Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oharra
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-11-2022
Hai, onlangs kreeg ik van iemand een bericht die zei dat ze leningen aanbieden voor particulieren. Omdat ik dat op dit moment wel goed kon gebruiken ging ik erop in en 't verbaasde me dat dit zo vlot leek te gaan. Was nu wel ff een whois lookup gedaan van hun site en dat deed me toch wat in twijfel trekken. (buitenlandse website van bedrijf dat zich "Auris GBL Finance" noemt). Omdat naam enz er niet bij staan en adres, ergens in Ijsland dat op staat, ook gebruikt is voor een aantal geweten scam sites. Maar iemand zei me dat het gewoon een soort beschermadres is om je eigen identiteit niet te moeten tonen. Zou deze site legit zijn of niet, hoe weet ik dat?

Oja als iemand anders nog een goeie site of bedrijf kent die leningen over een paar jaar uitgeeft met een goedkope rente dan hoor ik het graag.
Greetz

[ Voor 5% gewijzigd door t_captain op 01-07-2021 11:10 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 12:43

Croga

The Unreasonable Man

Tip 1: Als je je eigen identiteit moet verbergen om een lening te krijgen is het niet zuiver.
Tip 2: Leningen sluit je af bij bedrijven die onder toezicht van het AFM staan. Dat is in Nederland de enige manier om zeker te zijn van legitimiteit.
Tip 3: De enige bedrijven met een redelijke rente zijn de grote banken. Zo'n beetje alle andere geldleners houden er een "Bait & switch" methode op na; ze lokken je met lage rentes en binnen no time schiet die omhoog.

Ofwel: Gewoon naar je eigen bank gaan. En als je daar geen lening kunt krijgen dan ga je geen lening aan!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Tip 4:
Lees de tips door die je in je andere topic gekregen hebt om te bepalen of dit scam is of niet.

hoe herken je een scam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oharra
Croga schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 06:13:
Tip 1: Als je je eigen identiteit moet verbergen om een lening te krijgen is het niet zuiver.
Tip 2: Leningen sluit je af bij bedrijven die onder toezicht van het AFM staan. Dat is in Nederland de enige manier om zeker te zijn van legitimiteit.
Tip 3: De enige bedrijven met een redelijke rente zijn de grote banken. Zo'n beetje alle andere geldleners houden er een "Bait & switch" methode op na; ze lokken je met lage rentes en binnen no time schiet die omhoog.

Ofwel: Gewoon naar je eigen bank gaan. En als je daar geen lening kunt krijgen dan ga je geen lening aan!
Over die tip1 wel het is gewoon de naam op hun website hé als je een whois doet, en ze verstrekken leningen. Maar als je bv bij een alternatieve provider als Cofidis zo'n lening aangaat dan heb je toch een contractje ofzo vermoed ik waar een vaste rente en alles instaat? Dat dat niet zomaar omhoog kan..
En m'n eigen bank denk dat het de moeite niet eens is om te vragen, of ik zou op z'n minst een baan moeten hebben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sitelabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:29
Er is een reden waarom er inkomen gevraagd wordt bij het aangaan van een lening. LET OP: Geld lenen kost geld, en op het moment dat je het juist niet kunt betalen wordt lenen in één keer heel snel veel duurder. Herinneringskosten, incassokosten, deurwaarderskosten. Als je zonder inkomen zo op hete kolen zit om een lening aan te gaan raad ik je aan hulp te zoeken ipv een shady kredietverstrekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Zeer waarschijnlijk dat dit te goed is om waar te zijn. Waarom die risico lopen?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oharra
Bensimpel schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 06:44:
Zeer waarschijnlijk dat dit te goed is om waar te zijn. Waarom die risico lopen?
Mwa het aanbod zelf, dat had ik er nog moeten bijzetten, omdat ik graag een 10k leende, met rentevoet van 4% per jaar dus zo gek nu ook niet. Maar als ik dan keek waar ze gevestigd waren vond ik verschillende adressen ook, ik weet het niet. Nu kan je wel niet echt gescammed worden als het is om geld te krijgen ;) maar toch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16:12
oharra schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 07:04:
[...]
Nu kan je wel niet echt gescammed worden als het is om geld te krijgen ;) maar toch
:F

Op de één of andere manier wordt hier gescammed, echt. Zoveel red flags..

[ Voor 3% gewijzigd door iamerwin op 01-07-2021 07:07 ]

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oharra
iamerwin schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 07:06:
[...]

