Toon posts:

Western digital wd40efax

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-03 21:43
Ik heb 2 WD 40efax ontvangen in een nogal grote doos
Nu is mijn vraag loop ik nu geen risico als ik de verpakking open maak dat ze door het transport defect zijn omdat ik heb gelezen dat ze kwetsbaar zijn voor stoten .
.

Zijn bestemd voor gebruik in een Synology Ds218 Play

...

Ik heb een foto meegestuurd ..

Alle reacties

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Zijn ze zo verstuurd? Zonder bubbels of andere schokdempende materialen? Dan terugsturen. Een dergelijke verzending zou ik nooit accepteren. Je weet hoe ruw er met pakjes omgegaan wordt tijdens transport, dat kan nooit goed zijn voor die schijven.

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:52
Microkid schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:38:
Zijn ze zo verstuurd? Zonder bubbels of andere schokdempende materialen? Dan terugsturen. Een dergelijke verzending zou ik nooit accepteren. Je weet hoe ruw er met pakjes omgegaan wordt tijdens transport, dat kan nooit goed zijn voor die schijven.
Coolblue doet dat ook (paar maanden geleden nog iig). Bestel daar nooit hdd's meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Even afgezien van de beroerde manier van vervoeren zijn WD40EFAX schijven die gebruik maken van SMR, en daarmee minder geschikt om in RAID te draaien, zie bv:

nieuws: WD verduidelijkt gebruik smr bij hdd's en belooft dit voortaan te melden
nieuws: Western Digital brengt hdd's met CMR voortaan uit onder WD Red Plus-n...

Dit type staat ook niet (meer) op de compatibiliteitslijst van Synology:

https://www.synology.com/...gital&filter_size=4TB&p=1

Je kunt beter gaan voor het oudere WD40EFRX model, tegenwoordig weer op de markt als de Red Plus:

pricewatch: WD Red Plus, 4TB

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Bij wie je ook besteld hebt, het lijkt mij niet 1 van de bekende webshops. Ik zou ook omruilen voor de WD40EFRX

...

• Hansw1
Luxicon schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:52:
Bij wie je ook besteld hebt, het lijkt mij niet 1 van de bekende webshops. Ik zou ook omruilen voor de WD40EFRX
Amazon.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luxicon
Oke, als het te doen ik zou ik zoiets even melden. Dan kunnen ze dat in de toekomst beter aan gaan pakken.

...

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:25

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit is zeer zeker geen manier om harde schijven te verzenden. Ondanks dat een harde schijf, wanneer deze niet in bedrijf is, redelijk schokken kan weerstaan. Loop je op deze manier van verzenden toch we lde kans dat er iets niet goed gaat. Deze schijven zou ik inderdaad retour sturen. Dit kan op basis van WKOA, dat zou ik ook benoemen, maar je kunt ook de opmerking erbij plaatsen dat harde schijve nniet op deze manier verzonden dienen te worden.

Was dit overigens wel direct bij genoemde partij of via een derde partij die gebruik maakt van de Marktyplaats van genoemde partij.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Hansw1
_Dune_ schreef op zondag 21 maart 2021 @ 13:35:
Dit is zeer zeker geen manier om harde schijven te verzenden. Ondanks dat een harde schijf, wanneer deze niet in bedrijf is, redelijk schokken kan weerstaan. Loop je op deze manier van verzenden toch we lde kans dat er iets niet goed gaat. Deze schijven zou ik inderdaad retour sturen. Dit kan op basis van WKOA, dat zou ik ook benoemen, maar je kunt ook de opmerking erbij plaatsen dat harde schijve nniet op deze manier verzonden dienen te worden.

Was dit overigens wel direct bij genoemde partij of via een derde partij die gebruik maakt van de Marktyplaats van genoemde partij.
Door Amazon verkocht en verzonden

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:23
Harde schijf of niet. Zo verstuur je iets toch niet? Van een gerenommeerd bedrijf als Amazon mag je echt beter verwachten.

Maar ja, hun brievenbuspakketjes zijn ook om te janken, dus dit verbaast me weinig.

Ik zou dit zeker even in een review vermelden. Hopelijk dat er iemand wakker wordt die dan doorgeeft dat dit echt niet kan zo. Het is verschrikkelijk zonde als iedereen maar harde schijven terug stuurt, omdat ze mogelijke schade hebben. Ik zeg er eerlijk bij dat ik de harde schijven ook terug zou sturen, maar het is echt aan Amazon om dit te voorkomen door spullen degelijk in te pakken.

[Voor 48% gewijzigd door hoi1234 op 21-03-2021 17:07]

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
Maak ze niet open, retourneer ze (nu fatsoenlijk beschermd), vergezeld van een foto hoe verpakt ze zijn aangekomen en koop daarna de juiste harddisks voor jouw toepassing.
Je kunt een internet-aankoop binnen enkele dagen sowieso ontbinden met gteruggave van geld, maar in dit geval zou ik het vergezeld laten gaan van een klacht met foto over de wijze van verpakken door hen op de heenweg naar jou.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:25

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Je hebt inderdaad 14 dagen de tijd om aan te geven dat je af ziet van de koop, het product dient dan binnen afzienbare tijd retour gezonden te zijn. De retour kosten kunnen voor eigen rekening zijn.

