opgelicht

Pagina: 1
Acties:
  • 1.094 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terence454
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 03-05-2022
ik heb gisteravond een gpu van ene twikkerz gekocht. hij noemde zichzelf *knip* en na enige afspraken, was het eerst de bedoeling om het product af te halen. ik heb hierbij zijn adres gekregen en zou de GPU 3 uur later ophalen. 10 min later kreeg ik een belletje, dat ik opeens moest oppassen. doordat ik het eigenlijk zou ophalen en een adres had gekregen. had ik vertrouwen gekregen. ik had hem daarom weer gecontacteerd, om te vragen of het zou kunnen worden verzonden. hij gaf hierbij een Duitse rekening, wat niet zo gek was, sinds hij in Roermond woonde en werkte in duitsland. ik heb het geld overgemaakt en hij zou vanochtend een track & trace sturen. vanochtend zie ik ineens dat zijn account verwijderd is en dat ik hem niet meer kan contacteren. ik ben duidelijk opgelicht en het gaat om 508,70 euro, waar ik ongeveer een half jaar voor heb moeten sparen. is het mogelijk om mijn geld terug te krijgen?

[ Voor 1% gewijzigd door Microkid op 02-07-2021 12:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

How to - Help! Ik ben opgelicht!!

ALS je inderdaad opgelicht bent (dat is nog niet bevestigd/bewezen) dan kan je in ieder geval wel fluiten naar je geld op korte termijn, en zeer waarschijnlijk fluiten naar je geld ook op de lange termijn.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2021 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:59

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:48
Je hebt in elk geval een adres gekregen - je zou daar eens langs kunnen gaan, kijken wie er woont en wat die te zeggen heeft.

Overigens worden posts leesbaarder als je gebruik maakt van hoofdletters aan het begin van een zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notenkraker20
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
vanaalten schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:34:
Je hebt in elk geval een adres gekregen - je zou daar eens langs kunnen gaan, kijken wie er woont en wat die te zeggen heeft.

Overigens worden posts leesbaarder als je gebruik maakt van hoofdletters aan het begin van een zin.
Niet doen, als het een oplichter is dan klopt het adres sowieso niet en woont hij totaal niet in Roermond.
Als hij in DE zit dan heb je nagenoeg geen poot om op te staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Notenkraker20 op 02-07-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:03
Notenkraker20 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:52:
[...]

Niet doen, als het een oplichter is dan klopt het adres sowieso niet en woont hij totaal niet in Roermond.
Als hij in DE zit dan heb je nagenoeg geen poot om op te staan.
Maar waarom zou een oplichter in eerste instantie akkoord gaan met ophalen?

Het is TS die afbelde en toch wilde laten verzenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notenkraker20
  • Niet online
Dat is toch zo vanzelfsprekend? Je vertrouwen geven!
Als het zover is, kan hij opeens niet, want familie is ziek, want hij heeft corona, want ze gaan op vakantie met de familie maar als je nu meteen betaalt, kan hij het dezelfde dag nog opsturen (not).
En als je toch erheen rijdt, kom je op een random adres uit.

Dit trucje is ook al zo oud, die gasten zijn schurken maar zijn niet dom.

[ Voor 11% gewijzigd door Notenkraker20 op 02-07-2021 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:41

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Wellicht eerst met Tweakers contact opnemen waarom zijn account niet meer actief is?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:03
Notenkraker20 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:56:
Dan kan hij opeens niet, want familie is ziek, want hij heeft corona, want ze gaan op vakantie met de familie maar als je nu meteen betaalt, kan hij het dezelfde dag nog opsturen (not).

Maar hij kwam dus niet met een excuus. Als TS niet afgezegd had was hij gewoon gaan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Notenkraker20 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:56:
Als het zover is, kan hij opeens niet, want familie is ziek, want hij heeft corona, want ze gaan op vakantie met de familie maar als je nu meteen betaalt, kan hij het dezelfde dag nog opsturen (not).
En als je toch erheen rijdt, kom je op een random adres uit.