:F

Op de één of andere manier wordt hier gescammed, echt. Zoveel red flags..
Ok, dank, voor de info. Kunt u zeggen wat die red flags zoal zijn? Dan kan ik in de toekomst zelf ook sneller scams herkennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16:12
oharra schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 07:10:
[...]

Ok, dank, voor de info. Kunt u zeggen wat die red flags zoal zijn? Dan kan ik in de toekomst zelf ook sneller scams herkennen.
Lees je eigen topic(s) even door. 👍🏻

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:05
Zulke e-mails krijg ik ook dagelijks in mijn spam box. Er is een reden dat ze in mijn spam box terecht komen en niet in mijn normale mailbox.

Geloof me, als je daar een lening afsluit dan komt er hier binnenkort een nieuwe topic met als onderwerp: opgelicht met lening afsluiten.

Red flags:
-IJsland
-Ik kreeg van “iemand” (ken je deze persoon?)
-Wij sluiten leningen af zonder inkomens check
-We hebben een lage rente
-Gegarandeerd door de controle

Wat ze met de informatie doen die je aanlevert wil je denk ik niet eens weten.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Je kan de stadsbank van jouw regio proberen. Googelen op stadsbank + jouw stad.

Bijv:

https://www.amsterdam.nl/sbl/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 12:43

Croga

The Unreasonable Man

oharra schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 06:17:
Maar als je bv bij een alternatieve provider als Cofidis zo'n lening aangaat dan heb je toch een contractje ofzo vermoed ik waar een vaste rente en alles instaat? Dat dat niet zomaar omhoog kan..
Nee, daar staat de rente op dat moment in en een disclaimer dat de rente kan varieren.
En m'n eigen bank denk dat het de moeite niet eens is om te vragen, of ik zou op z'n minst een baan moeten hebben.
Nou, opgelost heh... Als je bank zegt dat ze je geen lening geven dan moet je wellicht eens nadenken of je überhaupt een lening af kunt betalen. En deze opmerking verteld mij dat je dat niet kunt.
Mwa het aanbod zelf, dat had ik er nog moeten bijzetten, omdat ik graag een 10k leende, met rentevoet van 4% per jaar dus zo gek nu ook niet.
Een lening van 10k heeft een minimale maandelijkse aflossing van €500. Kun je dat iedere maand missen? En aangezien ze niet in Nederland zitten zijn ze ook niet gehouden aan de maximale rente van 10% die hier geld. Wat gebeurt er als ze na 3 maanden de rente naar 20% zetten? Dan is de lening van 2 jaar plots 3 jaar geworden én heb je over die periode 12000 euro betaald...

[ Voor 11% gewijzigd door Croga op 01-07-2021 07:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

[...]

10k met slechts 4% rente vind je bijna nergens. Er is geen enkele bank die zoveel risico wilt lopen. Niet zonder opeens de rente opeens naar bijvoorbeeld 30% te verhogen. Ik zou erg goed de kleine lettertjes lezen.

Als ik het goed begrijp vragen ze ook niet naar je inkomen? Nog een rode vlag. Mensen die vaak wanhopig zijn doen er alles aan geld te lenen. Een louche geldverstrekker zal er alles aan doen om geld af te troggelen. Onder druk.

Dat deze bank via IJsland zaken doet maar dat er verder vrij weinig info over is is ook raar. Is deze nergens aangesloten bij een toezichthouder? In in Europa wettelijk verplicht. Als deze dit niet is.. helemaal vreemd niet?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
[...]
Wil jij in de financiële problemen komen ofzo?
Ik zou zeggen, zoek hulp

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Geen baan hebben en 10k willen lenen? :?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Ga sparen voor wat je hebben wilt, en ga geen lening aan. Zeker niet via een vage website. Als de bank, of andere afm gekeurde krediet verstrekker, je geen lening geeft, is het een te groot risico voor jou (en deels hun)

Even je post history bekeken...kunnen andere ook beter even doen. Vind het nogal twijfelachtig ;w

[ Voor 18% gewijzigd door Alternative op 01-07-2021 07:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:40
Zoek een baan in plaats van een lening.
Er is werk genoeg als je maar wilt werken (tenzij je vanwege medische redenen niet kunt werken natuurlijk).
Desnoods buiten je eigen vakgebied.
Maar mensen die thuis zitten zonder baan, en klagen dat er geen werk is neem ik nooit serieus.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 01:02

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

[...]

