Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Webshops en verzending/verpakking van mechanische HDD's

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
Ik word werkelijk kriegelig van al die onwetende inpakkers bij webshops. Zelfs Megekko stuurt begin 2020 een enkele hardeschijf (wel in 1 laagje noppenfolie) gewoon in een te grote doos naar mij toe.
Mijn meest recente goede ervaring was met Amazon.de. Ik kocht twee 2.5 hdd's op goed geluk. Dezen werden in een kartonnen envelop bijna door mijn brievenbus geduwd. Deze heb ik op tijd kunnen stoppen omdat ik de koerier per toeval zag aakomen. Tot mijn verbazing zaten de schijven wel elk in een klein doosje met schuimvulling aan weerszijden. Maar of dit ook voor grote schijven geldt weet ik niet. De verkoper was een derde partij en verzonden door amazon.

Deel hier ervaringen over webshops en de manier waarop zij mechanische hardeschijven opsturen naar klanten tie. Ik ben nu bijvoorbeeld benieuwd naar alternate.nl. De webshop reviews geven niet veel inzicht.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Je kunt ook de zoekfunctie gebruiken, bv: Western digital wd40efax

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-11 17:51
Waren ze kapot?

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
Die kleine schijfjes die ik eergister ontving zijn niet kapot. De 3.5" die ik vorig jaar intving in een doos heb ik retour gedaan. Megekko eiste wel dat ik zelf retourkosten betaalde. Maar dat nam ik voor lief. Ze probeerden mij zelfs te gaslighten.

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
SoundByte schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:52:
Ik word werkelijk kriegelig van al die onwetende inpakkers bij webshops.
Deel hier ervaringen over webshops en de manier waarop zij mechanische hardeschijven opsturen naar klanten tie. Ik ben nu bijvoorbeeld benieuwd naar alternate.nl. De webshop reviews geven niet veel inzicht.
Van Alternate kreeg ik twee 3,5" schijven in antistatisch plastic elk in een eigen doosje met schuimrubber.
De doosje tezamen in een grotere verzenddoos waarbij ze beschermd werden met de bekende luchtgevulde plastic stootkussentjes.

Prima verzorgd.
(off-topic: Alleen jammer van DHL, die verdomt het om aan te bellen)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Harde schijven kunnen flink wat hebben als ze uit staan. In laptops blijven ze ook werken terwijl je daar jarenlang mee rondloopt zeg maar.

Die val door je brievenbus is 'niks' in vergelijking met de rest van het bezorgtraject, mits de verpakking ok is.

Los in een te grote doos is idd niet best, maar een doosje met schuim of van die plastic houders waardoor je rondom ruimte creëert voldoet.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit hoort in een shopreview, niet in een opsomtopic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.