TS verzocht om opsturen, niet de verkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notenkraker20
  • Niet online
En daar wachtte de verkoper precies op...hij stuurt een random adres voor ophalen, hoopt dat de koper inderdaad toch kiest voor verzenden (anders had de verkoper dit uiteindelijk ook voorgesteld).

Trucje ouder dan de weg naar Rome.

[ Voor 70% gewijzigd door Notenkraker20 op 02-07-2021 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Notenkraker20 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:57:
En daar wachtte de verkoper precies op...hij stuurt een random adres voor ophalen, hoopt dat de koper inderdaad toch kiest voor verzenden (anders had de verkoper dit uiteindelijk ook voorgesteld).

Trucje ouder dan de weg naar Rome.
Als ik het goed begrijp kreeg TS een belletje dat hij oppas moest gaan spelen en daarom verzocht om op te sturen.

Anders was de koop al fysiek gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terence454
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 03-05-2022
Coach4All schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:00:
[...]

Als ik het goed begrijp kreeg TS een belletje dat hij oppas moest gaan spelen en daarom verzocht om op te sturen.

Anders was de koop al fysiek gebeurd.
dit is inderdaad waar. ik ben op dit moment bezig met aangifte, vervolgens zou het mogelijk moeten zijn om het geld terug te vragen, met de bank als bemiddelaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:20
terence454 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:05:
[...]

dit is inderdaad waar. ik ben op dit moment bezig met aangifte, vervolgens zou het mogelijk moeten zijn om het geld terug te vragen, met de bank als bemiddelaar.
Ga er maar vanuit dat dat niet gaat lukken en je in ieder geval minstens een half jaar verder bent, dus beter weer kan beginnen met sparen.

Dat gezegd hebbende: was het tegenwoordig niet zo dat een account meer dan x-aantal dagen actief moest zijn om gebruik te mogen maken van VA, vanwege (schijn)veiligheid?

Het betreffende account is aangemaakt op 27 juni 2021 (wat sowieso al enkele alarmbellen had moeten doen rinkelen, maar dat terzijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

terence454 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:05:
[...]

...met de bank als bemiddelaar.
Jouw bank gaat waarschijnlijk weinig doen alhoewel je dat niet wil horen; de betaling is niet gefraudeerd maar 100% door jou "bij bewustzijn" geinitieerd. Dit is helaas net zo logisch als dat je letterlijk geld pint, dat aan een vreemde geeft die dan zegt "wacht hier, ik ben over een uur terug met een GPU".

Verder heeft de verkoper heel slim gespeeld; er is over het algemeen geen controle tussen een bank in NL en een bank in DE of het IBAN-nummer en rekeninghouder overeenkomen. Het kan dus best zijn dat het rekeningnummer van een geldezel is en/of niet meer bestaat ineens.

Ik zou adviseren, hoe lastig misschien ook, om jouw aangifte ook in Duitsland te doen; uiteindelijk gaat het om een bankrekening bij een Duitse bank en misschien dat hierdoor niet alleen beide banken maar ook beide politie-"korpsen" sneller elkaar van informatie willen voorzien.

Heel veel succes in ieder geval hiermee; hopelijk is er toch een snelle oplossing / manier waarop jij (een gedeelte van) jouw geld terug krijgt.
pelt schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:14:
[...]

Het betreffende account is aangemaakt op 27 juni 2021 (wat sowieso al enkele alarmbellen had moeten doen rinkelen, maar dat terzijde).
Tja, topicstarter is 2 dagen later pas geregistreerd; helaas een kans(je) dat er te snel vanuit wordt gegaan dat V&A schoon is van mogelijke oplichters etc. t.o.v. een Marktplaats ofzo.

[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 02-07-2021 12:24 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dicht. Reeds afgehandeld met @terence454

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.