Over die tip1 wel het is gewoon de naam op hun website hé als je een whois doet, en ze verstrekken leningen. Maar als je bv bij een alternatieve provider als Cofidis zo'n lening aangaat dan heb je toch een contractje ofzo vermoed ik waar een vaste rente en alles instaat? Dat dat niet zomaar omhoog kan..
Waarom wil je geld lenen (10k :?) als je geen baan hebt? Hoe was je dan van plan het geld terug te betalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Dit is precies hoe mensen in financiële problemen komen.10k lenen en het niet terug te kunnen betalen. 10k lenen klinkt leuk als dit je totaal 10400 kost. Maar de echte rekening zal waarschijnlijk rond de 14000 liggen. Dan is het opeens niet zo leuk meer he?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:22
Iets zegt mij dat het mosterd na de maaltijd is.

TS wat heb je precies aangevraagd, en wat willen ze nu van je?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:35

Kheos

FP ProMod
Er bekruipt mij een onaangenaam voorgevoel: wat als TS (die met crypto bezig is volgens het andere topic) met die 10k een miner wil kopen en hoopt de lening af te betalen met de opbrengsten daarvan.
Dan hoeft hij zogezegd geen baan te hebben om zijn lening af te betalen. En dan helpt het als de lening verstrekker geen lastige vragen stelt.

edit: en als ik TS's post history er op na sla, wordt dat gevoel alleen maar erger

[ Voor 11% gewijzigd door Kheos op 01-07-2021 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:48
Ik like bijna alle nieuwe topics (toch een stap vaak), maar hier zou ik toch graag meer detail willen.

Waarom heb je het geld nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

oharra schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 06:07:
Omdat ik dat op dit moment wel goed kon gebruiken ging ik erop in
Kortom dat geld is al geleend door TS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:41
[...]

Joh, dit in combinatie met dat vorige topic heeft zoveel red flags dat je er een bordeel mee kunt behangen :+

Die lening is heel verdacht, wazige website met google translate en adres in IJsland....

Als je gewoon betrouwbare leningen zoekt moet je gewoon in NL een lening afsluiten via een toko bij door de AFM gereguleerd wordt. Je kunt hier beginnen met zoeken bijv. https://www.independer.nl/lenen/intro.aspx

Mocht de uitkomst zijn dat ze je geen geld lenen dan is dat met een reden (bijv. als je geen vaste inkomsten/baan hebt). Ga alsjeblieft bij jezelf te rade waarom je dit geld nodig had en het dan ook nog bij een wazige buitenlandse toko leent. Dit pad leidt alleen maar naar meer ellende (en ja je kunt op allemaal manieren genept worden bij geld lenen, niet alleen maar "ik krijg geld dus het is wel goed }:O ")

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
[...]

Red flag 1:
Mooie website, maar geen informatie.

Red flag 2:
De kredietverstrekker zegt hier te zitten, maar volgens een WHOIS zit die in IJsland.

Red flag 3:
Ga je zoeken op Google op de bedrijfsnaam, krijg je zo'n 30 hits, waaronder jouw topic. Een kredietverstrekker zou toch wel bekend genoeg moeten zijn om heel wat meer hits op te leveren.

Red flag 4:
Het domein is pas sinds 31 mei 2021 geregistreerd.

Red flag 5:
Het telefoonnummer is een mobiel nummer van Lebara, typisch geval van een prepaid nummer dat niet goed te traceren is naar een persoon en dat over een maand wordt weggegooid.

En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

/edit
En misschien nog wel de beste:

Red flag 6:
Op het adres in Frankrijk is met dezelfde soort website en constructie icm IJsland het bedrijf Henverfinance ingeschreven. Ga je op dat bedrijf zoeken, dat wel een soort KvK nummer heeft, zie je deze info. Wat daaruit springt is dit:
HENVER, Société civile immobilière au capital de 100€, a débuté son activité en février 2021.
Oftewel vertaald:
HENVER, een vastgoedvennootschap met een kapitaal van 100 €, startte haar activiteit in februari 2021.
Moet ik nog wijzen op het kapitaal van 100 euro?

[ Voor 31% gewijzigd door yodeluxe op 01-07-2021 08:54 ]

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@oharra Bijna eng waarom jou zelf dit niet opvalt. Ik zou je echt willen aanraden om daar hulp voor in te schakelen, dit brengt je echt in de problemen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-09 14:22
yodeluxe schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:21:
[...]

Red flag 1:
Mooie website, maar geen informatie.

Red flag 2:
De kredietverstrekker zegt hier te zitten, maar volgens een WHOIS zit die in IJsland.

Red flag 3:
Ga je zoeken op Google op de bedrijfsnaam, krijg je zo'n 30 hits, waaronder jouw topic. Een kredietverstrekker zou toch wel bekend genoeg moeten zijn om heel wat meer hits op te leveren.

Red flag 4:
Het domein is pas sinds 31 mei 2021 geregistreerd.

Red flag 5:
Het telefoonnummer is een mobiel nummer van Lebara, typisch geval van een prepaid nummer dat niet goed te traceren is naar een persoon en dat over een maand wordt weggegooid.

En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

/edit
En misschien nog wel de beste:

Red flag 6:
Op het adres in Frankrijk is met dezelfde soort website en constructie icm IJsland het bedrijf Henverfinance ingeschreven. Ga je op dat bedrijf zoeken, dat wel een soort KvK nummer heeft, zie je deze info. Wat daaruit springt is dit:

[...]

Oftewel vertaald:

[...]

Moet ik nog wijzen op het kapitaal van 100 euro?
Die flag 6 is eigenlijk nog de minst sterke, want dit soort zoekmachines vinden vaak alleen het 'geplaatste kapitaal', wat naar mijn weten een soort virtuele waarde is die je aan de aandelen in de BV toekent. Dit hoeft niet perse het eigen vermogen van de BV te vertegenwoordigen. Er zijn heel veel BV's waar in de statuten een dergelijk symbolisch bedrag van 100/500/1000 euro wordt genoemd.

Neemt niet weg dat de aanbieder duidelijk niet deugt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Als je geen baan hebt en op het moment wel even 10.000 euro kan gebruiken, zou je je ook echt af moeten vragen of je wel zo'n gigantisch bedrag moet lenen.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
Is is zoveel krediet te krijgen bij bekende partijen in Nederland. Zowel via de banken (en diverse online labels in handen van diezelfde banken) als via verschillende bekende kredietbemiddelaars.

Degenen die voor consumptief krediet naar onbekende buitenlandse partijen gaan, zijn vaak mensen met een beschadigde kredietwaardigheid. Gebrek aan voldoende vast inkomen, BKR registraties etc.

Je zou de vraag kunnen stellen of iemand geholpen is met krediet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 13:50
Wat ik nu ga zeggen klinkt hard maar...

De grootste red flag die ik hier lees dat TS 10K wil lenen, maar geen baan heeft.

Er is een reden dat je via de legitieme routes geen lening krijgt: Dat is om jou te beschermen. Tegen jezelf. Zodat je jezelf niet nóg verder in de problemen kunt helpen. Je kunt proberen om via... Minder legitieme routes aan het geld te komen, maar weet dat je daarbij 100% zeker dieper in de problemen gaat komen.

Doe. Het. Niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Over bescherming gesproken; vergeet je ook niet dat hoe minder "legitiem" je geld wil lenen, hoe minder "legitiem" ervoor wordt gezorgd dat je aan je verplichtingen voldoet? Laten we netjes zeggen; de deurwaarder die uiteindelijk het achterstallige geld komt halen, zal waarschijnlijk niet bij de Kvk staan ingeschreven als officiele deurwaarder ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-09 13:49
Even een simulatie gemaakt wat dit zou kosten bij mijn bank:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iv01Ihg.png
Als je dat vergelijkt met de intrest voor een hypotheek (1,26%) dan bedenk je je toch wel even of dit een goed idee is (hoop ik).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:11
[...]

Nu kan je wel niet echt gescammed worden als het is om geld te krijgen ;) maar toch
Dit is echt een heel naïeve gedachte, dat ik er nog even los op in wil gaan.

Jij denkt 'ze gaan mij geld geven, dus ik kan er niet minder op worden', maar het kan op zoveel manieren alsnog een scam zijn:
  1. Misschien geven ze je helemaal geen geld, maar misbruiken ze je informatie
  2. Misschien geven ze je wel geld, maar misbruiken ze je informatie
  3. Misschien geven ze je wel geld, maar moet je véél meer terugbetalen dan je dacht
  4. Misschien geven ze je wel geld, maar gebruiken ze jou voor criminele doeleinden (bijvoorbeeld geld witwassen)
En er zijn vast nog legio andere redenen te bedenken, ook waar ik zelf nooit aan gedacht zou hebben.

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Hahn schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:32:
[...]
• Misschien geven ze je wel geld, maar moet je véél meer terugbetalen dan je dacht
DingDingDing, dat is mijn gok.

Zal me niks verbazen dat er rare dingen in de kleine letters staan.
"Maar x% rente", gedurende de eerste 6 maanden, daarna 4*x%

Of woekerrentes bij late of aangepaste terugbetaling. En eerlijk is eerlijk, de mensen die op zoek gaan naar een kredietverstrekker als deze (die geen vragen stelt) hebben het geld eigenlijk gewoon niet. Dus de kans op wanbetaling is groot. Que een enorme boeterente en een totaal niet gelieerd incassobureau met hoge kosten.

TS,
je bent niet de eerste met deze (ogenschijnlijke) leefsituatie.
En ook niet de eerste die een (vermoedelijk) "onfeilbaar" winstplan heeft
En zeker niet de enige daarna compleet aan de grond in de schuldsanering zit.

Er zijn een aantal vangnetten op het gebied van kredieten (een daarvan is dat je er geen krijgt als je het niet kan betalen). Deze gaan je niet helpen als je shady geld leent van een onbekende buitenlandse oplichter.

[ Voor 23% gewijzigd door timberleek op 01-07-2021 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

@oharra Zoek hulp bij je gemeente voor je financiën.

Je bent getuige je vorige posts verzeild geraakt in crypto, bent bezig PC's van meerdere duizenden euro's op Markplaats te halen en vervolgens heb je geen inkomen, en ga je naar een loanshark om een krediet van 10K te krijgen.

Dit is een neerwaartse spiraal.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Bensimpel schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 07:18:
[...]

10k met slechts 4% rente vind je bijna nergens. Er is geen enkele bank die zoveel risico wilt lopen. Niet zonder opeens de rente opeens naar bijvoorbeeld 30% te verhogen. Ik zou erg goed de kleine lettertjes lezen.

Als ik het goed begrijp vragen ze ook niet naar je inkomen? Nog een rode vlag. Mensen die vaak wanhopig zijn doen er alles aan geld te lenen. Een louche geldverstrekker zal er alles aan doen om geld af te troggelen. Onder druk.

Dat deze bank via IJsland zaken doet maar dat er verder vrij weinig info over is is ook raar. Is deze nergens aangesloten bij een toezichthouder? In in Europa wettelijk verplicht. Als deze dit niet is.. helemaal vreemd niet?
Even als aanvulling:

Waarom zou iemand jou tegen een laag tarief veel geld willen lenen, als je geen baan hebt? Je hebt nu al te weinig geld, hoe ga je dan ooit voorkomen dat je in de toekomst ook te weinig geld hebt? De kans dat je de lening niet terug kunt betalen is gewoon heel groot voor een geldverstrekker (immers, er is geen zekerheid van inkomen uit een baan). Daar moet minstens iets tegenover staan en eigenlijk moet er helemaal niks uitgeleend worden.

Zou jij iemand 10k lenen tegen 4% als je weet dat inkomen een probleem is? Ik niet. 4% rente is 400 euro per jaar. Dat duurt wel even, voordat ik die 10k middels rente terug heb, want inkomen is er niet, dus is het maar de vraag of ik het geld überhaupt terug krijg.

Ik weet natuurlijk niet of je je momenteel tussen twee banen in zit, maar zolang het niet zeker is dat je weer een vast inkomen krijgt, moet je niet gaan lenen. Er is immers geen inkomensbron, die de lening aflost en de rente voldoet. Je komt dus alleen erger in de shit. Volgende keer als je een lening nodig hebt, zijn je schulden, je huidige schulden + de nieuwe lening, daarna huidige schulden + de nieuwe lening, + weer een ander lening. Zolang je geen vast inkomen hebt, wordt het alleen maar erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-09 19:12
Verwijderd schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:19:
[...]

Kortom dat geld is al geleend door TS.
Om dit mee te bekostigen misschien. V&A aangeboden: Custom, speciale gaming/waterkoeling pc/computerdesk

Hopelijk komt het nog allemaal goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04

Het begon met de vraag of een bepaalde buitenlandse kredietverstrekker legit was.

Nu zijn we behoorlijk afgedwaald.

TS heeft zijn antwoord, en wat er nog wordt toegevoegd is niet opbouwend voor de discussie en ook voor latere referentie niet zo interessant.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.