemaakt. Dus het dakterras is sowieso niet conform de vergunning meer en daarmee is de inkijk in onze woonkamer nóg erger geworden. We merken nu het er staat dat we het ook zeker weten geen wenselijk situatie vinden. Recentelijk liepen er bouwmannen, dan voel je jezelf in je zithoek van de woonkamer voortdurend bekeken.
Afin, dit is het verloop met de gemeente waar ik nu jullie hulp voor nodig heb
Ik heb op 14 april 2021 een bezwaar ingediend op de verleende vergunning van de gemeente. Hierop heb ik een schriftelijke bevestiging ontvangen van de gemeente met daaraan toegevoegd:
Daarop heb ik gereageerd:Verdagen beslistermijn
Binnen zes weken na afloop van de bezwaartermijn moeten wij beslissen op het bezwaarschrift. Wij hebben meer tijd nodig om te beslissen. Daarom verdagen wij de beslistermijn met zes weken.
Hierop is schriftelijk gereageerd:Ik probeer de juiste data te berekenen voor het uiterlijke beslistermijn van de gemeente. Kunt u mij bevestigen of onderstaande data juist is?
-5 maart besluit verleende vergunning
-14 april bezwaarschrift ontvangen bij gemeente (bevestigd)
-16 april afloop bezwaartermijn vergunning
-28 mei einde beslistermijn Gemeente Amsterdam
-9 juli einde beslistermijn Gemeente Amsterdam vanwege verdagen met 6 weken.
Nu is het vandaag maandag 5-7-2021 en hebben ze dus nog 7 werkdagen te gaan tot het einde beslistermijn 14-7-2021. Het lijkt mij niet mogelijk dat ze op deze korte termijn met beide partijen nog een hoorzitting kunnen plannen en een besluit te nemen.U heeft dit goed berekend. Echter is er aan de eerste bezwaarde een verzuimherstel geboden. Daarom dat de beslistermijn nu ook is opgeschoven naar 14 juli.
Voor die tijd moet er ook een hoorzitting worden ingepland. Of dit gaat lukken is nog de vraag omdat wij kampen met een hele grote werkvoorraad.
Vraag
1) Mijn grootste vraag, krijgen de buren door het niet reageren op het bezwaar automatisch een goedgekeurd definitieve vergunning? Ik kan dat na lang zoeken nergens terug vinden.
2) Ik lees op de website van de gemeente dat ik een schriftelijke ingebrekestelling moet indienen nadat de beslistermijn is verlopen en dat ze daarna na ontvangst nog eens 2 weken de tijd hebben. Na deze twee weken volgt een dwangsom
Dan kom ik uit op het volgende stappenplan:Dwangsom
U krijgt:
-over de eerste veertien dagen € 23,- per dag.
-over de volgende veertien dagen € 35,- per dag.
-over de overige dagen € 45,- per dag.
De maximale vergoeding is € 1.442,-.
1) Verzenden schriftelijke ingebrekestelling: aangetekend per post verzenden op 14-07-2021
2) Na twee weken gaat dit automatisch over in een dwangsom.
Heb ik dat zo goed?
Is er nog iets anders wat ik zou moeten doen?
[ Voor 18% gewijzigd door mouse86 op 05-07-2021 08:54 ]
Webshop: YourWizBlog - LG Therma V WiFi module