Voor TS raad ik aan inderdaad elders harde schijven te kopen en dan voor de Red Plus te gaan. Welke officieel door de NAS worden ondersteund. Mocht het later nodig zijn dat je gewoon support kunt krijgen, zonder daar weer tegen aan te lopen.

Amazon kun je soms leuke deals vinden, maar zij heeft niet voor niets een niet al te goede track record in de Shop reviews.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Hansw1
Ik las een review op Tweakers van de WD RED PLUS 4TB van iemand die schreef dat ze per twee voordeliger zijn in prijs
Weet iemand welke bedrijf dit aanbiedt

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Er staat wel een '2 stuks' optie in de Pricewatch, maar echt voordeliger is dat niet: pricewatch: WD Red Plus (2 stuks), 4TB

Zie ook niet echt een reden dat twee stuks voordeliger zou moeten zijn, dat zijn nou niet bepaald aantallen waarop je quantumkorting kan bedingen.

• Hansw1
Nielson schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:44:
Even afgezien van de beroerde manier van vervoeren zijn WD40EFAX schijven die gebruik maken van SMR, en daarmee minder geschikt om in RAID te draaien, zie bv:

nieuws: WD verduidelijkt gebruik smr bij hdd's en belooft dit voortaan te melden
nieuws: Western Digital brengt hdd's met CMR voortaan uit onder WD Red Plus-n...

Dit type staat ook niet (meer) op de compatibiliteitslijst van Synology:

https://www.synology.com/...gital&filter_size=4TB&p=1

Je kunt beter gaan voor het oudere WD40EFRX model, tegenwoordig weer op de markt als de Red Plus:

pricewatch: WD Red Plus, 4TB
Ik zie nu dat het toch de RED + uitvoering is die in de doos zit . Vreemd want op hun website staat een ander nummer bij de foto De prijs klopt dan ook niet meer want op tweakers is de prijs 129,38 en ik heb 99 euro betaald
Volgens mij halen ze alles door elkaar

• Luxicon
@Hansw1 Je hebt gelijk, ik zie het op het label, EFRX. :)

...

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:20
Op de website van Amazon kijk zie ik dat de WD red 4TB (WD40EFAX = SMR) een prijs van 93,90 euro heeft.
De WD RED Plus 4TB (WD40EFRX = CMR) heeft een prijs van 999,90 euro.
Alleen staat er bij de omschrijving WD40EFAX en dat is fout, maar je hebt dus wel de juiste disk gekregen.

Ze verkopen ook een WD RED plus retail voor 112,99 in een nette doos, die tegen verzending bestand is.

Persoonlijk zou ik nooit bulk disken per post kopen, als je ooit gezien hebt hoe pakket behandeling door de bezorgdiensten gaat dan begrijp je waarom.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:05

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Ben(V) schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:32:
Persoonlijk zou ik nooit bulk disken per post kopen, als je ooit gezien hebt hoe pakket behandeling door de bezorgdiensten gaat dan begrijp je waarom.
Dan kun je beter 1 keer 10 schijven bestellen waar je maar 1 keer kans hebt op een doos waarmee gegooid wordt / schijven sneuvelen dan 10 losse schijven bestellen waar met 10 dozen gegooid kan worden en je dus 10 keer kans hebt op gesneuvelde schijven.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Ben(V)
Vreemde redenering.
Als er met die doos met 10 disken gegooid wordt heb je 10 defecte disken dus de kosten zijn dan 10 keer zo hoog, terwijl de kans afneemt niet 10x afneemt doordat je weet dat bijna alle dozen mee gegooid wordt.

Risico is kans maal kosten.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:05

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Ben(V) schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:51:
Als er met die doos met 10 disken gegooid wordt heb je 10 defecte disken dus de kosten zijn dan 10 keer zo hoog
En die hele doos kan dan in 1 klap retour (DOA danwel WKOA) en de kans dat je fouten eerder / op tijd opmerkt op je schijven is ook 10 keer zo hoog ;) Daarbij worden schijven in bulk meestal veel beter verpakt (en vaak ook nog in een veel minder 'gooibare' doos) dan een enkele losse schijf.

[Voor 33% gewijzigd door RobIII op 22-03-2021 12:08]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Ben(V)
Laat nu het probleem zijn dat je niet zomaar kunt zien of er disken defect zijn.

En die bulkverpakking uit je link krijg je nooit zelf toegestuurd
Dat is de verpakking waar de webwinkel ze in aangeleverd krijgen en hun orderpick systeem zit zo in elkaar dat die disken als losse disken in hun magazijn liggen.
En bij Amazon gooien ze deze disken dus gewoon in een doos en vullen dat op met papier (zoals je op de foto ziet).

Maar laten we deze theoretische exercitie gewoon even laten rusten, waar het om ging is dat ik persoonlijk vind dat het risico van disken per post te groot is.

Verder mag iedereen er van vinden wat hij wil.

[Voor 37% gewijzigd door Ben(V) op 22-03-2021 12:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:24
Je mag blij zijn dat het harde schijven zijn,ik had een ssd besteld en kreeg een doos met 2 vazen en een koffiemachine reiniger _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee